Skocz do zawartości

Opony letnie Imperial


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Nie robię tu jakiejś reklamy marki ale chcę zapytać czy to normalne i czy reklamować!

 

Na sezon letni kupiłem opony Imperial Ecosport 2 245/45 R18 100 Y XL, ZR .

 

Skusiła mnie cena, parametry jak i opinie na oponeo.

 

Jednak dziś okazało się, że te opony są bardzo niebezpieczne w zmiennych warunkach atmosferycznych !

A nie były to jakieś ekstremalne warunki !

Dziś rano około godziny 8 jadąc na prostym odcinku przy prędkości 60km/h wpadłem w poślizg.

Temperatura 10 stopni asfalt wilgotny.

W nocy padał deszcz ale rano już nie i miejscami asfalt był już suchy.

Na zakręcie przy 40km/h auto było nie do opanowania tak wpadł w poślizg na tych oponach, że zatrzymałem się na środku zakrętu normalnie w szoku!

Zawróciłem aby sprawdzić czy na drodze nie był rozlany olej ! Przy okazji robiłem próby hamowania jadąc dość wolno. Zero przyczepności ! Opony latały jak po lodzie !

Jadąc dalej samochód wjeżdżając na wilgotny asfalt zachowywał się jak na przysłowiowej szklance czyli oblodzonej nawierzchni !

Rano było 10 stopni a opony dość głośno huczały jak tylko wyjechałem z podwórka. Było to od razu zauważalne.

 

20250826_080805.jpg

20250826_080820.jpg

Opublikowano

To używki...?

opinie sprzedawcy:

Cytat
Czy opony Imperial są chińskie?
Choć Deldo to firma belgijska, opony Imperial produkowane są w chińskim South China Tire. Decyzja o stworzeniu własnej marki opon zapadła na podstawie doświadczenia, które podpowiedziało kierownictwu Deldo, że własne marki gwarantują pewność, bezpieczeństwo i pełną kontrolę nad dostępnością produktów.

No cóż, reklama dźwignią handlu... Nie warto wierzyć we wszystko co piszą sprzedawcy (który często sami sobie nabijają pozytywne opinie)bo koszt skutków może przerosnąć zysk... image.gif.7e2456c52b502d9cfa3e698ea113fdf8.gif   Zwłaszcza jeśli chodzi o bezpieczeństwo.

 

Inne:

Cytat
Jakich marek opon nie kupować?
Przegląd od AI
Nie należy kupować opon marek takich jak Tomket, Imperial, Tracmax czy Goodride (szczególnie w starszych modelach zimowych) ze względu na ich słabe wyniki w testach bezpieczeństwa i osiągów, szczególnie w warunkach zimowych. Zawsze warto sprawdzać aktualne testy niezależnych organizacji, takich jak ADAC i Auto Bild, aby uniknąć zakupu modeli, które nie spełniają norm bezpieczeństwa. 
Marki, których warto unikać (na podstawie starszych testów):
  • – często pojawiał się w zestawieniach najgorszych opon, zwłaszcza zimowych, przez co należy zachować ostrożność. 
  • – podobnie jak Tomket, często otrzymywał niskie oceny w testach i jest marką, której należy unikać. 
  • – również model zimowy Tracmax słabo wypadł w testach ADAC. 
  • – opony tej marki, jak np. Goodride Z-507 Zuper Snow, często pojawiały się na listach najgorszych opon zimowych, zwłaszcza starsze modele. 
Dlaczego należy uważać na te marki?
  • Niskie bezpieczeństwo:
    Opony te często osiągają najgorsze wyniki w kluczowych testach bezpieczeństwa, takich jak przyczepność na mokrej nawierzchni, na śniegu czy na lodzie.
  • Zwiększone ryzyko:

    Niska jakość wykonania może prowadzić do nieprzewidzianych problemów podczas jazdy, co zwiększa ryzyko wypadku.

  • Słabe osiągi:
    Opony te mogą nie gwarantować optymalnego komfortu jazdy ani trwałości, a ich parametry mogą znacząco odbiegać od wymagań współczesnych samochodów. 
Zalecenia:
  • Sprawdzaj aktualne testy:
    Zanim kupisz opony, zapoznaj się z najnowszymi testami przeprowadzonymi przez niezależne organizacje, takie jak ADAC, Auto Bild czy Oponeo. 
    Wybieraj sprawdzone marki:

 

Opublikowano

Przykro, ale sam sobie jesteś winien. Kupowanie dziadostwa tak się kończy albo i gorzej. Przynajmniej żyjesz. Moim zdaniem oszczędzanie na oponach to najwieksza głupota. Z reguły jedna porządna kosztuje tyle co 1-2 baki paliwa i stawcza na 50-70 tys. km. Osobiście preferuje wielosezonówki na których jeżdżę od jakiś 30 lat. Oczywiscie muszą być to z górnej półki , ostatnio Micheliny. Odpada wymiana 2 razy w roku (200 lub więcej pln) i nikt cie nie zabije tak jak mnie próbował pewien wulkanizator uszkadzając stalową linkę wzmacniającą rant przy wymianie na jednym komplecie felg? Efekt opona zjechała mi z felgi zimą podczas wyprzedzania w lesie przy jakiś 70 km/h. Od tego czasu mam albo 2 komplety kół albo wielosezonówki. PS. Kupiłem chińską oponę do zrobienia koła zapasowego do przyczepy kempingowej bo innej nie było w tym dziwnym rozmiarze a musi być wzmocniona,

Reklamacji to ci nie uwzględnia, powiedzą że widziały gały co brały i są używane a nie nowe, a pewnie jeszcze nie utego wulkanizatoraz co trzeba założone.

https://allegrolokalnie.pl/oferta/4x-245-40r18-pirelli-cinturato-p7-audi te sprzedałem, opona całkiem dobra choć pirelli

Opublikowano
22 minuty temu, witold_pi napisał:

...

oszczędzanie na oponach to najwieksza głupota....

Co tu dodać ano że to prawda.

Ja od dwóch lat zacząłem stosować wielosezonowe ....ocenami bardzo dobrze decyzję jak i opony. 

Dodatkowo bez wymiany , kupowania drugiego kpl felg.

Jak się zużyje to koleje takie same - sam.jestem ciekaw ile wytrzymają kilometrów?

 

Opublikowano
28 minut temu, RomanJ4 napisał:

To używki...?

opinie sprzedawcy:

No cóż, reklama dźwignią handlu... Nie warto wierzyć we wszystko co piszą sprzedawcy (który często sami sobie nabijają pozytywne opinie)bo koszt skutków może przerosnąć zysk... image.gif.7e2456c52b502d9cfa3e698ea113fdf8.gif   Zwłaszcza jeśli chodzi o bezpieczeństwo.

 

Inne:

 

Nowe

Opublikowano

Ja zawsze miałem 2 komplety - zimowe i letnie na zmianę. Zazwyczaj taki zestaw wystarczał na 4-5 lat, czasem dłużej. Ale jeżdżąc służbowo po Europie robiłem rocznie i 100-120tys km...

Opublikowano
30 minut temu, witold_pi napisał:

Przykro, ale sam sobie jesteś winien. Kupowanie dziadostwa tak się kończy albo i gorzej. Przynajmniej żyjesz. Moim zdaniem oszczędzanie na oponach to najwieksza głupota. Z reguły jedna porządna kosztuje tyle co 1-2 baki paliwa i stawcza na 50-70 tys. km. Osobiście preferuje wielosezonówki na których jeżdżę od jakiś 30 lat. Oczywiscie muszą być to z górnej półki , ostatnio Micheliny. Odpada wymiana 2 razy w roku (200 lub więcej pln) i nikt cie nie zabije tak jak mnie próbował pewien wulkanizator uszkadzając stalową linkę wzmacniającą rant przy wymianie na jednym komplecie felg? Efekt opona zjechała mi z felgi zimą podczas wyprzedzania w lesie przy jakiś 70 km/h. Od tego czasu mam albo 2 komplety kół albo wielosezonówki. PS. Kupiłem chińską oponę do zrobienia koła zapasowego do przyczepy kempingowej bo innej nie było w tym dziwnym rozmiarze a musi być wzmocniona,

Reklamacji to ci nie uwzględnia, powiedzą że widziały gały co brały i są używane a nie nowe, a pewnie jeszcze nie utego wulkanizatoraz co trzeba założone.

Ale jaka jest tu moja wina ! Tu nie ma mojej winy. Takie opony powinny mieć zakaz sprzedawania bo są bardzo niebezpieczne ! Na pewno ktoś je testował, sprawdzał poddawał próbom itp. ale żeby przy 10 stopniach Celsjusza na wilgotnej nawierzchni opony zachowywały się jak na szklance to powinny być natychmiast wycofane ze sprzedaży a wszyscy co zakupili powinni zostać poinformowani o zagrożeniu!

Opublikowano

Używam wielosezonowych Imperial w vanie Peugeot 807 już 2 sezony. I lekko nie mają.

I tak dobrych opon nie miałem od dawna a trochę tych aut i gum dotarłem...

Jak kupujesz opony budżetowe i oczekujesz osiągów premium to oczywiście można się przeliczyć...

Ale w tym wypadku stosunek cena/jakość jak dla mnie znakomite.

Nie widzę sensu płacić góry hajsu za firmówki bo nie widzę aż tak ogromnej różnicy w osiągach

Opublikowano
7 minut temu, Atomizer napisał:

Ale jaka jest tu moja wina ! Tu nie ma mojej winy. Takie opony powinny mieć zakaz sprzedawania bo są bardzo niebezpieczne !

Niestety, życie jest życiem, i jak sam się nie ochronisz, to nikt tego za Ciebie nie zrobi. A dziś sprzedaje się wszystko, właściwe "certyfikaty" zawsze się znajdą, zwłaszcza na Dalekim Wschodzie. Kto tam coś kupował, to wie... image.gif.61d882dfcf7feb2dab580416f864ff3d.gif

Opublikowano

Najlepsze to te opinie !

 

"Dobra opona za nie duże pieniące, więc po co niepotrzebnie przepłacać "

 

 

Ogólnie po dwóch miesiącach testowania w porze letniej nie miałem problemów.

Jedynie dość głośne, no i nowe po założeniu i przejechaniu iluś tam kilometrów dość mocno pachną 😅 ale po jakimś czasie zapach znika.

Ale dziś pierwsza przejażdżka gdzie temperatura rano zaledwie 10 stopni i mokry asfalt.

 

Tą samą trasą jeżdżę już 8 lat codziennie !!! Wcześniej miałem Continentale i nawet jak były przymrozki późną jesienią to się trzymały dobrze !

6 minut temu, Shock napisał:

Używam wielosezonowych Imperial w vanie Peugeot 807 już 2 sezony. I lekko nie mają.

I tak dobrych opon nie miałem od dawna a trochę tych aut i gum dotarłem...

Jak kupujesz opony budżetowe i oczekujesz osiągów premium to oczywiście można się przeliczyć...

Ale w tym wypadku stosunek cena/jakość jak dla mnie znakomite.

Nie widzę sensu płacić góry hajsu za firmówki bo nie widzę aż tak ogromnej różnicy w osiągach

Bezpieczeństwo jest ważniejsze ! Sam byłem w szoku z jaką łatwością dziś te opony się ślizgają na mokrej nawierzchni !

Jestem w stanie dać dwa razy tyle za lepsze i bezpieczne opony !

Ale skusiły mnie na te Imperiale parametry i dobre opinie na oponeo. Ale nikt nie pisał, że na mokrej nawierzchni można polecieć jak na lodzie!

 

 

Opublikowano
6 minut temu, Atomizer napisał:

Ale nikt nie pisał, że na mokrej nawierzchni można polecieć jak na lodzie!

Sprzedawca na pewno nie napisze...

Opublikowano

Nie wiń opon, tylko lekki deszcz spowodował, że droga stała sie śliska, bo nie zdążył zmyć z jezdni resztek olejów/smarów i zdartych opon. Jak by padało dłużej problemu by nie było. Opony masz dobre👍

Opublikowano
14 minut temu, a74BACK napisał:

Nie wiń opon, tylko lekki deszcz spowodował, że droga stała sie śliska, bo nie zdążył zmyć z jezdni resztek olejów/smarów i zdartych opon. Jak by padało dłużej problemu by nie było. Opony masz dobre👍

Chyba nie masz pojęcia co piszesz.

  • Haha 1
Opublikowano
56 minut temu, Atomizer napisał:

Jestem w stanie dać dwa razy tyle za lepsze i bezpieczne opony !

Bzdet...możesz mieć opony ze złota, jak nie potrafisz ich użytkować stosownie do warunków to Twój problem 😉

  • Lubię to 1
Opublikowano
17 minut temu, Shock napisał:

Bzdet...możesz mieć opony ze złota, jak nie potrafisz ich użytkować stosownie do warunków to Twój problem 😉

Człowieku ! Ja jechałem 40km/h... chyba nie wiesz co piszesz !

 

Przyjrzyj się uważnie temu zdjęciu co wstawiam ! Dałem radę pojechać mimo , że karetka nie dała rady jechać bo wiatr spychał ją do rowu z nawierzchni (było tak ślisgo) ani razu auto nie wpadło mi w niekontrolowany poślizg tak jak dziś na Imperialach ! Na żadnych wcześniej oponach nie miałem czegoś takiego !

 

Niech ten mail będzie ostrzeżeniem dla innych , że nie każda opona powinna być sprzedawana! Akurat te co ja mam nie spełniają żadnych norm ! I powinna być natychmiast wycofana!

 

Ktoś dla zysku naraził moje zdrowie jaki i innych użytkowników!

 

Nie spamuj we wiadomości !

20231123_075716.jpg

Żadna opona nie powinna się tak zachowywać jak te Imperiale co kupiłem w tych warunkach !

Na łysych Continentalach co zmieniłem je w tym roku na te Imperiale przeleciał bym bez ani jednego uślizgu tą trasę!

Teraz widzimy jakiej jakości są sprzedawane produkty w Polsce !

Wcześniej jeździłem na Continentalach ale musiałem je zmienić bo były już wyeksploatowane na maksa!

Jeździłem późną jesienią a nawet zimą poniżej 0 i ani razu nie wpadła w uślizg.

 

No ale taka opona kosztowała w czasie zakupu Imperiali 3 x tyle !

Przechwytywanie.JPG

Opublikowano
1 godzinę temu, Atomizer napisał:

Chyba nie masz pojęcia co piszesz.

Tak, oczywiście👍

 

 

PS Popraw sobie błędy ortograficzne w postach, bo głupio to wygląda👍

Opublikowano

W ciągu pierwszych kilku minut deszczu robi się maź na drodze, później deszcz ją zmywa.

Opony tak jak klocki hamulcowe należy docierać, ja to robię przez 200-300 km , w mieście szybciej się dotrą. Opony są fabrycznie zabepieczone przed utlenianiem jakimś gównem i należy je zetrzeć na asfalcie. 

Żadne chińskie gówno nie dorównuje nawet średniemu poziomowi europejskich producentów. Polecam Micheliny bo mają bieżnik letni z miększą gumą i przy tej ilości śniegu na drogach jakie mamy przez ostatnie lata są optymalnym wyborem. Latem mają przyczepność taką jak dobra letnia opona  a na aquaplaning nie ma opony tak jak i na lód (kolce są zabronione) i trzeba o tym pamiętać.

https://allegro.pl/oferta/4x-pirelli-cinturato-p7-p7c2-245-40-r18-97y-17395569375?bi_s=ads&bi_m=showitem:allegrolokalnie:desktop:active&bi_c=NTc2NTUxMzItMWI4MS00Y2VkLWJmYzMtZWM0ZjI1OWJkNmU0AA&bi_t=ape&referrer=proxy&emission_unit_id=586e17fd-ddcd-4b59-a604-70500e354c19 wychodzą 800 pln więcej niż to chińskie  gówno

A tu wariant  dla samobójców https://allegro.pl/oferta/4x-opony-letnie-245-40r18-austone-sp701-97w-17155577815?bi_s=ads&bi_m=showitem:desktop:top:active&bi_c=MGEwZTYxMTgtMDAzNi00OTY3LTliODMtYjFiYzQ5ZjYxMzliAA&bi_t=ape&referrer=proxy&emission_unit_id=7727e9ad-7fc8-4a81-aeab-d2d477474304

Opublikowano
56 minut temu, witold_pi napisał:

W ciągu pierwszych kilku minut deszczu robi się maź na drodze

 

Nigdy z tym nie miałem problemu.

 

A poza tym w tym akurat przypadku deszcz nie padał już od kilku godzin i był miejscami suchy a miejscami wilgotny.

 

Podejrzewam , że guma przy 10 stopniach jest twarda jak kamień w tych oponach, albo ma takie kiepskie właściwości ale to już by musiał być ekspert od mieszanki jakie się stosuje do produkcji opon.

Opublikowano

Skupiasz się na oponach a zawieszenie masz dobre? Amortyzatory i ogólnie geometrię? To tez się tłucze i zużywa. Może to być powodem a nie opony, tylko taka zbieżność w czasie się pojawiła.

Opublikowano

Opony do wyrzucenia, auto do zezłomowania, a kierowca:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ponowny kurs nauki jazdy 😁

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.