psiwak Opublikowano 12 Lipca 2013 Opublikowano 12 Lipca 2013 Ciezka sprawa wg mnie, a w zasadzie nie wykonalna po twojej mysli Testowalem ustawienia i podpatrywalem na SERWO MONITORZE. Jako ze Control Switch nie byl niezbedny to testowalem bez niego. Kanal C1 zachowywal sie tak jak powinnien (wchodzil na wartosc 150%) ale lotki i klapy ignorowaly jego polozenie elektroniczne (wchodzil na wartosc 150%) i reagowaly na polozenie "potencjometra" tylko. Jednym slowem klapy i lotki do hamulcy ignoruja sygnal dochodzacy z mikserow - dzialaja tylko na ruchy mechnaicznego potencjometra. W pierwszym momencie jak patrzylem na serwo monitor to nie chicalem w to uwierzyc, ale podlaczylem hamulce na kanal 9, zrobilem miks C1->9 i to samo wyszlo. Kanal 9 dzialal tak jak chciales ale za jego sygnalem nie podazaly kanly lotek i klap (ignorowaly sygnal pochodzacy z miksera). Zostaje tylko faza lotu lub budowanie samemu hamulca z 3-4 mikserow. Ja mam skromne 2miesieczne doswiadczenie z ideologia GR moze ktos z wiekszym doswiadczeniem da rade rozwiazac ten problem Pozdrawiam
Ryszard_I Opublikowano 12 Lipca 2013 Opublikowano 12 Lipca 2013 Ciezka sprawa wg mnie, a w zasadzie nie wykonalna po twojej mysli Testowalem ustawienia i podpatrywalem na SERWO MONITORZE. Jako ze Control Switch nie byl niezbedny to testowalem bez niego. Kanal C1 zachowywal sie tak jak powinnien (wchodzil na wartosc 150%) ale lotki i klapy ignorowaly jego polozenie elektroniczne (wchodzil na wartosc 150%) i reagowaly na polozenie "potencjometra" tylko. Jednym slowem klapy i lotki do hamulcy ignoruja sygnal dochodzacy z mikserow - dzialaja tylko na ruchy mechnaicznego potencjometra. W pierwszym momencie jak patrzylem na serwo monitor to nie chicalem w to uwierzyc, ale podlaczylem hamulce na kanal 9, zrobilem miks C1->9 i to samo wyszlo. Kanal 9 dzialal tak jak chciales ale za jego sygnalem nie podazaly kanly lotek i klap (ignorowaly sygnal pochodzacy z miksera). Zostaje tylko faza lotu lub budowanie samemu hamulca z 3-4 mikserow. Ja mam skromne 2miesieczne doswiadczenie z ideologia GR moze ktos z wiekszym doswiadczeniem da rade rozwiazac ten problem Pozdrawiam Dziękuję za poświęcony czas. Ty masz dwumiesięczne doświadczenie a ja dwudniowe. Poczekam, może ktoś z większym doświadczeniem się odezwie. Może Jurek, może Kamil. Postanowiłem tymczasem ustawić timery. Chcę zdefiniować timer czasu pracy silnika elektrycznego w ten sposób aby odliczał czas 15s pracy silnika, ostatnie 5 s sygnał co 1s i po wyłączeniu silnika zresetował się. Drugi licznik ma zliczać ilość załączeń silnika tzn. zakładam ,że z konkretnym pakietem napędowym mogę załączyć silnik 10 razy po 15 sekund. W starożytnym nadajniku MC-4000 jest to dostępne a w MX-20 nie mogę odszukać funkcji automatycznego resetu licznika po wyłączeniu silnika.
Grzdam Opublikowano 13 Lipca 2013 Opublikowano 13 Lipca 2013 Panowie, takie pytanie, bo nie przeglądnąłem jeszcze całej instrukcji, a możliwe, że z powodów marketingowych nawet nie ma tam takiej informacji. Chodzi mi o podłączenie radia do symulatora. Instrukcja mówi, że służy do tego gniazdo DSC(używane też do funkcji trenerskiej). Pytanie brzmi - czy to jest jakiś specjalny kabel(który trzeba kupić za niemałą kasę od Graupnera), czy może zwykły jack mono(bo wygląda dość podobnie z tego co widzę w internecie). Jeżeli specjalny, to czy są tańsze zamienniki? Druga rzecz, widzę, że funkcja trenerska może być obsługiwana przez bluetooth - czy można w ten sposób połączyć radio z komputerem i latać na symulatorze(a raczej jak to zrobić, bo technicznie chyba powinno być to wykonalne )? Z drugiej strony trochę dziwne, że nie można użyć do tego dołączonego kabla miniUSB-USB...(chyba, że można, jeszcze nie próbowałem ) Pozdrawiam
polch Opublikowano 13 Lipca 2013 Opublikowano 13 Lipca 2013 Do radia zwykły dżek, z dwoma kablami. Ja mam trójpolowy, a podłączenie kabli dobrałem że tak powiem empirycznie Co do BT nie pomogę, bo nie testowałem.
Grzdam Opublikowano 13 Lipca 2013 Opublikowano 13 Lipca 2013 Dzięki wielkie za informację, że to jednak jack. Cena tutaj http://www.graupner.de/en/products/4179.1/product.aspx jest co najmniej śmieszna w takim razie. Zaraz wypróbuję połączenie. Jeśli miałbyś jakieś rady, to z chęcią wysłucham
polch Opublikowano 13 Lipca 2013 Opublikowano 13 Lipca 2013 Przy podłączaniu kabla symulatora do radia ma ono być wyłączone, ak wetkniesz dżeka to wstanie samo.
Grzdam Opublikowano 13 Lipca 2013 Opublikowano 13 Lipca 2013 Wiem, jest napisane w instrukcji Mam inne pytanie - co zrobić, żeby komputer wyłapywał radio i interpretował je jako zwykły sterownik(jak joystick na przykład)? Zapewne trzeba jakieś oprogramowanie do tego?
psiwak Opublikowano 13 Lipca 2013 Opublikowano 13 Lipca 2013 W starożytnym nadajniku MC-4000 jest to dostępne a w MX-20 nie mogę odszukać funkcji automatycznego resetu licznika po wyłączeniu silnika. I nie dostrzezesz To troche nie fer porownywac radio z najwyzszej polki do klasy sredniej
Wiesiek Opublikowano 14 Lipca 2013 Opublikowano 14 Lipca 2013 I nie dostrzezesz To troche nie fer porownywac radio z najwyzszej polki do klasy sredniej A ktore z tych dwoch to najwyzsza polka? A o resecie zegarow to proponuje poczytac jeszcze raz,moze w wersji niemieckiej jest wiecej funkcji .
Grzdam Opublikowano 14 Lipca 2013 Opublikowano 14 Lipca 2013 Ponawiam prośbę o manual jak użyć MX16 Hott z symulatorem
Ryszard_I Opublikowano 14 Lipca 2013 Opublikowano 14 Lipca 2013 A ktore z tych dwoch to najwyzsza polka? A o resecie zegarow to proponuje poczytac jeszcze raz,moze w wersji niemieckiej jest wiecej funkcji . Co prawda ja tego nie powiedziałem, że jeden z tych nadajników to najwyższa półka ale uważam, że ten który więcej umie leży na wyższej półeczce. MC-4000 to bardzo stara konstrukcja (chyba z 15 lat jak nie więcej) i moim zdaniem do najwyższej półki od dawna nie należy. Bardzo miło Wiesław ,że zauważyłeś fakt istnienia opisu w niemieckojęzycznej instrukcji jak uzyskać automatyczny reset timera. Należy w takim razie przeczytać instrukcje we wszystkich dostępnych językach celem dogłębnego poznania możliwości MX-20 . Wiesław, ściągam manual DE i uruchamiam translator. O efektach powiadomię. Nawiązując do mojego pierwszego postu, czy na temat wyłączania MOTYLA podczas załączania silnika elektrycznego znajdę coś więcej w instrukcji DE niż w EN ?
Wiesiek Opublikowano 14 Lipca 2013 Opublikowano 14 Lipca 2013 Wiem, jest napisane w instrukcji Mam inne pytanie - co zrobić, żeby komputer wyłapywał radio i interpretował je jako zwykły sterownik(jak joystick na przykład)? Zapewne trzeba jakieś oprogramowanie do tego? Kabel z 3,5mm jack+karta dzwiekowa+program SmartPropoPlus PP Joy.
psiwak Opublikowano 15 Lipca 2013 Opublikowano 15 Lipca 2013 O najwyzszej polce to pisalem ja i dalej to podtrzymuje mimo uplywajacego wieku ale to moja opinnia tylko Wg mojego stanu wiedzy na podstawie instrukcji ang. to jedyny automatyczny reset odnosi sie do "zerowania: licznikow w trakcie uruchamiania nadajnika i jest on domyslnie wlaczony. Jezeli jest inaczej to dajcie znac panowie. Wydaj mi sie ze to czego oczekuje Ryszard idealnie pasowalo by do stopera typu LAP COUNTER/TIMEATABLE (Rundenzähler/Zeittabelle) ale nie pracuje on wstecz nie mozna go zastopowac i nie ma alarmu. Wg instrukcji kazdy inny stoper po dojsciu do "0" zlicza dalej, reset tylko reczny. Inne stopery maja alarmy, odliczanie do tylu ale nie ma zliczania ilosci walczen i "zerowania"etc
Gość Kamyczek_RC Opublikowano 15 Lipca 2013 Opublikowano 15 Lipca 2013 . Wiesław, ściągam manual DE i uruchamiam translator. O efektach powiadomię. Nawiązując do mojego pierwszego postu, czy na temat wyłączania MOTYLA podczas załączania silnika elektrycznego znajdę coś więcej w instrukcji DE niż w EN ? Czytam i sam sobie nie wierzę a gogle to świetny translator po którym kiedyś przez roztargnienie nie czytając treści dostałem niebieski zamiast białego kadłuba . Radio MX i MC może mieć silnik na przełączniku lub razem z hamulcami na drążku gazu należy tylko skonfigurować w których fazach działa hamulec a w których silnik . Nie ma też znaczenia czy model ma motylka czy 4 klapy i lotki wszystko działa bez problemu . niedziałanie regulatora może być spowodowane złą kalibracją drążków lub koniecznością zwiększenia ponad 100% amplitudy działania , Niektóre regulatory wymagają sygnału powyżej 2 i poniżej 1ms . Wracając do telemetrii wszystko działa jak zegarek należy tylko pilnować by moduły miały aktualną wersję oprogramowania gdyż występują różnice w protokole miedzy wersją 3 i 4. Poza tym graupner i hott mają się świetnie i szykują nowe niespodzianki na przyszły sezon . Reorganizacja firmy po zmianie właściciela spowodowała drobne zawirowania jednak wszystko jest na dobrej drodze a zainteresowanie HOTT na świecie jest tak ogromne że firma nie wyrabia się z produkcją dlatego niektóre produkty mają nowe terminy dostępności . W razie problemów proszę pytać na priva zaglądam tu raczej rzadko z powodu nawału obowiązków ..
Ryszard_I Opublikowano 15 Lipca 2013 Opublikowano 15 Lipca 2013 Kamil, chodzi o to aby przy otwartym motylu (butterfly,crow,spoiler ) włączenie silnika przełącznikiem CTRL9 (lub innym przełącznikiem na którym zaprogramowane jest załączenie silnika) spowodowało zamknięcie motyla (butterfly,crow,spoiler). Moja prośba o pomoc i moje pytania nie dotyczyły kondycji i planów na przyszłość firmy Graupner. Wiesław poradził przeczytanie instrukcji DE ale nie znalazłem w niej informacji, że można zaprogramować reset licznika jakimkolwiek przełącznikiem ( wyłącznik zasilania pomijam).
Gość Kamyczek_RC Opublikowano 16 Lipca 2013 Opublikowano 16 Lipca 2013 Można to zrobić wykorzystując przełącznik w dwóch rolach 1 jako przełącznik silnika i jednocześnie jako przełącznik wykorzystany do faz lotu . Można też silnik podłączyć na kanał 1 i sterować nim drążkiem gazu zaznaczając w której fazie lotu jest on wykorzystany a w której działa jedynie hamulec . s.281 instrukcji MC-20 DE lub s244 mx-20 de. Warunek podstawowy uruchomienie faz lotu i silnika w konfiguracji .
Ryszard_I Opublikowano 17 Lipca 2013 Opublikowano 17 Lipca 2013 Mam zrobione 3 fazy lotu na przełączniku SW9. Spoiler jest aktywny w jednej fazie "LANDING". W tej właśnie fazie lotu chcę aby podczas załączenia silnika przełącznikiem CTRL9 w sytuacji krytycznej , spoiler wyłączył się. Nie chcę załączania silnika drągiem ani przełącznikiem faz lotu.
Gość Kamyczek_RC Opublikowano 17 Lipca 2013 Opublikowano 17 Lipca 2013 Konfigurując fazy lotu mamy do dyspozycji zależność przełączników wystarczy tak skonfigurować fazę lądowanie by przełączenie ctrl 9 na załączenie silnika ją wyłączała więc załączamy silnik ctrl9 wybieramy przełącznik aktywujący fazę lądowanie i klik na wyłączenie silnika w taki sposób załączenie silnika wyłączy hamulce . Odbiornik do ręki zamiast silnika serwo i klikamy sobie mamy do dyspozycji zależności 5 przełączników więc przełącznik silnika może uzależniać zmianę fazy z lądowania na start
polch Opublikowano 26 Lipca 2013 Opublikowano 26 Lipca 2013 Panowie ja mam proste pytanie, gdzie/jak ustawić prędkość pracy seromechanizmu? Chciałbym żeby mi w mojej pseudomakiecie klapy wolno się otwierały, a za nic nie mogę znaleźć tego w żadnym menu
Rekomendowane odpowiedzi