TommyTom Opublikowano 6 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 6 Września 2016 Prośba o obiecany film. Model piękny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek Opublikowano 6 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 6 Września 2016 Dołączam się do gratulacji i prośby o wstawienie filmu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lucjan Opublikowano 7 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 7 Września 2016 Witam ! Dziękuje bardzo za gratulacje!!!! Film jest na :https://www.youtube.com/watch?v=tyTlvi5GKZ4 Będzie jeszcze kilka filmów z kolejnych lotów próbnych , postaramy się o lepszą kamerę. Pozdrawiam wszystkich Lucjan Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek B. Opublikowano 7 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 7 Września 2016 Cześć Lucku !!! Super!!! Gratuluję udanego oblotu Pięknie brzmi ten silnik. Iskra prezentuje się doskonale w powietrzu. Widzę, że są super warunki dla Jet-ów w Kamieniu Pozdrawiam, Tomek B. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GL Opublikowano 7 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 7 Września 2016 Lotnisko w Kamieniu Śl. zamieniane jest w tor do wyścigów samochodowych. Połowa pasa startowego i większość dróg kołowania jest na to zabrana. Z tego powodu zarządca lotniska zapowiedział, że nie będzie już wpuszczał tam modelarzy. Może będą jakieś wyjątki, a le to też zależy od planu treningów i zawodów samochodowych, których będzie coraz więcej. https://www.autoprezent.pl/tory-samochodowe/tor-kamien-slaski/?gclid=Cj0KEQjw9b6-BRCq7YP34tvW_uUBEiQAkK3svai6N_pRTZ9PA2nu8AdlmRiLA02lLakq_Xx4SY2OSr4aAlw08P8HAQ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lucjan Opublikowano 12 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2016 Witam ! Oto kilka zdjęć z przymiarki próbnych osłon podwozia głównego. Tak wyglądają formy na ołony podwozia , ster kierunku i gotowy ster. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lucjan Opublikowano 17 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2016 W wolnej chwili zaformowałem kolejne osłony podwozia i wykonałem formę i pierwsze odlewy anteny . Pozdrawiam Lucjan Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lucjan Opublikowano 4 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2016 Jak powstają formy usterzenia poziomego: Najpierw przygotowałem do zaformowania stateczniki i stery Następnie umocowałem elementy w skrzynce podziałowej Teraz woskowanie i żelkot 2x + tkanina 350g. +coremat 4 mm + tkanina 350g. Po utwardzeniu żywicy , rozformowanie i przygotowanie to wykonania drugiej połowyelementu C.D.N. I gotowa gotowa forma skrecona do leżakowania 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kesto Opublikowano 4 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2016 Lucjan, robiąc formę dociskasz laminat do kopyta podciśnieniem? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mecenas Opublikowano 4 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2016 No mniamniuśnie to wygląda Lucjanie . Grzesiu już przebiera nogami . Właśnie będę zamawiał podwozie i koła https://www.electron-retracts.com/product/main-wheels/ . W/g skali koła podwozia gł. to 120 mm. Wchodzą takie we wnęki? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lucjan Opublikowano 5 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2016 Lucjan, robiąc formę dociskasz laminat do kopyta podciśnieniem? Witaj! Nie ! Podciśnienie stosuję tylko przy robieniu odbitek. Na zawoskowany element nakładam dwie warstwy żelkotu F 200 po częściowym utwardzeniu wyrównuję uskoki mieszanką żywicy z wypełniaczem potem tkaninę biaxialną ( dobrze się układa i przylega ) , koremata i tkanina wszystko dobrze nasączam żywicą i dociskam pędzlem i wałkiem i gotowe ! No mniamniuśnie to wygląda Lucjanie . Grzesiu już przebiera nogami . Właśnie będę zamawiał podwozie i koła https://www.electron-retracts.com/product/main-wheels/ . W/g skali koła podwozia gł. to 120 mm. Wchodzą takie we wnęki? Witaj ! Miło mi że Ci się podoba. Wnęki są tak przygotowane że bez problemu koła 120 mm się zmieszczą. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
herkristo Opublikowano 6 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2016 Dopiero dzisiaj przypadkowo znalazłem Twoją relację z budowy Iskry, może dla tego, ze sporadycznie zaglądamv do działu Jet. Stosowane przez Ciebie technologie budowy są mi bliskie i dla tego będę ze szczególnym zaciekawieniem śledzić dalsze postępy w budowie modelu. Dzisiaj powiem tylko---Gratuluje postępów prac. Dodam tylko,że az się kusi aby wykonac kadlub w ,,przekladce" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lucjan Opublikowano 7 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2016 Dopiero dzisiaj przypadkowo znalazłem Twoją relację z budowy Iskry, może dla tego, ze sporadycznie zaglądamv do działu Jet. Stosowane przez Ciebie technologie budowy są mi bliskie i dla tego będę ze szczególnym zaciekawieniem śledzić dalsze postępy w budowie modelu. Dzisiaj powiem tylko---Gratuluje postępów prac. Dodam tylko,że az się kusi aby wykonac kadlub w ,,przekladce" Witaj! Dziękuje ! Miło mi że zainteresowałeś się moim tematem. Ja dokładnie prześledziłem relację z budowy Twojego Zlina- GRATULACJE!!! Chętnie skorzystam z Twoich uwag i sugestii w bliskiej nam technologi . Jak tylko skończę formowanie pozostałych elementów , wykonam kadłub w przekładce.Mam to już od pewnego czasu zaplanowane .Na przekładkę stosuję Herex gr.2mm. Czy stosowałeś na przekładkę Coremat ? Widziałem na filmie Hortena w tej technologii Pozdrawiam Lucjan Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kesto Opublikowano 7 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2016 Na przekładkę można dać Coremat, ale wtedy całość będzie cięższa, ze względu na specyfikę Corematu, który dla utwardzenia potrzebuje nasączenia żywicą i do czasu utwardzenia jest miękki. Przekładka z Herexu nie chłonie żywicy i nie poddaje się zgniataniu w wyniku podciśnienia, a więc trzyma swoją grubość. Kiedyś zastosowałem Coremat do modelu, ale ciężar gotowego wyrobu zniechęcił mnie do dalszych tego typu eksperymentów. Z tego też względu czasami stosuję Coremat jako przekładkę, ale tylko do form, bo tu nie ma znaczenia ciężar, a sztywność wyrobu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lucjan Opublikowano 7 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2016 Na przekładkę można dać Coremat, ale wtedy całość będzie cięższa, ze względu na specyfikę Corematu, który dla utwardzenia potrzebuje nasączenia żywicą i do czasu utwardzenia jest miękki. Przekładka z Herexu nie chłonie żywicy i nie poddaje się zgniataniu w wyniku podciśnienia, a więc trzyma swoją grubość. Kiedyś zastosowałem Coremat do modelu, ale ciężar gotowego wyrobu zniechęcił mnie do dalszych tego typu eksperymentów. Z tego też względu czasami stosuję Coremat jako przekładkę, ale tylko do form, bo tu nie ma znaczenia ciężar, a sztywność wyrobu. Masz rację. Też robię tak jak Ty. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
herkristo Opublikowano 7 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2016 Również uważam, że coremata nadaje się jedynie do form. Do Twojej Iskry na przekladkę wystarczy Herex 1,2 mm . Na zewnątrz tkaninka 48g, od środka 24- 30 g , do tego jak dojdą, choćby wregi z rowingu węglowego, to kadłub będzie ważyć w gramach. Formy do skrzydeł polecam wypełnić żywicą z Poraverem. Stworzy się wtedy mocny blok. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lucjan Opublikowano 9 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2016 Również uważam, że coremata nadaje się jedynie do form. Do Twojej Iskry na przekladkę wystarczy Herex 1,2 mm . Na zewnątrz tkaninka 48g, od środka 24- 30 g , do tego jak dojdą, choćby wregi z rowingu węglowego, to kadłub będzie ważyć w gramach. Formy do skrzydeł polecam wypełnić żywicą z Poraverem. Stworzy się wtedy mocny blok. Witaj Krzyśku! Dziękuje za cenne uwagi.Ja też coremat stosuję tylko do budowy form.Proponowana przez Ciebie technologia jest za delikatna. To jest jet , więc są duże przeciążenia i prędkości więc musi to byc mocniejsza konstrukcja, bo nie chciałbym żeby model Iskry poskładał się w locie jak niektóre chiński konstrukcje jetów. Gdzie można kupić Porawer ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
herkristo Opublikowano 9 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2016 Witam Poraveru jeszcze nie stosowalem, więc rownież jestem ciekawy, gdzie go można kupić. Koledzy w dziale warsztat również zadali to pytanie. Może współnym wysilkiem uda nam się znaleźć jakiś sklep. Pozdrawiam Krzysztof Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotr jet Opublikowano 9 Listopada 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2016 Witam Poraveru jeszcze nie stosowalem, więc rownież jestem ciekawy, gdzie go można kupić. Koledzy w dziale warsztat również zadali to pytanie. Może współnym wysilkiem uda nam się znaleźć jakiś sklep. Pozdrawiam Krzysztof http://www.poraver.com/mustermaterial/ Sklep ,będzie ciężko. Ponoć można zamówić bezplatne probki,nie wiem jak z kosztami transportu. Właśnie wysłalem prośbę o próbki zobaczymy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RobertK Opublikowano 9 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2016 Osobiście nie stosuje tego typu usztywniania form (raz wypełniałem tym kopyto do kabiny),ale z tego co pamiętam to kolega czaro stosował stłuczkę szklaną (poraver) ,więc może kupił to gdzieś u nas w kraju.Tu jest w de... http://shop1.r-g.de/en/art/210132 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi