Grzesiek Opublikowano 24 Października 2020 Opublikowano 24 Października 2020 Ja znalazłem tylko jak pracuje 1
czarobest Opublikowano 24 Października 2020 Opublikowano 24 Października 2020 Grzesiek mnie uprzedził . To chyba jedyny film na którym motorek pracuje dłuższą chwilę.Bo jest jeszcze taki, ale pracuje bardzo krótko: 1
Paweł Prauss Opublikowano 25 Października 2020 Opublikowano 25 Października 2020 Są też i takie, posiadają o wiele większą sprawność od Aero, miałem ten motorek kilkakrotnie w rękach gdyż produkowali go moi koledzy w Charkowie, ale wtedy nie kupiłem, teraz już ich nie ma w sprzedaży...jedynie na wtórnym rynku można trafić, ale to nie takie łatwe. 1
Grzesiek Opublikowano 25 Października 2020 Opublikowano 25 Października 2020 Paweł a nie są to czasami wynalazki (nie udane konstrukcje)?Jak by były doskonałe to by sìę przyjeły nie tylko w modelarstwie.Nawet silnik Wankla jakoś słabo wypadł chociaż mazda do dzisiaj robi auta z ich użyciem,ale to kropla w morzu
ahaweto Opublikowano 25 Października 2020 Opublikowano 25 Października 2020 Paweł, a ten to jak jest zbudowany ?
Paweł Prauss Opublikowano 25 Października 2020 Opublikowano 25 Października 2020 To silnik z początku lat 90-tych ubiegłego wieku, dość pracochłonny jeśli chodzi o produkcję, przeznaczony do napędu makiet...a te znacząco zwiększyły swoje rozmiary w ostatnich latach, więc te silniczki już nie są potrzebne. Nie wspominając o tym, że nie rozgrywa się już nawet mistrzostw świata makiet latających na uwięzi... Niestety nie dysponuję zdjęciami ani rysunkami tego motorka, a suche tłumaczenie na nic się nie zda :-))) Jak będę znów w Charkowie to zapytam o rysunki w fabryce :-)) 1
MASK Opublikowano 25 Października 2020 Opublikowano 25 Października 2020 No i ten. Na tym konkretnym egzemplarzu Kramarenko wylatał tytuł Mistrza Swiata w 1974 roku w Lakehurst NJ, USA modelem An 14M. Z notatki, jaką otrzymałem z silnikiem wynika, że w 1988 roku silnik trafił do Dona Jehlika - dwukrotnego mistrza świata w F2C i przedstawiciela silników HP na USA. 1
d9Jacek Opublikowano 25 Października 2020 Opublikowano 25 Października 2020 (edytowane) Godzinę temu, MASK napisał: Z notatki, jaką otrzymałem z silnikiem wynika, że w 1988 roku silnik trafił do Dona Jehlika - dwukrotnego mistrza świata w F2C i przedstawiciela silników HP na USA. a drugi , bo AN 14 miał dwa silniki, trafił do Austrii ( do bardzo powaznego kolekcjonera ) - miałem przyjemnośc trzymac w łapkach ten silnik w 1994 roku. Z tego co pamiętam to kwota odstapienia była powyżej 1000$ Edytowane 25 Października 2020 przez d9Jacek uzupełnienie wiadomości 1
ahaweto Opublikowano 25 Października 2020 Opublikowano 25 Października 2020 Z podziwem patrzę na niektóre bardzo nietypowe konstrukcje. Dla mnie są to Perełki myśli technicznej. Nie dziwię się że za niektóre jesteście gotowi zapłacić wcale nie małe pieniądze aby mieć je w swojej kolekcji. I chwała wam za to !
