Skocz do zawartości

Dywagacje o regulaminie WW1 ESA + głosowanie


skidan

Rekomendowane odpowiedzi

My się nie obrażamy na dyscyplinę WWI, dziwi mnie tylko parę spraw, ale może mnie ktoś oświeci i będzie mi łatwiej żyć.

Po pierwsze primo dyskusja nad Fokkerem zaczęła się 20 listopada, tego dnia zostaliśmy poinformowani o dżentelmeńskiej umowie o której nie każdy wiedział, a regulamin na zawody we Wrocławiu pojawił się 23 listopada o godz 23 z minutami i dokładnym zapisem co do jednopłatów którego to zapisu nie było przy okazji innych zawodów.

Po drugie nie wiem czy ktoś pozliczał głosy z tego forum, widziałem, że były zliczane na forum ACES w sumie to głosowanie nad tą samą sprawą i w większości te same osoby.

Trzecie to po prostu zastanowić się czy interesuje nas robienie "rekonstrukcji walk powietrznych" czy też zabawy zręcznościowe kto sprawniej swoim ptaszkiem wywija, wtedy wskazane jest ażeby każdy miał jednakowego :lol2:

 

p.s.

Nie za bardzo łapię o co chodziło w przypowieści o folkswagenach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 123
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Zgadzam się z tobą, że nie każdy wiedział o jednopłatach. Ponieważ wybuchła dyskusja na ich temat gdzie jak to zwykle bywa są dwie strony medalu, to umieściłem regulamin wg którego rozegramy zawody we Wrocławiu. Jeżeli ktoś ma jednopłata i chce przyjechać i pokazać go nam jak lata to chętnie zobaczymy go poza punktowaną konkurencją. Jak widzisz interesuje nas robienie przede wszystkim dobrej zabawy.

 

Jeżeli mówimy o rekonstrukcji walk powietrznych to jednopłaty w takiej formie regulaminowej jak teraz bez ograniczeń nie były by adekwatne do swoich pierwowzorów.

 

Moim zdaniem w VW chodziło o dopuszczanie różnych typów sprzętu do konkurencji. Tylko, że wolna amerykanka nie istnieje i nie będzie istnieć. Zawsze są jakieś reguły. Te reguły ustalają czynni uczestnicy.

 

W sprawie głosów to moim zdaniem głosowanie powinno odbyć się TYLKO na forum ACES gdyż tam jest jego miejsce. I to tamto forum jest OFICJALNYM forum organizacji ACES oraz innych dyscyplin Aircombat w Polsce. Tam ogłaszane są wiążące rzeczy, tam są aktualne opublikowane regulaminy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli mówimy o rekonstrukcji walk powietrznych to jednopłaty w takiej formie regulaminowej jak teraz bez ograniczeń nie były by adekwatne do swoich pierwowzorów.

Jeżeli to jak latają wasze 2 lub 3 płaty jest adekwatne do ich pierwowzorów to... nawet nie mam słów żeby opisać jak się z wami nie zgadzam!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sprawie głosów to moim zdaniem głosowanie powinno odbyć się TYLKO na forum ACES gdyż tam jest jego miejsce. I to tamto forum jest OFICJALNYM forum organizacji ACES oraz innych dyscyplin Aircombat w Polsce. Tam ogłaszane są wiążące rzeczy, tam są aktualne opublikowane regulaminy.

A ja oddałem swój strzał w słusznej sprawie na tym forum bo i tu była propozycja głosowania a na innym nie głosowałem żeby nie robić zamieszania

Masz racje wolnej amerykanki nie powinno być, powinny być jasne zasady

Panowie aby do niedzieli :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powinno być skonstruowany do 1918r.

słuszna uwaga :D

Po drugie nie wiem czy ktoś pozliczał głosy z tego forum, widziałem, że były zliczane na forum ACES w sumie to głosowanie nad tą samą sprawą i w większości te same osoby.

Statut ACES stanowi że głosowanie nad sprawami aircombatu przeprowadza się tylko wśród czynnych zawodników i tak zrobił Skidan ,któremu NC 1 powierzył sprawy ESA.

Za takiego zawodnika uznaje się pilota który odbył przynajmniej jedną misję bojową co w praktyce przekłada się na 3- 10 sek lotu( w zależności od kraju).

W chwili obecnej jest to 87 osób w WWII i 25 osób w WWI

Głosowanie nad regulaminem Skidan przeprowadził wśród wszystkich pilotów spełniających to kryterium .

Jedynym odstępstwem było oddanie mojej skromnej osobie ,głosu Piotra Miszczyka który nadal prowadzi w klasyfikacjach Pucharu Polski .

Jeśli jednak któryś z zawodników w rozumieniu ACES ma co do tej sprawy obiekcje to proszę o informacje na pw lub do Skidana, wycofam głos Piotra.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po drugie nie wiem czy ktoś pozliczał głosy z tego forum, widziałem, że były zliczane na forum ACES

Głosy zostały policzone. Listę do głosowania wysłałem do wszystkich, których miałem zapisane adresy oraz tych, którzy przeczytali moją informację, że nie posiadam wszystkich adresów i zgłosili się do mnie sami. Mówię tutaj tylko o uprawnionych do głosowania.

 

p.s. nie widziałem, że napisałeś wcześniej :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gdzie tu masz że nie mógł być później używany?

.... wolę zapytać czy zapis regulaminu należy odbierać literalnie czy też dotyczy konstrukcji powstałej do 1918r (jak proponował RomanJ4) niezależnie od tego do którego roku po wojnie była dalej produkowana. To niby gra słów ale dość istotna, zwłaszcza w kontekście udokumentowania zastosowanego malowania.

 

ms

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napiszę bo nie wiem czy wszyscy rozumieją o co chodziło twórcom regulaminów ACES WWII, WWI, ESA WWI i ESA WWII odnośnie ram czasowych w których miał być zbudowany pierwowzór. Chodzi o konstrukcje wykonane w tym okresie jako typ samolotu. Wzory malowań można zaczerpnąć z innych lat i tak też często się robi np z naszymi ojczystymi malowaniami zarówno w WWI jak i WWII. Można też malować w malowaniach replik czy muzealnych gdyż często nie można dotrzeć do oryginalnych wzorów kamuflażu zwłaszcza w WWI. Jedynie w sumieniu zawodnika jest żeby nie było to jakieś "dzikie" malowanie z późniejszego okresu. Jak do tej pory taka była i jest interpretacja regulaminu odnośnie tej sprawy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jedno słowo - a mamy uporzadkowany spory temat

no nie do końca, bo chodzi również o to że został ulotniony w powyższym okresie, nie chcemy budwać modeli samolotów które istniały tylko na papierze.

 

 

Niestety w życiu jest tak, że nie wszystko da się doprecyzować w 100% żeby nie było żadnych wątpliwości co autor miał na myśłi :D i stąd co jakiś czas pojawiają się pytania typu ale o co chodzi ? tak jest, było i będzie.

Ja wiem że dla kogoś kto zaczyna przygode w danej dziedzinie odpowiedzi na pewne pytania które padły w przeszłości nie zawsze są dostępne wprost, bo regulamin nie posiada przypisu z oficjalnymi interpretacjami danego zapisu, ale skoro ktoś ma jakąś wątpliwość to wystarczy zapytać albo poszukać, a być może odpowiedź już padła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

taaa...

 

Mirek też "pytał" - i jakoś kiepsko na tym wyszedł...

 

ale dość już, dość - naprawdę szkoda czasu na takie "pogawędki"

bo nic ta dyskusja chyba widzę nie wniesie

- każda uwaga jest negowana - wiec nie ma się co "kopać z koniem" -wiadomo kto wygra

 

;)

 

Panowie, piszcie w regulaminie co chcecie

 

wole wasza wersję live - na zawodach - bo wtedy jesteście weseli, uśmiechnięci , skorzy do żartów, współpracy i pomocy

 

przy kompach mam wrażenie że gadam z zombi :)))

 

do zobaczenia na zawodach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Janku, cytujesz - cytuj całość:

 

 

;) - taki znaczek pod moją wypowiedzią oznacza żart

 

 

a drugi cytat zaczynał się tak:

wole wasza wersję live - na zawodach - bo wtedy jesteście weseli, uśmiechnięci , skorzy do żartów, współpracy i pomocy a przy kompach mam wrażenie że gadam z zombi

 

Janek - ja mówie pas - to droga do nikąd...

 

moje pytania rozmydlasz fragmentami cytatów i obrażaniem się - sory , szkoda czasu na bębnienie po klawiaturze...

 

w dodatku nie wiem dlaczego bierzesz to tak osobiście?

to wszystko Twoja sprawka??? (uwaga! -to był ŻART)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czytam i czytam wątek o Fokkerze i ... ciągle widzę dyskusję o niczym.

Pelikan dobrze powiedział parę postów temu, pożyjemy zobaczymy. I to było pozytywne przesłanie. Ja widzę za i przeciw jednego jak i drugiego rozwiązania. Ale chciałbym pozostawić to do sprawdzenia w boju.

Jak widzę opór konserwatystów i nie przyjmowanie do świadomości istnienia jednopłatów to jakoś mi przechodzi ochota na kombacenie. Widzę jedno: zero kompromisów i obrażanie się na innych. Janek, ja nie widzę powodu do obrażania się na Marka.

Byłem raz na zawodach, było fajnie i chciałem więcej. Ale jakoś mi przeszło.

Polatam za domem.

Tyle ode mnie. Wątek jest tak zaśmiecony bezproduktywną dyskusją, że chyba wszyscy zapomnieli o Fokkerze. A ja chętnie bym zobaczył jak lata.

Dołożę swoją prośbę o posprzątanie wątku i przeniesienie dyskusji o regulaminie do innego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zbyszek nie ma co się obrażać i latać na podwórku.Wojna to wojna ,pilot musi być twardy jak mówił Piotrek.

Tak jak go skrzywdzili na mistrzostwach świata to powinien rzucić kombat w kąt ,a on latał do końca.

 

Co do konserwatystów to ich zdanie wynika z doświadczenia .Sami z Piotrem robiliśmy próby co tu zrobić aby latać porównywalnymi modelami - zobacz moją odpowiedź Markowi R. na ACES

Na razie wychodzi tak jakby ,jak już pisałem, na zawody Formuły Renault 2.0 przyjechał Kubica też na Renault ale F1.

 

Może konserwatyści nie biorą pod uwagę że nowi ESA -maniacy nie znają modeli i różnych prób podejmowanych w spalinie i w początkach ESA .

Wobec których to konserwatystom niektóre sprawy wydają się oczywiste.

 

Natomiast nowi zawodnicy nie biorą pod uwagę tego co dotychczas zostało zrobione i sprawdzone .

Niech mi ktoś wyliczy np wynalazki "Rury" lub Janka i co z tego wynikło albo cuda Wowy lub Krzyśka(Pelikan) Kiermackiego o Marku Dawidowiczu nie wspomnę( w końcu zrobił najwięcej w Polsce modeli z EPP nie tylko kombatów i jest mistrzem świata w WWI ).Oni już wiele rzeczy sprawdzili na własnej skórze.

Nie zamykajmy się na nowe ale też nie odrzucajmy to co dotychczas zostało zrobione.Na forum padają propozycje -szersza taśma,słabszy silnik ,śmigła .... ale to już dawno zostało sprawdzone .Dlaczego nie wierzycie ludziom.Z padających propozycji to chyba ptasi profil,jeśli Marek lub Wowa nie sprawdzali. może coś by dał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.