Skocz do zawartości


Zdjęcie

NEXT - dlg

next dlg buteo buteo2 kadłub jednoczęściowy

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
44 odpowiedzi w tym temacie

#21 cZyNo

cZyNo
  • Modelarz
  • 4279 postów
  • Age: 47
  • SkądWrocław
  • Imię:Jurek

Napisano 15 March 2014 - 19:12

co do zawodów...szykuj balast ;) prognozy w górnych granicach regulaminowych (lub nawet ponad to)
A modelik fajny. I do tego z Bielska ;)
  • 0

#22 Czaro

Czaro
  • Modelarz
  • 981 postów
  • Age: 31
  • SkądWarszawa
  • Imię:Czarek

Napisano 15 March 2014 - 21:02

Prognozy dłuższe jak trzydniowe to wróżenie z fusów ;)

Jaką masz strukturę kadłuba?
  • 0

#23 cZyNo

cZyNo
  • Modelarz
  • 4279 postów
  • Age: 47
  • SkądWrocław
  • Imię:Jurek

Napisano 15 March 2014 - 21:27

Po części prawda. Jak prognoza sie nie sprawdzi to moze zerkne na lotnisko ;)
  • 0

#24 Góra

Góra
  • Modelarz
  • 0 postów

Napisano 16 March 2014 - 15:50

Jaką masz strukturę kadłuba?

Hej,
mam 2 layup'y/ struktury:

1: to co na zdjęciach w poprzednim poście to
-1x węgiel 93g - 45o i węgiel 100g wzdłuż
- to powyższe jest także na zakładce
- dodatkowo po bokach kadłuba jest pasek szeroki na 5mm jednokierunkowego węgla, ułożony ponad zakładką
dzięki czemu mam 2 warstwy jednokierunkowe na całej bocznej płaszczyźnie rurki
- przód szkło 5x50g, dwie warstwy (0, 90o) ułożone za skrzydło, za drugą śrubę
Masa 34g+2g pokrywka kabinki

2: to co na zdjęciach załączonych do tego postu:
- 1x węgiel jednokierunkowy 100g (5cm przed skrzydłem do końca )
- 2x szkło 50g całość na zewnątrz i wewnątrz
- przód od mocowania skrzydła z tkaniny aramidowo-węglowej 160g/m2
- pylon statecznika z węgla 93
Masa trochę większa bo 36g+ pokrywka,

Model na poniższych fotkach ma kadłub z tą drugą strukturą, zamierzam go sprzedać coby mieć za co się transportować do Zielonej Góry ;)
Dołączona grafika
Dołączona grafika
Dołączona grafika
Dołączona grafikaDołączona grafikaDołączona grafika
  • 0

#25 Czaro

Czaro
  • Modelarz
  • 981 postów
  • Age: 31
  • SkądWarszawa
  • Imię:Czarek

Napisano 19 March 2014 - 10:06

2x50 z przodu, wydaje się strasznie mało. Nie masz miękko? Ja w swoich daję 5x50 ze szkła, albo 3x60 z kevlaru + 1x50 ze szkła.
Przepraszam, ale nie widzię na zdjęciach, czy belka ogonowa jest w przekroju okrągła? Stąd dodatkowy pasek węgla kierunkowego w poziomej płaszczyźnie?

Szacuneczek, że chciało Ci się samemu zrobić dwie formy do kadłubów.
  • 0

#26 Góra

Góra
  • Modelarz
  • 0 postów

Napisano 19 March 2014 - 10:56

Hej, napisałem, że jest 5 warstw szkła 50, z czego 2 zachodzą na węgiel aż do końca skrzydła :)
w tym kadłubie co powyżej belka jest okrągła dlatego ten pasek węgla

Co do form to jesteś w błędzie:
Ja zrobiłem tylko formę opisaną na początku wątku z owalnym przekrojem rurki

Drugi kształt kadłuba nie jest z mojej formy - kolega ją odkupił od A.Siamy a ja zrobiłem z niej kadłuby na zawody.
  • 0

#27 Czaro

Czaro
  • Modelarz
  • 981 postów
  • Age: 31
  • SkądWarszawa
  • Imię:Czarek

Napisano 19 March 2014 - 11:22

Czytałem trzy razy i za każdym widziałem "2x50". Za mało sypiam ostatnio, sorry ;)

A już myślałem, że taki pracowity jesteś. Mistral?
  • 0

#28 Góra

Góra
  • Modelarz
  • 0 postów

Napisano 20 March 2014 - 11:47

Ano Mistral. Szkolenie laminowania dlg z form negatywowych też już trwa :D

Zmodyfikowałem nieco stronkę o modelach, wraz z zapowiedzią o modelu ze skrzydłem z foremnika: http://pysinator.wix.com/buteo
  • 0

#29 jaciomp

jaciomp
  • Modelarz
  • 408 postów
  • SkądWarszawa
  • Imię:Bartek

Napisano 14 May 2014 - 17:27

Cześć!

Ktoś już latał tą konstrukcją?

Chciałbym zasięgnąć opinii niezależnych ;)


  • 0

#30 cZyNo

cZyNo
  • Modelarz
  • 4279 postów
  • Age: 47
  • SkądWrocław
  • Imię:Jurek

Napisano 14 May 2014 - 18:26

Tanio i dobrze. Nie ma co sie zastanawiać i pytać ;) tylko kupować
  • 0

#31 KamilDudek

KamilDudek
  • Modelarz
  • 176 postów
  • Age: 31
  • SkądMielec
  • Imię:Kamil

Napisano 14 May 2014 - 20:48

I ja się zgadzam, bardzo przyjemny model na początek. Lata naprawdę dobrze, fajnie łapie termikę no i rzuca się przyjemnie ;)


  • 0

#32 Góra

Góra
  • Modelarz
  • 0 postów

Napisano 20 May 2014 - 22:40

Poniżej wrzucam log z rzucania sprzed paru tygodni modelem NEXT na profilu edge (4 panele na połówkę),

po weekendzie będą ciekawsze logi - bo z zawodów w Zielonej Górze. Na nadchodzący weekend przyszykowane są NEXT'y (a w zasadzie same skrzydła + stateczniki, kadłubów brak :/ ) na profilu Zone V2, o nieco mniejszej powierzchni skrzydła.

 

rzuty_1porownawcze.jpg

 

Fotka skrzydeł na profilu Zone2 - z kesonem węglowym w trakcie jego wykonywania:
DSCI0295.JPG

 


  • 0

#33 msp-elektronik

msp-elektronik
  • Modelarz
  • 43 postów
  • SkądZbąszyń/Wolsztyn
  • Imię:Seba

Napisano 05 June 2014 - 13:22

Jakimi farbami malujesz mylar?
  • 0

#34 Góra

Góra
  • Modelarz
  • 0 postów

Napisano 02 January 2015 - 21:51

Jakimi farbami malujesz mylar?

Lakieruję farbami akrylowymi w spray'u - konkretnie ostatnio Motip, i Deco Color Fluorescent.

Szczegóły modelu na profilu Zone2 z kesonem węglowym trochę się opóźnią jeszcze w stosunku stwierdzenia "po zawodach w Zielonej" - ale postaram się przez weekend porobić zdjęcia i zrobić wpis. :)

EDIT


Cześć wszystkim,
Dawno nie aktualizowałem wpisu o modelu NEXT, a przez ostatnie pół roku nieco się w temacie działo.

Wykonałem zapowiadane wcześniej skrzydła z węglowym kesonem na profilu ZONE 2 oraz kompletny samolot bez kesonu, po czym wyjechałem do Drezna do Pracy – wspominam o tym tutaj, bo to w Dreźnie powstały takie konstrukcje DLG jak Aspirin czy Salpeter w tamtejszej "modelarni" TUD-Modelltechnik.

Skrzydło z kesonem węglowym:
Skrzydło na profilu zone2 zaopatrzone zostało w serwomechanizmy Hitec HS45-HB już w trakcie laminowania – jest to przede wszystkim szybki oraz  estetyczny (do pierwszej wymiany serwa) sposób na montaż serwomechanizmów.
Poniżej zamieszczam zaległe zdjęcia skrzydła:

02.jpg

01.jpg


Drugim modelem NEXT, który powstał w Niemczech jest zestaw modelu w wersji lekkiej, bez kesonu
Masa do lotu może się zaczynać od 240g  przy ~20dm2 powierzchni:

00.jpg

Model na lotnisku koło Drezna:

2.jpg

1.png

Spędzając kilka wakacyjnych weekendów jako pomocnik na zawodach Euroturu F5J, spodobała mi ta konkurencja czego efektem było zainteresowanie się konkurencją, a obecnie podjęcie się wykonania 4 metrowego modelu F5j w postaci konstrukcji z form negatywowych. Ale o tym więcej jak znajdę czas następnym razem – oraz już w odpowiednim dziale.

Podobnej wielkości projekt wykonuję wraz z Kolegami w ramach realizacji projektu na uczelni : zapraszam do lajkowania :) www.facebook.com/aeroteamagh

Pozdrawiam Serdecznie w Nowym Roku ;)
 


  • 0

#35 cZyNo

cZyNo
  • Modelarz
  • 4279 postów
  • Age: 47
  • SkądWrocław
  • Imię:Jurek

Napisano 02 January 2015 - 23:03

No to wreszcie jakis konkretny polski projekt :) moze jednak cos kupie w tym roku ;)
  • 0

#36 kinemax

kinemax
  • Modelarz
  • 125 postów
  • Age: 53
  • SkądWarszawa, w weekendy k. Sierpca
  • Imię:Paweł

Napisano 02 June 2016 - 10:47

Troszkę odświeżę...

Dotarł mój Next, wersja szklana, wzmocniona z zainstalowanymi serwami. Poza drobnymi zastrzeżeniami natury estetycznej (kombinacja szary + różowo-szarawy nie jest moją ulubioną ;) ), model wygląda i lata bardzo przyjemnie - dużo lepiej niż moja poprzednia metrówka.

Muszę się jeszcze trochę nauczyć, dostosować nadajnik (Taranis X9E)  do programu AD.DLG przez przełożenie switch-a chwilowego na lewą stronę no i do roboty..  

[edit]

Waga do lotu 248g, zawiera:

- baterię 1s 1Ah (zrobioną z 2s 500mAh),

- doważenie dzioba 5g,

- doważenie prawego skrzydła 3g

- "efekty artystyczne" (paski z kolorowej taśmy) ok 3g


  • 0

#37 Góra

Góra
  • Modelarz
  • 0 postów

Napisano 14 June 2016 - 11:02

Witam,
Po pewnej nieobecności w tym wątku przedstawiam nowości:

Stateczniki mogą teraz zostać wykonane w wersji całowęglowej (Carboline):

pion.jpg
poziom.jpg
Masa Kompletu 11,5g :)

 

Kołki o poprawionym kształcie i dowolnym wykończeniu zewnętrznej części (lakier / węgiel / diolen)

kolek.jpg

kolek2.jpg


Niezależnie od drobnych zmian, model NEXT nie zmienia swojego przeznaczenia do zapełnienia niszowej części rynku modeli dlg "na start" pozwalającymi na zabawę w rzucanie i łapanie termiki :)

Zapraszam do śledzenia informacji o nowościach, które co jakiś czas pojawiają się na facebooku: https://www.facebook.com/ncomposites
 


  • 0

#38 Michau

Michau
  • Modelarz
  • 170 postów
  • Age: 23
  • GG:
  • SkądKrosno
  • Imię:Michał

Napisano 14 June 2016 - 11:50

Stateczniki wyglądają na laminowane w worku? Czy mi się wydaje i to jednak z formy? ;)


  • 0

#39 Góra

Góra
  • Modelarz
  • 0 postów

Napisano 16 June 2016 - 09:00

Stateczniki wyglądają na laminowane w worku? Czy mi się wydaje i to jednak z formy? ;)

Stateczniki do NEXT'a nadal są z worka próżniowego, profile fr3ak (poziomy) i zone z4d (pionowy).


NOWOŚCI:
Poniższe zdjęcia przedstawiają obecną podstawową wersję modelu NEXT, zmiany jakie zaszły w stosunku do poprzednich modeli to:
- nasuwany nosek,
- statecznik poziomy umieszczony pod belką ogonową,
- belka ogonowa z węgla spread Tow Samurai,

- napędy Top Drive jako standard.
 

Nosek:
P1070011.JPG

Stateczniki:
P1070072.JPG P1070021.JPG

Podstawowe malowanie:
P1070049.JPG P1070047.JPG

Montaż modelu na lotnisku = przykręcenie 2 śrub i wpięcie serw klapolotek:
P1070139.JPG P1070136.JPG

 

 

Na koniec stateczniki węglowe z worka próżniowego raz jeszcze:
stat2.jpg

Załączone miniatury

  • P1070070.JPG

  • 0

#40 kinemax

kinemax
  • Modelarz
  • 125 postów
  • Age: 53
  • SkądWarszawa, w weekendy k. Sierpca
  • Imię:Paweł

Napisano 16 June 2016 - 11:51

Czy te węglowe stateczniki są wyraźnie mocniejsze ?  Swój pionowy musiałem już raz naprawiać, więc przy kolejnym "urazie" będę być może musiał wymienić...


  • 0



Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: next, dlg, buteo, buteo2, kadłub jednoczęściowy

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych