Skocz do zawartości

Dywagacje o regulaminie WW1 ESA + głosowanie


skidan

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 123
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

@mirolek:

 

Link do regulaminu ESA 2007 ze strony ACES Polska bo innego nie widzę

 

a w nim:

1. Model

Model musi być półmakietą rzeczywistego samolotu wyprodukowanego w latach 1935 – 1945. Jeżeli jest to model prototypu to orginał musiał latać w danym okresie.

 

jakoś nie widzę: do roku 1918

 

Reszta regulaminów to SPALINA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę, że głosowanie przebiega bardzo sprawnie :twisted:

1. Czy dopuszczamy jednopłaty do startu??????????? TAK --- NIE

2. Czy dodać zapis, że model musi mieć podwozie? TAK ----NIE

3. Dodatkowe punkty za słupki 30pkt czy 50pkt.

Jeśli nie oddacie swoich głosów podliczę tylko te, które zostały/zostaną oddane.

Wszyscy zainteresowani przedstawili już swoje argumenty, więc wystarczy odpowiedz TAK, NIE (30pktTAK/NIE, 50pkt-TAK/NIE).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. nie

2. tak

3. tak

 

P.S. Ale sie rozgadaliście :mrgreen:

chyba naprawdę jedynym rozwiązanie przy tego typu sporach jest zorganizowanie dwu dniowych zawodów na których pierwszego dnia odbędzie się demokratyczne głosowanie a dnia drugiego uroczyste testowanie ustalonych przepisów :mrgreen:

POZDRO dla wszystkich wojowników :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O ile mnie pamięć nie myli wszystkie zmiany regulaminu spalinowego kombatu ustalane są raz na dwa lata. Zmiana reguł gry ad-hoc jest po prostu mało koleżeńska i przypomina mi zabawę moich dzieci z przedszkola, które doprecyzowują reguły w trakcie zawsze na własną korzyść.

 

Glosowanie nad zmianami w regulaminie proszę otworzyć w nowym wątku. A tak serio to każdy zainteresowany powinien wysłać email do Skidana ze swoimi glosami. Ten watek zostanie wyczyszczony z postów o glosowaniu.

 

Swoją drogą troche nieeleganckie jest robienie z uniwersalnej klasy ESA WWI klubu eksluzywnego - z którego wykluczane są jedne samoloty z okresu WWI i faworyzowane drugie z tegoż samego okresu WWI z czysto utylitarnych przesłanek...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O ile mnie pamięć nie myli wszystkie zmiany regulaminu spalinowego kombatu ustalane są raz na dwa lata. Zmiana reguł gry ad-hoc jest po prostu mało koleżeńska i przypomina mi zabawę moich dzieci z przedszkola, które doprecyzowują reguły w trakcie zawsze na własną korzyść.

spalinowego jak sam zuważyłeś a z WWI ESA jest taki problem że regulamin formalny nie istnieje i nie bardzo wiem jak by miała być zastosowana ta zasada do nieistniejącego regulaminu, dwa lata wolnej amerykanki ??? a w związku z coraz większą popularnością tej kategorii trzeba ubrać ją w jakieś ramy, dlaczego w większości jesteśmy przeciw jednopłatom w WWI ESA nie będe się rozpisywał, koledzy to już uczynili, zarówno w tym wątku jak i na forum Aces

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

spalinowego jak sam zuważyłeś a z WWI ESA jest taki problem że regulamin formalny nie istnieje i nie bardzo wiem jak by miała być zastosowana ta zasada do nieistniejącego regulaminu, dwa lata wolnej amerykanki ??? a w związku z coraz większą popularnością tej kategorii trzeba ubrać ją w jakieś ramy, dlaczego w większości jesteśmy przeciw jednopłatom w WWI ESA nie będe się rozpisywał, koledzy to już uczynili, zarówno w tym wątku jak i na forum Aces

Regulamin istnieje - został umieszczony przez samego Skidana na forum ACES. Nie ma w nim zapisu o jedno płatowcach. Przykład głosowania raz na dwa lata podany został jako przykład, że zmian w regulaminie - czy to ustalonym czy tymczasowym nie powinno się wprowadzać od razu. Bo to po prostu jest trochę nie tak. Tak jak napisał Pelikan - upłynie trochę czasu to się zobaczy. Obawy są. uwagi też są. Sorry - ale publikowany jest jakiś regulamin, i nagle jak jeden sie wychyli to od razu w czape i łatamy regulamin - całkiem jak w naszym ustawodastwie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

japim << Skidan zamieścił propozycję regulaminu a nie sam regulamin, co już pacek napisał. Po to była zamieszczona żeby wywołać dyskusję a nie po to żeby sobie tam była! To, że dyskusja jest to dobrze, mamy głosowanie i demokratycznie zostanie wybrany jeden z wariantów. Nie widzę to żadnego nietaktu.

 

A teraz spokojnie, nie roztrząsajmy tego, lepiej to obgadać na którychś zawodach jak będzie czas bo na forum to tylko się zamieszanie robi. Aktualnie sprawy toczą sie dobrym torem, jest głosowanie. I od przyszłego roku zasady będą jasne i nie powinno być już sporów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Japim-Skidan umieścił propozycję regulaminu na stronie ACES,A NIE JEGO OSTATECZNĄ WERSJĘ.

Głosowanie na email Skidana będzie głosowaniem tajnym,a wynik może zostać zinterpretowany jako, mówiąc delikatnie,nieprawdziwy.Mam nadzieję,że nikt z głosujących nie wstydzi się swoich poglądów i wiekszośc lub wszystcy będą głosować na forum.

My-czytaj przeciwnicy jednopłatów-naprawdę nie jesteśmy rasistowskimi członkami klubu elitarnego, którzy z czysto utylitarnych przesłanek (muszę zajrzeć do Wikipedii co to znaczy)chcemy za wszelką cenę udupić "fantastyczny pomysł" walczenia jednopłatem w I WŚ ESA.Jak na razie nikt ze zwolenników jednopłatów nie podał chociażby w mglistym zarysie propozycji regulaminu aby zrównać szanse w walce jednopłata z wielopłatem a wbrew pozorom nie jest to takie proste.Mamy w pamięci doświadczenia z I WS ACES i problemy z powodu żle sformułowanego regulaminu.Pozdrawiam Wojtek.

 

P.S.Nie będę wiecej pisał na ten temat,bo zamiast szykować się do Zawodów Mikołajkowych klepię w klawiaturę odpowiadając na posty,co mógłbym uznać za prowokacyjne działanie AGENTÓW V KOLUMNY :devil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. tak

2. tak

3. 30pkt

 

 

 

to chyba zmieniamy nazwę z ESA I WŚ na "ESA wielopłaty" -co?

 

 

 

trochę się Wami rozczarowałem

 

nie temu że jesteście czemuś przeciwni,

 

ale temu, że z góry jesteście na "NIE"

 

i zamiast dyskusji i testów mających na celu w prosty sposób

 

"wyrównać" w boju szanse jedno i wielopłatów

 

stawiacie zwykły szlaban.

 

 

Jeszcze raz przytoczę słowa Pelikana:

 

"poczekajmy, pogadajmy i na pewno będzie dobrze"

 

-to głos rozsądku.

 

 

 

ale jeśli towarzystwo woli ciąć siekierką nowe pędy - szkoda...

 

 

Póki co: osobiście wolę dwupłatki,ale...

 

trochę nie mieści mi się w głowie, że chcecie zabraniać budować monoplany "a l'epoque" i startować innym w ramach... dżentelmeńskiej umowy...

 

Mam pełny szacun dla ludzi którzy stworzyli ESA w Polsce, ale wydaje mi się że to właśnie ONI powinni robić wszystko żeby swoje dzieło ROZWIJAĆ jeśli inni podsuwają nowe ciekawe pomysły. Historia dowodzi że system "zakazów" w życiu się nie sprawdza- to tylko kwestia czasu (zobaczcie choćby na pojemności aku, silniki, wagę...)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie ludzie się obrażają, że jest taki mocny ruch na NIE. No dobrze jest grupa ludzi którzy są za jednopłatami ale NIKT z was nie zaproponował, nie sprawdził jakie ograniczenia wprowadzić. Piszecie tylko, że tak ale z ograniczeniami. OK, my się nie upieramy żeby ich nie było bo NIE. Mamy swoje argumenty po temu żeby ich nie wprowadzać i zostałe one przedstawione wcześniej.

 

Bardzo łatwo jest coś zmienić i równie łatwo można całość zepsuć. Mówicie testy na "żywym organizmie" dobrze, ale co będzie jak całość przyjmie obrót taki o jaki ja się obawiam. Czyli na razie jest pięknie, kilka osób buduje monoplane'a z racji rzetelnego podejścia do zabawy lata to porównywalnie jak reszta. Pewnego dnia przychodzi zawodnik który po przeanalizowaniu regulaminu stwierdza, że lepszy jest jednopłat bo: taniej, łatwiej zbudować, prosty w naprawach itd.

 

Buduje go jak najprościej ponadto daje tam dwuwypukły profil do całości przykręca napęd z ESY WWII lub nawet wolnoobrotowy dzwonek (szczerze to jeszcze lepiej dla niego). I co ma latającą akrobatkę o wyglądzie ala Junkers. Ponieważ trochę poćwiczył to umie kręcić tym prawie 3D robi zawis ze wstążką metr nad ziemią. Podlatuke do słupków w zawisie i je utrąca. Inny scenariusz to latająca torpeda. Dlatego jesteśmy przeciwni, ja wiem, że pewne ograniczenia w regulaminie doprowadziły by do tego, że takimi modelami nie dało by się latać w wyżej opisany sposób. Pytam się więc Was jakie ograniczenia by to spowodowały a jednocześnie nie skomplikowały regulaminu do poziomu ENSA (Electric NOT Simplify Aircombat).

Esę WWI zapoczątkowano we Wrocławiu przez Krzyśka Kiermackiego który jako pierwszy zrobił modele pod tą zabawę. Potem latali Zbyszek (Wowa) i Wojtek (Wodzu). Marek wyciął Aviatik Berga którym latał Mirek (Rura). Piotrek (Miszczu) dołączył do całej zabawy i tak to się zaczęło.

 

Tak więc czekamy jakie macie propozycje, należało by je sprawdzić i przedyskutować w praktyce ale przed wprowadzeniem do regulaminu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.