Skocz do zawartości

Mk-17 czy to ma sens...


leito1610

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Mam nowy silniczek Mk-17 1.48cm3 , czy zastosowanie tego silnika w małym motoszybowcu ma sens? (jak jest ze stosunkiem masy do mocy,awaryjnością itp) Paliwo niestanowi dla mnie problemu...

Opublikowano

To silnik z zupełnie innej epoki, a pytanie przy tym o stosunek mocy do masy jest śmieszny moim zdaniem. do modeli z lat 70 -80 wczesnych to pewnie będzie dobry ale do obecnych modeli RC w pełnym tego znaczeniu juz nie. Jesli sie uprzesz to do szybowca mozesz go włożyć - w sumie to jego zadanie byłoby tylko wyniesienie w górę modelu czyli coś na podobieństwo modeli wolnolatających ;D Uruchomienie i praca to już niestety inna bajka...

Opublikowano

Zwykły silnik samozapłonowy mocowany na wieżycce. Dzis silnik typu Mk17 najlepiej co robi to cieszy oko na polce. Moj został ladnie wyczyszczony i stoi sobie na polce. Nie wszystkie silniki wychodzące z produkcji tak doskonale działały. Kiedys uslyszalem opinię ze te silniki, montowane na uwięzi, byly na jeden "bieg". Proponuje dac sobie spokoj, umyc silnik, i postawić na polce :)

Opublikowano

Zwykły silnik samozapłonowy mocowany na wieżycce.

to zauważyłem :roll: chodzi mi o markę i pojemność...
Opublikowano

"montowane na uwięzi, byly na jeden "bieg". "

Marcin nie przesadzaj moi ludkowie ostro latali na tych silnikach i wystarczały nie tylko na raz :wink:

W żadnym wypadku! Szczepan ma rację. Miałem w uwięzi mk16 i mk17 i latały długo a nie jeden lot. Jeżeli ktoś opanuje rozruch samozapłonów i regulację to do motoszybowca się spoko nada.Pozdrawiam
Opublikowano

To jest MVVS 1,5 Jeżeli ma dobrą kompresję to pochodzi.

Zgadza się. Produkt made in czechoslowakia. Przyzwoity silniczek. Wykonałem na nim w latach 80-tych mnóstwo lotów na uwięzi i jeszcze go korzystnie sprzedałem :mrgreen:
Opublikowano

A czy owy silnik mógłby posłużyć do nauczenia się podstaw o modelarstwie spalinowym?

Chciałbym się również zapytać, czy w silniku tym można by zmieniać obroty za pomocą serwa?

Opublikowano

Pierwsza seria Mk17, ta z nacięciem na tłoku była dobra

z nacięciem na tłoku to była MK-16, z siedemnastką się nie spotkałem :wink:
Opublikowano

A czy owy silnik mógłby posłużyć do nauczenia się podstaw o modelarstwie spalinowym?

Chciałbym się również zapytać, czy w silniku tym można by zmieniać obroty za pomocą serwa?

Zdecyduj się...bo ja już nie wiem o który silnik pytasz.
Opublikowano

podstaw o modelarstwie spalinowym?

...........czy w silniku tym można by zmieniać obroty za pomocą serwa?

Nie polecam zabawy z silnikiem samozapłonowym jako "naukę obsługi" .... jak ktoś zauważył powyżej to inna epoka modelarstwa i moim zdaniem, zamknięty rozdział.

Sam się o tym przekonałem próbując odpalić kilka lat temu mojego wiekowego MK-12 :-)

Silnik uruchomiłem ale wymagało to dużo samozaparcia. Jego regulacja zawsze stanowiła problem, paliwo coraz trudniej kupić a brak gaźnika RC właściwie całkowicie eliminuje ten silnik. Kiedyś się sprawdzał w modelu na uwięzi i mam do niego sentyment bo był pierwszym (nowym) silnikiem jaki kupiłem .... jego miejsce jest teraz na półce, wraz z mocno wyeksploatowanym Meteorem - 30 lat minęło jak jeden dzień :-)

 

Stare jest podobno dobre tylko wino i skrzypce ..... silnik samozapłonowy raczej nie :lol2:

 

ms

Opublikowano

A czy owy silnik mógłby posłużyć do nauczenia się podstaw o modelarstwie spalinowym?

nie

Chciałbym się również zapytać, czy w silniku tym można by zmieniać obroty za pomocą serwa?

nie

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.