Shock Opublikowano 11 Lipca 2015 Opublikowano 11 Lipca 2015 Wlasnie ze wzgledu na jałowe dyskusje i wynikająca z tego nieopłacalność produkcji, Relaxow nie bedzie. Kto miał kupic i chciał to kupił, kto chce taniej niz 700 niech kupi "rasową" balsową cegiełkę ala"ful Carbon" w innej bardzo promowanej na forum firmie jakości wykonania proponuje nie porównywać. Jurek nie bądż śmieszny ,dobrze wiesz że barierą kupna Relaxa jest cena !!! i pewnie brak regularnych zamówień skończyło produkcję tego "cuda". Wór...a mnie non stop porównywanie wyrobów za 700 E do wyrobów z mavi za ułamek tych kwot (może nie ułamek ale duuuuużżżżooo taniej) !. I nadal będę chwalił te wyroby bo być może są niższej jakości ,z nie topowych materiałów,nie walczą o gramy ale latają znakomicie i 90 % lolków z tego forum nie potrafiło by po locie odróżnić Relaxa(nie piszę o wyglądzie) od pewnych modeli z mavi . Chcecie męczyć temat to skupcie się na Relaxie -czemu padła jego produkcja,sam jestem ogromnie ciekaw. Gdyby było nim takie zainteresowanie to ostatnio był na allegro i co ? wisiał kilka dobrych aukcji i pieron wie czy się sprzedał jak i kilka innych "zajebistych" obecnie modeli F3F... Zresztą ,dopłacając 100 E wolałbym modnego obecnie Toxica .
cZyNo Opublikowano 11 Lipca 2015 Opublikowano 11 Lipca 2015 Rafal. Wyskakujesz ni z gruchy ni z pietruchy. Nie chce ni sie po raz kolejny powtarzać ze 3m model caloweglowy (full Carbon) nie moze byc tańszy niz 3000zl. Jesli jest to albo wykonawca oszuka na materiałach (np barwiąc szkło na czarno lub stosując gowniany wegiel) lub na technologii (np stosując balse jako przekładkę) albo robi po kosztach. Niestety większość osób na forum tego nie ogarnia. Pianka to szczyt marzeń. Lub analizy kretów... Co do sprzedaży dobrych modeli na aukcjach to każdemu odradzam polskie aukcje i kieruje ich na inne zagraniczne. Tam świadomość modelarska jest większa. Niestety. A modele sie sprzedają prawie od ręki. A Witek ma ciekawsze modele większych szybowców (i nie tylko) na których lepiej zarobi. Jest pedantem i modele robi perfekcyjnie a z 2-3 zamowien w roku na relaksa przeżyć sie nie da a dodatkowo zajmują mase czasu. Proste i życiowe.
Shock Opublikowano 11 Lipca 2015 Opublikowano 11 Lipca 2015 Jurek ,ja tego nie podważam co piszesz ,masz racje z gów..a bicza nie ukręcisz . Dobra rzecz kosztuje ,wiadomo. Nie podoba mi się od razu porównanie do innych ,zdecydowanie tańszych modeli -czemu nie w drugą stronę ? I w sumie odpowiedziałeś na nurtujące tu pytanie ,2-3 Relaxy rocznie to faktycznie bida,coś co nie idzie raczej się nie produkuje..
cZyNo Opublikowano 11 Lipca 2015 Opublikowano 11 Lipca 2015 Ty nie czytaty? Kolega chciał model za mniej niz 700 to pojawiła sie propozycja smiesznolotow. A ze powiązałes to z Mavi to nie moja sprawa O Witku pisałem - Relax nie jest istotny dla niego w zyskach (i w koncepcji na przyszłość), dlatego podjął decyzje o zakończeniu produkcji. Zyc trzeba, a produkcja jednostkowa niech zostaje dla hobbystów.
robas69 Opublikowano 11 Lipca 2015 Opublikowano 11 Lipca 2015 Gdyby było nim takie zainteresowanie to ostatnio był na allegro i co ? wisiał kilka dobrych aukcji i pieron wie czy się sprzedał jak i kilka innych "zajebistych" obecnie modeli F3F... Poszedł 19 (o ile dobrze pamiętam) czerwca za 3,5 kzł. Niestety. Sam o nim myślałem.
Shock Opublikowano 11 Lipca 2015 Opublikowano 11 Lipca 2015 A ze powiązałes to z Mavi to nie moja sprawa Te ,nie wal ściemy .Ty zacząłeś i Ty nawiązałeś do Mavi pierwszy . Robert -czemu niestety ? Relax wisiał i wisiał i pewnie po negocjacji ceny znalazł nabywcę. I co ? teraz lament że się sprzedał ? a jak był to wszyscy wielce się zastanawiali ( ja też ).
robas69 Opublikowano 11 Lipca 2015 Opublikowano 11 Lipca 2015 Rafał, zawsze tak jest że jak towar jest dostępny - aukcja trwa to się zastanawiasz. Bo jest za drogi, bo kiepskie serwa ...., a jak pójdzie? Kurcze, mogłem kupić. Niestety w naszych warunkach 3,5 kzł za szybowiec to już spora kwota. Gdybym zarabiał 20 kzł w każdym miesiącu to bym się nie zastanawiał.
piotralski Opublikowano 11 Lipca 2015 Opublikowano 11 Lipca 2015 Ja nawet próbowałem negocjować, ale właściciel się zaciął Relaxa widziałem na żywo u Konrada, piękny model i naprawdę super wykonanie.
Wiesiek Opublikowano 11 Lipca 2015 Opublikowano 11 Lipca 2015 Nie chce ni sie po raz kolejny powtarzać ze 3m model caloweglowy (full Carbon) nie moze byc tańszy niz 3000zl. Jesli jest to albo wykonawca oszuka na materiałach (np barwiąc szkło na czarno lub stosując gowniany wegiel) lub na technologii (np stosując balse jako przekładkę) albo robi po kosztach. No nie wiem Jurek czy to aby do konca tak jest jak piszesz,ja mam watpliwosci.Np.za m² dobrego wegla 160g/m² placimy ca. 40€ .Nie wiem ile wychodzi tego w 3m laminacie,zakladam ze ktos jest rozrzutny i wychodzi 5m²,to daje 200€,ok jeszcze przekladka ,Rohacell tez tani nie jest to dajmy 100€,reszta to godziny robocze.Ok projekt,formy,tez kosztuja,ale mimo to twierdze ze ceny sa znacznie zawyrzone.W takim razie skad te ceny?Nie dawno odbieralem z kolega Tragi801 od producenta w Estonii,wlasciciel firmy do nas:dla was 1000€ to pikus .Moim zdaniem ceny laminatow sa podyktowane zarobkami w EU,a nie drogimi materialami.Za 1,5m F3K zadaja 500-700€ i to dlatego ze wegiel drogi,no bez jaj.Poprostu wiedza ile sie tu zarabia,i z tad te ceny.Mamy lipiec firmy w DE placa Urlaubsgeld,w nastepnym miesiacu erfolgsprämie,w przypadku pracownikow np.Porsche to 8600 Euro plus wyplata,ale sa lepsi i placa wiecej,dlatego uwazam ze ceny laminatow sa mocno ale to mocno zawyzone.
cZyNo Opublikowano 11 Lipca 2015 Opublikowano 11 Lipca 2015 Ilu znasz osobiście ludzi co robia modele? Jak myslisz ile czasu trzeba poświecić (w zgarbionej pozycji) aby zrobic skrzydła? Wiesz ile kosztuje czasu i pieniędzy zrobienie form na model? Dodatkowo Tkanina tkaninie nierówna. Mi za 700E nie chciało by sie takiego modelu robic i z tego żyć. Brak sensu ekonomicznego. Banał I dlatego nie targuje sie z producentami. Bo to uwłacza im ich ciężkiej pracy. 1
Wiesiek Opublikowano 11 Lipca 2015 Opublikowano 11 Lipca 2015 Ilu znasz osobiście ludzi co robia modele? Jak myslisz ile czasu trzeba poświecić (w zgarbionej pozycji) aby zrobic skrzydła? Wiesz ile kosztuje czasu i pieniędzy zrobienie form na model? Dodatkowo Tkanina tkaninie nierówna. Mi za 700E nie chciało by sie takiego modelu robic i z tego żyć. Brak sensu ekonomicznego. Banał I dlatego nie targuje sie z producentami. Bo to uwłacza im ich ciężkiej pracy. Kilku znam bo odbieralem modele osobiscie i mozesz mi wiezyc lub nie ale za kazdym razem kiedy dochodzilo do placenia slyszelismy tekst: co to dla was,miejscowi to sie musza nakombinowac.Ok koles w zgarbionej pozycji robi skrzydlo,i co z tego,taka praca.Tez sie nie targuje z producentami,ale mimo to uwazam ze ceny sa podyktowane zarobkami w DE a nie kosztami materialow.
list Opublikowano 11 Lipca 2015 Opublikowano 11 Lipca 2015 Ile czasu potrzeba na zrobienie skrzydła kompozytowego? Na pewno mniej niż konstrukcyjnego czy nawet styro- fornir......Szybkość wytwarzania to jedna z zalet struktur kompozytowych. Tkanina węglowa jest droga? Zależy jak liczyć; ale te 3 czy 4 m2 tkaniny nie dadzą 2k, jeżeli któryś z producentów ponosi takie koszty to....powinien zmienić dostawcę. Powiedzmy sobie otwarcie- modele kompozytowe powstają względnie szybko. Ale zgodzę się co do jednego- nie mogą kosztować mniej. Model to jedno- koszty i pracochłonność przygotowania oprzyrządowania- nie tylko foremniki (również termoboxy, pompy próżniowe, sprzęt lakierniczy....) to drugie. A najważniejsze w tym są umiejętności producenta- ludzi w tym fachu jest naprawdę niewiele, jeszcze mniej wśród nich tych którzy robią to naprawdę dobrze. Nie widzę powodu aby za swoją wiedzę/umiejętności/ pracę nie otrzymywali godziwego wynagrodzenia- godziwego, oczywiście według ich kryteriów. Tomek 1
cZyNo Opublikowano 11 Lipca 2015 Opublikowano 11 Lipca 2015 Kilku znam bo odbieralem modele osobiscie i mozesz mi wiezyc lub nie ale za kazdym razem kiedy dochodzilo do placenia slyszelismy tekst: co to dla was,miejscowi to sie musza nakombinowac.Ok koles w zgarbionej pozycji robi skrzydlo,i co z tego,taka praca.Tez sie nie targuje z producentami,ale mimo to uwazam ze ceny sa podyktowane zarobkami w DE a nie kosztami materialow. Kilku znam bo odbieralem modele osobiscie i mozesz mi wiezyc lub nie ale za kazdym razem kiedy dochodzilo do placenia slyszelismy tekst: co to dla was,miejscowi to sie musza nakombinowac.Ok koles w zgarbionej pozycji robi skrzydlo,i co z tego,taka praca.Tez sie nie targuje z producentami,ale mimo to uwazam ze ceny sa podyktowane zarobkami w DE a nie kosztami materialow.Wiesiek - Złudzenie. Uwierz mi. I jakie modele odbierałes? Tak z ciekawości. Tu piszemy o 3m szybowcach caloweglowych z wyczynowymi aspiracjami. Nie Kulty, Alpiny czy inne Termiki. I nie poziom ceny niemieckich modeli f3bf. Tylko o poziomach polskich, czeskich czy słowackich. Czy amerykańskich. Tomek-szybko to pojęcie względne. Tu wychodzi niestety Twa niewiedza nt technologii budowy TAKICH modeli. Gównolot robi sie szybko. A Tu predkosc produkcji nie jest zalelecana. Wlasnie ze wzgledu na to ze kompozyt. Czemu? Doczytaj lub popytaj tych co wiedzą. I Jak pisałem - tkanina tkaninie nierówna. A tak pezy okazji - Zrobcie 4 modele na miesiąc i utrzymajcie z tego firmę i rodzine...powodzenia. Obaj mylicie pojęcia modelu popularnego od wyczynowego (jesli chodzi o konstrukcje o wykonanie). Nie zastanawia Was czemu na kazdy model wyczynowy czeka sie min pol roku? Tyle zamówień? NIE! Technologia produkcji. Ze Wam cos sie wydaje...ty tylko sie Wam wydaje. I jeszcze do Wieśka-mam całkiem dobre kontakty z producentami z Niemiec ale i z Czech, polski i Słowacji. I cos tam wiem co pisze. DE nie jest żadnym wyznacznikiem. Szczegolnie ze jakość wykonania niemieckich modeli jest najsłabsza z tej czwórki...w DE bywają dobrzy piloci. 1
Wiesiek Opublikowano 11 Lipca 2015 Opublikowano 11 Lipca 2015 I jeszcze do Wieśka-mam całkiem dobre kontakty z producentami z Niemiec ale i z Czech, polski i Słowacji. I cos tam wiem co pisze. DE nie jest żadnym wyznacznikiem. Szczegolnie ze jakość wykonania niemieckich modeli jest najsłabsza z tej czwórki...w DE bywają dobrzy piloci. No ja akurat nie znam produceniow w DE,znam firmy w CZ,SK,RUS,ES i wiele innych krajow , ale z wlascicielami w DE.Taki F3Fprodukowany w DE musialby 5000 Euro kosztowac i to nie dlatego ze material drogi,poprostu taki kraj,tak tu jest. Sam dobry (bardzo dobry) węgiel na f3jotkę to około 2000zł. Gdzie reszta ? Wiesiek, te ceny nie biorą się znikąd. Niestety ceny bolą, ale jak chce się latać to trzeba wydawać. Pozostają jeszcze modele z drugiej ręki... Pawel za 2000zl to jest lekko liczac 500Euro,zajzyj na strony rg.de,hp textil,emc-vega i porownaj ceny,za 500€ to masz dobrego wegla na 2 modele.Firmy kupuja jeszcze taniej.Przy normalnie zarabiajacych w DE to zaden problem,ale w PL?.Tu nie chodzi o zarabiajacych 3000€ tylko o tych z dochodem 3000PLZ.I nie wciskajcie mi kitu,ze material drogi,oni (producenci)doskonale wiedza ile sie zarabia w DE,GB,F.To sa ceny dla zasilkowcow w DE,lub bardzo dobrze zarabiajacych w PL.Niestety tak to wyglada. 1
cZyNo Opublikowano 12 Lipca 2015 Opublikowano 12 Lipca 2015 A bez sensu. Spadam. Wole latac niz głupio sie boksować. Wiesiu żyj w błogich przeświadczeniach i fanaberiach. I rób porządne modele z materiałów za 1000zl. Powodzenia.
Wiesiek Opublikowano 12 Lipca 2015 Opublikowano 12 Lipca 2015 Wiesiek jałowa dyskusja. Udowodnij, że można i zrób taniego f3f/b/j. Przekonaj nas faktami. Inaczej szkoda czasu na pieprzenie. Wyzej podalem Ci sklepy z tkaninami,porownaj ceny,takie sa fakty.To sa ceny dla nas,nie dla producentow modeli,oni maja swoje dojscia i napewno duzo nizsze ceny. Sam dobry (bardzo dobry) węgiel na f3jotkę to około 2000zł. Gdzie reszta ? Jezeli sam bardzo dobry wegiel do jednego f3j kosztuje 500€ to on chyba z NASA musi byc. Rozumiem ze w cenie jest projekt,utrzymanie firmy,pracownicy(jezeli sa) no i jeszcze na chleb musi wystarczyc.Wcale im nie zazdoszcze.To Ty z Jurkiem twierdzicie ze wiekszosc ceny modelu f3f,f3j to drogi material z ktorego jest wykonany.Ja tak nie uwazam,ile w tym np.1000€ jest materialu to trudno powiedziec nie znajac doklanie cen za ktore producent kupuje material.Mysle ze to max. 30%.
cZyNo Opublikowano 12 Lipca 2015 Opublikowano 12 Lipca 2015 Ja wiem (chociażby na przykładzie Respecta). Ty myslisz. To taka pewnie dla wielu mało istotna różnica. Ale cóż...to jest forum myślicieli i odkrywców Ameryki po raz setny.
Wiesiek Opublikowano 12 Lipca 2015 Opublikowano 12 Lipca 2015 Ja wiem (chociażby na przykładzie Respecta). Ty myslisz. To taka pewnie dla wielu mało istotna różnica. Ale cóż...to jest forum myślicieli i odkrywców Ameryki po raz setny. Skoro wiesz to podziel sie swoimi informacjami,a ja wycofam sie z tych 30%
cZyNo Opublikowano 12 Lipca 2015 Opublikowano 12 Lipca 2015 A Ty to sie skąd urwałeś? Juz pisałem...pogadaj z producentem ktory robi naprawde dobre modele. A jesli ci nie powie...to zastanów sie czemu. papugi to w Afryce mieszkają. I nie jest to 30% tylko znacznie wiecej. Przy cenie za model 900E A Respect to tylko model do F3F. W f3b jest jeszcze zabawniej
Wiesiek Opublikowano 12 Lipca 2015 Opublikowano 12 Lipca 2015 A Ty to sie skąd urwałeś? Juz pisałem...pogadaj z producentem ktory robi naprawde dobre modele. A jesli ci nie powie...to zastanów sie czemu. papugi to w Afryce mieszkają. I nie jest to 30% tylko znacznie wiecej. Przy cenie za model 900E A Respect to tylko model do F3F. W f3b jest jeszcze zabawniej Nie spodziewalem sie konkretnej odpowiedzi,jesli nawet wiesz i bys wypaplal to szlaban u producenta Respecta murowany.Zaden z producentow nigdy Ci nie powie ile konkretnie euro siedzi w modelu.Lepiej jak kupujacy zyje w przekonaniu ze wydajac 900€ za model 800€ to dal za wegiel. Dlatego dalsza dyskusja na ten temat nie ma sensu.
Rekomendowane odpowiedzi