robertus Opublikowano 21 Października 2012 Autor Opublikowano 21 Października 2012 Różnica milimetra czy dwóch w depronie jest bez znaczenia. To nie prom kosmiczny. Potrenujesz w sketchupie trochę to zorientujesz się o co chodzi, przy rozwijaniu i offsetowaniu.
dukeroger Opublikowano 21 Października 2012 Opublikowano 21 Października 2012 tylko ze to co wyszlo z wydrukowanej czesci przedniej daje srednice 143mm zamiast 113,4mm to juz sie po prostu nie zlozy
robertus Opublikowano 21 Października 2012 Autor Opublikowano 21 Października 2012 Teraz to się zgubiłem o której części piszesz, co to za wymiar 143mm i jeszcze pokazany na gornym prawym rogu wrega zamykajaca czesc przednia od tylu powinna miec: wysokosc 98mm (zamiast 98,8), a szerokosc 100mm (zamiast 103) Już pisałem wcześniej, szerokość kadłuba w miejscu przejścia przód tył to 112mm w pionie i 115mm w poziomie. 12 mm na poszycie, plus minus. Złoży się, nie martw się na zapas. Dowód lata.
dukeroger Opublikowano 21 Października 2012 Opublikowano 21 Października 2012 sprawdzilem jeszcze raz i to niestety ja poleglem jako operator drukarki, czesc przednia wydrukowalem nie w skali - stad te wymiary
robertus Opublikowano 21 Października 2012 Autor Opublikowano 21 Października 2012 To wiesz co, wydrukuj te. Nad tym siedziałem dzisiaj w nocy. Mam nadzieję, że poprawiając jedno, nie zepsułem drugiego. pzl_p11c_przod_v2a.pdf
dukeroger Opublikowano 21 Października 2012 Opublikowano 21 Października 2012 probuje okleic tyl poszyciem i cos mi tez nie pasuje. co powinna wyznaczac ta linia
robertus Opublikowano 21 Października 2012 Autor Opublikowano 21 Października 2012 Zupełnie nic. Nie jest to środek powierzchni, jeśli o tym myślisz, bez tej linii nie chciało mi się dobrze wyeksportować do pdf. Oklejaj tak aby powierzchnie łączyły się na górze, który zakryjesz garbem, jak na zdjęciach.
dukeroger Opublikowano 21 Października 2012 Opublikowano 21 Października 2012 na przedniej wredze mi sie jakos laczy ale na kolejnej mam spory naddatek tak z 5mm
robertus Opublikowano 21 Października 2012 Autor Opublikowano 21 Października 2012 Dopasuj, różnica wynika z grubości poszycia i jego ściśliwości. Na planach poszycie ma 0 grubośći, na tak małym promieniu grubość ma już znaczenie. Przy zaginaniu wierzchnie warstwy się rozciągają a spodnie ściskają.
dukeroger Opublikowano 22 Października 2012 Opublikowano 22 Października 2012 a ksztalt skrzydla to skad wziales? bo jak porownuje do Schiera to wychodzi ze jest szersze
robertus Opublikowano 22 Października 2012 Autor Opublikowano 22 Października 2012 Skrzydło powiększyłem nieco co by lepiej latał. Podobnie jak stateczniki.
dukeroger Opublikowano 22 Października 2012 Opublikowano 22 Października 2012 ze wzgledu na KFm? robiac konstrukcyjne sugerowal bys zostawic je powiekszone w ten sposob?
robertus Opublikowano 22 Października 2012 Autor Opublikowano 22 Października 2012 Nie, ze względu,że zawsze tak robię. Trochę oszukuję aby powierzchnia nośna była większa, lubię wolne latanie. W P11c Shiera tylko statecznik poziomy był powiększony, więc ze skrzydłami w skali w modelu nie powinno być kłopotów.
dukeroger Opublikowano 23 Października 2012 Opublikowano 23 Października 2012 A gdyby tak jednak zrobic skrzydla z profilem, posilkujac sie dzielem p. Schiera wyszlo mi cos takiego (to pierwsza przymiarka) Zrobilem taki wystep na srodku ktory chowal by sie w kadlubie i na nim byloby zrealizowane mocowanie. Dzwigar wzmocniony weglem na gorze i dole. Krawedz natarcia jako doklejka depronowa do oszlifowania do ksztaltu.
robertus Opublikowano 24 Października 2012 Autor Opublikowano 24 Października 2012 Super Ci to wyszło. Odejmowane skrzydło. Też nad tym myślałem. Co z zastrzałami? Będą tylko jako ozdoba, czy będą działać?
dukeroger Opublikowano 24 Października 2012 Opublikowano 24 Października 2012 zastrzaly maja dzialac, mysle ze pojawia sie 2 serwa lotek i wyjda w skrzydla mysle ze dzwigar powinien byc balsowy ciagly ze sklejkowym wzomocnienem na zalamaniach (rejon zastrzalow oraz mocowania do kadluba), zeber dalem mniej niz Schier i tak nie wiem czy nie za duzo mysle tez o zmianie w temacie podwozia - za Schierem zrobic amortyzowane
robertus Opublikowano 24 Października 2012 Autor Opublikowano 24 Października 2012 Uuu wyjdzie Ci prawie makieta Daj zdjęcia swoich prac. Jeszcze wracając do skrzydła. Przewidujesz pokrycie z depronu 3mm? Jak grube jest najgrubsze żeberko?
dukeroger Opublikowano 24 Października 2012 Opublikowano 24 Października 2012 tak 3mm.... zeberka tez chce zrobic z depronu 3mm, w jakim sensie grube? (te rysunki nie maja jeszcze zdjetego poszycia)
robertus Opublikowano 24 Października 2012 Autor Opublikowano 24 Października 2012 W sensie wysokości. Jak gruby płat wychodzi w najgrubszym miejscu? Chodzi o wymiar. kiedyś popełniłem skrzydło konstrukcyjne i robiłem żeberka z depronu 5mm z rozstawem ok 90mm, choć jedno miałem nawet 110mm.
sławek Opublikowano 24 Października 2012 Opublikowano 24 Października 2012 Piotrze 11tka wyszła ci fajnie ale weź pod uwagę że ewentualne depronowe poszycie wierzchu skrzydeł będzie wymagało co najmniej 3 oddzielnych formatek na płat, chyba że "wyprostujesz" górną powierzchnie poziomej części płata -stracisz wprawdzie efekt łagodnego wygięcia skrzydeł ale zyskasz na uproszczeniu poszycia ,dźwigara i wytrzymałości skrzydła ,chyba że działasz z pełną premedytacją
Rekomendowane odpowiedzi