MASK Opublikowano 26 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2013 A to moje ostatnie zdobycze. Niestety ten mniejszy (VT21) to już Made in USA, ale za to nowy i nawet nie bardzo macany. Większy - VT49 to już Austriak, świetny materiał do odrestaurowania i latania, a polatać dziwolągami baaaaardzo lubię Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paweł Prauss Opublikowano 26 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2013 Ładne motorki, też o takim myślę... Wałek królewski to jest to. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paweł Prauss Opublikowano 28 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2013 A to Dyno chyba już skądś znamy: http://allegro.pl/si...3124103063.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paweł Prauss Opublikowano 6 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2013 Sam do siebie piszę Od niedawna jestem szczęśliwym posiadaczem takiego oto motorka: Czy ktoś z Was może mi coś na jego temat powiedzieć? Rok produkcji? Ilość sztuk? Parametry techniczne? To że jest to motorek dla klasy Team Racing (F2C) akurat nietrudno odgadnąć.... Do niedawna w ogóle nie wiedziałem że takie były produkowane... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
symon5 Opublikowano 6 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2013 może to coś pomoże http://www.geocities..._suppliers.html . ale żeby chińskie? i jeszcze to znalazłem http://www.go-cl.se/trh/f2c-eng_hist.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paweł Prauss Opublikowano 6 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2013 Dzięki, pierwszy adres mi nie działa w zakresie motorków CS akurat, ale u Gorana znalazłem kilka ciekawych fotek. Jego stronkę znam od lat, ale kompletnie zapomniałem o tym że ma ten przydatny dział. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Janeczek Opublikowano 7 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2013 Pawel ,Firma CS to chinska Firma produkujaca silniki podobne do znanych silnikow swiatowych. Firma ma tez swoje konstrukcje -mam pare silnikow tej firmy ...ten Twoj silnik o ile sie nie myle to silnik podobny do silnika Bugla 2,5 Team Race... pozdrawiam Janek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paweł Prauss Opublikowano 23 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2013 Kolejna ciekawostka trafiła w końcu do mojej kolekcji: Kto zgadnie co o za jeden? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Janeczek Opublikowano 23 Maja 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2013 No piekny ten ...."Brnenczyk" 2,5 R - z 1958 roku.... mam jeden caly i jeden ktory musze skompletowac : karter jest uszkodzony /konsolki/...silniki te byly rowniez produkowane o pojemnosci 5 cm³ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RomanJ4 Opublikowano 31 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2013 Może kolegom się do czego przyda.. http://forum.rcdesign.ru/f5/thread275514.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paweł Prauss Opublikowano 9 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2013 Janku oczywiście masz rację to MVVS 2,5R z dwoma pierścionkami na tłoku (pierwszy raz widzę w tej pojemności) na którym pan Józef Sladky (dyrektor MVVS Brno) w roku 1957 (zerowa seria tego typu składała się z 10 egzemplarzy) podczas mistrzostw świata w prędkości na uwięzi (ciekawostka FAI patronuje imprezom tej rangi dopiero od roku 1960), które to odbyły się w Mlade Boleslavi, uzyskał prędkość 216 km/h i po raz trzeci zdobył tytuł mistrza świata! Na tymże motorku latało jeszcze trzech Czechosłowaków którzy odpowiednio zajęli miejsca 2, 3 i 5. Konkurencja latała na ST G.20, Torpedo .15 i OS Max .15. Do MVVS-a użyto paliwa w składzie 40% nitrometanu, 20% nitrobenzenu i 25% oleju rycynowego (a gdzie reszta do 100%??? nie wiem), literatura za którą cytuję powyższy tekst: Jiri Kalina Modelarske motory nase vojsko/Praha 1980... MVVS osiągał 0,46 kW przy 22k obrotów/min. W tymże roku 1957 J.S. w Pardubicach popełnił rekord świata z prędkością 236,18 km/h na linkach 0,15 mm............. Prędkość do dnia dzisiejszego całkiem słuszna, na palcach jednej ręki zliczę ilu ludzi w Polsce leciało szybciej na uwięzi. Romku dzięki za fajny link. Byłoby tego. Od wczoraj jestem szczęśliwym posiadaczem takiego oto motorka, zdjęcia nie oddają skali ale ma on pojemność ok 20 ccm: Czy ktoś wie co to za jeden? Mam pewne podejrzenia, ale... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MASK Opublikowano 23 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2013 Dzięki Pawle za "background" na temat Twojego nowego MVVS'a. Nie łatwo znaleźć takie ciekawostki. Świetny ten samopał, nadaje się do uruchomienia? Tymczasem w mojej kolekcji pojawił się ważny silnik w historii silników modelarskich - HP 61. Może ktoś wie dlaczego ten silnik ma stałe miejsce w historii? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paweł Prauss Opublikowano 5 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2013 Coś słabiutko z aktywnością w tym wątku, ładny motorek Marcinie i na moje oko wzorowany na konstrukcjach Pawła Bugla stosowanych w latach sześćdziesiątych ubiegłego wieku w klasie F2C http://www.craftsman...P61RintakeA.jpg znalazłem zdjęcie przekroju Twojego motorka. Tutaj też coś o nim wspominają (uups uwierz mi naprawdę nie czytałem tego wcześniej): http://modelenginene...chinn_hp61.html. Ale generalnie chciałem wrzucić link do ciekawej stronki, którą dziś znalazłem, nie przez przypadek oczywiście:http://www.moteur-ancien.com/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Janeczek Opublikowano 5 Lipca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2013 Pawel -oczywiscie widzialem ten silnik juz gdzies niedawno(do sprzedazy) ...bardzo mi przypomina silniki Gorskiego -tak cylinder jak i glowica -Pan Gorski podobno robil tez silniki wiekszej poj. niz 5 ccm -czyzby byl to silnik Gorskiego ? Marcin -bardzo ladny ten HP -taki w sam raz do Gabloty... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paweł Prauss Opublikowano 6 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2013 Taką samą informację otrzymałem od jego poprzedniego właściciela, ale chciałem się upewnić. Dla zobrazowania skali zamieszczam poniżej fotkę wraz z mniejszą siostrą, moim ostatnim nabytkiem (wróciła po latach emigracji zza wielkiej wody) no i o dziwo od czasów opuszczenia fabryki w naszym pięknym kraju nie była używana. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MASK Opublikowano 6 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2013 Łooooł, teraz dopiero widać jaki to potwór! Nie myślałem, że to jest aż tak wielkie! Jak idzie o mojego HP 61, to jest to silnik konstrukcji Bugla, i jako pierwszy seryjny silnik modelarski miał system płukania Schnuerle. Ostatnio nabyłem amerykańskiego Cannona 300 z 1946 roku. Ma ciekawe użebrowanie głowicy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MASK Opublikowano 21 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2013 Widzę, że sam do siebie gadam, ale niech tam. Wczoraj moją kolekcję zasiliła Enya 29 Typhoon z pierwszej połowy lat 50. To rzadki silnik, a nówka w pudełku, to prawdziwy rarytas )) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paweł Prauss Opublikowano 22 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2013 Śliczności!! Gratuluję!! A w jaki sposób realizowany jest zapłon? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RomanJ4 Opublikowano 22 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2013 A bo to żarowy.. Takie całkiem "benzynowe" świece kiedyś robili... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paweł Prauss Opublikowano 22 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2013 A myślałem, że nic już mnie nie zaskoczy.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi