Skocz do zawartości

Graupner MX20 2,4GHz HoTT


Olecki75
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Ciezka sprawa wg mnie, a w zasadzie nie wykonalna po twojej mysli

Testowalem ustawienia i podpatrywalem na SERWO MONITORZE. Jako ze Control Switch nie byl niezbedny to testowalem bez niego. Kanal C1 zachowywal sie tak jak powinnien (wchodzil na wartosc 150%) ale lotki i klapy ignorowaly jego polozenie elektroniczne (wchodzil na wartosc 150%) i reagowaly na polozenie "potencjometra" tylko. Jednym slowem klapy i lotki do hamulcy ignoruja sygnal dochodzacy z mikserow - dzialaja tylko na ruchy mechnaicznego potencjometra.

 

W pierwszym momencie jak patrzylem na serwo monitor to nie chicalem w to uwierzyc, ale podlaczylem hamulce na kanal 9, zrobilem miks C1->9 i to samo wyszlo. Kanal 9 dzialal tak jak chciales ale za jego sygnalem nie podazaly kanly lotek i klap (ignorowaly sygnal pochodzacy z miksera). Zostaje tylko faza lotu lub budowanie samemu hamulca z 3-4 mikserow.

 

Ja mam skromne 2miesieczne doswiadczenie z ideologia GR moze ktos z wiekszym doswiadczeniem da rade rozwiazac ten problem

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciezka sprawa wg mnie, a w zasadzie nie wykonalna po twojej mysli

Testowalem ustawienia i podpatrywalem na SERWO MONITORZE. Jako ze Control Switch nie byl niezbedny to testowalem bez niego. Kanal C1 zachowywal sie tak jak powinnien (wchodzil na wartosc 150%) ale lotki i klapy ignorowaly jego polozenie elektroniczne (wchodzil na wartosc 150%) i reagowaly na polozenie "potencjometra" tylko. Jednym slowem klapy i lotki do hamulcy ignoruja sygnal dochodzacy z mikserow - dzialaja tylko na ruchy mechnaicznego potencjometra.

 

W pierwszym momencie jak patrzylem na serwo monitor to nie chicalem w to uwierzyc, ale podlaczylem hamulce na kanal 9, zrobilem miks C1->9 i to samo wyszlo. Kanal 9 dzialal tak jak chciales ale za jego sygnalem nie podazaly kanly lotek i klap (ignorowaly sygnal pochodzacy z miksera). Zostaje tylko faza lotu lub budowanie samemu hamulca z 3-4 mikserow.

 

Ja mam skromne 2miesieczne doswiadczenie z ideologia GR moze ktos z wiekszym doswiadczeniem da rade rozwiazac ten problem

 

Pozdrawiam

 

Dziękuję za poświęcony czas. Ty masz dwumiesięczne doświadczenie a ja dwudniowe. Poczekam, może ktoś z większym doświadczeniem się odezwie. Może Jurek, może Kamil. Postanowiłem tymczasem ustawić timery. Chcę zdefiniować timer czasu pracy silnika elektrycznego w ten sposób aby odliczał czas 15s pracy silnika, ostatnie 5 s sygnał co 1s i po wyłączeniu silnika zresetował się. Drugi licznik ma zliczać ilość załączeń silnika tzn. zakładam ,że z konkretnym pakietem napędowym mogę załączyć silnik 10 razy po 15 sekund. W starożytnym nadajniku MC-4000 jest to dostępne a w MX-20 nie mogę odszukać funkcji automatycznego resetu licznika po wyłączeniu silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, takie pytanie, bo nie przeglądnąłem jeszcze całej instrukcji, a możliwe, że z powodów marketingowych nawet nie ma tam takiej informacji. Chodzi mi o podłączenie radia do symulatora. Instrukcja mówi, że służy do tego gniazdo DSC(używane też do funkcji trenerskiej). Pytanie brzmi - czy to jest jakiś specjalny kabel(który trzeba kupić za niemałą kasę od Graupnera), czy może zwykły jack mono(bo wygląda dość podobnie z tego co widzę w internecie). Jeżeli specjalny, to czy są tańsze zamienniki? Druga rzecz, widzę, że funkcja trenerska może być obsługiwana przez bluetooth - czy można w ten sposób połączyć radio z komputerem i latać na symulatorze(a raczej jak to zrobić, bo technicznie chyba powinno być to wykonalne :) )? Z drugiej strony trochę dziwne, że nie można użyć do tego dołączonego kabla miniUSB-USB...(chyba, że można, jeszcze nie próbowałem :) )

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W starożytnym nadajniku MC-4000 jest to dostępne a w MX-20 nie mogę odszukać funkcji automatycznego resetu licznika po wyłączeniu silnika.

I nie dostrzezesz :(

To troche nie fer porownywac radio z najwyzszej polki do klasy sredniej :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I nie dostrzezesz :(

To troche nie fer porownywac radio z najwyzszej polki do klasy sredniej :)

 

 

A ktore z tych dwoch to najwyzsza polka? ;)

A o resecie zegarow to proponuje poczytac jeszcze raz,moze w wersji niemieckiej jest wiecej funkcji :D .

post-3460-0-57826700-1373805485.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ktore z tych dwoch to najwyzsza polka? ;)

A o resecie zegarow to proponuje poczytac jeszcze raz,moze w wersji niemieckiej jest wiecej funkcji :D .

 

Co prawda ja tego nie powiedziałem, że jeden z tych nadajników to najwyższa półka ale uważam, że ten który więcej umie leży na wyższej półeczce. MC-4000 to bardzo stara konstrukcja (chyba z 15 lat jak nie więcej) i moim zdaniem do najwyższej półki od dawna nie należy. Bardzo miło Wiesław ,że zauważyłeś fakt istnienia opisu w niemieckojęzycznej instrukcji jak uzyskać automatyczny reset timera. Należy w takim razie przeczytać instrukcje we wszystkich dostępnych językach celem dogłębnego poznania możliwości MX-20 :D . Wiesław, ściągam manual DE i uruchamiam translator. O efektach powiadomię. Nawiązując do mojego pierwszego postu, czy na temat wyłączania MOTYLA podczas załączania silnika elektrycznego znajdę coś więcej w instrukcji DE niż w EN ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem, jest napisane w instrukcji :)

Mam inne pytanie - co zrobić, żeby komputer wyłapywał radio i interpretował je jako zwykły sterownik(jak joystick na przykład)? Zapewne trzeba jakieś oprogramowanie do tego?

 

Kabel z 3,5mm jack+karta dzwiekowa+program SmartPropoPlus PP Joy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O najwyzszej polce to pisalem ja i dalej to podtrzymuje mimo uplywajacego wieku :) ale to moja opinnia tylko

 

Wg mojego stanu wiedzy na podstawie instrukcji ang. to jedyny automatyczny reset odnosi sie do "zerowania: licznikow w trakcie uruchamiania nadajnika i jest on domyslnie wlaczony. Jezeli jest inaczej to dajcie znac panowie.

Wydaj mi sie ze to czego oczekuje Ryszard idealnie pasowalo by do stopera typu LAP COUNTER/TIMEATABLE (Rundenzähler/Zeittabelle) ale nie pracuje on wstecz nie mozna go zastopowac i nie ma alarmu. Wg instrukcji kazdy inny stoper po dojsciu do "0" zlicza dalej, reset tylko reczny. Inne stopery maja alarmy, odliczanie do tylu ale nie ma zliczania ilosci walczen i "zerowania"etc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Kamyczek_RC

. Wiesław, ściągam manual DE i uruchamiam translator. O efektach powiadomię. Nawiązując do mojego pierwszego postu, czy na temat wyłączania MOTYLA podczas załączania silnika elektrycznego znajdę coś więcej w instrukcji DE niż w EN ?

Czytam i sam sobie nie wierzę a gogle to świetny translator po którym kiedyś przez roztargnienie nie czytając treści dostałem niebieski zamiast białego kadłuba . Radio MX i MC może mieć silnik na przełączniku lub razem z hamulcami na drążku gazu należy tylko skonfigurować w których fazach działa hamulec a w których silnik . Nie ma też znaczenia czy model ma motylka czy 4 klapy i lotki wszystko działa bez problemu . niedziałanie regulatora może być spowodowane złą kalibracją drążków lub koniecznością zwiększenia ponad 100% amplitudy działania , Niektóre regulatory wymagają sygnału powyżej 2 i poniżej 1ms . Wracając do telemetrii wszystko działa jak zegarek należy tylko pilnować by moduły miały aktualną wersję oprogramowania gdyż występują różnice w protokole miedzy wersją 3 i 4. Poza tym graupner i hott mają się świetnie i szykują nowe niespodzianki na przyszły sezon . Reorganizacja firmy po zmianie właściciela spowodowała drobne zawirowania jednak wszystko jest na dobrej drodze a zainteresowanie HOTT na świecie jest tak ogromne że firma nie wyrabia się z produkcją dlatego niektóre produkty mają nowe terminy dostępności . W razie problemów proszę pytać na priva zaglądam tu raczej rzadko z powodu nawału obowiązków ..
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kamil, chodzi o to aby przy otwartym motylu (butterfly,crow,spoiler ) włączenie silnika przełącznikiem CTRL9 (lub innym przełącznikiem na którym zaprogramowane jest załączenie silnika) spowodowało zamknięcie motyla (butterfly,crow,spoiler). Moja prośba o pomoc i moje pytania nie dotyczyły kondycji i planów na przyszłość firmy Graupner. Wiesław poradził przeczytanie instrukcji DE ale nie znalazłem w niej informacji, że można zaprogramować reset licznika jakimkolwiek przełącznikiem ( wyłącznik zasilania pomijam).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Kamyczek_RC

Można to zrobić wykorzystując przełącznik w dwóch rolach 1 jako przełącznik silnika i jednocześnie jako przełącznik wykorzystany do faz lotu . Można też silnik podłączyć na kanał 1 i sterować nim drążkiem gazu zaznaczając w której fazie lotu jest on wykorzystany a w której działa jedynie hamulec . s.281 instrukcji MC-20 DE lub s244 mx-20 de. Warunek podstawowy uruchomienie faz lotu i silnika w konfiguracji .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam zrobione 3 fazy lotu na przełączniku SW9. Spoiler jest aktywny w jednej fazie "LANDING". W tej właśnie fazie lotu chcę aby podczas załączenia silnika przełącznikiem CTRL9 w sytuacji krytycznej , spoiler wyłączył się. Nie chcę załączania silnika drągiem ani przełącznikiem faz lotu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Kamyczek_RC

Konfigurując fazy lotu mamy do dyspozycji zależność przełączników wystarczy tak skonfigurować fazę lądowanie by przełączenie ctrl 9 na załączenie silnika ją wyłączała więc załączamy silnik ctrl9 wybieramy przełącznik aktywujący fazę lądowanie i klik na wyłączenie silnika w taki sposób załączenie silnika wyłączy hamulce . Odbiornik do ręki zamiast silnika serwo i klikamy sobie ;) mamy do dyspozycji zależności 5 przełączników więc przełącznik silnika może uzależniać zmianę fazy z lądowania na start ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.