Jump to content
Sign in to follow this  
robloz

DLE 35RA

Recommended Posts

Do budowanej obecnie makiety Z-37 cmelak (relacja na forum:  http://pfmrc.eu/index.php/topic/67011-zlin-z-37-cmelak/)

planuję użyć DLE 35RA.

Większy DLE 55 nie mieści się pod maską.

Odnośnie tego mam kilka pytań do użytkowników tego silnika:

 

1- Czy wystarczy do napędu, waga modelu nie powinna przekroczyć 9 kg.

 

  (ciąg statyczny - 7kg na wysokości 1800m npm, 9 kg na wysokości 100m npm)

 

2- Czy montując silnik głowicą do góry (choć to nie konieczność), wyloty z tłumika ominą gażnik i mocowanie silnika?

 

3- Jakie jest zużycie paliwa w/w silnika.

Share this post


Link to post
Share on other sites

1. Mocy będziesz miał aż nadto. Moją wilgą na pływakach 9.5kg latałem na 1/2 ewentualnie 3/4 gazu.

2. Nie sądzę żeby był jakiś problem, gaźnik jest schowany nad lub w Twoim przypadku będzie dokładnie pod puszką tłumika. Szkodzić ewentualnie będzie wyciek z pod uszczelki tłumika.

3. W zbiorniku 0.5l po 15 minutach lotu zostawało mi jeszcze dobre pół zbiornika.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeżeli zamierzasz cmelakiem  startować w F4H-P to dodam, że sędziom podobał się dźwięk tego silnika i było sporo punktów za brzmienie w ocenie podczas lotów. 

 

Silnik już masz czy dopiero w planach? Jeżeli masz chęć na używany to odezwij się na priv...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Starty w zawodach to jego przeznaczenie łącznie ze zarzutem środka jako jedna z figur.

Zakup silnika w planach. priv.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jakich używacie przewodów paliwowych?

 

Te co kupiłem (oczywiście do benzyny) są strasznie sztywne.

O ile w połączeniu zbiornik-silnik czy odpowietrzenie i tankowanie nie ma to znaczenia, to już ten odcinek w zbiorniku z filtrem/ciężarkiem wolałbym, żeby był bardziej elastyczny.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Silikonowe do benzyny? czytałem, że się nie nadają.

Bo się nie nadają. Poszukaj w sklepach modelarskich przewodów paliwowych o nazwie Tygon.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kicior wez wężyk o średnicy większej niż 3mm jak weźmiesz oryginalnego tygona to nie będzie potrzeby wymiany po jednym sezonie. A jedynie sprawdzenie ich kondycji. Ja np mając jakieś chińskie to po sezonie rozpadaly się przy dotknięciu, i to prawdziwa prawda. Zobacz jeszcze ta stronkę.

 

https://www.modelmotor.pl/webpage/montaz-modelarskiego-silnika-benzynowego-w-modelu.html

 

 

Ja np w 50cc mam wężyk 4mm śr. Wew i 7mm zew. I nie było problemu jeśli chodzi o dostarczenie paliwa do gaźnika. Wydaje mi się że im większy tym lepiej bo silnika nie masz jak zalać przy gaźniku ale zbyt mały przepływ może skutkować gasnieciem czy nierówna praca.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.