Skocz do zawartości

Zdjęcia silników -


Janeczek
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Dzisiaj dostałem od przyjaciela z niemiec 2 motorki na mikolaja oba mają swoje lata chodz nigdy nie czuły paliwa.U mnie po umyciu wrócą do służby.O foku nic nie wiem jak pojemnosc gdzie produkowany lata itp.Marz dostanie gażnik rc i trafi do jakiegoś trenerka natomiast FOK do szybowca

post-604-0-75323600-1575566445_thumb.jpg

post-604-0-65744800-1575566490_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj dostałem od przyjaciela z niemiec 2 motorki na mikolaja oba mają swoje lata chodz nigdy nie czuły paliwa.U mnie po umyciu wrócą do służby.O foku nic nie wiem jak pojemnosc gdzie produkowany lata itp.Marz dostanie gażnik rc i trafi do jakiegoś trenerka natomiast FOK do szybowca

FOK ...lata '60-te produkcja Wegry.... był FOK 1,5 ccm i FOK 2,48 ccm....generalnie niezłe motorki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kontynuując mój post z tego tematu (Konkretnie TEN). Pokazywałem tam wtedy dopiero co zakupiony motorek PAW 80, jakiś czas temu udało się go wyczyścić i złożyć a dzisiaj podjąłem próbę odpalania. Niestety to poszło akurat średnio  :( . Już po złożeniu mogłem się spodziewać bo silnik ma niestety słabą kompresję i przy sprężaniu widać i słychać uciekające powietrze przez kanały wydechowe a szczególnie tylny. Sam tłok wcale tragicznie nie wygląda poza denkiem z podłużnymi rysami, cylinder również nie wygląda w środku źle. 

Raz udało się i odpalił ale popsułem :P, wybaczcie - pierwszy mój samozapłon i chciałem zobaczyć jak reaguje :). Później już niestety nie chciał w ogóle zaskoczyć. Jednak pewnie spróbuję niedługo jeszcze raz.

Tutaj filmik z tej krótkiej chwili i mojego chaotycznego kręcenia :P. (Odpalałem na mieszance 40% nafty, 36% eteru, 20% oleju Motul 710 i 4% rycyny. Śmigło MA 7x3)

 

 

Przynajmniej wygląda teraz całkiem dobrze, choć na zdjęciach widać sporo rys itp. to na żywo są one dużo mniej widoczne. Zdjęcia przed są w poprzednim poście (LINK) a teraz pora na aktualne:

 

post-18299-0-49722800-1575640496_thumb.jpg

 

 

 

 

post-18299-0-99783100-1575640560_thumb.jpg

post-18299-0-40082900-1575640584_thumb.jpg

post-18299-0-96637900-1575640659_thumb.jpg

Tutaj jeszcze zdjęcia przed:

post-18299-0-89110700-1575640690_thumb.jpg

post-18299-0-28418300-1575640717_thumb.jpg

post-18299-0-34003700-1575640747_thumb.jpg

A tu środek po:

post-18299-0-88521900-1575640776_thumb.jpg

post-18299-0-23744700-1575640849_thumb.jpg

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W czym odmaczasz zapieczony olej rycynowy? 

Głównie w nafcie, jak już mam rozłożony i oddzielony cylinder z tłokiem od reszty to takie rzeczy jak piasta, śruby czy tylny dekiel w całości w roztworze środka do czyszczenia felg aluminiowych a karter czy głowicę traktuję na zewnątrz pędzelkiem z tym roztworem. Później w zależności od brudu i samego elementu używam nieco szczotki mosiężnej albo tylko nylonowej + szczotka nylonowa na dremelu.

 

Na moje ucho za dużo kompresji dokręciłeś

 

Ok, dzięki. Postaram się następnym razem zrobić jej mniej z tym, że dzisiaj średnio miał ochotę wtedy zapalać :(.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to po kolei:

1

Paweł,to pewnie będzie imperialny 4BA.

Miałeś Zbyszku 100% rację, dziś otwarłem list z Anglii i wszystko pasuje jak trzeba ???? a mój warszt wzbogacił się o kolejne przydatne narzędzia.

post-10468-0-65300400-1575722106_thumb.jpg

2

Grzegorzu przepraszam za małe opóźnienie ale igła do Foka 1ccm powinna wyglądać tak:

post-10468-0-86119500-1575721453_thumb.jpg

post-10468-0-55480100-1575721487_thumb.jpg

post-10468-0-52894900-1575721566_thumb.jpg

post-10468-0-01077600-1575721624_thumb.jpg

3

Wracając do tematu to dzięki Marcinowi moja kolekcja powiększyła się w tym tygodniu o takie motorki:

post-10468-0-56292300-1575722454_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam nadzieję, że nie będziecie mieli mi za złe za wrzucanie filmu do tematu ze zdjęciami, ale odpaliłem dzisiaj mimo niesprzyjającej pogody jeszcze raz tego PAWia :). Tym razem poszło lepiej, udało mi się go odpalić kilkukrotnie, pracował sobie kilka minut podczas moich prób kręcenia iglicą i przeciwtłokiem :P, wypalając jakieś 100ml paliwa. Jest bardzo czuły na minimalne zmiany obu śrub, ciężko mi było uzyskać większe obroty niż 9200 na minutę, być może śmigło jest za duże szczególnie biorąc pod uwagę zużycie motorka. Widać że olej leje się strumieniem a silnik nie jest gorący, więc może mógłby pracować na jeszcze nieco uboższej mieszance jednak nie potrafię tego ustawić. Mimo wszystko fajnie :P i mam nadzieję że za jakiś czas trafi mi się kolejny samozapłon :), a z tym pewnie jeszcze popróbuję choć wolałbym żeby było jednak więcej niż 5 stopni :P.

Filmik:

https://youtu.be/S94u9voaW9Y

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9200 to dobry wynik na leciwy silnik a w dodatku to amatorski i samozapłonowy.Pamiętaj ze do samozapłona możesz założyć dużo większe śmigło a niżeli do żarowego z uwagi na wìększy moment obrotowy.Na przykład do cox-a czy os- 1,5 ccm zakładasz smigło 180x100 gdzie do samozapłona tej pojemnosci możesz śmiało zaķladac nawet 220x100.Na takim latam wicherkiem 15 z mvvs-em 1,5ccm.I nie są to herezje tylko zdobyte doświadczenie z 25lat mojej pasji modelarskiej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9200 to dobry wynik na leciwy silnik a w dodatku to amatorski i samozapłonowy.Pamiętaj ze do samozapłona możesz założyć dużo większe śmigło a niżeli do żarowego z uwagi na wìększy moment obrotowy.Na przykład do cox-a czy os- 1,5 ccm zakładasz smigło 180x100 gdzie do samozapłona tej pojemnosci możesz śmiało zaķladac nawet 220x100.Na takim latam wicherkiem 15 z mvvs-em 1,5ccm.I nie są to herezje tylko zdobyte doświadczenie z 25lat mojej pasji modelarskiej.

...wszystko sie zgadza po za jednym......to nie jest silnik amatorski, to jest PAW, produkcja fabryczna

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9200 to dobry wynik na leciwy silnik a w dodatku to amatorski i samozapłonowy.Pamiętaj ze do samozapłona możesz założyć dużo większe śmigło a niżeli do żarowego z uwagi na wìększy moment obrotowy.Na przykład do cox-a czy os- 1,5 ccm zakładasz smigło 180x100 gdzie do samozapłona tej pojemnosci możesz śmiało zaķladac nawet 220x100.Na takim latam wicherkiem 15 z mvvs-em 1,5ccm.I nie są to herezje tylko zdobyte doświadczenie z 25lat mojej pasji modelarskiej.

Tak jakoś mi się wydaje, że  tym większym momentem obrotowym w samozapłonach to nie tak jak tu się pisze.

Moment obrotowy silnika absolutnie nie zależy od rodzaju zapłonu tylko od konstrukcji silnika. I absolutnie nie zgadzam się z tym stwierdzeniem.

Jakby tak było to nasze wyczynowe motorki miałyby na górze śrubkę zamiast świecy.

 

A do COXa zakładamy mniejsze śmigło dlatego, że szybciej się kręci od prostego "samozapłona" i dużego śmigła przez to nie pokręci, a jakby nawet, to nie uzyskamy pełnej mocy tego danego Coxika bo optymalną moc silnika uzyskujemy w chwili kiedy silnik pracuje na odpowiednich obrotach. I to też nie są herezje.. ;)

A.C.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A Pana nikt tu nie prosił o wymandrzanie się.Samozapłon ma dyżo wyższy moment obrotowy co potwierdziła praktyka bo żarowy o tej samej pojemnosci co samozapłon nie pociągnie tego samego śmigła.Sprawdz jeśli nie wiesz,a sam się przekonasz.Apropo momentu obrotowego to dlaczego diesel o poj.2.0L generuje ok 400Nm a benzyna tylko 180-220Nm? Taka sama konstrukcja tylko inny zapłon.Cienka twoja wiedza z zakresu mechaniki silników z zapłonem samoczynnym Panie A.C

Przykład silnik MVVS 1,5 Kamila w wersji żarowej nie pociągnie takiego samego śmigla jak samozapłonowy.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.