rapier Opublikowano 31 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2013 Ile masz tej gumy i i ile żyłki. Proponuję ok 80m żyłki i 30m gumy. Gdzie masz hak ? Może za bardzo z przodu. Ale tu nie chodzi o holowanie modelu tylko start wspomagany jak w przypadku jet-ow. Hak właśnie w takim przypadku ma być z przodu i ma być praktycznie wyłącznie guma a żyłki tyle aby zamocować kółko do haka. Jakiej gumy dokładnie używasz? Wysłane z mojego GT-I9300 za pomocą Tapatalk 4 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
samolocik Opublikowano 31 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2013 Z tymi 80-ma metrami żyłki i 30-ma gumy to niekoniecznie zły pomysł jezeli by to podzielić przez 2. Poniżej miejsce gdzie byłem w zeszłym roku i widziałem cały naciąg do tej wyrzutni. Po naciągnięciu na pewno miało to ok. 90-110m a zaznaczam, że chodziło tylko o wyrzucenie szybowca w poziomie aby nabrał pędkości początkowej umozliwiającej lot. Zdjęcie pochodzi z poniższej srony: http://tannenalm.at/...?page=fotoalbum Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojcio69 Opublikowano 31 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2013 Paweł gumy jest 8m i żyłki 10m. Arek guma w oplocie 8mm średnicy wizualnie przypomina ekspandery. Poszukuję gumy lateksowej a dokładnie rurki o średnicy wewnętrznej 6mm i zewnętrznej 9mm oraz długości 20m Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojcio69 Opublikowano 31 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2013 Właśnie tak zamierzam dać 20m gumy tylko lateksowa czy w oplocie. Nie zależy mi na bardzo dużej prędkości startowej ale na równomiernym ciągnięciu. Potrzebuję wyciągnąć model na +/- 5m, wyczepić hol, uruchomić silnik. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotralski Opublikowano 18 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 18 Września 2013 Wojtku, jakiej piasty użyłeś do swojego napędu... Moja tez będzie elektryczna Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojcio69 Opublikowano 18 Września 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Września 2013 Silnik Turnigy 4260 900W 500kv piasta 5mm na to ta piasta http://www.nastik.pl/piasta-skladanego-p-3407.html i łopatki 17x13. Spokojnie możesz założyć tą http://www.nastik.pl/piasta-skladanego-5255-p-4027.html , łopatki będą się składać bardziej "po kadłubie", na płasko. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wojtass_nt Opublikowano 18 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 18 Września 2013 Ciągniesz ją jak kota za ogon To po pierwsze. Po drugie wywal te pianki z wyrzutni bo tylko przeszkadzają. A po trzecie to zamocuj gumę na 2 hakach za jej 2 końce a na środku zrób kółeczko do mocowania za hak i naciągnij tak mocno jak tylko możesz. Dobrze naciągnięta powinna cię przeciągać na swoją stronę. Taka proca da Ci niezłego kopa. edit: Chyba przespałem jedną stronę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotralski Opublikowano 18 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 18 Września 2013 Chyba przespałem jedną stronę No raczej wojcio69 dzięki za info!!! Za holownikiem było za szybko (ten profil nie lubi szybkiego latania - szczególnie jak nie masz na to wpływu), stąd decyzja żeby zelektryfikować....i pomalutku do góry, a później 2x wolniej w dół... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wojtass_nt Opublikowano 18 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 18 Września 2013 Piotr- po czym wnosisz że nie lubi? Każdy szybowiec można holować za holówką. Myszkował góra dół po nabraniu prędkości za holownikiem? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotralski Opublikowano 19 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2013 Wojtku, jak wiało to holował się przewidywalnie i szedł jak po sznurku. Jak bez wiatru to woziło go strasznie na boki stąd mój wniosek że nie lubi prędkości. Oczywiście mogę się mylić (i tu liczę na uwagi bardziej doświadczonych Kolegów), ale i tak już klamka zapadła i będzie elektryfikacja... prace ruszyły. Aby nie stracić na wyglądzie będzie silnik z długą ośka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mavericknt Opublikowano 19 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2013 Jak woziło go na boki to szybowiec miał zbyt małą prędkość. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotralski Opublikowano 19 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2013 No nie wiem.... Byłem przekonany ze "zestaw" startując przy wietrze (oczywiście w kierunku pod wiatr) ma mniejszą prędkość niż w warunkach bezwietrznych. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robroy67 Opublikowano 19 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2013 No nie wiem.... Byłem przekonany ze "zestaw" startując przy wietrze (oczywiście w kierunku pod wiatr) ma mniejszą prędkość niż w warunkach bezwietrznych. Ważna jest prędkość w stosunku do opływającego powietrza,nie względem ziemi . 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wojtass_nt Opublikowano 19 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2013 Przy holowaniu są bardzo duże kąty i wiatr wiejący równolegle do ziemi nie opływa tak skrzydła jak podczas samodzielnego lotu. Może spowodować, że nasz szybowiec będzie w dużej mierze przez niego pchany od spodu skrzydeł a jedyną siłą nośną będzie siła holówki Niemniej jednak mały wiatr ułatwia holowanie pod warunkiem, że pamiętamy aby zawsze ciągnąć się pod wiatr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojcio69 Opublikowano 19 Września 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Września 2013 klamka zapadła i będzie elektryfikacja... prace ruszyły. Aby nie stracić na wyglądzie będzie silnik z długą ośka. Z tą długą ośką nie przesadzaj ja w swojej silnik 4260 tylko odwróciłem i przepchnąłem jego oryginalną ośkę na drugą stronę. Kadłub jest bardzo obszerny i nie ma potrzeby używania przedłużaczy ośki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotralski Opublikowano 19 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2013 Wojtku, Twój kadłub jest laminatowy.... mój to full makieta - znaczy tartak To nie moje zdjęcie, ale ten model. Mam nadzieje że Paweł się nie obrazi... Muszę użyć silnika z długą ośką, innej opcji nie ma - nie mam zamiaru ciąć dzioba.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojcio69 Opublikowano 19 Września 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Września 2013 To zmienia postać rzeczy. Może ten silnik http://rcgliders.pl/pl/p/Silnik-XPOWER-35225LS/110 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotralski Opublikowano 19 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2013 Taki właśnie zasadzam, ale to nie jest proste.... Poprzedni właściciel troszkę w środku zamieszał Tak czy siak jak się wszystko uda dam znać Ważna jest prędkość w stosunku do opływającego powietrza,nie względem ziemi . Kolega o teorii? Znam ich wiele, w praktyce bywa różnie..... czasem nawet wiatr zmienia nagle kierunek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojcio69 Opublikowano 19 Września 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Września 2013 Znam ich wiele, w praktyce bywa różnie..... czasem nawet wiatr zmienia nagle kierunek Właśnie w taki sposób pod koniec października zeszłego roku rozbiłem Minimoę. Podchodziłem do lądowania, wysokość 2,5-3m dmuchało prawidłowo 5-6m/s i nagle nie z gruszki ni z pietruszki wiatr zrobił stop i... nawet nie zdążyłem machnąć drążkiem jak przywaliła dziobem o ziemię. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robroy67 Opublikowano 19 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2013 Kolega o teorii? Nie tylko. Znam ich wiele Cieszę się w praktyce bywa różnie..... czasem nawet wiatr zmienia nagle kierunek Wyjaśnij może bo nie kapuję Gdzie widzisz sprzeczność teorii z praktyką? 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi