Jump to content
mikomak10@gmail.com

Zasilanie ładowarki z akumulatora samochodowego.

Recommended Posts

Mam ładowarkę Redox Alpha v2 i zastanawiam się jak ją podłączyć do akumulatora samochodowego. Słyszałem że tak się da a byłoby to przydatne podczas latania żeby inny pakiet się w tym czasie ładował.

I czy akumulator nie spali ładowarki jak ma 12V 400A ?

 

Z góry dzięki za pomoc.

 

Dziękuję za pomoc już kupiłem kabel do wejścia zapalniczki.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Najprościej kupić sobie odpowiedni przewód z jednym końcem z wtykiem do zapalniczki a drugi z takim złączem DC jak ma Twoja ładowarka i oczywiście odpowiednią polaryzacją. 

Można również, tak jak zrobiłem to ja do Imaxa B6, zrobić sobie taki kabel kupując tylko wtyk zapalniczki oraz odpowiedni wtyk DC oraz odpowiedni przewód i to sobie połączyć.

 

A spalić się nic nie spali jeśli polaryzacja będzie dobra, 400A to tylko maksymalny prąd chwilowy jaki MOŻNA pobrać z akumulatora (a właściwie to chyba dokładniej deklarowany prąd jaki akumulator może oddać - oczywiście chwilowo). Ładowarka "weźmie" sobie tyle ile będzie potrzebować, ważne żeby napięcie było dobre, a w tym przypadku będzie okej. Jedynie trzeba uważać na tandetne wtyczki do zapalniczki jak będziesz chciał ładować większymi prądami (i tym samym pobierać większy prąd z akumulatora samochodu), bo jeśli są słabe to będą mogły się nagrzewać. No i fajnie jak gniazdko zapalniczki nie wyłącza się przy wyłączonym silniku w samochodzie :P.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tylko pamiętaj że pobierasz prąd z akumulatora i żebyś potem zapalił

Wysłane z mojego CPH2021 przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

W zestawie z ładowarką masz  gotowy przewód do zasilania ładowarki z krokodylkami. Podpinasz do akumulatora i gotowe. Można dla bezpieczeństwa  w plusowy wstawić bezpiecznik.

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, Uszek napisał:

W zestawie z ładowarką masz  gotowy przewód do zasilania ładowarki z krokodylkami. Podpinasz do akumulatora i gotowe. Można dla bezpieczeństwa  w plusowy wstawić bezpiecznik.

 

Zależy jeszcze gdzie masz akumulator :)

 

Wtyk do zapalniczki ma ograniczenie max prądu - chyba 5A, wiec większych pakietów raczej nie da się ładować. 

 

Oczywiście polecam krokodylki i gruby przewód głośnikowy o długości 2m. Z lenistwa można położyć ładowarkę gdzieś w komorze silnika - ALE, jak coś pójdzie nie tak, zrobisz zwarcie, wybuchnie pakiet w czasie ładowania - to lepiej jednak aby proces odbywał się poza autem, albo łatwo było usunąć zagrożenie poza samochód. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hej,

 

Sprawdziłem,

moje gniazdo zapalniczki ma bezpiecznik 10 A,

dodatkowe gniazdo w bagażniku również 10A,

z którąś moją mniejszą ładowarką w zestawie dostałem przewód "zapalniczkowy", tam we wtyk jest wsadzony rurkowy bezpiecznik topikowy 5 A.

Ładowanie w samochodzie np. na siedzeniu pasażera  to chyba nienajlepszy pomysł........, widziałem taki samochód 😡

Jeśli już to jednak klemy na akumulator mniej groźne, ale w nowych wymysłach motoryzacyjnych to fakt, nawet to może być problemem, nie tylko ze względu na dostęp........

Share this post


Link to post
Share on other sites

Faktycznie za bardzo spojrzałem z mojej perspektywy gdzie ładowanie prądem 5A przy 3S traktuję już jako "większy" pakiet :D.
Ale Redox Alpha v2 ma maksymalnie 50W więc w typ przypadku można korzystać z pełni możliwości tej ładowarki. Tylko do tego potrzeba wtyczki która to wytrzyma i ma bezpiecznik na te minimum 5A.

 

Osobiście wolę w ten sposób, bo po pierwsze krokodylki w zestawie do ładowarki miały bardzo krótki przewód więc nawet nie wiedziałem gdzie bym miał tę ładowarkę położyć (bo raczej nie na silniku :P), a po drugie otwieranie maski za każdym razem i odkręcanie i zdejmowanie pokrywy akumulatora niezbyt mi się widziało. A tutaj podłączam się w bagażniku i można spokojnie z długim kablem wyprowadzić ładowarkę na zewnątrz na jakiś stolik, choć ja raczej robię to w otwartym bagażniku.

Faktycznie mając potworki ładujące z mocami 100+ watów już trzeba by się ograniczać jeśli chodzi o ładowanie z "wtyczki" i lepszym wyjściem mogą być wtedy klemy. Ale generalnie co komu wygodnie :).

 

O rozładowanie akumulatora bym się przy tych prądach też nie martwił, długo trzeba by ładować z maksymalną mocą tej ładowarki (50W) żeby rozładować akumulator auta którym przyjechaliśmy na lotnisko (przy maluszku 44Ah to będzie chyba jakieś 10H :)), chyba że akumulator ma już bardzo małą pojemność, albo korzystamy z auta tak, że nie nadąża się ładować :). Nie mniej pewnie warto uważać.

Share this post


Link to post
Share on other sites
32 minuty temu, czarobest napisał:

O rozładowanie akumulatora bym się przy tych prądach też nie martwił, długo trzeba by ładować z maksymalną mocą tej ładowarki (50W) żeby rozładować akumulator auta którym przyjechaliśmy na lotnisko (przy maluszku 44Ah to będzie chyba jakieś 10H :)), chyba że akumulator ma już bardzo małą pojemność, albo korzystamy z auta tak, że nie nadąża się ładować :). Nie mniej pewnie warto uważać.

 

Zależy na jakim poziomie latasz i ile pakietów masz. Jak latasz motoszybowcem i zużywasz 2 pakiety na dzień - to nie ma o czym mówić. Ale jak mam do wykonania 30 lotów pakietami 6s 1500 to już się robi z tego niezła pojemność i ładowanie tego z akumulatora samochodowego 12V 80Ah robi się problemem (bo to równoważnik 67Ah), a gdzie energia do odpalenia auta?. W pewnym momencie zrobiliśmy sobie dodatkowy pakiet Li-Ion 6s10p aby bezstresowo ładować wszystkie akumulatory. Dzięki temu nie musisz tez tego robić w samochodzie - tylko np na stoliku.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No tak Przemek @japim wszystko zależy od tego co kto potrzebuje i trzeba sobie dobrać wszystko pod siebie :). Przy tej ładowarce 30 pakietów tego typu to niestety byłoby tak szybko licząc 22,5h, stąd raczej patrzyłem na użycie z tą konkretną ładowarką :D, bo wydaję mi się że z nią trudno będzie w normalnym czasie opróżnić akumulator samochodu ;). Aczkolwiek dobrze że piszecie, bo nie wiadomo co autor dokładnie potrzebuje i jak chcę z tego korzystać :).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kiedyś też tak myślałem i okazało się że nie zapalił ale pożyczył mi kolega energii i po kolpocie. Tych do 50W jest duży wybór są oprogramowania do ładowarek typu imax.

Wysłane z mojego CPH2021 przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

  • Similar Content

    • By AKocjan
      Ćwiczę ciągle latanie moim modelem akrobacyjnym, a że lądowanie najważniejsze - to staram się je opanować do perfekcji. Udało mnie się uzyskać pewną powtarzalność  Dzięki temu niedługo będę mógł zabrać się za coś większego - lepszego i droższego. 
       
    • By AKocjan
      Mój poradnik dotyczący lądowania modelami myśliwców (modeli wyposażonych w chowane podwozie oraz klapy) 
    • By Miguel
      Witam 
      Szukam pomysłów na przymocowanie akumulatora i ESC. Aktualnie próbuje coś z tym zrobić w moim FunCubie. Jakie są Wasze metody na to? Rzepy mnie trochę zniechęciły - często odklejały się. Może jakieś rzepy które są opaskami? Największy problem przy ESC to moim zdaniem zachowanie chłodzenia, nie chcę go owijać, ale przyklejać również nie, bo coś czuje że może mu się zrobić za gorąco, gdy przykleję go płaską częścią (z radiatorem) do dołu. Zaś druga część jest tak "pofalowana" przez elementy elektroniczne, że niezbyt będzie chciał się trzymać. Dzięki za pomoc 
    • By SATAMAX
      Cześć!

      Zapraszam wszystkich modelarzy oraz początkujących do naszego sklepu modelarskiego. Mamy w ofercie między innymi: auta rc, drony, samoloty zdalnie sterowane, akcesoria modelarskie, materiały do budowy, modele do sklejania oraz wiele innych. 

      Budujemy też pakiety z ogniw  Li-Ion18650 do łodzi zanętowych, rowerów elektrycznych, skuterów elektrycznych, deskorolek i wielu innych gdzie można używać ogniw Li-Ion. 

      W razie trudności ze znalezieniem na stronie konkretnego produktu, prosimy o wiadomość e-mail: satamaxstore@gmail.com - POMOŻEMY JAK UMIEMY

      Serdecznie zapraszamy do kontaktu oraz do odwiedzenia naszego sklepu:
       
      ul. Przędzalniana 90, 93-114 Łódź
    • By Miguel
      Witam,
       
      Jakich firm pakiety LiPo używacie oraz polecacie? Mam na myśli marki, nie pojemności i ilość C.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.