Skocz do zawartości


Zdjęcie

Mosquito


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
151 odpowiedzi w tym temacie

#21 Irek M

Irek M
  • Modelarz
  • 3058 postów
  • Age: 53
  • SkądGdańsk
  • Imię:Irek

Napisano 12 kwiecień 2016 - 11:29

Ale ja nie twierdziłem, że tylko sklejką był kryty - tak jak pisesz konstrukcja skorupowa. Tkanina jakakolwiek nawet w naszych modelach wzmacnia konstrukcję. Nie twierdziłem też, że były dodatkowo szpachlowane bo nie wiem ale z calą pewnością były wykańczane na gładko. 


  • 0

#22 stan_m

stan_m
  • Modelarz
  • 539 postów
  • Age: 57
  • SkądSokółka, Dęblin, Warszawa
  • Imię:Stanisław

Napisano 12 kwiecień 2016 - 12:36

Wg mojej wiedzy samoloty DH Mosquito w produkcji wojennej (tzn. wyprodukowane w czasie IIWW) oklejane finalnie płótnem nie były z następujących powodów:

1. Samoloty montowano z modułów (ok 400 szt) produkowanych w różnych miejscach Anglii a montowanych w cały samolot w dwóch-trzech fabrykach montażówych a więc oklejanie musiało by być wykonane po całkowitym montażu co ewidentnie wydłużyłoby i spowolniłoby proces produkcyjny. A ten samolot był przeznaczony teoretycznie tylko na pięć wylotów bojowych...

2. Przy takiej konstrukcji skorupowej (niezwykle lekkiej, sztywnej i mocnej) jaką miał ten samolot "opłótnianie" klejonego drewna sensu-poza ochroną przed warunkami atmosferycznymi-raczej nie miało...Nie wspominając o dodatkowych setkach kilogramów.

3. Istnieją zdjęcia oryginalnych "wojennych' samolotów wziętych współcześnie do remontu, gdzie z tkaniny na zewnątrz kadłuba i płatów są tylko ząbkowane paski naklejane na miejsca spoin elementów drewnianych oraz obramowania luków technicznych i otworów.

4. Myślę,że najwcześniej w ostatnim roku wojny Mosquito otrzymał "skórę" z tkaniny a to za sprawą zupełnie niespodziewanych małych ilości strat i konieczności konserwacji tych samolotów oraz montowanych wówczas mocniejszych silników napędowych.

Załączone miniatury

  • P1010156.jpg

  • 0

#23 TeBe

TeBe

    Stolarz amator

  • Modelarz
  • 4976 postów
  • Age: 58
  • SkądWarszawa, Mokotów
  • Imię:Tomasz

Napisano 12 kwiecień 2016 - 17:48

Jak się dobrze przyjrzeć (w powiększeniu), to w dwóch zaznaczonych miejscach można dopatrzeć się śladów charakterystycznego splotu tej tkaniny. Zarówno w obrębie wzmocnienia, jak i poza nim. Ale może to artefakt matryca/kompresja jpeg.

 

moskit.jpg


  • 0

#24 Cybuch

Cybuch
  • Modelarz
  • 66 postów
  • Age: 59
  • SkądZduńska Wola
  • Imię:Irek

Napisano 12 kwiecień 2016 - 20:40

Jak się dobrze przyjrzeć (w powiększeniu), to w dwóch zaznaczonych miejscach można dopatrzeć się śladów charakterystycznego splotu tej tkaniny. Zarówno w obrębie wzmocnienia, jak i poza nim. Ale może to artefakt matryca/kompresja jpeg.

 

attachicon.gifmoskit.jpg

Ale posiałem ziarno. Dyskusja wre. Według mnie , na logikę to musiał być czymś kryty co wzmacniało konstrukcję. My pokrycia balsowe pokrywamy japonem-prawda. Panowie dajcie mi instrukcje jakim programem kompresujecie fotki to przedstawię Wam relacje z budowy SBACH a 342.

Wszystkim serdeczne dzięki za dyskusje.


  • 0

#25 Andrzej Klos

Andrzej Klos
  • Modelarz
  • 263 postów
  • Age: 58
  • SkądBrisbane, Australia
  • Imię:Andrzej

Napisano 13 kwiecień 2016 - 03:58

Napisalem email do wspomnianego wyzej czlowieka z Nowej Zelandii czy caly Mosquito byl pokrtyty plotnem Madapolam. Odpisal bardzo szybko:

 

Yes, all the wood and the rudder.  (Tak, wszystkie drewno i ster kierunku).

 

Czolem

Andrzej


  • 0

#26 stan_m

stan_m
  • Modelarz
  • 539 postów
  • Age: 57
  • SkądSokółka, Dęblin, Warszawa
  • Imię:Stanisław

Napisano 13 kwiecień 2016 - 09:28

Napisalem email do wspomnianego wyzej czlowieka z Nowej Zelandii czy caly Mosquito byl pokrtyty plotnem Madapolam. Odpisal bardzo szybko:

 

Yes, all the wood and the rudder.  (Tak, wszystkie drewno i ster kierunku).

 

Czolem

Andrzej

Dzięki Wielkie Andrzeju,

Fajnie jest czegoś nowego się dowiedzieć.

W rewanżu-filmik o DH Mosquito, gdzie kilka klatek poświęconych jest oklejaniu tkaniną.


  • 0

#27 Cybuch

Cybuch
  • Modelarz
  • 66 postów
  • Age: 59
  • SkądZduńska Wola
  • Imię:Irek

Napisano 13 kwiecień 2016 - 19:43

Dzięki Wielkie Andrzeju,

Fajnie jest czegoś nowego się dowiedzieć.

W rewanżu-filmik o DH Mosquito, gdzie kilka klatek poświęconych jest oklejaniu tkaniną.

No fajnie , spór tylko w jednym temacie. Ja tylko pytałem czy widać fakturę płótna a nie czy był nią kryty,bo wiemy , że tak.

A jak kompresować fotki nikt nie napisał ,dzięki.


  • 0

#28 Gośćhorn3t_*

Gośćhorn3t_*
  • Guests

Napisano 13 kwiecień 2016 - 20:08

A jak kompresować fotki nikt nie napisał ,dzięki.

 

wystarczy trochę samozaparcia , silnej woli i poszukać ;)

 

 

http://pfmrc.eu/inde...ako-załączniki/


  • 0

#29 Cybuch

Cybuch
  • Modelarz
  • 66 postów
  • Age: 59
  • SkądZduńska Wola
  • Imię:Irek

Napisano 13 kwiecień 2016 - 20:58

wystarczy trochę samozaparcia , silnej woli i poszukać ;)

 

 

http://pfmrc.eu/inde...ako-załączniki/

Szukać to trzeba wiedzieć gdzie. Po co wywarzać otwarte drzwi. Wystarczy krótka podpowiedz,wskazówka i po co te złośliwe komentarze,,jestem nowicjuszem na forum a na szukanie szkoda czasu .Czy wszystko tak od razu wiedziałeś. Pozdrawiam.


  • 0

#30 stema

stema
  • Modelarz
  • 1221 postów
  • Age: 68
  • SkądWarszawa
  • Imię:Stefan

Napisano 13 kwiecień 2016 - 22:52

po co te złośliwe komentarze,

 

,jestem nowicjuszem na forum a na szukanie szkoda czasu .

Mentalność Kalego ?

Na udzielania wyjaśnień nowicjuszom nie szkoda czasu ?


  • 1

#31 Gośćhorn3t_*

Gośćhorn3t_*
  • Guests

Napisano 14 kwiecień 2016 - 06:54

Szukać to trzeba wiedzieć gdzie. Po co wywarzać otwarte drzwi. Wystarczy krótka podpowiedz,wskazówka i po co te złośliwe komentarze,,jestem nowicjuszem na forum a na szukanie szkoda czasu .Czy wszystko tak od razu wiedziałeś. Pozdrawiam.

Trudno skoro odebrałeś to jako złośliwość, wszystkiego od razu nie wiedziałam i nadal nie wiem, ale warto szukać bo to forum istnieje już długo i na wiele pytań są już zawarte odpowiedzi jak w linku który podałem. :)


  • 0

#32 Cybuch

Cybuch
  • Modelarz
  • 66 postów
  • Age: 59
  • SkądZduńska Wola
  • Imię:Irek

Napisano 14 kwiecień 2016 - 07:33

Trudno skoro odebrałeś to jako złośliwość, wszystkiego od razu nie wiedziałam i nadal nie wiem, ale warto szukać bo to forum istnieje już długo i na wiele pytań są już zawarte odpowiedzi jak w linku który podałem. :)

Dzięki ,doceniam to i pozdrawiam.


  • 0

#33 Irek M

Irek M
  • Modelarz
  • 3058 postów
  • Age: 53
  • SkądGdańsk
  • Imię:Irek

Napisano 14 kwiecień 2016 - 07:53

Irek - mówię do autora wątku nie do siebie :D - na samym początku odpowiedziałem, że na gładko więc odpowiedź miałeś bardzo szybko. zerknij na fotki w necie  - w muzeach egzemplarze są wykończone niemal na błysk. Nie były matowe tylko półmatowe.


  • 0

#34 Cybuch

Cybuch
  • Modelarz
  • 66 postów
  • Age: 59
  • SkądZduńska Wola
  • Imię:Irek

Napisano 14 kwiecień 2016 - 20:43

Irek - mówię do autora wątku nie do siebie :D - na samym początku odpowiedziałem, że na gładko więc odpowiedź miałeś bardzo szybko. zerknij na fotki w necie  - w muzeach egzemplarze są wykończone niemal na błysk. Nie były matowe tylko półmatowe.

Witaj imienniku, OK fajnie mądrych posłuchać. W wolnej chwili pokąbinuje z fotkami.Dzięki koledze Krzysiowi za wskazówki odnośnie wstawiania fotek.


Irek - mówię do autora wątku nie do siebie :D - na samym początku odpowiedziałem, że na gładko więc odpowiedź miałeś bardzo szybko. zerknij na fotki w necie  - w muzeach egzemplarze są wykończone niemal na błysk. Nie były matowe tylko półmatowe.

Wszystko gra imienniku.Mądrych miło posłuchać. Dzięki Krzysiu za wskazówki odnosnie wstawiania fotek paprabujem. Pozdrowionka.


raczej tak , tutaj całkiem dobrze to  widać <http://www.cybermode...ie_walk3.shtml>

Twoje fotki bardzo wyraźnie wyjaśniają temat. Dzięki.


  • 0

#35 Cybuch

Cybuch
  • Modelarz
  • 66 postów
  • Age: 59
  • SkądZduńska Wola
  • Imię:Irek

Napisano 16 kwiecień 2016 - 23:08

Dyskusja była o pokryciu samolotu , temat zakończony.

Jak myślicie czemu zawdzięczał swoją taką prędkość.


  • 0

#36 Irek M

Irek M
  • Modelarz
  • 3058 postów
  • Age: 53
  • SkądGdańsk
  • Imię:Irek

Napisano 16 kwiecień 2016 - 23:29

Właśnie w dużym stopniu dzięki lekkiej konstrukcji Plus mocne silniki. Jeszcze jako ciekawostka kto nie wiedział - potrafiły się rozklejać w niekorzystnym klimacie dlatego zaprzestano używania kleju kazeinowego zastępując syntetycznymi ;)


  • 0

#37 Andrzej Klos

Andrzej Klos
  • Modelarz
  • 263 postów
  • Age: 58
  • SkądBrisbane, Australia
  • Imię:Andrzej

Napisano 17 kwiecień 2016 - 01:56

Jak myślicie czemu zawdzięczał swoją taką prędkość.

 

Gladka powierzchnia calego samolotu, stosunkowa mala powierzchnia skrzydel, dobrze opracowana aerodynamika (np bardzo przylegle/ciasne oslony silnikow, uklad srednioplata z malymi oporami inerferencji etc), odpowiedni profil skrzydla.


  • 0

#38 Irek M

Irek M
  • Modelarz
  • 3058 postów
  • Age: 53
  • SkądGdańsk
  • Imię:Irek

Napisano 17 kwiecień 2016 - 09:38

Były też wady - bardzo duża prędkość lądowania.


  • 0

#39 Andrzej Klos

Andrzej Klos
  • Modelarz
  • 263 postów
  • Age: 58
  • SkądBrisbane, Australia
  • Imię:Andrzej

Napisano 17 kwiecień 2016 - 11:11

Były też wady - bardzo duża prędkość lądowania.

 

Tak, bo klapy byly mniejesze niz w prototypie po tym jak okazalo sie, ze gondole silnikow byly za krotkie i odrywal sie przeplyw.

A


  • 0

#40 Cybuch

Cybuch
  • Modelarz
  • 66 postów
  • Age: 59
  • SkądZduńska Wola
  • Imię:Irek

Napisano 17 kwiecień 2016 - 19:21

Gladka powierzchnia calego samolotu, stosunkowa mala powierzchnia skrzydel, dobrze opracowana aerodynamika (np bardzo przylegle/ciasne oslony silnikow, uklad srednioplata z malymi oporami inerferencji etc), odpowiedni profil skrzydla.

Właśnie profil, dzięki profilowi laminarnemu Mustang był taki szybki. Jak myslisz jaki profil zastosować w Mosquito. 


Tak, bo klapy byly mniejesze niz w prototypie po tym jak okazalo sie, ze gondole silnikow byly za krotkie i odrywal sie przeplyw.

A

Co miałeś na myśli (odrywał się przepływ).


  • 0


Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych