pietka Opublikowano 31 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2011 Jak się obiecało to się wyśle. Tak jak obiecałem, za filmik masz moją żarkę. Co prawda nie nową ale za to ma nowy aku NiMh 1800 mAh. (fred- do mnie nic nie pisałeś na PW? ) . Zatem Młodzieńcze. Zrób porządną instalację paliwową z nadciśnieniem i podaj mi swój adres to Ci wyślę tą żarkę lub coś innego. Może chcesz np. zbiornik z armaturą do nitrometanu? Pozdrawiam Piotr P.S. Czy zapaliłeś już ją tak, że pokręciła się dłużej niż kilka sekund? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fred Opublikowano 1 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2011 Przepraszam pietka źle zredagowałem posta, (cytat powinien być pod tekstem). pw pisałem do autora tematu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maresca Opublikowano 1 Czerwca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2011 Mam jeszcze pytanie Jak silnik zapali to ile można trzymać go na zarżeniu?Jak zdejmę po kilku sekundach silnik gaśnie. Chce wiedzieć ,aby nie spalić świecy. Akurat na filmiku chodził jak zdjąłem go z żarzenia ,ale było mało paliwa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karlem Opublikowano 1 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2011 Jeśli silnik gaśnie po zdjęciu zasilania, to wskazuje na świecę zbyt zimną. Zasilanie trzymaj niezbyt długo, bo istnieje niebezpieczeństwo spalenia świecy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maresca Opublikowano 1 Czerwca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2011 To ile można trzymać bezpiecznie na żarzeniu jak silnik pracuje? 10s? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karlem Opublikowano 1 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2011 ..no nie, spokojnie ze 30-40 sekund, żeby silnik wyregulować. Potrzymasz dłużej, nawet kilka minut, i nic się nie stanie, ale jest szansa na spalenie świecy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maresca Opublikowano 21 Czerwca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2011 Na koniec wielkie podziękowania wszystkim którzy pomogli a szczególnie forumowiczom: "Pietce" za żarke oraz "Fredowi" za świece żarową! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MironRC Opublikowano 21 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2011 jak chcesz pietka to ja mogę Ci wysłać filmik z pracą tego silnika a nawet lot 10 min bez najmniejszych problemów? chcesz? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pietka Opublikowano 22 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2011 Oczywiście!!! Dawaj, chętnie obejrzę Twój sukces. Cieszę się, że mogłem Ci pomóc, młodzieńcze. Tak trzymaj! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zaquadnik Opublikowano 17 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2013 Z góry przepraszam za małe wykopaliska, ale stwierdziłem, że bez sensu jest zakładać kolejny temat o Radudze. Poczytałem trochę Waszych opinii na temat tego silnika. Tak się składa, że mam takowy, używany, z gaźnikiem RC. Przemyłem go benzyną ekstrakcyjną i zakonserwowałem olejem. Mam dwa pytania na jego temat. Po pierwsze, czy to normalne, że ma dość silną kompresję ? Przy obracaniu wałem opór w okolicy zwrotu zewnętrznego jest porównywalny z samozapłonem. Po drugie, silnik ma zółtawo-brązowy nalot na tłoku i cylindrze. Co to może być i jak to usunąć ? Jak wspominałem, przemyłem go wstępnie, ale przy odrobinie wolnego czasu chciałbym go rozebrać i umyć porządnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pietka Opublikowano 17 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2013 Nalot to nic takiego, jak nie masz nagaru to nie ma znaczenia. Proponuję dokładnie przemyć np. czystą benzyną , wysuszyć i zalać odrobiną paliwa z olejem. kilkanaście kropelek powinno wystarczyć. Pokręcić kilka razy śmigłem aby paliwo i olej rozprowadzić między tłokiem i cylindrem Kompresja nieco się zmniejszy i można dalej działać na rozruch. Pozdrawiam Piotr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zaquadnik Opublikowano 18 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2013 Dziękuję za informacje. A od czego może być zwiększona kompresja ? Czy te silniki po prostu tak miały ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TOMEK.CEKALA Opublikowano 18 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2013 Zalałeś go olejem i silnik się uszczelnił jak mu dasz trochę paliwa na tłok to rozrzedzi trochę olej i kompresja będzie słabsza. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RomanJ4 Opublikowano 19 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2013 I może ktoś ma jakieś informacje o silniku np:instrukcja obsługi ,dane techniczne itp? poniżej link http://wrzucacz.pl/f...9/Raduga-7M.PDF (na ostatniej stronie ciekawostka- cena w sklepie "SH" w 1983r !) poniżej Доработка калильного двигателя "Радуга-10" (kolega Pietka bodaj posiada) http://aviahobby.at....10quot/1-1-0-33 Na czarnym rysunku wystarczy kliknąć prawym myszy i "Pokaż obrazek" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zaquadnik Opublikowano 6 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2013 Jeszcze mam jedno pytanie. Mam kilka starszych silników żarowych o konstrukcji stalowa tuleja + żeliwny tłok, ew. aluminiowy tłok z żeliwnymi pierścieniami. Pytanie brzmi, jakie paliwo z dostępnych na rynku się do nich nadaje ? WIem, że lubią pracować na paliwie metanol + rycyna i ew. kilka % nitro, zaś dostępne paliwa mają jakieś mieszanki olejów. Chyba tylko jedno paliwo, które znalazłem, miało olej rycynowy w składzie. Często stosuje się syntetyki lub olej KLOTZ. Czy tego typu paliwa się nadają ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zaquadnik Opublikowano 7 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2013 Odstawcie ten silnik na półkę, bo tylko do tego się nadaje. To jest szajs... OK, ale im trudniej dziada odpalić, tym więcej doświadczeń w obsłudze silników. Pojawi się więcej problemów - nauczymy się jak sobie z nimi radzić. W każdym razie, mój poprzedni post dotyczył nie tylko Radugi, ale także innych silników żarowych o starszej konstrukcji (żeliwny tłok i stalowa tuleja). Więc ponawiam pytanie, co z nowymi rodzajami paliw do starszych silników ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zaquadnik Opublikowano 7 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2013 Co do Radugi, to motor miał problemy z niskimi obrotami (praktycznie nieustawialne). Może dodatek nitro by pomógł ? Mnie interesuje właśnie jak taka Raduga czy inne silniki starej konstrukcji pracowałyby z paliwami dostępnymi obecnie na rynku. One zawierają olej syntetyczny (ew. wymieszany z rycyną) lub KLOTZ. Zaś Pan WIesław Schier zalecał do takich silników mieszankę 80/20 metanol/rycyna. Czy np. da się zastąpić rycynę olejem mineralnym samochodowym 15W40 ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kesto Opublikowano 7 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2013 zastosuj rycynę i nie kombinuj z innymi olejami Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pietka Opublikowano 8 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2013 Odstawcie ten silnik na półkę, bo tylko do tego się nadaje. To jest szajs... Paweł. Nie gadaj bzdur. Miałem 2 takie nówki. Trochę trzeba się napracować i zastosować gaźniki z innej firmy, właściwie dobrać paliwo ale potem pali i reguluje się bez większego problemu. Obie do dziś działają u moich kolegów modelarzy. Jakie miałeś doświadczenia i z silnikiem w jakim stanie, skoro masz tak autorytatywne zdanie? Warto coś opowiedzieć , rada typu "szajs" nic nie wnosi, może dodać jakiś konkretny argument, wtedy taki osąd ma jakiś sens i pozwoli posiadaczowi dokonać właściwego wyboru. Moim zdaniem do niektórych zastosowań, zwłaszcza nisko budżetowych modeli, nadaje się. Przynajmniej można się na nim wiele nauczyć. Niektórych kolegów nie stac po prostu na drogie silniki i ich wybór jest z ich punktu widzenia optymalny. Pozdrawiam Piotr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi