Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

To ja też wrzucę ciekawostkę - co to za silnik ??  B)

Z odpowiedzi w konkursie wyłączony jest kolega Marcin "MASK" bo już wie co to za "czarny koń" zawodów !! :)

Przepraszam za jakość ale fotki zrobione telefonem w trochę kiepskim oświetleniu...

post-3419-0-24676700-1552904650_thumb.jpg

post-3419-0-78076500-1552904667_thumb.jpg

post-3419-0-85231900-1552904700_thumb.jpg

post-3419-0-13628600-1552904734_thumb.jpg

post-3419-0-71855600-1552904766_thumb.jpg

  • Lubię to 1
Opublikowano

Motorek polski. Jaki? To akurat trudne nie jest :). Nie będę psuł zabawy.

Kolego Andrzeju z Bydgoszczy. Kolega ma pełną skrzynkę, a chciałem coś napisać...

A.C.

  • Lubię to 1
Opublikowano

Przed Kolegami nic się jednak nie ukryje ! B)

Zarówno kol. Andrzej jak i Paweł mieli rację - tak , to "Piorun" produkowany niegdyś w Bydgoszczy w krótkiej serii i to w wersji prototypowej z numerem seryjnym 002 !  :D

Karter jeszcze obrabiany z odlewanego w formie piaskowej bloku, bo późniejsza produkcja była odlewana kokilowo i miała symbol pioruna na niektórych karterach.

Właściwie tylko po próbach na hamowni i dotarty , wersja przystosowana do klasy samochodów szybkościowych na uwięzi w której startował konstruktor i budowniczy silnika p. Zieliński B)

Wkrótce zamierzam go "dopieścić" i odpalić po latach spoczynku !

  • Lubię to 2
Opublikowano

Fuji  ewentualnie Ueda

 

ale jednak na ENya 15 - III stawiam

 

Niestety pudło, choć silnik ewidentnie jest kopią Enya 15III

Opublikowano

no niestety to nie wiem ale jeżeli cuś jest kopią a wygląda jak oryginał :blink:  :blink:  to jak to nazwać ???

 

w takiej sytuacji albo CS albbo produjkcja zza wschodniej granicy

 

lub SLH 15A

Opublikowano

no niestety to nie wiem ale jeżeli cuś jest kopią a wygląda jak oryginał :blink:  :blink:  to jak to nazwać ???

 

w takiej sytuacji albo CS albbo produjkcja zza wschodniej granicy

 

lub SLH 15A

 

Tak jest! SLH made in Taiwan, produkowany przez rok dopóki Enya nie zajęła się sprawą kopiowania ich silnika :)

 

post-351-0-47236200-1553049199_thumb.jpg

 

 

Opublikowano

Ten gość to ma zacięcie do czterosuwów !! :o

SZACUN !! B)

 

 

Niesamowite!

 

 

W międzyczasie trafił mi się taki silnik. Niestety trochę goły, ale to co zostało jest całkiem niezłe. Pojemność .29. Ktoś wie co to za jeden?

 

post-351-0-46097600-1553308532_thumb.jpg

 

post-351-0-82822900-1553308540_thumb.jpg

 

 

Opublikowano

Panowie się tu chwalą swoimi cudeńkami...

A mi ostatnio także trafił się mały rarytasik.

Mam wrażenie, ze to jedyny taki w Polsce :)

Unikat, ponieważ tylko kilkadziesiąt szt zostało wyprodukowanych.

Już nigdy nie będą produkowane

 

No i od jakiegoś czasu jest moja własnością. I jest całkowicie sprawny, choć wymaga działań kosmetycznych

Jaki to silnik? Ktoś wie?

Zawodnicy od łódek powinni wiedzieć, bo co poniektórzy kiedyś te motorki widzieli, ale o ile wiem to widzieli je tylko z daleka :)

A.C.

 

post-197-0-74187500-1553938273_thumb.jpg

Opublikowano

Ten powyżej to faktycznie taki Enerdowski bardziej...

 

 

A mój motorek? Chyba nie do odgadnięcia dla postronnych :).

Z jednej strony jest napisane K21, czyli KALISTRATOV 21

A z drugiej strony MHZ.

Czyli silnik został wyprodukowany przez znanego zawodnika rosyjskiego Gienadija Kalistratowa.

Byłyprodukowane w swoim czasie trzy rodzaje tych motorków 21 (3,5), 45 (7,5), 91 (15).

na prototypie swojego silnika w 1986 roku we Włoszech Gienadij wywalczył tytuł Mistrza Świata w FSR 15.

I od tego się zaczęło...

 Silników  o pojemności 3,5 cm zostało wyprodukowanych najmniej i dlatego nawet w światku FSRów  to jest rzadki motor.

A już sprawny motor, to w ogóle jest rzadkość.W Polsce o ile wiem K21 nikt nie uzywał. Bardziej popularne były K45  i K90 ( mam obydwa :))

 

MHZ, to dlatego, że kol. Gienadij chciał wyjść z tymi silnikami na szerokie rynki europejskie, i dystrybutorem miała być znana firma modelarska MHZ (Model Hobby Zavarsky).

Na początku wszystko szło nieźle, ale później w wyniku przemian dziejowych, choroby głównego producenta, a następnie śmierci Gienadija, w 2009 r. sprawa upadła...

Silniki które wtedy były produkowane  miały bardzo dobrą jakość wykonania.  Cały czas  były ulepszane. Na początku były produkowane w całości w Rosji, a później także częściowo w Czechach, a także nawet w Polsce..

 

Mały kawałek historii :) . I tu muszę się pochwalić:  Nadmieniam, że wszystkie osoby ,które były "zamieszane" w produkcję, a także w dystrybucję, są mi znane osobiście i są moimi dobrymi kumplami :).

Silnik jest nieco zaniedbany, ale na pewno go odrestauruję...

A.C.

post-197-0-54829300-1554373910_thumb.jpg

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.