wa1ker Opublikowano 5 Maja 2009 Opublikowano 5 Maja 2009 Witam Zakupiłem Easy Glider Electric. Pospieszyłem się troche i kupiłem dwa pakiety lipol 2s 2200. Chciałbym wymienić silnik na bezszczotkowy. Czy będe musiał również wymienić te lipole na 3s? Czy znacie jakąś dobrą konfiguracje z moimi lipolami? Z góry dziękuje za pomoc. Ja mam silnik pelikan 3536/8 + śmigło 11-6 i śmigam na pakietach 2s (2200 i 1500) Daje rade nawet przy silnym wietrze
Rufio79 Opublikowano 5 Maja 2009 Opublikowano 5 Maja 2009 Jak nie sprawi Wam to kłopotu to poproszę o przykładowe konfiguracje (silnik + kołpak turbo + śmigło + regulator).
smootny Opublikowano 5 Maja 2009 Opublikowano 5 Maja 2009 http://www.perfecthobby.pl/detale.html?id=1238 aparatura: Do sterowania modelu potrzebna będzie aparatura 4 kanałowa np Hitec LASER 4 FM a najlepiej 6 kanałowa jak OPTIC 6 FM. Komputerowe sterowanie pozwala na wykorzystanie szeru mikserów , które w szybowcu bardzo ułatwiają lot jak np hamulec powietrzne , równoległe opuszczanie lotek ( służą wtedy jako klapy ) , miker kierunku i lotek etc. Dla rozpoczynających naukę latania niezalecamy na samym początku używania steru kierunku , druga możliwość to chwilowe niewykorzystywanie serw lotek i sterowanie wyłącznie kierunkiem, chodzi o uniknięcie w pierwszym etapie błędów wynikających z niekontrolowanego poruszenie np kierunkiem w prawo podczas skrętu na lotkach ( te mają pierszeństwo ) w lewo. serwomechanizmy: - do lotek - małe i lekkie , np HITEC HS 55 , lub mocnieszje Tower Pro SG 91 R, Dymond D 60S. - do wysokości i kierunku ( montowane w kadłubie ) - HITEC HS 81 lub lepsze : HITEC HS 81 MG ( metalowe przekładnie ) . HITEC HS 85 BB ( łożyskowane ) , HITEC HS 85 MG ( metalowa przekłania, łożysko ). Doskonałe rozwiązania to także: Tower Pro MG 16 R, Dymond 200 BB. odbiornik: mały i lekki, np. JETI Rex 5 MPD ( przy założeniu że w radiu można zdefinować 2gą lotkę na piątym kanale ) , JETI REX 7 MPD ( obie wersje choć lepsza wersja w plastkowej obudowie ) , REX 8 JBC itp. - silnik. # silnik / regulator / śmigło / pakiet akumulatorów Producent sugeruje zastosowanie oryginalnego silnika ( prod Multiplex ) HIMAX 2816 lub 3516. Z powodzeniem można jednak zastosować znakomite silniki MEGA MOTORS ( zalecane ) serii Acn z uwagi na fakt iż posiadają wirujący wirnik wewnątrz obudowy - unikamy problemów z kablami wystającymi poza obudowę silnika. # Najlepszym rozwiązaniem jest zastosowanie silnika typu INRUNNER ( stała obudowa, wirnik - w środku obudowy ) np - MEGA MOTOR Acn 16/15/7 - składane śmigło: Aeronaut Cam Carbon -8x5, 8x6 - kołpak o średnicy 50 mm ( piasta 3,17 ) - pakiet 2S Li-Pol: 2S Fully Max XP 1300 , 2S Fully Max XP 1800, 2S Fully Max XP 2200, # silnik JETI MODEL PHASOR 30-3 ( inrunner ) - spory zapas mocy , model będzie bardzo szybki - składane śmigło: Aeronaut Cam Carbon - 9x7, 10x6 - kołpak o średnicy 50 mm ( piasta 5 mm ) - pakiet 3S Li-Pol :3S Fully Max XP 1800 , 3S Fully Max XP 2200 , 3S Kokam 1500 30C, 3S Kokam 1800 30C. # Kolejna opcja ( należy jedynie uważać na wystające kable aby nie obcierały o wirującą obudowę ) - AXI 2814/16 - składane śmigło: Aeronaut Cam Carbon - 10x6, 9,5x5 ( rozwiązanie bardzo energooszczędne ) - kołpak o średnicy 50 mm ( piasta 5 mm ) - pakiet 3S Li-Pol : 3S Fully Max XP 1800 , 3S Fully Max XP 2200 , 3S Kokam 1800 mAh 30C, 3S Kokam 2100 mAh 30C # regulator: -regulator 40 A: MGM TMM EASY 40 A, JETI SPIN 44 A JETI ADVANCE 40 Plus / 40 Opto - regulator 30 A: analogiczne modele regulatorów w zakresie 30 A dla rozwiązań mniej prądożernych ( np AXI 2814/16 )
wa1ker Opublikowano 5 Maja 2009 Opublikowano 5 Maja 2009 Jak nie sprawi Wam to kłopotu to poproszę o przykładowe konfiguracje (silnik + kołpak turbo + śmigło + regulator). Jak nie sprawi Ci to kłopotu to przeczytaj ten wątek od początku...
ahaweto Opublikowano 5 Maja 2009 Opublikowano 5 Maja 2009 Witam. W sobotę razem z kolegą Rufio 79 dokonaliśmy oblotu jego EasyGlidera. Pierwszy raz miałem okazję zobaczyć lot EG z fabrycznym napędem. Jest bardzo słaby. Trzeba mieć dużo cierpliwości aby wejść na dużą wysokość, dobrze że pogoda była prawie bezwietrzna. Po kilku startach i lądowaniach kolega całkiem nieźle sobie radził ( a były to jego pierwsze loty modelem RC). Przeczytaj w dziale ,,moje modele,, mój temat ,,hangar adama,, . Opisuję w nim swojego EG, wyposażenie nie należy do kosztownego a sprawuje się bardzo dobrze. Pozdrawiam Adam.
Rufio79 Opublikowano 5 Maja 2009 Opublikowano 5 Maja 2009 Witam. W sobotę razem z kolegą Rufio 79 dokonaliśmy oblotu jego EasyGlidera. Pierwszy raz miałem okazję zobaczyć lot EG z fabrycznym napędem. Jest bardzo słaby. Trzeba mieć dużo cierpliwości aby wejść na dużą wysokość, dobrze że pogoda była prawie bezwietrzna. Po kilku startach i lądowaniach kolega całkiem nieźle sobie radził ( a były to jego pierwsze loty modelem RC). Przeczytaj w dziale ,,moje modele,, mój temat ,,hangar adama,, . Opisuję w nim swojego EG, wyposażenie nie należy do kosztownego a sprawuje się bardzo dobrze.Pozdrawiam Adam. Dziękuje Tobie za rady i oblatanie mojego EG.
kefir Opublikowano 7 Maja 2009 Opublikowano 7 Maja 2009 Ustawienia zmieniałem według instrukcji obsługi regulatora za pomocą aparatury. Aparatury nie kapuję ? No co Ty kefir nigdy nie programowałeś regla z nadajnika? ;D Słuchasz dzwonków i machasz drążkami ;D Nie wszystkie regulatory da się programować kartą czy zworkami Sory ale jakoś źle to zrozumiałem nie tak jak powinienem
dyra63 Opublikowano 8 Czerwca 2009 Opublikowano 8 Czerwca 2009 Witam Po ponad 20 latach wracam do modelowania ,zakupiłem EG Pro i mam kilka pytań. Poprzednio zajmowałem się modelami na uwięzi i nie mam kompletnie doświadczenia odnośnie modeli z napędem elektrycznym.Proszę o wyjaśnienia odnośnie tzw. ryglera: 1.Z tego co się orientuję jest to coś w rodzaju serwa obsługującego obroty silnika , - czy można w dowolnym momencie włączać i w razie potrzeby ponownie włączyć zdalnie silnik w modelu, - co to znaczy że można programować rygler przy użyciu aparatury, - co to jest hamulec w silniku lub ryglerze, 2.Jaka jest żywotność silnika bezszczotkowego? 3.Czy podwójna przemiana dotyczy tylko odbiornika,tzn czy nadajnik też musi mieć taką opcję. Proszę o odpowiedź ,może moje pytania będą dla Was archaiczne ,ale kto "pyta nie błądzi"
diem Opublikowano 8 Czerwca 2009 Opublikowano 8 Czerwca 2009 WitamPo ponad 20 latach wracam do modelowania ,zakupiłem EG Pro i mam kilka pytań. Poprzednio zajmowałem się modelami na uwięzi i nie mam kompletnie doświadczenia odnośnie modeli z napędem elektrycznym.Proszę o wyjaśnienia odnośnie tzw. ryglera: 1.Z tego co się orientuję jest to coś w rodzaju serwa obsługującego obroty silnika , - czy można w dowolnym momencie włączać i w razie potrzeby ponownie włączyć zdalnie silnik w modelu, - co to znaczy że można programować rygler przy użyciu aparatury, - co to jest hamulec w silniku lub ryglerze, 2.Jaka jest żywotność silnika bezszczotkowego? 3.Czy podwójna przemiana dotyczy tylko odbiornika,tzn czy nadajnik też musi mieć taką opcję. Proszę o odpowiedź ,może moje pytania będą dla Was archaiczne ,ale kto "pyta nie błądzi" 1. mozna dowolnie w kazdym momencie dodawac gazu, wylaczac silnik itd. za pomoca manetki gazu. regulator mozna programowac, proste regulatory maja 2 opcje bo wiecej nie potrzeba, pierwsza to rodzaj baterii, druga to hamulec, programuje sie manewrujac drazkiem gazu na aparaturze wg. instrukcji 2. dluzsza niz modelu, o ile nie przegrzewasz go (zbyt duze smiglo), nie uderzysz nim itd. 3. Jesli kupujesz pierwszą swoją aparature to proponuje od razu 2.4ghz i takie pytania nie beda sie w ogole pojawiac, podlaczasz i dziala. 4. w Rybniku/Raciborzu jest wielu modelarzy, jedna wizyta na lotnisku rozwiaze 1000 pytan i niewiadomych
dyra63 Opublikowano 8 Czerwca 2009 Opublikowano 8 Czerwca 2009 Dziękuję za odpowiedź.Co do aparatury to chcę zakupić Hiteca Optic 6 z modułem syntezy. Ponoć jest to tańsze wyjście i też nie ma potrzeby stosowania kwarców, odbiornik z syntezą automatycznie dopasowuje kanał do wybranego w module.Aparatury 2,4 są drogie ,a jako początkujący boję się uszkodzenie odbiornika w trakcie twardego lądowania.
diem Opublikowano 8 Czerwca 2009 Opublikowano 8 Czerwca 2009 To troche dyskusja nie na temat ale.... Poszukaj tematu "Turnigy 9x", do tego modul assana i masz za 450zl (strzelam - jakos tak mniej wiecej wyjdzie) aparature 9 kanalowa 2.4ghz i dwoma odbiornikami. Zwolennicy optica to tylko osoby ktore go posiadaja (az poczekam jak sie na mnie tutaj zaraz rzucą) Co do obaw o uszkodzenie 35mhz sa bardziej podatne na uderzenia a jeden odbiornik assana kosztuje 25$. Warto to przemyslec.
dyra63 Opublikowano 8 Czerwca 2009 Opublikowano 8 Czerwca 2009 Przeczytałem posty na temat tej aparatury ,ponoć są jakieś problemy z dostawami .Wracając do optica,czy Twoim zdaniem to zła aparatura jako pierwsza ,zbyt przestarzała. Byłem na lotnisku i modelarze mówili, że na początek obojętnie jaka byle firmowa -sprawdzona a taką chyba jest Optic.Może się mylę.
lemko Opublikowano 8 Czerwca 2009 Opublikowano 8 Czerwca 2009 ja mam Optic 6 i sobie bardzo chwale, ale po 2 latach dswiadczen z 35Mhz wlasnie zakupilem modul assana 2,4Ghz. Dla mnie w tej aparaturze brakuje jedynie spowolnienia serwa z poziomu aparatury.
dyra63 Opublikowano 8 Czerwca 2009 Opublikowano 8 Czerwca 2009 Jeżeli dobrze rozumiem to taki moduł można w przyszłości wbudować do nadajnika Optica i będziemy mieli aparaturę 2,4 Ghz plus oczywiście odpowiedni odbiornik.
diem Opublikowano 8 Czerwca 2009 Opublikowano 8 Czerwca 2009 No decyzja oczywiscie nalezy do Ciebie, jak juz sie nastawiles na optica to go z pewnoscia kupisz jednak oczywiscie sa alternatywy, mozna miec od razu 2.4 a nie po czasie. Nie wiem o jakich problemach z dostawami bo juz są na stanie, lemko dzis assana zamowil
kamil369 Opublikowano 22 Sierpnia 2009 Opublikowano 22 Sierpnia 2009 Również mam Easy Glidera , oblot ma za sobą, z jedną poważniejszą kraksą ( żywica działa cuda :wink: ). Lata na 400 i 2S mam zamiar go przerobić na bezszczotke i pakiecik 3S. Tylko nie wiem jak się za to zabrać. Widziałem w całym temacie tylko dwa obrazki z gotową i przyklejoną wręgą. Był bym wdzięczny jak by mi ktoś to krok po kroku opisał/ ewentualnie dodał zdjęcia. Aha i z czego tą wręgę zrobić zwykła sklejka będzie dobra czy użyć jakiejś pleksi innych tworzyw ?? Z góry dzięki
malinn Opublikowano 22 Sierpnia 2009 Opublikowano 22 Sierpnia 2009 Sklejka 3mm lub 4mm będzie ok na wręgę. Wkleić ją możesz na poxipol -przeźroczysty lub żywicę.
kamil369 Opublikowano 22 Sierpnia 2009 Opublikowano 22 Sierpnia 2009 A ile mam odciąć przodu z kadłuba, też z 3mm, 4 mm ??
wojcio69 Opublikowano 22 Sierpnia 2009 Opublikowano 22 Sierpnia 2009 Witam Odetnij tyle aby średnica odciętego miejscva miał 40mm wówczas założysz kołpak 40mm i będzie git. Możesz odciąć jeszcze dalej wówczas zwiększy Ci się średnica miejsca cięcia a co za tym idzie kołpaka. IMO 40mm jak dla tego modelu wystarczy.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.