Jump to content

Dywagacje o regulaminie WW1 ESA + głosowanie


skidan

Recommended Posts

uote="mirolek"]wraz z Kubą postanowiliśmy zrewolucjonizować obecną kategorię WWI i wprowadzić do niej model jednopłatowy

Piękna robota koledzy, ale obawiam się, że nie uda Wam się zrewolucjonizować WWI tym modelem. :( Zapraszam na forum

ACES

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 123
  • Created
  • Last Reply

Coś szybko zmieniasz zdanie Danielu. Jak do Ciebie pisałem nie miałeś nic przeciwko, wręcz odniosłem wrażenie, że dość entuzjastycznie odniosłeś się do pomysłu. To mi wygląda na prowokację. Wiedziałeś, że przygotowujemy coś takiego, a tu nagle ni z tego ni z owego taka propozycja pod głosowanie. Danielu to nóż w plecy.

Regulamin nie zakazuje tego typu maszyn, więc... Zostały rozesłane karty do głosowania i nie było tam o tym ani słowa. Chyba nie zamierzacie załatwić tego na forum ACES na podstawie głosów kilku osób. Wprowadzenie zapisu o niedopuszczeniu jednopłatów to zbyt poważna sprawa i wymaga dyskusji.

Link to comment
Share on other sites

Mi nie jest PRZYKRO Qbatus od samego początku jak zorganizowałem pierwsze oficjalne walki modelami WW I ESA było powiedziane że nie będzie modeli jednopłatowych aby uniknąć tak zwanego WYŚCIGU ZBROJEŃ , dlatego też u NAS czyli w Polsce nikt nie robi jednopłatów w WW I spalina i nie używa silników 2-taktowych do tych modeli . Dłużej zainteresowani pamiętają zawody w ŁASKU to był POPIS nie do POBICIA . Nie NISZCZMY tego co PIĘKNE w Aircombacie.

Link to comment
Share on other sites

...było powiedziane że nie będzie modeli jednopłatowych...

Powiedziane? A ja myślałem, że obowiązują na zawodach zapisy z regulaminu? Wskaż zapis mówiąc o tym, że nie wolno latać jednopłatami. Wnikliwie przeanalizowaliśmy regulamin i model spełnia wszystkie wymagania.

Z resztą tak jak pisałem wcześniej, zanim zaczęliśmy prace nad tym modelem konsultowałem sprawę z Danielem Skibą. Nie chce tu cytować jego słów bo to była korespondencja na PW, ale to chyba on jest koordynatorem wszystkiego co związane z ESA i nie miał nic przeciwko.

Padają zarzuty na forum ACES, że to by było jak latanie w WWI KI-61. Macie chyba dość doświadczenia, by stwierdzić, że model o takim kształcie skrzydła, takim profilu, stałym podwoziu, stójką i odkrytą figurką pilota nigdy nie będzie latał jak myśliwiec WWII. Zresztą widziałem niektóre modele (chociażby bardzo popularny BERG DIII) bardzo odstają pod względem osiągów od innych w WWI i nikt nie ma zastrzeżeń. Nie psujemy tego co piękne, po prostu idziemy z duchem czasu i odkrywamy nowe piękne konstrukcje.

Dłużej zainteresowani pamiętają zawody w ŁASKU to był POPIS nie do POBICIA

Chyba jestem za krótko zainteresowany. Jaśniej proszę.

Link to comment
Share on other sites

Chyba sam sobie odpowiedziałeś na - dłużej zainteresowani skoro Cię nie było na zawodach w spalinie w ŁASKU . Nie ma się co DENERWOWAĆ bo Mirolek był na pierwszych zawodach we Wrocławiu kiedy się odbywały i było JASNO i WYRAŹNIE powiedziane że nie robimy jednopłatów. Jeżeli chodzi o BERGA wynika to z wielkości jego dolnego płata czyli mniejszych oporów i dlatego jego prędkość jest większa . Panowie nie róbmy zamieszania w tej kwestii i nie OBCIĄŻAJMY koordynatora ESA tym że był PRZYCHYLNY TAKIEMU czy INNEMU MODELOWI. I myślę żeby zakończyć TĄ POLEMIKĘ oznajmię tak : nikt na organizowanych przez Wrocław zawodach nie wystartuje jednopłatem ani nikt nie wystartuje wielopłatem z Wrocławia na innych zawodach gdzie będzie dopuszczony do startu model jednopłata ESA . I proszę nie traktować tej wypowiedzi jako jakiś szantaż tylko dotrzymania umowy między kolegami z aircombat przy tworzeniu tej nowej kategorii ESA. A model naprawdę WSPANIAŁY .

Link to comment
Share on other sites

Chyba sam sobie odpowiedziałeś na - dłużej zainteresowani skoro Cię nie było na zawodach w spalinie w ŁASKU

To ESA, a nie spalina, nie wiem więc dla czego łączysz te dwie sprawy.

Jeżeli chodzi o BERGA wynika to z wielkości jego dolnego płata czyli mniejszych oporów i dlatego jego prędkość jest większa

Nie musisz mi tłumaczyć dla czego Berg lata szybciej niż inne, bo wiem to doskonale i dla tego przytoczyłem ten przykład. Nie wiem tylko dla czego nikt nie ma zastrzeżeń do modelu, który ma "imitację" drugiego płata, a taki krzyk podrywa się w przypadku "czystego" jednopłata.

nie OBCIĄŻAJMY koordynatora ESA tym że był PRZYCHYLNY TAKIEMU czy INNEMU MODELOWI

Dla czego nie? W końcu od tego jest, by pilnować porządku w szczególności w regulaminie. Poświęca się 3 strony na forum kwestii czy pakiet taki czy taki, 5 na to czy waga 10g większa, a nie dobrane są tak podstawowe kwestie. Nie chcę się tu kłócić, szczególnie, że to nie mój model, miałem nie mały udział w jego tworzeniu dla tego pozwoliłem sobie zabrać głos. Drażni mnie tylko jedno. Staram się jak mogę, by startując spełniać regulamin. Bardzo wnikliwie analizują każdy zapis, aż tu nagle się dowiaduję, że ktoś kiedyś się w jakiejś sprawie umówił. Wyszła nie dograna sprawa i ni stąd ni zowąd poddaje się ją pod wątpliwe głosowanie wśród "kolegów z aircombat". Bądźcie konsekwentni.

A widzę, że padają i wbrew zapewnieniom autora jest to szantaż.

Przestańcie się w końcu zajmować pierdołami i zróbcie porządek w regulaminie!!!

Link to comment
Share on other sites

Nie psujemy tego co piękne, po prostu idziemy z duchem czasu i odkrywamy nowe piękne konstrukcje.

Dlatego właśnie powstał ten model :crazy:

 

Nie założyłem silnika ponieważ czekam na wolnoobrotowego Emax-a, model ma latać powoli zgodnie z duchem epoki i zapewne przez podwozie i stójkę taki właśnie będzie. W regulaminie pojawiła się dyskusja o dodatkowych punktach za kolejne płaty co na starcie daje modelowi mniejsze szanse.

 

To dziwne, że model wzbudził takie kontrowersje jeszcze przed starciem z dwupłatami przez które historycznie rzecz ujmując, został pokonany :lol2:

 

ms

Link to comment
Share on other sites

Regulamin został ustalony z zawodnikami którzy startowali w pierwszych zawodach WW I ESA i został zapisany i podany do wiadomości na mojej stronie . A jeżeli chodzi o NOWEGO KOORDYNATORA to jest od KILKU DNI i jeszcze WSZYSTKIEGO NIE OGARNĄŁ co należy MU CHYBA WYBACZYĆ . Kategorię ESA traktujemy jako BARDZO PRZYJEMNĄ PRZYGODĘ z modelarstwem lotniczym a CZASAMI nawet jako ZABAWĘ MODELARSKĄ i nie we wszystkich SPRAWACH MUSIMY OPIERAĆ SIĘ o REGULAMIN a o WIZJĘ każdego z biorących CZYNNY UDZIAŁ w AIRCOMBACIE . Aircombat na razie nie jest ZEPSUTY polityką , jakimiś Aeroklubami , LOK-ami i prywatnymi OSOBAMI które nie są związane z modelarstwem lotniczym a przede wszystkim bezpośrednio z combatem. Na co dzień w życiu mamy przykłady jak sprawdzają się PISANE REGULAMINY i ich PRZESTRZEGANIE .

Jak na razie, to zawsze modelarze-uczestnicy zawodów aircombat świetnie się DOGADYWALI i nikt nie ważył modeli , nikt nie nie sprawdzał typu i parametrów silników , nikt nie mówił że model EPA z pełnym kadłubem nie wystartuje dlatego też do tej pory nie ma końcowego regulaminu ESA WW I bo tak chcieliśmy MY modelarze -zawodnicy Aircombat i to dotychczasowi w/w uzgodnili że nie robimy PIĘKNYCH JEDNOPŁATÓW Które by mogły doprowadzić w końcu do wspomnianego WYŚCIGU ZBROJEŃ jak w spalinie WW I. Jeżeli w dalszym ciągu Cię nie przekonałem to próbuj namówić wszystkich do głosowania i zgłoś oficjalnie PROBLEM do koordynatora ESA . Moje zdanie i reszty z Wrocławia na SEZON OBECNY już znasz.

Link to comment
Share on other sites

Witam!

 

Polemika na temat regulaminów ESA jest toczona od dłuższego czasu na forum ACES i tam są przedyskutowywane decyzje w temacie regulaminów.

 

Ja swoje zdanie co do jednopłatów wraz z uzasadnieniem opisałem już w sierpniu tego roku zaraz pod postem Daniela. LINK Jakoś nie zauważyłem polemiki na ten temat. Zresztą jak to już wcześniej pelikan napisał jest to zdanie dużej liczby modelarzy.

 

Głównym problemem w jednopłatach jest to, że przy odpowiednim zrobieniu nie będą się niczym różnić od esy WWII.

 

Mirolek model naprawdę ładny i to trzeba przyznać!

Link to comment
Share on other sites

Mirolek takie też było ZAŁOŻENIE z zastosowaniem wolnoobrotowych silników ale pojawiły się głosy aby można było wykorzystać jeden typ silnika w WW II i WW I . Od razu zaczęło by się kontrolowanie modeli - silnik , waga , rozpiętość , inne wymiary . I szczerze wierzę Mirek, że zrobisz wszystko aby ten model latał jak PRZYSTAŁO na model samolotu z okresu I wojny światowej bo zrobiłeś ME-262 i stwierdziłeś że jest NIEPROPORCJONALNIE SZYBSZY od reszty startujących modeli i nim nie startujesz . I TA DECYZJA o jednopłatach była podjęta przez takich jak TY ENTUZJASTÓW AIRCOMBATU ale na pewno nikt z NICH nie mówi ostatecznie " NIE " !!! . Przywieź model na zawody zaprezentuj jak lata na silniku wolnoobrotowym , zaproponuj COŚ aby było można stworzyć jasne i proste zasady WDROŻENIA modelu do WALKI ZAWODNICZEJ ale nie róbmy od razu REWOLUCJI bo możemy się pogubić z NATŁOKU przepisów które mają się znaleźć w regulaminie .

A tak PO CICHU to mam już od dawna przygotowane 3 modele jednopłatów do wycinania ale u mnie słowo droższe od pieniędzy.

Link to comment
Share on other sites

ups.. ale numer z tymi maszynami... :/ tego się trochę nie spodziewałem

 

to pewne że jednopłaty inaczej latają - ale w takim razie jestem nie tylko za okrawaniem lotnictwa a ograniczenie osiągów takich wynalazków. I tutaj apel do"konstruktorów" którym parametrem podziałać żeby poziom latawideł się wyrównał?

śmigło i obroty?

-chodzi mi o to żeby można było je budować stosując standardowe elementy -ale ograniczając ich parametry. W końcu żaden problem zmierzyć obroty przed/po locie

 

Sam chciałem zbudować właśnie jednopłatową jakąś pokrakę "a l'epoque" a tu ZONK :)

Link to comment
Share on other sites

Marek można jak mówisz : silnik -śmigło - pomiar obrotów ale jak przyjedzie na zawody 50 chętnych do startu z tego z 15 do WWI to nie ma szans zakończyć zawodów w jeden dzień a ciężko jest zorganizować sobie dwa dni na zawody . OBLATAJMY jeszcze PO STAREMU , Mirolek zaprezentuje NOWY MODEL , popatrzymy , pogadamy , przemyślimy , przyzwyczaimy się i wtedy będziemy DZIAŁAĆ . Wiadomo że ŚWIAT IDZIE DO PRZODU i nie możemy a nawet nie powinniśmy się OGRANICZAĆ ale powinno TO być z UMIAREM .

