Skocz do zawartości

Zawis


Marek:D

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Mały przerywnik humorystyczny - pod koniec dnia na lotnisku przychodzą do głowy różne głupoty - np: zawis ma śmigle 3łopatowym przy nie wyregulowanym pod to smigło silniku.... ale ważne że finał zabawy bez najmniejszych strat - proszę nie naśladować ;)

Szkoda że Radek (olpen) nie uchwycił dokładnie momentu kiedy silnik zadławił się ;)

  • Odpowiedzi 101
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi
Opublikowano

To ja chyba też troche zaryzykowałem bo robiłem dziwactwa po wypaleniu 2L benzyny i jeszcze z rurą. Silnik dosyć mocno przelany.W drugim zawisie wiatr prawie zabrał model do krainy wiecznych lotów :D

 

  • 3 miesiące temu...
Opublikowano

Gdzie łatwiej wykonać zawis?? Na symulatorze aero fly deluxe czy w realu? Przyznam, że próbuje wykonać na symulatorze i mi sie model przewala, a ćwiczyłem chyba z 30 minut ;/ Na realu jeszcze nie próbowałem. Czyżbym był trochę niecierpliwy?

  • 3 lata później...
Opublikowano

Zwykle przy zawisie nie trzeba duzo manewrować lotkami. wystaczy wychylić je w prawo i trzymać w jednej pozycji... reszta to delikatne ruchy ogona:)

 

A w zawis najlepiej wchodzi się z lotu poziomego. Lecisz na minimlanych obrotach i zaczynasz zaciągać stopniowo dodając gazu... model z lotu poziomego przechodzi do harriera i ostatecznie zawisu.

 

Może ktoś wytłumaczyć dokładniej :) Próbowałem wiele razy i to namiastka na 2 góra 5 sekund i muszę się ratować. Oglądałem wiele filmów instruktażowych, gdzie pokazana jest również aparatura na ekranie i ruchy drążkami, ale ... coś nie wychodzi. Model Handyman 3D. Obecnie SC dosyć na przód i może tu tkwi problem ? Jak zrobić zawis tak najprostrzymi słowami ujmując ?

Opublikowano

Ćwicząc ,ćwicząc i jeszcze raz wiadomo co :D ,nagle samo zacznie wychodzić..

Dużo łatwiej modelem przeważonym na tył i ciągła praca kierunkiem,wysokością i wspomaganie lotkami oraz pulsowanie gazem ;) .

Opublikowano

Wow ... tyle to już wiem ;) "ruszać wszystkim w każdą stronę" ;)

 

Nie mogę jednak załapać tej logiki ..

Opublikowano

W Real flighcie jest opcja ćwiczeń zawisu, możesz ustawić czy chcesz operować tylko wysokością, kierunkiem, lotkami, gazem czy wszystkim naraz, dodatkowo określasz średnicę okręgu, poza którego wylecenie rozbija model, a potem tylko ćwiczenie, ćwiczenie i jeszcze raz ćwiczenie.

A w realu zdecydowanie model z dużymi wychyleniami wysokości i kierunku, lotek niekoniecznie, nadmiarem gazu i środkiem ciężkości w tylnym przedziale zakresu tolerowanego.

Opublikowano

Moim zdaniem najłatwiej zawis nauczyć się jakąś halówką  ,dobra halówka sama stoi w zawisie , jak zaczyna uciekać dodajesz gazu i prostujesz.

Symulator do tej figury akurat bym sobie darował,

mi zaś najtrudniej było się nauczyć snake

Opublikowano

... Dzięki :)

 

no to jeszcze raz ;)

 

lecę w locie poziomym i nagle chcę zrobić zawis, od czego zacząć :) widzę szkoły są różne (z pulsowaniem i bez), ale nie mam podstaw by prawidłowo się do tego zabrać ..

Opublikowano

lecę w locie poziomym i nagle chcę zrobić zawis, od czego zacząć :) widzę szkoły są różne (z pulsowaniem i bez), ale nie mam podstaw by prawidłowo się do tego zabrać ..

Najlepiej lecieć harrierem, dodać gazu, mocniej zaciągnąć wysokość, postawić model w pionie i jak zacznie się obracać kontra lotkami. Jak będzie sie przechylał to oczywiście odpowiednie kontry ogonem ;)

Opublikowano

Ja zaraz po starcie daję krótkotrwale wysokość maks na siebie i stoję, tylko dopasowuję gaz, a w locie zwalniam i jednocześnie gaz na zero, za chwilę (ale szybko) na nieco ponad pół (mam model o dużym zapasie) a w tym samym czasie krótkotrwale wysokość na maks do siebie, jak się to dobrze zgra to model jakby uderzał o niewidzialną ścianę i stawał dęba, nazywa sie to zresztą ściana.

Opublikowano

oooo super :) podobnie intuicyjnie próbowałem robić, więc widzę że idę w dobrą stronę. To teraz godziny treningu i cierpliwości, żeby model utrzymać dłużej niż kilka sekund.

Opublikowano

Mnie najprościej jest zacząć od "ściany". - w locie poziomym nagle zaciągnąć gaz i SW. Samolot "staje dęba",  potem trzeba tylko dodać gazu, żeby zawisł w powietrzu, a gibanie na boki kontrować SK. Pomaga mocno tylne wyważenie (o czym była mowa kilka razy w tym wątku) no i krzywą gazu dobrze jest ustawić tak, żeby w okolicy ustawienia przepustnicy "do zawisu" było płasko.

 

(Mała uwaga - nie jestem specem od zawisów, pierwszy, półsekundowy  udało mi się jakiś miesiąc temu zrobić, teraz daje rady utrzymać się w nim maksymalnie kilka sekund ;) )

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.