Skocz do zawartości

Zdjęcia silników -


Janeczek

Rekomendowane odpowiedzi

Są też i takie, posiadają o wiele większą sprawność od Aero, miałem ten motorek kilkakrotnie w rękach gdyż produkowali go moi koledzy w Charkowie, ale wtedy nie kupiłem, teraz już ich nie ma w sprzedaży...jedynie na wtórnym rynku można trafić, ale to nie takie łatwe.

Profi 1.jpg

Profi in line.jpg

  • Dzięki 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To silnik z początku lat 90-tych ubiegłego wieku, dość pracochłonny jeśli chodzi o produkcję, przeznaczony do napędu makiet...a te znacząco zwiększyły swoje rozmiary w ostatnich latach, więc te silniczki już nie są potrzebne. Nie wspominając o tym, że nie rozgrywa się już nawet mistrzostw świata makiet latających na uwięzi...

Niestety nie dysponuję zdjęciami ani rysunkami tego motorka, a suche tłumaczenie na nic się nie zda :-)))

Jak będę znów w Charkowie to zapytam o rysunki w fabryce :-))

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i ten. Na tym konkretnym egzemplarzu Kramarenko wylatał tytuł Mistrza Swiata w 1974 roku w Lakehurst NJ, USA modelem An 14M. Z notatki, jaką otrzymałem z silnikiem wynika, że w 1988 roku silnik trafił do Dona Jehlika - dwukrotnego mistrza świata w F2C i przedstawiciela silników HP na USA.

 

DSC_2751.thumb.JPG.f1bc06129ea5dcca8c6a74ee486e4eec.JPG

 

DSC_2750.thumb.JPG.38d37b4dd48376e4d43654940650dbe9.JPG

 

image135.jpeg

  • Dzięki 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, MASK napisał:

Z notatki, jaką otrzymałem z silnikiem wynika, że w 1988 roku silnik trafił do Dona Jehlika - dwukrotnego mistrza świata w F2C i przedstawiciela silników HP na USA.

a drugi , bo AN 14 miał  dwa  silniki,  trafił do Austrii  ( do bardzo powaznego kolekcjonera ) - miałem przyjemnośc trzymac w łapkach  ten silnik w 1994 roku. Z tego co pamiętam to kwota odstapienia  była powyżej 1000$

Edytowane przez d9Jacek
uzupełnienie wiadomości
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, d9Jacek napisał:

a drugi , bo AN 14 miał  dwa  silniki,  trafił do Austrii  ( do bardzo powaznego kolekcjonera ) - miałem przyjemnośc trzymac w łapkach  ten silnik w 1994 roku. Z tego co pamiętam to kwota odstapienia  była powyżej 1000$


No to jakbyś chciał pomacać drugi, to zapraszam :)
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co kojarzę to w tym modelu był regulowany skok śmigieł w trakcie pracy i mógł nawet jeździć do tyłu.

A tak swoją drogą to ciekawe co się z samym modelem dzieje...

No i 1000 zielonych w 1994roku to była niezła sumka, dziś mocno się to zmieniło dla nas na plus - wtedy średnia krajowa wynosiła ok 200$...a obecnie jest bliżej 2000.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Paweł Praus napisał:

No i 1000 zielonych w 1994roku to była niezła sumka

Nie Pawle, to była kwota jaka zapłacono po MŚ... i z tego co mi opowiadał Franz to niezła afera się z tego zrobiła

 

edit.

Mariusz chyba coś kiedyś też wspominał na ten temat

Edytowane przez d9Jacek
uzupełnienie wiadomości
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, d9Jacek napisał:

chętnie Marcinie, dziękuje za zaproszenie :)

ps. to Ty ten  silnik po F.S.... dorwałes ?

 

Mój silnik nie opuścił USA odkąd tu wjechał (1974) i pochodzi o tej samej osoby od której mam prototypy HP 40, 61 i HP 61 z numerem 00001, PB i kilka odlewów Bugl 40 i 61 :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
  • 3 tygodnie później...
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.