Link to comment
Share on other sites

Mi absolutnie nie nie chodzi o to, by "zepsuć" tą naszą zabawę, ponieważ traktuję ją chyba nawet w luźniejszy sposób niż Ty. Ja na tym nie zarabiam.

Z Krakowa do Wrocławia, gdzie jest skupisko "kolegów z aircombata" jest 300 km, nie możemy więc spotkać się na piwku i pogadać o najnowszych ustaleniach między chłopakami. Wszelkie reguły dotyczące ESA czerpię z forum ACES gdzie jest publikowany regulamin, tego forum, kilu innych stron poświęconych ESA, nie wymagaj jeszcze bym śledził Twoją stronę. Nigdzie na owy zapis się nie natknąłem.

Więc jeśli chcemy by wszystko działało musi być jasny, prosty, ale regulujący wszelkie sporne sprawy regulamin. Jak mam zebrać rozsiane po całej Polsce

WIZJĘ każdego z biorących CZYNNY UDZIAŁ w AIRCOMBACIE

???

 

A jeżeli chodzi o NOWEGO KOORDYNATORA to jest od KILKU DNI i jeszcze WSZYSTKIEGO NIE OGARNĄŁ co należy MU CHYBA WYBACZYĆ

Tak? A jak byłem w sierpniu w Łasku to właśnie wtedy Daniel został ogłoszony oficjalnie jako koordynator d/s ESA. To wg Ciebie jest kilka dni? Danielu, żeby była jasność nie mam do Ciebie żadnych pretensji. Też chyba padłeś ofiarą nieporozumienia.

 

Jeżeli w dalszym ciągu Cię nie przekonałem to próbuj namówić wszystkich do głosowania i zgłoś oficjalnie PROBLEM do koordynatora ESA

Nie chodzi tu o przekonanie mnie. Miałem takie same obiekcje jak przyszedł mi do głowy pomysł zrobienia jednopłata. Ale przeszperałem internet-przeciwwskazań nie znalazłem. Napisałem do Daniela: przeciwwskazań nie widział. Miałem pisać PW do każdego kto startuje w ESA? Tylko oto tu chodzi, a dla Ciebie jest oczywiste, że wszyscy mają wiedzieć co na początku sezonu ustaliliście i nie pofatygowaliście się, by to ogłosić. Ja zacząłem latać od połowy sezonu. To chyba nie jest zabronione?

Nie ma co zaśmiecać Mirkowi tematu. Spotkamy się na zawodach to pogadamy, będzie łatwiej przyjemniej i bez zbędnych nieporozumień.

Link to comment
Share on other sites

witajcie

 

Panowie, trochę rozmydla się nam temat rozmowy nad regulaminem poprzez wątki poboczne

 

JEDNOPŁATY:

śliczne pokraki "a l'epoque" - czemu nie!- tylko ograniczmy obroty standardowych napedów

 

co za problem zmierzyć kilka modeli o ile trzeba zdjąć obroty żeby latały równie wolno jak wielopłaty? Mirolek zrobił przykładowy model, Pelikan pisze że też ma kilka przygotowanych, u mnie też coś jest na tapecie. Od biedy testy można zrobić nawet z użyciem latadeł z II WS.

 

zamiast mówić NIE - dajmy szansę - zróbmy jakieś zawody dopuszczając je warunkowo.

pomierzmy wszystko i wpiszmy w regulamin

 

dla wielu z nas ESA - to zabawa. Dobrze ktos napisal ze w na zawodach dość liberalnie patrzy się na regulamin. i O TO CHODZI!

dzięki temu możemy bawić się w szerszym gronie

 

jesli jednak ktoś ma ciągoty zawodnicze chce walczyć o "pudło' - czyli miejsca 1-3, to było by obciachem gdyby walczył modelem nieregulaminowym - prawda?

 

 

PS. Kazdy zawodnik deklaruje że ma model zgodny z regulaminem - tak nawiasem mówiac, regulamin powinien byc ODCZYTANY przed rozpoczeciem kazdych zawodów

-dla wdrożenia w temat"nowych" ale i przypomnienia zasad "starym"

 

pomiar silników etc - ok - np w sytuacjach konfliktowych a obowiazkowo dla pierwszej trójki -i po sprawie

Link to comment
Share on other sites

masz talent do wkładania kija w mrowisko

To prawda, sięgając po nowe i często uznane w historii konstrukcje skazuję się na krytykę. Nie uważam jednak, że wszyscy powinni latać w WWII Fw-190 bo wtedy będą mieć równe szanse.

Spodziewałem się, że ten model wzbudzi emocje bo jednopłata do tej pory w WWI nie było ale nie przypuszczałem, że Krzysiek aż tak się zapowietrzy :)

 

Model to jedno a kunszt pilota to drugie co wpływa na ostateczny wynik na zawodach. Nie przypuszczam aby Fokker E wykazał się ponad standardowymi możliwościami i "zagrażał dwupłatom". Jeszcze nie oblatany dlatego trudno to ocenić.....

 

Regulamin który znam i który sam zamieściłem na stronie www przed zawodami w Krakowie takie modele dopuszcza a czy dopuszczą go koledzy modelarze - zobaczymy :?: Nie mam na celu wyścigu zbrojeń a nadmierna prędkość modelu wcale nie pomaga o czym przekonałem się latając Me-262. Uważam, że model jest uroczy i warto takie konstrukcje budować, mają piękną historię i ducha epoki ..... a że przy okazji można pogadać na forum to jeszcze lepiej :rotfl:

Link to comment
Share on other sites

Zdecydowanie NIE jednopłatom bo

1.jednopłat ESA w locie nie będzie się różnił niczym od ESA II WŚ-Sztukas tez miał podwozie i latał porównywalnie z KI-61

2.nakład pracy przy budowie i regulacji dwu i wielopłata jest nieporównywalnie większy

3.w razie zderzenia dużo mniejsza komplikacja naprawy jednopłata

4.olbrzymia komplikacja regulaminu aby ograniczyć prędkośc jednopłata.

5.mało masz dwu i wielopłatów z tamtego okresu?

Z tych właśnie powodów rozwijając kategorię ESA I WŚ zawarliśmy NIEPISANĄ DZENTELMEŃSKĄ UMOWĘ,że nie latamy jednopłatami w I WŚ bo zawsze znajdzie się paru cwaniaczków którzy dzięki lukom w regulaminie będą chcieli tą przewagę jednopłata nad wielopłatem wykorzystać.Doprowadziłoby to do wypaczenia tej kategorii i za rok lub dwa na zawodach ESA I WŚ latały by same Fokkery E III,Morane Saulnier Parasol i tym podobne maszyny z okresu I WŚ.Jeżeli mamy się bawić to tak,aby wszyscy mieli równe szanse.Pozdrawiam Wojtek.

P.S. Podwozie obowiązkowe

 

_________________

Tylko trening czyni mistrza.

Link to comment
Share on other sites

zawarliśmy NIEPISANĄ DZENTELMEŃSKĄ UMOWĘ,że nie latamy jednopłatami w I WŚ bo zawsze znajdzie się paru cwaniaczków którzy dzięki lukom w regulaminie będą chcieli tą przewagę jednopłata nad wielopłatem wykorzystać.

Nie czuję się cwaniaczkiem i nie bardzo widzę też luki w regulaminie :(

 

Szkoda, że tak to zostało odebrane a "niepisana umowa" nie została jednak wyrażona jednym zdaniem - WWI jest dla modeli dwupłatowych lub szerzej wielopłatowych bo inaczej triplany powinny być ujęte w jeszcze innej kategorii.

 

ms

Link to comment
Share on other sites

Tak sobie czytam i myślę, że jakby zrobić zapis, że modele jednopłatów z I WW nie mogły by mieć obciążenia większego niż 20g/dm^2 i profil wklęsło wypukły to pewnie by rozwiązało sprawę nawet przy dowolnych silnikach.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.