Jump to content
MASK

Polskie silniki spalinowe

Recommended Posts

Dla przypomnienia : "rodzina polskich Jaskolek" -mysle ze rzadnej nie brakuje...Kartery proste ,zwarte,solidne ...i takie tez byly podczas pracy...

http://pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=4406

 

aha -od lewej: PK-1(pierwowzor Jaskolek) , Jaskolka 0 , Jaskolka 1(tzw.przejsciowka), Jaskolka 2 ( ta wlasciwa -najbardziej poszukiwana) i Jaskolka 3 (tzw. zawodnicza/Dysk)

 

PS: ostatnio na Ebay widzialem jakies jaskolkowe cudactwo ale wydaje mi sie ze to nie wyszlo z pod "reki" p. Gorskiego , wiec dalem spokoj (sobie i pseudo Jaskolce)...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki Janku za rodzinne zdjęcie Jaskółek. Kiedyś wrzuciłem kilka fotek polskich motorków na jakimś forum zagranicznym. Nikt nie powiedział, że są niedbale wykonane, przeciwnie, wzbudziły zainteresowanie właśnie ze względu na staranność wykonania i wykończenia. Zresztą co tu gadać - koń jaki jest każdy widzi. :lol:

 

Wystarczy popatrzeć jak były solidnie i pieknie wykonane silniki z DDR -Jeny albo z byłej Czechosłowacji min .Tono lub pozostałe rosyjskie jak Kometa .Jak się to wszystko ma razem wtedy dopiero widac różnice te min. koślawe kartery w Jaskółkach czy Cezas-ach i tą "precyzje wykonania

Chętnie oddam moje radzieckie klejnoty za polskie "złomy" :mrgreen:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panowie właśnie odnalazłem swój pierwszy silniczek

jaki kupiłem będąc bardzo młody.

Czy ktoś może mi powiedzieć co ja mam???

Niestety silniczek jest w dość opłakanym stanie ponieważ przeleżał

ponad 25-30 lat. Ale mam zamiar go regenerować.

Może się uda. Chciałbym go umieścić na honorowym miejscu jako

pamiątkę.

 

 

Dołączona grafika

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czy ktoś może mi powiedzieć co ja mam???

Tak, symon5 ma racje, to ruski MK-12W. Wartość jedynie sentymentalna :)

 

Paweł, czy wiesz cokolwiek na temat tego silnika? Kiedyś chyba widziałem taki na alledrogo, zdekompletowany i razem z częściami innych silników. Ale głowy nie dam, że to było to samo. Przegapiłem koniec aukcji :?

Gratuluję zakupu. Wrzuć trochę więcej zdjęć.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Piasta (nakrętka i podkładka) prawdopodobnie od silnika MK-16 lub 17. Wcale nie jest takim strasznym stanie, przynajmniej wizualnie. Proponuję najpierw włożyć go do torebki strunowej i wlać z pól szklanki rozpuszczalnika nitro, po kilku minutach twardy pędzelek i wtedy bardzo łatwo zejdzie nawet trzydziestoletni olej rycynowy :wink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chłopaki wielkie dzięki.

Adam na pewno tak zrobię tylko musze gdzieś znaleźć torebki strunowe.

Najbardziej mnie martwi pierścień pomiędzy korpusem a karterem(chyba tak to sie nazywa) jest strasznie pordzewiały.

 

Marcin dokładnie o sentymenty chodzi. To mój pierwszy silniczek

i w gablotkę go chce wstawić na pamiątkę.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Najbardziej mnie martwi pierścień pomiędzy korpusem a karterem(chyba tak to sie nazywa) jest strasznie pordzewiały.

to jest integralna część tulei cylindra. na dole wkręca się w karter a na górze w radiator cylindra.

 

Z racji tego że ostatnich kilka postów nie dotyczy Polskich silniczków to proszę moda o przeniesienie tego do innego tematu

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Anonymous

Według informacji, którymi dysponuję silniczek wykonany został przez Andrzeja Rachwała (powiedział mi o tym Jego syn, od którego zresztą sam silniczek nabyłem - więc jest 99% pewności), kiedy????-sam nie ma pojęcia. Ten egzemplarz nosi widoczny numer 2. Z tego co rzuciło mi się w oczy to gwint pod świecę jest nietypowy, wygląda na M 6x0,5 lub coś podobnego - nie zdążyłem jeszcze sprawdzić.

W chwili obecnej dysponuję jedynie takim zdjęciem:

http://pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=4579

gdyż silniczek jest w modelarni, ale wkrótce postaram się o więcej fotek....

Co ciekawe w konsolkach brak jeszcze otworów....a silnik w mojej ocenie pracował???

Share this post


Link to post
Share on other sites

Co ciekawe w konsolkach brak jeszcze otworów....a silnik w mojej ocenie pracował???

Pawel -Jest mozliwe ze silnik byl uruchamiany na hamowni ktora "chyta" za konsolki (nie potrzeba otworow) ...

Ten silnik nie wyglada mi ze "stajni" Andrzeja ,raczej cos rosyjskiego z lat 80 -tych ...nigdy go u Andrzeja nie widzialem ...ale moze taka droga "szedl" Andrzej zanim doszedl do "dabka"(silnik z lisciem debu)??....

Pozdrowienia Janek

ps. NR. na silniku swiadczy jednak ze to silnik Andrzeja, bo Andrzej numerowal swoje silniki ...no i ten gwint swiecy tez potwierdza to ze to lata 70-80-te kiedy probowano wprowadzic ten rodzaj gwintu zamiast "zachodniego" ...ale widac wplyw radzieckich(Ukrainskich ) konstrukcji...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Anonymous

Tak się właśnie zastanawiam co to jest, bo w literaturze jeszcze go nie spotkałem????

Czy sprzedający przypadkiem czegoś nie kręci???

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja niestety książek nie posiadam zbyt wiele ale pokopałem trochę w internecie i nic na temat tego silnika nie znalazłem :roll:

Share this post


Link to post
Share on other sites

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.