Skocz do zawartości

Silnik do FunCub-a


crazyd

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

 

Chcialem skompletować wyposażenie do FunCub-a mpx

 

Mam serwa hxt500 i sg90 , regiel pulso 40+ , odbiornik rex 7

i pakiety 2200 2s , 3s 3000 20C i 4400 15 C

 

Myslalem nad silnikiem firmy dualsky XM3542CA-6 ale nie jest on teraz dostpny natomiast jest dostepny XM3542CA-5 i nie bardzo widze roznice miedzy nimi ...

 

Ktory lepszy ?

 

nadmienie ze funcub prawdodpodobnie bedzie mial plywaki , oswietlenie moze jakas kamerke do zdjec ... wiec moze wyjsc ciezkawy - zapas mocy mile widziany ...

 

 

Jakie smiglo bede potrzebowal do tego modelu z tymi silnikami ?

 

Z gory dzieki za odpowiedzi

Pozdrawiam

  • Odpowiedzi 91
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi
Opublikowano

Do tego modelu wystarczy silnik 3530 nawet jeśli będzie miał pływaki i kamerkę i coś tam jeszcze.

Myslalem nad silnikiem firmy dualsky XM3542CA-6 ale nie jest on teraz dostpny natomiast jest dostepny XM3542CA-5 i nie bardzo widze roznice miedzy nimi ...

 

Ktory lepszy ?

Różnica między tymi silnikami jest w KV czyli obr./V. Pierwszy z nich ma mniejsze KV - 940 i zalecane śmigła 10X6 do 14X6, drugi natomiast ma większe KV - 1120 i śmigła od 9X5 do 12X6. Oba silniki są do tego modelu za duże. Ja latam na tego typu modelu z pływakami z silnikiem 2834CA-7.
Opublikowano

Zabiorę tu głos, choć z crazyd na temat silnika gadałem już wcześniej osobiście.

Po sprawdzeniu jaki silnik do tego modelu zaleca Multiplex, podpowiedziałem mu właśnie XM3542CA-6 jako najbardziej zbliżony specyfikacją z Dualsky (bo sprawdzone i miało to nie być Turnigy). Ponieważ nie ma w tym momencie dostępnych XM3542CA-6, to zastanawialiśmy się jeszcze nad XM3542CA-5.

Może powinniście zacząć od próby odpowiedzi na pytania crazyd:

 

"Ktory lepszy ?"

 

"Jakie smiglo bede potrzebowal do tego modelu z tymi silnikami ?"

 

kesto proponuje silnik słabszy, a jary14 mocniejszy niż zakładane XM3542CA-6, XM3542CA-5, to może troche namieszać w głowie ;)

Opublikowano

Ja proponuję silnik, który poza KV jest taki sam jak Himax. Jakie śmigło ?? Myślę, że przy zasilaniu 3S to 12', lub 13'. Na UH polecają 12x6, ale to do AcroMastera...

 

Ja latam na tego typu modelu z pływakami z silnikiem 2834CA-7.

No właśnie, że nie "tego typu", jednak FunCub to nie zwykły trenerek... z resztą, co ja mam tu pisać, jak Martin może Wam pokazać :wink:

 

http-~~-//www.youtube.com/watch?v=BUTIkOvfxxA&feature=channel

 

Tak więc, tutaj jest potrzebny troszkę mocniejszy silnik niż, 3530.

 

A który lepszy ??

 

XM3542CA-6 - ze względu na Kv... Prawie takie samo jak z Himaxie.

Opublikowano

hmm , dziekuje za radę ale mam jeszcze jedno pytanie , jaka roznica miedzy tymi wartosciami obu silnikow jest dla mnie jako pilota ?

 

 

 

 

na silnik z 6 na koncu musze czekac do 19 sierpnia a ten z 5 jest dostepny "od zaraz"

dlatego chcialbym ocenic czy warto czekac na 6 ?

 

Pozdrawiam

Opublikowano

hmm , dziekuje za radę ale mam jeszcze jedno pytanie , jaka roznica miedzy tymi wartosciami obu silnikow jest dla mnie jako pilota ?

Prawdę mówiąc mnie też to interesuje, o ile inne są odczucia podczas latania z taką niewielką w sumie różnicą kV i jakie byłyby, jakby różnica ta była większa?
Opublikowano

Witam . Różnica KV powoduje , że silnik 3542/5 wystarczy zasilać pakietem 3S LiPo a 3542/6 już raczej 4S LiPo . Chodzi o to ,żeby po uwzględnieniu wszelkich strat na silniku i śmigle silnik pod obciążeniem kręcił śmigłem z odpowiednimi obrotami i zapewniał odpowiednią moc .

Gdyby silniki miały np 1100 i 1400 obrotów (oba nadają się do zasilania 3S LiPo ) to przy zastosowaniu tego samego śmigła , model z silnikiem o 1400 obrotach latał by szybciej .

Silniki mogą być obciążane np 30 Amperami . Do silnika 1100 możemy dać większe śmigło niż do 1400 i mieć większy ciąg niż z silnikiem 1400 i nie przekraczamy tej wartości 30 Amper . Najlepiej poznać te zależności bawiąc się jakimkolwiek programem do badania parametrów silników elektrycznych . Np na stronie sklepu "Nastik" do silników Dualski .

Opublikowano

Darmowy programik Drive Calculator może okazać się bardzo pomocny. Używam go i pozwolił mi wiele razy dobrać dobrze napęd. Co najważniejsze jest systematycznie uaktualniany oraz posiada dosyć sporą bazę silników, śmigieł, regli i pakietów - również tych z UH :wink:

  • 3 miesiące temu...
Opublikowano

Wez założ jeden temat o modelu bo troche irytuje skakanie po stronach.

Jeżeli to było do mnie to racz przeczytać temat, potem post, następnie chwilę pomyśl, a dopiero na końcu coś napisz :crazy:
Opublikowano

Do autora wątku. Jest jeden temat to dlaczego nie ciągnąć go dalej i tylko zmienic nieco temat? Potem opcja szukaj i wyskakuje 10 stron na temat jednego modelu z czego 3/4 tego samego autora.

Widze jestes z okolic. Gdzie i czym latasz? Jak masz ochote na wspólne loty to odezwij sie na pw

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Witam

nie chcę zaśmiecać forum nowym tematem, a mam pytanie co do serw obsługujących klapy, używać takich samych jak do lotek?

cała elektryka już idzie z HK, jak tylko listonosz zapuka do drzwi to jadę do trójmiasta po samolot, dodam że będzie to moje pierwsze latadło :)

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.