crazyd Opublikowano 2 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2010 Witam Chcialem skompletować wyposażenie do FunCub-a mpx Mam serwa hxt500 i sg90 , regiel pulso 40+ , odbiornik rex 7 i pakiety 2200 2s , 3s 3000 20C i 4400 15 C Myslalem nad silnikiem firmy dualsky XM3542CA-6 ale nie jest on teraz dostpny natomiast jest dostepny XM3542CA-5 i nie bardzo widze roznice miedzy nimi ... Ktory lepszy ? nadmienie ze funcub prawdodpodobnie bedzie mial plywaki , oswietlenie moze jakas kamerke do zdjec ... wiec moze wyjsc ciezkawy - zapas mocy mile widziany ... Jakie smiglo bede potrzebowal do tego modelu z tymi silnikami ? Z gory dzieki za odpowiedzi Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kesto Opublikowano 3 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2010 Do tego modelu wystarczy silnik 3530 nawet jeśli będzie miał pływaki i kamerkę i coś tam jeszcze. Myslalem nad silnikiem firmy dualsky XM3542CA-6 ale nie jest on teraz dostpny natomiast jest dostepny XM3542CA-5 i nie bardzo widze roznice miedzy nimi ... Ktory lepszy ? Różnica między tymi silnikami jest w KV czyli obr./V. Pierwszy z nich ma mniejsze KV - 940 i zalecane śmigła 10X6 do 14X6, drugi natomiast ma większe KV - 1120 i śmigła od 9X5 do 12X6. Oba silniki są do tego modelu za duże. Ja latam na tego typu modelu z pływakami z silnikiem 2834CA-7. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pilot Opublikowano 3 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2010 Link Wprawdzie to opis modelu EasyCub ale FunCub to jego następca więc można potraktować jako punkt odniesienia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jary14 Opublikowano 3 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2010 Producent zaleca do FunCuba Himax'a, czyli taki odpowiednikiem na UH będzie Turnigy SK 3542 1000Kv . Jest różnica 7g, ale stanowczo ten silnik jest odpowiednikiem zalecanego do FunCub'a, a nie 3530. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
milo_upb Opublikowano 3 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2010 Zabiorę tu głos, choć z crazyd na temat silnika gadałem już wcześniej osobiście. Po sprawdzeniu jaki silnik do tego modelu zaleca Multiplex, podpowiedziałem mu właśnie XM3542CA-6 jako najbardziej zbliżony specyfikacją z Dualsky (bo sprawdzone i miało to nie być Turnigy). Ponieważ nie ma w tym momencie dostępnych XM3542CA-6, to zastanawialiśmy się jeszcze nad XM3542CA-5. Może powinniście zacząć od próby odpowiedzi na pytania crazyd: "Ktory lepszy ?" "Jakie smiglo bede potrzebowal do tego modelu z tymi silnikami ?" kesto proponuje silnik słabszy, a jary14 mocniejszy niż zakładane XM3542CA-6, XM3542CA-5, to może troche namieszać w głowie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jary14 Opublikowano 3 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2010 Ja proponuję silnik, który poza KV jest taki sam jak Himax. Jakie śmigło ?? Myślę, że przy zasilaniu 3S to 12', lub 13'. Na UH polecają 12x6, ale to do AcroMastera... Ja latam na tego typu modelu z pływakami z silnikiem 2834CA-7. No właśnie, że nie "tego typu", jednak FunCub to nie zwykły trenerek... z resztą, co ja mam tu pisać, jak Martin może Wam pokazać :wink: http-~~-//www.youtube.com/watch?v=BUTIkOvfxxA&feature=channel Tak więc, tutaj jest potrzebny troszkę mocniejszy silnik niż, 3530. A który lepszy ?? XM3542CA-6 - ze względu na Kv... Prawie takie samo jak z Himaxie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
crazyd Opublikowano 3 Sierpnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2010 hmm , dziekuje za radę ale mam jeszcze jedno pytanie , jaka roznica miedzy tymi wartosciami obu silnikow jest dla mnie jako pilota ? na silnik z 6 na koncu musze czekac do 19 sierpnia a ten z 5 jest dostepny "od zaraz" dlatego chcialbym ocenic czy warto czekac na 6 ? Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robas69 Opublikowano 3 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2010 Chcialem skompletować wyposażenie do FunCub-a mpxGdzie kupiłeś model? W tej chwili nie ma go w żadnym polskim sklepie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adrian06adik Opublikowano 3 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2010 http://www.arthobby.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robas69 Opublikowano 3 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2010 http://www.arthobby.plNiestety nie ma tam tego modelu. Zwróć uwagę, że link "do koszyka" jest nieaktywny. Poprostu brak towaru. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SuperBeb Opublikowano 3 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2010 Więcej niż słowa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robintom Opublikowano 3 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2010 No to trzeba na zakupy wpaść do UK ;D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
milo_upb Opublikowano 5 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2010 hmm , dziekuje za radę ale mam jeszcze jedno pytanie , jaka roznica miedzy tymi wartosciami obu silnikow jest dla mnie jako pilota ?Prawdę mówiąc mnie też to interesuje, o ile inne są odczucia podczas latania z taką niewielką w sumie różnicą kV i jakie byłyby, jakby różnica ta była większa? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leszek-bart Opublikowano 5 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2010 Witam . Różnica KV powoduje , że silnik 3542/5 wystarczy zasilać pakietem 3S LiPo a 3542/6 już raczej 4S LiPo . Chodzi o to ,żeby po uwzględnieniu wszelkich strat na silniku i śmigle silnik pod obciążeniem kręcił śmigłem z odpowiednimi obrotami i zapewniał odpowiednią moc . Gdyby silniki miały np 1100 i 1400 obrotów (oba nadają się do zasilania 3S LiPo ) to przy zastosowaniu tego samego śmigła , model z silnikiem o 1400 obrotach latał by szybciej . Silniki mogą być obciążane np 30 Amperami . Do silnika 1100 możemy dać większe śmigło niż do 1400 i mieć większy ciąg niż z silnikiem 1400 i nie przekraczamy tej wartości 30 Amper . Najlepiej poznać te zależności bawiąc się jakimkolwiek programem do badania parametrów silników elektrycznych . Np na stronie sklepu "Nastik" do silników Dualski . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ben Opublikowano 7 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2010 Darmowy programik Drive Calculator może okazać się bardzo pomocny. Używam go i pozwolił mi wiele razy dobrać dobrze napęd. Co najważniejsze jest systematycznie uaktualniany oraz posiada dosyć sporą bazę silników, śmigieł, regli i pakietów - również tych z UH :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robas69 Opublikowano 16 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2010 Ten chyba powinien być dobry, a prawie 100 pln tańszy od Himax'a http://www.sklep.modelarnia.pl/index.php?p3440,pulso-x2814-20 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin K. Opublikowano 16 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2010 Wez założ jeden temat o modelu bo troche irytuje skakanie po stronach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robas69 Opublikowano 16 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2010 Wez założ jeden temat o modelu bo troche irytuje skakanie po stronach.Jeżeli to było do mnie to racz przeczytać temat, potem post, następnie chwilę pomyśl, a dopiero na końcu coś napisz :crazy: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin K. Opublikowano 16 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2010 Do autora wątku. Jest jeden temat to dlaczego nie ciągnąć go dalej i tylko zmienic nieco temat? Potem opcja szukaj i wyskakuje 10 stron na temat jednego modelu z czego 3/4 tego samego autora. Widze jestes z okolic. Gdzie i czym latasz? Jak masz ochote na wspólne loty to odezwij sie na pw Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pengo Opublikowano 25 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2010 Witam nie chcę zaśmiecać forum nowym tematem, a mam pytanie co do serw obsługujących klapy, używać takich samych jak do lotek? cała elektryka już idzie z HK, jak tylko listonosz zapuka do drzwi to jadę do trójmiasta po samolot, dodam że będzie to moje pierwsze latadło Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.