Platon Opublikowano 3 Sierpnia 2017 Opublikowano 3 Sierpnia 2017 Tymczasem kolejna zagadka : DSC_7800-2.jpg Na moje oko to włoski Osam GB-15 z 1947 r
MASK Opublikowano 28 Sierpnia 2017 Opublikowano 28 Sierpnia 2017 Z pewnością OSAM, czy GB-15, tego nie jestem pewien. Mój ma głowicę z poziomym użebrowaniem (toczonym), GB-15 ma żebra pionowe (frezowane). Ale na pewno blisko! Tymczasem kolejny klejnot zasilił moją kolekcję: HP 61 - pierwsza wersja FISE. Do tego rasowany przez samego Georga Aldricha! Uwięziowcy na pewno znają to nazwisko 1
mac Opublikowano 5 Stycznia 2019 Opublikowano 5 Stycznia 2019 No jak jeszcze ktoś napisze, że to kawałek deski z czymś dokręconym to zwątpię
Paweł Prauss Opublikowano 6 Stycznia 2019 Opublikowano 6 Stycznia 2019 Śrubki w karterze raczej nieoryginalne...
Chuck Yeager Opublikowano 6 Stycznia 2019 Opublikowano 6 Stycznia 2019 Oryginalne z karteru są wkręcone w deskę
Janeczek Opublikowano 6 Stycznia 2019 Autor Opublikowano 6 Stycznia 2019 Wyglada na angielski , ale niestety nawet Ted Sladden w swojej najnowszej ksiazce nie ma tego silnika ! ..szukam dalej...
MASK Opublikowano 20 Stycznia 2019 Opublikowano 20 Stycznia 2019 Paweł, wszystko wygląda na oryginalne Silnik nie jest chyba taki całkiem stary, pokrywa zbiornika paliwa jest zrobiona z pleksi albo czegoś podobnego. Silnik, oprócz niewielkich śladów mocowania na konsolkach, nie wygląda na używany. Nie ma żadnych literek ani numerków, pojemność 2cc, śrubki calowe. Ktoś coś?
jarek996 Opublikowano 12 Lutego 2019 Opublikowano 12 Lutego 2019 Oto przerobka z 2 na 4 takta. Robila to kiedys ( lata 80 ) firma AH Motor w Sundsval ( SZWECJA ) . AH to oczywiscie inicjaly Pana ktory to wykonywal - Arvid Holmbom. Ciekawe ile ta "zebatka" wytrzymywala ? 1
RomanJ4 Opublikowano 12 Lutego 2019 Opublikowano 12 Lutego 2019 Ciekawe ile ta "zębatka" wytrzymywała ? I tu mógłbyś się zdziwić, niektóre tworzywa sztuczne np PAxx (tarnamid, poliamid, ertalon, nylon itd) są wykorzystywane do wytwarzania kół zębatych przekładni także we wrzeciennikach "dorosłych" obrabiarek.. Tworzywo to doskonale współpracuje z kołami metalowymi znacznie zmniejszając hałas i wibracje, a odpowiednia szerokość wieńca przenosi wymagany moment obrotowy. PA ma dobre właściwości smarne, a PA6-G i PA6-G MOS2 są dodatkowo nasycane smarem http://megatech24.eu/oferta/tworzywa-dla-przemyslu/poliamid. Uboczna zaletą takiego koła jest funkcja "bezpiecznika" w razie kolizji i nagłego zablokowania wrzeciona - uszkodzeniu ulega tylko ono ratując pozostałe. http://www.win-ho.com/e_products_02.html W stołowych tokarkach amatorskich stosuje się nieraz takie koła(np w Mini-Lathe, EMCO V10, Hobbymat...) przy okazji - najprostszy sposób wykonania koła z plastiku https://www.homemodelenginemachinist.com/threads/how-to-make-a-plastic-gear.20263/ (pamiętając, że Ilość zębów z o danym module m(p) koła zębatego jest ściśle powiązana ze średnicą zewnętrzną tego koła da, wynikającą z przekształcenia wzoru, więc: m = da : (z+2) → da = m•(z+2) gdzie: m = moduł zębów koła da = średnica zewnętrzna koła(wierzchołków) z = ilość zębów
MASK Opublikowano 13 Lutego 2019 Opublikowano 13 Lutego 2019 Oto przerobka z 2 na 4 takta. Robila to kiedys ( lata 80 ) firma AH Motor w Sundsval ( SZWECJA ) . AH to oczywiscie inicjaly Pana ktory to wykonywal - Arvid Holmbom. Ciekawe ile ta "zebatka" wytrzymywala ? Załatw mi taki
jarek996 Opublikowano 26 Lutego 2019 Opublikowano 26 Lutego 2019 Dzisiaj ( za 2 godz ) koniec aukcji dosyc rzadkiego silnika TECHNOPOWER . Ma 15 cm3 ( 5 x 3 cm3 ) wazy 760 G . Załatw mi taki Takie "prosby" wysylaj na PRIVA. Tam zawsze zagladam ( zreszta mam powiadomienie w telefonie ) , a forum czasem CALEGO ogarnac nie zdaze ... Pierwszy raz taki silnik sam widze . Jutro koniec aukcji szwedzkiego DAMO . Byly wersje benzynowe i lataly na 1-2% oleju ( dzieki lozyskom igielkowym ) Artykul o tworcach ( niestety po szwedzku ) : http://steba.se/onewebmedia/AoH%20107%20-%20Sten%20Dal.pdf
jarek996 Opublikowano 26 Lutego 2019 Opublikowano 26 Lutego 2019 st I would ask why do you want to run this engine. It is very scarce and valuable. If your engine is serial number 100 or less, DON"T run it as it has a defective heat treated crank shaft . Here in the states, my engine #98 came with a set of temporary instructions from Nelson Model Products that state: "Break in time is 3hrs on a 14 x 4 prop., using a fuel mixture consisting of 94.5% methanol, 5% nitro and 0.5% oil. The oil content could go up to 5% but absolutely not more. Regular glo fuel is not to be used." I cannot vouch for these instructions as I have never run my engine. 0,5 % oleju podczas docierania ( wersja zarowa ) !!!
Janeczek Opublikowano 27 Lutego 2019 Autor Opublikowano 27 Lutego 2019 Oto przerobka z 2 na 4 takta. Robila to kiedys ( lata 80 ) firma AH Motor w Sundsval ( SZWECJA ) . AH to oczywiscie inicjaly Pana ktory to wykonywal - Arvid Holmbom. Ciekawe ile ta "zebatka" wytrzymywala ? Jarek , AH to rowniez inicjaly pana A r n e Hende ze Szwecji ktory tez produkowal ciekawe silniki modelarskie (glownie Repliki ) - mam od niego pare szt.
jarek996 Opublikowano 28 Lutego 2019 Opublikowano 28 Lutego 2019 No to Janek wywolales wilka z lasu ! Wczoraj pisales o Arne Hende , a dzisiaj na aukcje wskoczyl jego silnik ( a nawet dwa ) ! https://www.tradera.com/item/302065/341435909/modellmotor-amco-3-5-cc-dubbla-kullager- https://www.tradera.com/item/302065/341517917/ny-reproduktion-av-arne-hend%C3%A9-av-den-svenska-modellmotorn-komet-10-glow-
Janeczek Opublikowano 28 Lutego 2019 Autor Opublikowano 28 Lutego 2019 Arne Hende znalem osobiscie - bardzo mily uprzejmy ,znany Kolekcjoner i producent silnikow modelarskich , niestety zmarl przed paroma laty... ale pozostaly jego silniki ktore od czasu do czasu ukazuja sie na Ebay... Postaram sie wkrotce pokazac pare jego silnikow ...
jarek996 Opublikowano 28 Lutego 2019 Opublikowano 28 Lutego 2019 Zmarl w 2007. A mily i uprzejmy jak prawie KAZDY Szwed .
MASK Opublikowano 13 Marca 2019 Opublikowano 13 Marca 2019 Arne Hende znalem osobiscie - bardzo mily uprzejmy ,znany Kolekcjoner i producent silnikow modelarskich , niestety zmarl przed paroma laty... ale pozostaly jego silniki ktore od czasu do czasu ukazuja sie na Ebay... Postaram sie wkrotce pokazac pare jego silnikow ... I ja mam pamiątkę po nim Tymczasem wpadł mi w ręce ni stąd, ni zowąd malutki amerykański silniczek w oryginalnym pudełeczku i ze wszystkimi dobrami, które się tam pierwotnie znajdowały To co mnie w nim ujęło, to sposób zdalnej regulacji obrotów - pneumatyczny, do modeli uwięziowych. Oprócz przesłony wydechu była klapka przytykająca gaźnik. To wszystko było napędzane pneumatycznie poprzez elastyczną rurkę (w zestawie), biegnącą wraz z linkami sterowniczymi, zakończoną po jednej stronie balonem (do ściskania w rękojeści sterowniczej), a po drugiej harmonijką wydłużającą się i otwierającą "przepustnicę" gdy operator modelu zgniótł balonik Harmonijka przy silniku uległa niestety rozpadowi, balon wciąż jest, ale bardzo kruchy. Zwracam uwagę na śmigło z blachy aluminiowej... w połowie lat 50 były różne pomysły Tak przy okazji, ktoś wie co to za silnik?
Rekomendowane odpowiedzi