Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

A to moje ostatnie zdobycze. Niestety ten mniejszy (VT21) to już Made in USA, ale za to nowy i nawet nie bardzo macany. Większy - VT49 to już Austriak, świetny materiał do odrestaurowania i latania, a polatać dziwolągami baaaaardzo lubię :)

 

DSC_4170.JPG

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Sam do siebie piszę :)

Od niedawna jestem szczęśliwym posiadaczem takiego oto motorka:

post-10468-0-73907900-1365269302_thumb.jpg

 

post-10468-0-58515200-1365269297_thumb.jpg

 

post-10468-0-14974800-1365269291_thumb.jpg

Czy ktoś z Was może mi coś na jego temat powiedzieć? Rok produkcji? Ilość sztuk? Parametry techniczne? To że jest to motorek dla klasy Team Racing (F2C) akurat nietrudno odgadnąć....

Do niedawna w ogóle nie wiedziałem że takie były produkowane...

Opublikowano

Dzięki, pierwszy adres mi nie działa w zakresie motorków CS akurat, ale u Gorana znalazłem kilka ciekawych fotek. Jego stronkę znam od lat, ale kompletnie zapomniałem o tym że ma ten przydatny dział.

Opublikowano

Pawel ,Firma CS to chinska Firma produkujaca silniki podobne do znanych silnikow swiatowych. Firma ma tez swoje konstrukcje -mam pare silnikow tej firmy ...ten Twoj silnik o ile sie nie myle to silnik podobny do silnika Bugla 2,5 Team Race...

pozdrawiam Janek

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

No piekny ten ...."Brnenczyk" 2,5 R - z 1958 roku.... mam jeden caly i jeden ktory musze skompletowac : karter jest uszkodzony /konsolki/...silniki te byly rowniez produkowane o pojemnosci 5 cm³

  • 2 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Janku oczywiście masz rację to MVVS 2,5R z dwoma pierścionkami na tłoku (pierwszy raz widzę w tej pojemności) na którym pan Józef Sladky (dyrektor MVVS Brno) w roku 1957 (zerowa seria tego typu składała się z 10 egzemplarzy) podczas mistrzostw świata w prędkości na uwięzi (ciekawostka FAI patronuje imprezom tej rangi dopiero od roku 1960), które to odbyły się w Mlade Boleslavi, uzyskał prędkość 216 km/h i po raz trzeci zdobył tytuł mistrza świata! Na tymże motorku latało jeszcze trzech Czechosłowaków którzy odpowiednio zajęli miejsca 2, 3 i 5. Konkurencja latała na ST G.20, Torpedo .15 i OS Max .15. Do MVVS-a użyto paliwa w składzie 40% nitrometanu, 20% nitrobenzenu i 25% oleju rycynowego (a gdzie reszta do 100%??? nie wiem), literatura za którą cytuję powyższy tekst:

Jiri Kalina Modelarske motory nase vojsko/Praha 1980...

MVVS osiągał 0,46 kW przy 22k obrotów/min.

W tymże roku 1957 J.S. w Pardubicach popełnił rekord świata z prędkością 236,18 km/h na linkach 0,15 mm.............

Prędkość do dnia dzisiejszego całkiem słuszna, na palcach jednej ręki zliczę ilu ludzi w Polsce leciało szybciej na uwięzi.

Romku dzięki za fajny link.

Byłoby tego.

Od wczoraj jestem szczęśliwym posiadaczem takiego oto motorka, zdjęcia nie oddają skali ale ma on pojemność ok 20 ccm:

post-10468-0-33977100-1370795819_thumb.jpg

post-10468-0-84829800-1370795823_thumb.jpg

post-10468-0-23665200-1370795828_thumb.jpg

post-10468-0-16083500-1370795833_thumb.jpg

post-10468-0-86454300-1370795837_thumb.jpg

Czy ktoś wie co to za jeden?

Mam pewne podejrzenia, ale...

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Dzięki Pawle za "background" na temat Twojego nowego MVVS'a. Nie łatwo znaleźć takie ciekawostki. Świetny ten samopał, nadaje się do uruchomienia?

Tymczasem w mojej kolekcji pojawił się ważny silnik w historii silników modelarskich - HP 61. Może ktoś wie dlaczego ten silnik ma stałe miejsce w historii?

 

DSC_5242.JPG

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Coś słabiutko z aktywnością w tym wątku, ładny motorek Marcinie i na moje oko wzorowany na konstrukcjach Pawła Bugla stosowanych w latach sześćdziesiątych ubiegłego wieku w klasie F2C http://www.craftsman...P61RintakeA.jpg znalazłem zdjęcie przekroju Twojego motorka. Tutaj też coś o nim wspominają (uups uwierz mi naprawdę nie czytałem tego wcześniej): http://modelenginene...chinn_hp61.html. Ale generalnie chciałem wrzucić link do ciekawej stronki, którą dziś znalazłem, nie przez przypadek oczywiście:http://www.moteur-ancien.com/

Opublikowano

Pawel -oczywiscie widzialem ten silnik juz gdzies niedawno(do sprzedazy) ...bardzo mi przypomina silniki Gorskiego -tak cylinder jak i glowica -Pan Gorski podobno robil tez silniki wiekszej poj. niz 5 ccm -czyzby byl to silnik Gorskiego ?

 

Marcin -bardzo ladny ten HP -taki w sam raz do Gabloty...

Opublikowano

Taką samą informację otrzymałem od jego poprzedniego właściciela, ale chciałem się upewnić. Dla zobrazowania skali zamieszczam poniżej fotkę wraz z mniejszą siostrą, moim ostatnim nabytkiem (wróciła po latach emigracji zza wielkiej wody) no i o dziwo od czasów opuszczenia fabryki w naszym pięknym kraju nie była używana.post-10468-0-89196000-1373091809_thumb.jpg

Opublikowano

Łooooł, teraz dopiero widać jaki to potwór! Nie myślałem, że to jest aż tak wielkie!

Jak idzie o mojego HP 61, to jest to silnik konstrukcji Bugla, i jako pierwszy seryjny silnik modelarski miał system płukania Schnuerle.

Ostatnio nabyłem amerykańskiego Cannona 300 z 1946 roku. Ma ciekawe użebrowanie głowicy.

 

DSC_5365.JPG

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Widzę, że sam do siebie gadam, ale niech tam. Wczoraj moją kolekcję zasiliła Enya 29 Typhoon z pierwszej połowy lat 50. To rzadki silnik, a nówka w pudełku, to prawdziwy rarytas :)))

 

DSC_5463.JPG

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.