Skocz do zawartości

Kilka pytań odnośnie NiMH - ładowanie, łączenie


Grzdam
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

w temacie akumulatorów NiMH(a właściwie każdych :) ) jestem laikiem i stąd mam kilka pytań.

 

1. Najpierw odnośnie pojemności - jaka jest pojemność pakietu złożonych z X akumulatorów, każdy o pojemności Y? X*Y?

 

2 . Jakie złącze stosuje się do ładowania pakietów NiMH? W przypadku LiPo sprawa jest dość oczywista. W swoim pakiecie NiMH mam złącze, które pasuje do złącza w aparaturze Turnigy 9X(tam są wykorzystywane). Teoretycznie złącze wygląda identycznie jak od balancera w LiPo - domyślam się jednak, że nie podłączamy pakietu do złącz balancera w ładowarce. :) A więc jak - robimy 2 złącza równolegle do siebie - jedno pod radio, drugie do ładowania?Druga sprawa z tym związana - przewody w pakiecie są bardzo cienkie - wytrzymają prąd ładowania?

 

3. Jakie są ogólne zasady ładowania NiMH? W LiPo mówi się o 1C; jakim prądem ładować NiMH? Jakie jest minimalne napięcie zdrowe dla akumulatora?

 

4. Z tego co słyszałem w Turnigy 9X istnieje możliwość ładowania pakietu podłączając ładowarkę do aparatury - prawdopodobnie mowa tu o wejściu, które znajduje się na prawym boku radia(typowe złącze na zasilacze). Do ładowarki dostałem przejściówke na takie złącze - czy takie ładowanie jest sensowne, czy jest to raczej bajer?

Jeszcze jedna sprawa z tym związana - sprawdziłem miernikiem połączenia(w aparaturze) na wejściu od ładowarki i złączu do akumulatorów - biegun ujemny ma połączenie, ale dodatni nie - dlaczego? Czy połączenie jest jakoś sterowane przez aparature?

 

Pozdrawiam

 

 

EDIT:

Tymczasowo pakiet funkcjonuje w koszyczku dołączonym do aparatury(na razie nie lata). Dla bezpieczeństwa i pewności niedługo połączę go ręcznie(płytki, lutownica - wiadomo o co chodzi) i w tedy będę miał już dużą dowolność jeśli chodzi o wyżej wspomniane łącza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach