Skocz do zawartości

Silnik DL 50


czhomik

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Akurat spadek mocy az tak mnie nie martwi - silnik ma napędzać 2.5m Pilatusa o wadze okolo 7kg, który ma być holownikiem. Nawet jak z silnika wyciągnę 10kg ciągu (a wiem, że można chyba więcej) to i tak będzie spory nadmiar.

 

Kadłub przy wrędze silnikowej ma 150mm szerokości więc zamontowanie takiego tłumika będzie wskazane, żeby założyć owiewkę.

 

No to czekam na silnik :)

  • Odpowiedzi 121
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Człowieku dlaczego do takiego silnika lejesz jakiś olej Stihl ,co to jest za olej lepszy mixol?

Leje się oleje syntetyczne do 2 suwów Castrol ,Mobil wtedy nie będziesz miał luzów.

Opublikowano

W serwisie Stihl-a twierdzą że ten olej jest syntetyczny(czerwony) . Może mnie wprowadzili w błąd?

Nie sądzę żeby to był zły olej bo w końcu używają go do narzędzi Stihla i jakoś długo wytrzymują.

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Nie wieżę że olej do motocykli czy skuterów jest gorszy od oleju do kosiarki.

Ja do kosiarki leję olej samochodowy ,a kolega kupował właśnie taki do narzędzi rolniczych ,efekt ja kosze jedną kosiarką 12 lat kolega pokosił 2 sezony.

Kup olej do motocyklowych silników 2 suwowych na pewno nie pożałujesz, koledzy z lotniska takie leją i jak na razie brak problemów zresztą takie są zalecane.

Opublikowano

Jestem szczęśliwym posiadaczem tego silniczka i jak na razie nie narzekam. Planuję kupić do niego olej firmy motul - słyszałem o nim same dobre opinie. Nie bardzo wiem jaki olej kupić. Znalazłem motule ale jest duża rozbieżność w oznaczeniach a nie bardzo znam się na tym. Moglibyście się wypowiedzieć jaki byłby odpowiedni? Jak na razie znalazłem motul 800 i 600. Któryś nadawał by się do DLa?

  • 2 tygodnie później...
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Porównywał może ktoś jakie śmigło daje większy ciąg na puszcze 22/8 czy 23/8 Pelikana? Mam obydwa, ale niestety brak miernika, a ciężko wyczuć latając modelem. Wiem, że u mnie 22/10 nie wkręcało się na max, 22/8 miało większą sprawność i uzyskiwało lepszą moc.

Opublikowano

Wtam ja również użytkuję dl-50 z rurą rezonansową KS i latam na śmigle biela 22/8 D. Postaram się zmierzyć obroty na tym śmigle, do końca tygodnia planuję założyć drewniane 22/8 Bambula i porównać. Mam wrażenie że na tych laminatowych śilnik kręci niezłe obroty, ale jeśli chodzi o elastyczność pracy to trochę słabizna, nie jest tak elastyczny jakbym tego chciał. Jeśli możesz to podpowiedz jak z elastycznością twojego silnika. Model waży ok 8,5 kg i na 1/2 gazu rwie do góry jak wariat. Pozdrawiam.

Opublikowano

Mój silnik jest na puszce standardowej a nie na KS. Na pelikanie 23/8 w obecnej katance 2,12m i ok 7,5kg do lotu na pół gazu jeszcze się wznosi w pozycji pionowej. Mam wrażenie, że na 23/8 też wkręca się idealnie, ale w locie czasem wygląda to w ogóle inaczej. Poprzednie 22/8 i 22/10 testowane były w ciężkim modelu dwupłata - który miał za zadanie po prostu uratować mi sezon, co nie zmienia faktu, że na 22/10 wkręcał się gorzej. Być może wpływ miało na to też paliwo i olej(był testowany na benzynce 95 i oleju do kos spalinowych, teraz 98+motul do krossów) i dotarcie silnika - wnioski dotyczące śmigieł 22/8 i 22/10 wyciągnąłem po przepaleniu ok 1,5 l paliwa. Planuję niedługo w locie porównać obydwa śmigła(22/8 i 23/8). Z elastycznością jest ok, nie mam z tym problemów. Podobno lepiej kupić Pelikana i podszlifować jego krawędź natarcia, która rzeczywiście jest dosyć toporna, gdzieś czytałem, że po takim zabiegu i wyważeniu śmigła miało większe obroty niż bambula.

Opublikowano

Odnośnie pracy twojego silnika w powietrzu, tak sobie myslalem i sprobuj zubożyć mieszanke na wolnych obr. Na ziemi jest ok z ustawieniem ale co innego jak pojdzie w gore gdzie mieszanka staje sie bogatsza. Przetestuj takie ustawienie tylko uważaj zeby nie przesadzic bo można przegrzac motor. Jesli o olej to chyba każdy syntetyk do dwusuwa, koledzy latają na takim czerwonym do kosiarek syntetyku, albo husqvarna olej, ja latam na Castrol Power 2T Racing.

Opublikowano

Hallo OBYWATEL . Od kiedy w locie mieszanka jest bogatsza?.Ja od lat ustawiam na ziemi full gaz + 1/8 obr wzbogacam (iglica H).Odziwo funkcjonuje . Pozdrawia Heniek.

Opublikowano

Trochę w ten model kasy wywaliłem, no i to dopiero pierwsze loty więc na razie odpuszczę sobie te próby. Dla mnie ciągu jest wystarczająco, chciałem po prostu poznać wasze zdanie na temat stosowanych śmigieł w tym modelu. Też niebardzo rozumiem Twoje zdanie obyvatel dotyczącego bogatszej mieszanki w powietrzu. Sam podobnie jak Heniek zawsze latam na lekkim przelaniu, jest bezpieczniej, a myślę, że aż tak dużej mocy przykręcając lekko iglicę nie uzyskam.

Opublikowano

ano chodzi o to ze im wyżej tym jest mniej tlenu potrzebnego do zajscia reakcji spalania. przy stałej ilości paliwa wraz ze wzrostem wysokości maleje ilość tlenu więc mieszanka staje się za bogata, co w locie moze doprowadzic do nieosiagania parametrow przy pomiarach na ziemi. "przelewanie" silnika owszem chroni silnik przed uszkodzeniami bo mozna zalatwic silnik szybko. No ale modelarstwo to hobby dla cierpliwych eksperymentatorów. poza tym do trafnej diagnozy potrzeba osłuchać pacjenta wiec ...

 

odnośnie oleju to kolega pytal troche wczesniej, wiec ja zdecydowalem sie odpowiedziec troche pozno ale zawsze. chce byc uprzejmy :) pozdrawiam

 

aha mam jz bambule wiec niedlugo dane z pomiarów.

Opublikowano
ano chodzi o to ze im wyżej tym jest mniej tlenu potrzebnego do zajscia reakcji spalania. przy stałej ilości paliwa wraz ze wzrostem wysokości maleje ilość tlenu więc mieszanka staje się za bogata,

 

Na 300 metrach zauważysz różnicę :idea: :?: Poważnie czy tylko żartujesz ?

Bo wyżej raczej się akrobatami nie lata ...

Opublikowano
ano chodzi o to ze im wyżej tym jest mniej tlenu potrzebnego do zajscia reakcji spalania
Ilosc tlenu jest dokladnie taka sama w atmosferze niezaleznie od wysokosci w proporcji do innych skladnikow atmosfery. Skąd takie teorie?
Opublikowano
ano chodzi o to ze im wyżej tym jest mniej tlenu potrzebnego do zajscia reakcji spalania
Ilosc tlenu jest dokladnie taka sama w atmosferze niezaleznie od wysokosci w proporcji do innych skladnikow atmosfery. Skąd takie teorie?

 

No chyba stąd że powyżej 4000 m zaczynamy się dusić ( brak tlenu ) to i dla biednych motorków czym wyżej tym biedniej w tlen :shock:

Opublikowano
No chyba stąd że powyżej 4000 m zaczynamy się dusić ( brak tlenu ) to i dla biednych motorków czym wyżej tym biedniej w tlen :shock:
Wraz ze spadkiem cisnienia hemoglobina traci wlasciwosci przylaczania tlenu, a wiec i transportu tam, gdzie jest on potrzebny. Dlatego zaczynamy sie dusic. Motorki maja latwiej, bo nie potrzebuja hemoglobiny do oddychania, jedynym problemem dla motorkow jest spadek ciśnienia a nie zawartość tlenu. Mowiac inaczej dusimy sie dlatego, ze nie ma go jak wziąć. :wink:
Opublikowano

ta rozmowa prowadzi do nikąd a kolega przecież pytal o RPM na danym smigle. Co do niektórych to proponuje lekture ...

Serdecznie pozdrawiam

 

W razie checi dyskusji zapraszam na prv.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.