Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
3 godziny temu, robas69 napisał:

Czy mógłbyś zrobić zdjęcia wnętrza kadłuba (wręgi, ołów, mocowanie silnika i serw, akumulatora)?

IMG_20250725_092928.thumb.jpg.205b57502c7825565889cb652efb1371.jpg

Jest jeszcze serwo do zaczepu do holowania. 30g ołowiu jest pod silnikiem, zwykle ciężarki do wyważania kół.

 

 

 

8 godzin temu, Andrzej Klos napisał:

Masz tez ladnie zrobiony warsztat

Dziękuję, ale jest spory bałagan. Muszę ogarnąć :)

  • Lubię to 1
Opublikowano

 

2 minuty temu, robas69 napisał:

Foka ma długi dziób więc tylko 30 g ołowiu + silnik + aku 4000 mAh wyważyło mode

Dokładnie. Serwa dałem do przodu i maksymalnie lekkie starałem się zrobić stateczniki. Do oblotu mam 83mm ustawiony CG i zobaczymy jak to się będzie zachowywać. 

Opublikowano
13 godzin temu, robas69 napisał:

Oblot udany?

Niestety niepowodzenie. 

Model po starcie przechylił się w prawą stronę i pogłębiał przechylenie, brak reakcji na lotki - miałem już pełne wychylenie drążka  w lewą stronę ale model nadal przechylał się w prawo. Gdy odpuściłem trochę lotki to niestety przechylenie się pogłębiło i model wpadł w korkociąg. 

Podejrzewam zwichrowanie prawego skrzydła i zbyt mała powierzchnia lotek. 

Muszę zbudować nowe skrzydla. 

Opublikowano
26 minut temu, ToMarkov napisał:

Niestety niepowodzenie. 

Model po starcie przechylił się w prawą stronę i pogłębiał przechylenie, brak reakcji na lotki - miałem już pełne wychylenie drążka  w lewą stronę ale model nadal przechylał się w prawo. Gdy odpuściłem trochę lotki to niestety przechylenie się pogłębiło i model wpadł w korkociąg. 

Podejrzewam zwichrowanie prawego skrzydła i zbyt mała powierzchnia lotek. 

Muszę zbudować nowe skrzydla. 

 

Nie chcialem tego pisac przedtem, wiec napisze teraz 😁:

- Czy miales ten sam profil na calej rozpietosci?

-Czy zastosowales zwichrzenie skrzydla?

 

Opublikowano
1 godzinę temu, Andrzej Klos napisał:

Nie chcialem tego pisac przedtem, wiec napisze teraz 😁:

- Czy miales ten sam profil na calej rozpietosci?

-Czy zastosowales zwichrzenie skrzydla?

 

Tak, ten sam profil na całej rozpiętości.

Zwichrzenia nie było. 

 

 

Jeszcze teraz w radiu obadalem że miałem ustawione różnicowe wychylenie lotki ale to raczej nie miało wpływu na takie zachowanie się modelu. 

 

No nic, wyciągam wnioski i buduje nowe skrzydla , staranniej i z większymi lotkami.  

Opublikowano

Przykro mi. Szkoda modelu. Może skontaktuj sie ze Zyszkiem Peksą. Ma w ofercie Fokę w dwóch skalach. Warto popytać o profil i proporcje lotek. Tylko z drugiej strony lotka nie będzie lekarstwem na takie zwichrzenie modelu powodujące wejście modelu w korek. Zakladam, że to był start na silniku, więc nie problem w zbyt małej prędkości.

Opublikowano

1- Sprawdzałeś wagę, obydwóch skrzydeł lewego i prawego .

Wygląda na to ze jest przeważony w prawe skrzydło .

2 - Kąty zaklinowania obu połowek płata trzeba by sprawdzić .

Przy żebrach przy kadłubowych tzw , nasadowe .

 

 

Opublikowano
4 godziny temu, ToMarkov napisał:

Niestety niepowodzenie. 

Model po starcie przechylił się w prawą stronę i pogłębiał przechylenie, brak reakcji na lotki - miałem już pełne wychylenie drążka  w lewą stronę ale model nadal przechylał się w prawo. Gdy odpuściłem trochę lotki to niestety przechylenie się pogłębiło i model wpadł w korkociąg. 

Podejrzewam zwichrowanie prawego skrzydła i zbyt mała powierzchnia lotek. 

Muszę zbudować nowe skrzydla. 

Serwo...? Miałem podobny przypadek w swojej Foce, mniejszej, też rozwalona. Różne przyczyny brałem pod uwagę, okazało się że  serwo lotki  raz działało a raz nie, przełamany kabelek. Akurat przestało działać jak lotka była wychylona. W sumie banał aczkolwiek kosztowny

Opublikowano
Godzinę temu, zbjanik napisał:

Do listy możliwych przyczyn jeszcze jedna, najbardziej banalna: rewers?

oj banalna, banalna ... ale zdarza się 

Opublikowano
1 godzinę temu, zbjanik napisał:

rewers?

Wykluczam. Praca lotek na ziemi była w porządku.

Elektrycznie do tej pory sprawne wszystkie stery więc też bym to wykluczył. 

Błąd tkwi moim zdaniem w zbyt małej powierzchni lotek i prawdopodobnie źle wyliczonym środkiem ciężkości. 

 

5 godzin temu, Artur Lis napisał:

2 - Kąty zaklinowania obu połowek płata trzeba by sprawdzić .

Przy żebrach przy kadłubowych tzw , nasadowe .

 

Tutaj również mógłbyc popełniony błąd. Sprawdzałem zaklinowanie w zasadzie na jednym płacie przy nasadzie i założyłem niesłusznie że po drugiej stronie mam tak samo. 

 

 

Opublikowano
10 godzin temu, ToMarkov napisał:

Tutaj również mógłbyc popełniony błąd. Sprawdzałem zaklinowanie w zasadzie na jednym płacie przy nasadzie i założyłem niesłusznie że po drugiej stronie mam tak samo. 

Każdemu się może zdarzyć ,ludzka rzecz ,ale dobrą praktyką na przyszłość jest sprawdzenie wszystkich kątów zaklinowania zarówno skrzydeł jak również statecznika poziomego i silnika przed oblotem.

Zwróć również uwagę na ustawienie tzw. różnicowości wychylenia lotek:lotka w dół powinna się wychylać mniej niż do góry. Nie sądzę aby to było przyczyną ale warto o rym pamietać.

 

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.