Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Różnica milimetra czy dwóch w depronie jest bez znaczenia. To nie prom kosmiczny.

Potrenujesz w sketchupie trochę to zorientujesz się o co chodzi, przy rozwijaniu i offsetowaniu.

Opublikowano

Teraz to się zgubiłem o której części piszesz, co to za wymiar 143mm

 

i jeszcze

pokazany na gornym prawym rogu wrega zamykajaca czesc przednia od tylu powinna miec: wysokosc 98mm (zamiast 98,8), a szerokosc 100mm (zamiast 103)

 

Już pisałem wcześniej, szerokość kadłuba w miejscu przejścia przód tył to 112mm w pionie i 115mm w poziomie. 12 mm na poszycie, plus minus.

 

Złoży się, nie martw się na zapas. Dowód lata.

Opublikowano

Zupełnie nic. Nie jest to środek powierzchni, jeśli o tym myślisz, bez tej linii nie chciało mi się dobrze wyeksportować do pdf.

Oklejaj tak aby powierzchnie łączyły się na górze, który zakryjesz garbem, jak na zdjęciach.

Opublikowano

Dopasuj, różnica wynika z grubości poszycia i jego ściśliwości. Na planach poszycie ma 0 grubośći, na tak małym promieniu grubość ma już znaczenie. Przy zaginaniu wierzchnie warstwy się rozciągają a spodnie ściskają.

Opublikowano

Nie, ze względu,że zawsze tak robię. Trochę oszukuję aby powierzchnia nośna była większa, lubię wolne latanie.

W P11c Shiera tylko statecznik poziomy był powiększony, więc ze skrzydłami w skali w modelu nie powinno być kłopotów.

Opublikowano

A gdyby tak jednak zrobic skrzydla z profilem, posilkujac sie dzielem p. Schiera wyszlo mi cos takiego (to pierwsza przymiarka)

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Zrobilem taki wystep na srodku ktory chowal by sie w kadlubie i na nim byloby zrealizowane mocowanie. Dzwigar wzmocniony weglem na gorze i dole. Krawedz natarcia jako doklejka depronowa do oszlifowania do ksztaltu.

Opublikowano

zastrzaly maja dzialac, mysle ze pojawia sie 2 serwa lotek i wyjda w skrzydla

mysle ze dzwigar powinien byc balsowy ciagly ze sklejkowym wzomocnienem na zalamaniach (rejon zastrzalow oraz mocowania do kadluba), zeber dalem mniej niz Schier i tak nie wiem czy nie za duzo

 

mysle tez o zmianie w temacie podwozia - za Schierem zrobic amortyzowane

Opublikowano

Uuu wyjdzie Ci prawie makieta :)

Daj zdjęcia swoich prac.

 

Jeszcze wracając do skrzydła. Przewidujesz pokrycie z depronu 3mm? Jak grube jest najgrubsze żeberko?

Opublikowano

W sensie wysokości. Jak gruby płat wychodzi w najgrubszym miejscu? Chodzi o wymiar.

 

kiedyś popełniłem skrzydło konstrukcyjne i robiłem żeberka z depronu 5mm z rozstawem ok 90mm, choć jedno miałem nawet 110mm.

Dołączona grafika

Opublikowano

Piotrze 11tka wyszła ci fajnie ale weź pod uwagę że ewentualne depronowe poszycie wierzchu skrzydeł będzie wymagało co najmniej 3 oddzielnych formatek na płat, chyba że "wyprostujesz" górną powierzchnie poziomej części płata -stracisz wprawdzie efekt łagodnego wygięcia skrzydeł ale zyskasz na uproszczeniu poszycia ,dźwigara i wytrzymałości skrzydła ,chyba że działasz z pełną premedytacją :)

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.