Skocz do zawartości

Easy Glider


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam

 

Zakupiłem Easy Glider Electric. Pospieszyłem się troche i kupiłem dwa pakiety lipol 2s 2200.

Chciałbym wymienić silnik na bezszczotkowy. Czy będe musiał również wymienić te lipole na 3s? Czy znacie jakąś dobrą konfiguracje z moimi lipolami?

 

Z góry dziękuje za pomoc.

 

Ja mam silnik pelikan 3536/8 + śmigło 11-6 i śmigam na pakietach 2s (2200 i 1500)

Daje rade nawet przy silnym wietrze

  • Odpowiedzi 565
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi
Opublikowano

http://www.perfecthobby.pl/detale.html?id=1238

 

 

aparatura:
Do sterowania modelu potrzebna będzie aparatura 4 kanałowa np Hitec LASER 4 FM a najlepiej 6 kanałowa jak OPTIC 6 FM. Komputerowe sterowanie pozwala na wykorzystanie szeru mikserów , które w szybowcu bardzo ułatwiają lot jak np hamulec powietrzne , równoległe opuszczanie lotek ( służą wtedy jako klapy ) , miker kierunku i lotek etc. 
Dla rozpoczynających naukę latania niezalecamy na samym początku używania steru kierunku , druga możliwość to chwilowe niewykorzystywanie serw lotek i sterowanie wyłącznie kierunkiem, chodzi o uniknięcie w pierwszym etapie błędów wynikających z niekontrolowanego poruszenie np kierunkiem w prawo podczas skrętu na lotkach ( te mają pierszeństwo ) w lewo. 
serwomechanizmy:
- do lotek - małe i lekkie , np HITEC HS 55 , lub mocnieszje Tower Pro SG 91 R, Dymond D 60S. 
- do wysokości i kierunku ( montowane w kadłubie ) - HITEC HS 81 lub lepsze : HITEC HS 81 MG ( metalowe przekładnie ) . HITEC HS 85 BB ( łożyskowane ) , HITEC HS 85 MG ( metalowa przekłania, łożysko ). 
Doskonałe rozwiązania to także: Tower Pro MG 16 R, Dymond 200 BB.

odbiornik: 
mały i lekki, np. JETI Rex 5 MPD ( przy założeniu że w radiu można zdefinować 2gą lotkę na piątym kanale ) , JETI REX 7 MPD ( obie wersje choć lepsza wersja w plastkowej obudowie ) , REX 8 JBC itp. 
- silnik. 

# silnik / regulator / śmigło / pakiet akumulatorów

Producent sugeruje zastosowanie oryginalnego silnika ( prod Multiplex ) HIMAX 2816 lub 3516. Z powodzeniem można jednak zastosować znakomite silniki MEGA MOTORS ( zalecane ) serii Acn z uwagi na fakt iż posiadają wirujący wirnik wewnątrz obudowy - unikamy problemów z kablami wystającymi poza obudowę silnika. 

# Najlepszym rozwiązaniem jest zastosowanie silnika typu INRUNNER ( stała obudowa, wirnik - w środku obudowy ) np 
- MEGA MOTOR Acn 16/15/7
- składane śmigło: Aeronaut Cam Carbon -8x5, 8x6 
- kołpak o średnicy 50 mm ( piasta 3,17 ) 
- pakiet 2S Li-Pol: 2S Fully Max XP 1300 , 2S Fully Max XP 1800, 2S Fully Max XP 2200, 

# silnik JETI MODEL PHASOR 30-3 ( inrunner ) - spory zapas mocy , model będzie bardzo szybki 
- składane śmigło: Aeronaut Cam Carbon - 9x7, 10x6 
- kołpak o średnicy 50 mm ( piasta 5 mm ) 
- pakiet 3S Li-Pol :3S Fully Max XP 1800 , 3S Fully Max XP 2200 , 3S Kokam 1500 30C, 3S Kokam 1800 30C. 

# Kolejna opcja ( należy jedynie uważać na wystające kable aby nie obcierały o wirującą obudowę ) - AXI 2814/16
- składane śmigło: Aeronaut Cam Carbon - 10x6, 9,5x5 ( rozwiązanie 
bardzo energooszczędne ) 
- kołpak o średnicy 50 mm ( piasta 5 mm ) 
- pakiet 3S Li-Pol : 3S Fully Max XP 1800 , 3S Fully Max XP 2200 , 3S Kokam 1800 mAh 30C, 3S Kokam 2100 mAh 30C 

# regulator:
-regulator 40 A: MGM TMM EASY 40 A, JETI SPIN 44 A JETI ADVANCE 40 Plus / 40 Opto
- regulator 30 A: analogiczne modele regulatorów w zakresie 30 A dla rozwiązań mniej prądożernych ( np AXI 2814/16 )

Opublikowano
Jak nie sprawi Wam to kłopotu to poproszę o przykładowe konfiguracje (silnik + kołpak turbo + śmigło + regulator).

 

Jak nie sprawi Ci to kłopotu to przeczytaj ten wątek od początku...

Opublikowano

Witam. W sobotę razem z kolegą Rufio 79 dokonaliśmy oblotu jego EasyGlidera. Pierwszy raz miałem okazję zobaczyć lot EG z fabrycznym napędem. Jest bardzo słaby. Trzeba mieć dużo cierpliwości aby wejść na dużą wysokość, dobrze że pogoda była prawie bezwietrzna. Po kilku startach i lądowaniach kolega całkiem nieźle sobie radził :D ( a były to jego pierwsze loty modelem RC). Przeczytaj w dziale ,,moje modele,, mój temat ,,hangar adama,, . Opisuję w nim swojego EG, wyposażenie nie należy do kosztownego a sprawuje się bardzo dobrze.

Pozdrawiam Adam.

Opublikowano
Witam. W sobotę razem z kolegą Rufio 79 dokonaliśmy oblotu jego EasyGlidera. Pierwszy raz miałem okazję zobaczyć lot EG z fabrycznym napędem. Jest bardzo słaby. Trzeba mieć dużo cierpliwości aby wejść na dużą wysokość, dobrze że pogoda była prawie bezwietrzna. Po kilku startach i lądowaniach kolega całkiem nieźle sobie radził :D ( a były to jego pierwsze loty modelem RC). Przeczytaj w dziale ,,moje modele,, mój temat ,,hangar adama,, . Opisuję w nim swojego EG, wyposażenie nie należy do kosztownego a sprawuje się bardzo dobrze.

Pozdrawiam Adam.

 

Dziękuje Tobie za rady i oblatanie mojego EG.

Opublikowano

Ustawienia zmieniałem według instrukcji obsługi regulatora za pomocą aparatury.

Aparatury nie kapuję ?

 

No co Ty kefir nigdy nie programowałeś regla z nadajnika? ;D Słuchasz dzwonków i machasz drążkami ;D Nie wszystkie regulatory da się programować kartą czy zworkami

Sory ale jakoś źle to zrozumiałem nie tak jak powinienem

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Witam

Po ponad 20 latach wracam do modelowania ,zakupiłem EG Pro i mam kilka pytań. Poprzednio zajmowałem się modelami na uwięzi i nie mam kompletnie doświadczenia odnośnie modeli z napędem elektrycznym.Proszę o wyjaśnienia odnośnie tzw. ryglera:

1.Z tego co się orientuję jest to coś w rodzaju serwa obsługującego obroty silnika ,

- czy można w dowolnym momencie włączać i w razie potrzeby ponownie włączyć zdalnie

silnik w modelu,

- co to znaczy że można programować rygler przy użyciu aparatury,

- co to jest hamulec w silniku lub ryglerze,

2.Jaka jest żywotność silnika bezszczotkowego?

3.Czy podwójna przemiana dotyczy tylko odbiornika,tzn czy nadajnik też musi mieć taką

opcję.

Proszę o odpowiedź ,może moje pytania będą dla Was archaiczne ,ale kto "pyta nie błądzi"

Opublikowano
Witam

Po ponad 20 latach wracam do modelowania ,zakupiłem EG Pro i mam kilka pytań. Poprzednio zajmowałem się modelami na uwięzi i nie mam kompletnie doświadczenia odnośnie modeli z napędem elektrycznym.Proszę o wyjaśnienia odnośnie tzw. ryglera:

1.Z tego co się orientuję jest to coś w rodzaju serwa obsługującego obroty silnika ,

- czy można w dowolnym momencie włączać i w razie potrzeby ponownie włączyć zdalnie

silnik w modelu,

- co to znaczy że można programować rygler przy użyciu aparatury,

- co to jest hamulec w silniku lub ryglerze,

2.Jaka jest żywotność silnika bezszczotkowego?