MASK Opublikowano 25 Października 2020 Opublikowano 25 Października 2020 2 godziny temu, d9Jacek napisał: a drugi , bo AN 14 miał dwa silniki, trafił do Austrii ( do bardzo powaznego kolekcjonera ) - miałem przyjemnośc trzymac w łapkach ten silnik w 1994 roku. Z tego co pamiętam to kwota odstapienia była powyżej 1000$ No to jakbyś chciał pomacać drugi, to zapraszam
d9Jacek Opublikowano 25 Października 2020 Opublikowano 25 Października 2020 11 minut temu, MASK napisał: No to jakbyś chciał pomacać drugi, to zapraszam chętnie Marcinie, dziękuje za zaproszenie ps. to Ty ten silnik po F.S.... dorwałes ?
Paweł Prauss Opublikowano 25 Października 2020 Opublikowano 25 Października 2020 Z tego co kojarzę to w tym modelu był regulowany skok śmigieł w trakcie pracy i mógł nawet jeździć do tyłu. A tak swoją drogą to ciekawe co się z samym modelem dzieje... No i 1000 zielonych w 1994roku to była niezła sumka, dziś mocno się to zmieniło dla nas na plus - wtedy średnia krajowa wynosiła ok 200$...a obecnie jest bliżej 2000.
d9Jacek Opublikowano 25 Października 2020 Opublikowano 25 Października 2020 (edytowane) 2 minuty temu, Paweł Praus napisał: No i 1000 zielonych w 1994roku to była niezła sumka Nie Pawle, to była kwota jaka zapłacono po MŚ... i z tego co mi opowiadał Franz to niezła afera się z tego zrobiła edit. Mariusz chyba coś kiedyś też wspominał na ten temat Edytowane 25 Października 2020 przez d9Jacek uzupełnienie wiadomości
Paweł Prauss Opublikowano 25 Października 2020 Opublikowano 25 Października 2020 No to jeszcze lepszy przelicznik wychodzi :-)))
d9Jacek Opublikowano 25 Października 2020 Opublikowano 25 Października 2020 5 minut temu, Paweł Praus napisał: A tak swoją drogą to ciekawe co się z samym modelem dzieje... ????? a co do Franza , to z tego co wiem to i Ty masz silnik z jego kolekcji?
Paweł Prauss Opublikowano 25 Października 2020 Opublikowano 25 Października 2020 Zgadza się, ale Marcin ma z innego źródła.
MASK Opublikowano 25 Października 2020 Opublikowano 25 Października 2020 Godzinę temu, d9Jacek napisał: chętnie Marcinie, dziękuje za zaproszenie ps. to Ty ten silnik po F.S.... dorwałes ? Mój silnik nie opuścił USA odkąd tu wjechał (1974) i pochodzi o tej samej osoby od której mam prototypy HP 40, 61 i HP 61 z numerem 00001, PB i kilka odlewów Bugl 40 i 61
d9Jacek Opublikowano 28 Października 2020 Opublikowano 28 Października 2020 a takie tam cacuszko https://www.ebay.co.uk/itm/OS-FF-320-FF320-Pegasus-4-Cylinder-Ringed-Four-Stroke-4-Stroke-RC-Engine/143794181293?_trkparms=aid%3D777008%26algo%3DPERSONAL.TOPIC%26ao%3D1%26asc%3D225076%26meid%3Dfda6f89efbe842e8a72081601e4862bc%26pid%3D101259%26rk%3D1%26rkt%3D1%26mehot%3Dpp%26itm%3D143794181293%26pmt%3D0%26noa%3D1%26pg%3D2380057%26algv%3DPersonalizedTopicsV2WithMLR%26brand%3DOS&_trksid=p2380057.c101259.m47269&_trkparms=pageci%3A9bd24e40-1924-11eb-b223-ee3aa575cd80|parentrq%3A6f79dcfd1750a4cc13dca6affffec6be|iid%3A4
Paweł Prauss Opublikowano 19 Listopada 2020 Opublikowano 19 Listopada 2020 Fajne stronki z silnikami i akcesoriami do nich: http://www.woodysengines.com/about.htm http://modellmotoren.homepage.t-online.de/
Paweł Prauss Opublikowano 5 Grudnia 2020 Opublikowano 5 Grudnia 2020 Kupiłem niedawno taki silniczek. A teraz zagadka co jest w nim takiego szczególnego?
Rekomendowane odpowiedzi