Skocz do zawartości

Mój pierwszy w życiu model (spalinowy)


enter1978
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Idzie do mnie dwa pakiety 2s 2200mah , bo tych 1800mah nie było na stanie , więc dostałem 2200mah w cenie 1800mah.

I tym sposobem na końcu mina rzednie przy ważeniu modelu do lotu ;)

 

W każdym moim akrobacie (2,2 m) pakiety na zasilanie elektroniki nie przekraczały poj. 1700 mAh  i wystarczały na spokojny wypad na lotnisko i wykonanie 5-6 lotów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam jeszcze pytanie odnośnie wychylenia sterów, w instrukcji są podane wartości w calach , a jak to ugryźć aby poprawnie ustawić wychylenia w stopniach?

W instrukcji jest napisane tak:

lotki 5/8" w górę

1/2" w dół

 

Wysokość

3/4" w górę i 3/4" w dół

 

Kierunek 1/2" w obu kierunkach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Tomasz.

Z tym, że u mnie te lotki to będą miały raczej 16 mm w obu kierunkach bo będą na kablu Y.

Są jeszcze w instrukcji podane wartości do akrobacji, ale na obecnym etapie mojej przygody z modelem spalinowym, to się nie skuszę.

I tak nie wiadomo jak to będzie z tym oblotem.

Ale jak by coś poszło nie tak to pocieszam się tym, że spore koszty generuje wyposażenie, w porównaniu z wyposażeniem to sam kit jest raczej tani.

A w razie zniszczenia modelu wyposażenie powinno przetrwać, więc (odpukać) jak by coś nie poszło po myśli, to wyposażenie z tego modelu pociągnie całkiem sporego trenera :).

Ja się cieszę, że nie porwałem się na budowę takiego modelu, raz, że koszty nie są małe nawet jak się to umie zrobić.

A w moim wykonaniu, to koszt materiału na model pewnie trzeba by było liczyć razy dwa, bo co bym nie robił to było by to robione przeze mnie po raz pierwszy.

Patrząc na model MX-2, który w innym temacie ktoś robił w pomniejszonej skali, w rozpiętości 1,8 m, to z tego co pamiętam to materiał kosztował 600 zł, ja bym wydał pewnie z 1000 zł, a gdzie jeszcze pokrycie, podwozie koła, dźwigary i cała drobnica.

Dobrze, że się nie porwałem na budowę, która by w najgorszym wypadku kosztowała tyle co ta extra z wyposażeniem o ile w ogóle bym podołał zadaniu.

A tak dałem osiem stówek i jest kompletny model, z którym i tak się motam i średnio panuję nad złożeniem tego do kupy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko, że ten regulator obsługuje 4 kanały.

Dwa serwa jest w SW są na kablu Y, bo w jednym serwie odwróciłem kierunek obrotu.

Jeden kanał na SK

I zostają dwa kanały, albo lotki na kablu Y w jeden kanał i serwo gazu w drugi

Albo lotki na osobnych kanałach a serwo gazu prosto z odbiornika.

Nie wiem tylko jak serwo gazu obciąży sam odbiornik, serwo to MG 996R a odbiornik to FS-R6B.

No i jeszcze kill switch i po kanałach, wszystkie 6 zajęte :)

Jak kupowałem to radio, to myślałem po co mi 6 kanałów? Teraz myślę dlaczego ono ma tylko 6 kanałów?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W poście #180 zamieściłem Ci schemat jak to wszystko połączyć. Lotki zrób na dwóch kanałach jak radzą koledzy. Zasilanie idzie przecież z regulatora. Obciążenie szyny odbiornika jednym serwem jest dla niego wartością pomijalną. Co do maski, to do pierwszych lotów się jej nie zakłada. Tak jak pisze Marcin w poście #202, żeby ocalała.

A z regulacją silnika po założeniu maski to różnie bywa, raz trzeba a raz nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc lotki zrobię na dwóch kanałach.

Maskę silnika mam chęć założyć , co do chłodzenia silnika raczej nie wiele mu maska będzie przeszkadzać, bo silnik i tak sie do niej nie zmieści , jak widzę to głowica i spora część cylindra będzie poza maską.

Z tego co zaobserwowałem na filmach , to silnik jest montowany cylindrem do dołu , no i w masce od dołu jest wycinany otwór na wystający cylinder.

Samo ocalenie maski podczas zniszczenia modelu w razie nieudanego oblotu jest mało pocieszające.

Ale to wszystko wyjdzie w praniu , jak wreszcie dojdzie do mnie paczka z silnikiem , kill switchem, serwem gazu i pakietami, bo na chwilę obecną to moja paczka ugrzęzła w miejscowości Komorniki, i od wczoraj od wieczora nic się z nią nie dzieje, pisze tylko że jest zeskanowana.

Co do samego silnika to raczej nie obawiam się jakichś niespodzianek , jedną z moich pasji są motocykle , kilka lat temu jeszcze prowadziłem warsztat naprawczy (skutery motorowery itp) mimo że już od dawna nie świadczę żadnych usług (żona nie pozwala) to w zeszłym roku wyjątkowo obiecałem znajomemu wskrzesić skuter który był we wszystkich warsztatach w okolicy , kłopot polegał na tym że był to silnik di-tech , ten silnik to dość zwariowana konstrukcja, ale też nie taki diabeł straszny.

Skuterek wrócił do domu na własnych kołach, więc chyba coś tam trochę panuję nad silnikami spalinowymi.

Bardziej boję się panowania nad modelem niż kaprysów silnika :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jeszcze zapytam , bo Rafał poruszył jedną z najistotniejszych kwestii.

Chodzi o masę modelu do lotu , niby producent podaje masę od 4,8kg do 5,8 kg.

A jaka masa do lotu była by najlepsza? model ma 1820mm rozpiętości , a powierzchnia skrzydeł to 62,4 dm2.

W sumie to jedyne pole do popisu jeśli chodzi o wagę to są akumulatory.

Pakiety które zamówiłem, ale nie było ich na stanie to  1800mah 40C , ważyły coś około 115g każdy.

Ale nie wiem jakie pakiety mi w sklepie zapakowano w paczkę , jeśli 2200mah 25C to one ważą prawie tyle samo co te 1800mah 40C.

Ale jeśli będzie jakiś dramat z wagą to zastosuję jeden pakiet do zasilania sterów , a do zapłonu kupię coś mniejszego i lekkiego.

Tylko nie wiem gdzie jest granica, jakiej wagi model nie może przekroczyć aby nie był za szybki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12kg to max. Wtedy będziesz musiał go mega rozpędzić, a do lądowania to będzie rakieta ;)

Pmietam że mój miał 5.5kg i lato za ręką. Nie bój się tak o wagę, stosujesz standardowe wyposażenie w standardowym modelu. Nie dokladasz mu zbędnego balastu w postaci dymu i to jest duży plus. Tak ze tylko składaj i w górę:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Marcin.

Myślę że będzie ważył około 6kg, bez silnika ciężko cos powiedzieć o wyważaniu, ale wydaje się być ciężki na ogon.

Widziałem tez że niektórzy mieli mocno modyfikowany domek silnika , na filmie to ciężko określić ale miałem wrażenie że domek był ze sklejki coś około 8mm.

To znaczy tu też wręga do której ma być przykręcony silnik jest gruba, ale reszta domku jest (nie mierzyłem ale strzelam że sklejka 3-4mm).

Ale nikt nic nie wspominał to rozumiem że nie ma potrzeby wzmacniać tego domku.

Wreszcie ruszyła się moja paczka , to może na jutro dojdzie, to coś będę działał , choć nie wiem jak to będzie z tym oblotem, wczoraj była ładna pogoda, a dziś niby też było ładnie ale wiało że nawet nie wyszedłem polatać modelem w który jakoś tam jestem wlatany, pewne jest że będę czekał na pogodę bezwietrzną .

Za to blisko domu upatrzyłem sobie pas startowy , tak że jak oblot się uda to mam gdzie latać przez najbliższy miesiąc, nim rośliny zaczną rosnąć , bo to jest akurat pole uprawne kuzyna, ale mam je 100m od domu , robiłem tam oblot czarownicy na miotle , su27 150% i chyba ultimate nac .

W oddali jest las ale ogólnie jest mnóstwo przestrzeni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zauważyłem że nic nie piszesz o instalacji paliwowej. Z tego co piszą w instrukcji wynika że model jest przygotowany tylko do silnika żarowego. Jeśli tak jest to trzeba dostosować ją do benzyny. Czyli zbiornik zostaje ale trzeba wymienić korek na taki do benzyny. Przewody paliwowe do benzyny, filtr do paliwa, zawór do tankowania paliwa np. dwukierunkowy.

Co do domku to ja bym go wzmocnił, laminując tkaniną szklaną (80-120 G/M). Chyba że stwierdziłeś że jest solidnie wykonany i zabezpieczony od wpływu paliwa.

Podsyłam Ci też przykładowe zdjęcie, co zrobić z dźwignią ssania. 
 
post-935-0-09456700-1488321356_thumb.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Faktycznie model ma instalacje paliwowa pod silnik żarowy .

Plan był taki że kupie filtr paliwa , jakiś mały filcowy z jakiejś pilarki np mam obok salon stihl.

Ale po sugestiach Tomasza czuję że korek zbiornika nie będzie się nadawał do benzyny, ( rozumiem że benzyna powykręca go we wszystkie możliwe strony).

No nic więc zamówię taki korek , łącznie z filtrem i zaworkiem do tankowania, przewód paliwowy zamówiłem wiec pewnie dziś przyjdzie w paczce.

Rozmyślałem też na temat odpowietrzania zbiornika , i tez mi chodził po głowie odpowietrznik z piły spalinowej, ale nikt tego nie robi więc chyba nie będę wyważał otwartych drzwi i tak jak wszyscy wyprowadzę przewód odpowietrzający na zewnątrz kadłuba , skierowany pod wiatr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To zdjęcie silnika jest gdzieś z netu, jako przykład. W moich silnikach orczyki są metalowe i pręt do regulacji ssania jest bez tego oczka. Z oczkiem trudno

by było założyć maskę, chyba że jest możliwość wyprowadzenia cięgła przez otwór wlotowy chłodzenia silnika. Trzeba oczywiście dobrać długość cięgna tak aby nie zawadzało

o śmigło. Korek musisz koniecznie wymienić, bo ten co masz to rozpuści się w benzynie. Korek zamów z całą armaturą, czyli z rurkami i i żeby jego średnica pasowała do zbiornika. Co do odpowietrzenia to też mam wyprowadzony wężyk pod wiatr, z tym że jeszcze warto zrobić pętle dokoła zbiornika lub tak zwany świński ogonek. Sposobów jest jeszcze więcej. Warto zajrzeć na stronę sklepu F3M jest tam to dobrze opisane w dziale "BLOG", no i oczywiście na naszym Forum w dziale "paliwa i instalacje paliwowe".

No i bardzo ważne to wyważenie śmigła i kołpaka jeśli jest aluminiowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepiej wyważarką. Dużo kołpaków aluminiowych jest niewyważonych, można się zdziwić jak bardzo. Kolega ma śmigła FIALA. Też ich używałem i żadne nie było dobrze wyważone. W prawidłowym wyważeniu śmigła powinno się sprawdzać też wyważenie piasty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.