3.Czy podwójna przemiana dotyczy tylko odbiornika,tzn czy nadajnik też musi mieć taką

opcję.

Proszę o odpowiedź ,może moje pytania będą dla Was archaiczne ,ale kto "pyta nie błądzi"

 

1. mozna dowolnie w kazdym momencie dodawac gazu, wylaczac silnik itd. za pomoca manetki gazu.

regulator mozna programowac, proste regulatory maja 2 opcje bo wiecej nie potrzeba, pierwsza to rodzaj baterii, druga to hamulec, programuje sie manewrujac drazkiem gazu na aparaturze wg. instrukcji

2. dluzsza niz modelu, o ile nie przegrzewasz go (zbyt duze smiglo), nie uderzysz nim itd.

3. Jesli kupujesz pierwszą swoją aparature to proponuje od razu 2.4ghz i takie pytania nie beda sie w ogole pojawiac, podlaczasz i dziala.

4. w Rybniku/Raciborzu jest wielu modelarzy, jedna wizyta na lotnisku rozwiaze 1000 pytan i niewiadomych :)

Opublikowano

Dziękuję za odpowiedź.Co do aparatury to chcę zakupić Hiteca Optic 6 z modułem syntezy. Ponoć jest to tańsze wyjście i też nie ma potrzeby stosowania kwarców, odbiornik z syntezą automatycznie dopasowuje kanał do wybranego w module.Aparatury 2,4 są drogie ,a jako początkujący boję się uszkodzenie odbiornika w trakcie twardego lądowania.

Opublikowano

To troche dyskusja nie na temat ale....

 

Poszukaj tematu "Turnigy 9x", do tego modul assana i masz za 450zl (strzelam - jakos tak mniej wiecej wyjdzie) aparature 9 kanalowa 2.4ghz i dwoma odbiornikami. Zwolennicy optica to tylko osoby ktore go posiadaja (az poczekam jak sie na mnie tutaj zaraz rzucą)

 

Co do obaw o uszkodzenie 35mhz sa bardziej podatne na uderzenia a jeden odbiornik assana kosztuje 25$. Warto to przemyslec.

Opublikowano

Przeczytałem posty na temat tej aparatury ,ponoć są jakieś problemy z dostawami .Wracając

do optica,czy Twoim zdaniem to zła aparatura jako pierwsza ,zbyt przestarzała. Byłem na lotnisku i modelarze mówili, że na początek obojętnie jaka byle firmowa -sprawdzona a taką chyba jest Optic.Może się mylę.

Opublikowano

ja mam Optic 6 i sobie bardzo chwale, ale po 2 latach dswiadczen z 35Mhz wlasnie zakupilem modul assana 2,4Ghz.

 

Dla mnie w tej aparaturze brakuje jedynie spowolnienia serwa z poziomu aparatury.

Opublikowano

Jeżeli dobrze rozumiem to taki moduł można w przyszłości wbudować do nadajnika Optica i będziemy mieli aparaturę 2,4 Ghz plus oczywiście odpowiedni odbiornik.

Opublikowano

No decyzja oczywiscie nalezy do Ciebie, jak juz sie nastawiles na optica to go z pewnoscia kupisz jednak oczywiscie sa alternatywy, mozna miec od razu 2.4 a nie po czasie. Nie wiem o jakich problemach z dostawami bo juz są na stanie, lemko dzis assana zamowil ;)

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Również mam Easy Glidera , oblot ma za sobą, z jedną poważniejszą kraksą ( żywica działa cuda :wink: ). Lata na 400 i 2S mam zamiar go przerobić na bezszczotke i pakiecik 3S. Tylko nie wiem jak się za to zabrać. Widziałem w całym temacie tylko dwa obrazki z gotową i przyklejoną wręgą. Był bym wdzięczny jak by mi ktoś to krok po kroku opisał/ ewentualnie dodał zdjęcia. Aha i z czego tą wręgę zrobić zwykła sklejka będzie dobra czy użyć jakiejś pleksi innych tworzyw ?? Z góry dzięki :P

Opublikowano

Witam

Odetnij tyle aby średnica odciętego miejscva miał 40mm wówczas założysz kołpak 40mm i będzie git. Możesz odciąć jeszcze dalej wówczas zwiększy Ci się średnica miejsca cięcia a co za tym idzie kołpaka.

IMO 40mm jak dla tego modelu wystarczy.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.