Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie
Od jakiegoś czasu buduję sobie Katanę wzorowaną na X lite.
Generalnie model z początku miał mieć 1600 mm rozpiętośći lecz podczas skalowania wychodziły bzdury i nie pasowały mi wogóle grubośći materiałów, trzeba by było wszystko przerabiać. Po przemyśleniach doszedłem do wniosku że nie bedę się bawił i troszkę powiększę model żeby dopasowa go do dostępnych metrycznych standartów materiałowych.
Wyszło na to że model ma 1760 mm rozpiętości i poganiał go będzie motor ASP FS91AR. Zobaczymy co z tego wyjdzie.
Będzie za słabo do 3D - trudno będzie klasyczna akrobatka.
Tak to wygląda. Nie mam szczegółowych fotek z budowy bo się mi nie chciało ich robić. I tak mam mało czasu na budowę i jeszcze bym miał krok po kroku fotografować? nieeeeeeeeee...........

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

to co na zdjęciach wraz z silnikiem i włącznikiem waży 2470gram
tak wstępnie oszacowałem że powinno sie zmieścić w 3,5 kilo do lotu, POŻYJEMY - ZOBACZYMY jak mówią starzy górale.
W modelu będzie 6 serw Blue Bird High Torque BMS760DD, odbiornik Optima 9, akumulator 6V Eneloop.
Całość wraz ze zbiornikiem paliwa i kołami waży dodatkowo 567 gram, dodatkowo trzeba napędy sterów zrobić i oklejić skrzydła oraz maskę i kabinkę zrobić bądz zaadoptować z jakiegoś modelu. zobaczymy.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Widzę zero odpowiedzi, nikt nie podziwia, trudno ale relację skończę. Jutro zdjęcia z prac poczynionych przez ostatni miesiąc, a poczyniono, wpasowano silnik, zbiornik paliwa i zmontowano instalację paliwową, wycięto i wklejono półki pod serwa i je wkręciłem, poprowadziłem wszystkie przewody od serw, zrobiłem półkę pod odbiornik i miejsce w domku silnikowym na akumulator bo niestety będzie ciężko z wyważeniem. zrobiłem też napęd steru kierunku na linkach.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
Witam Panowie

Minęło sporo czasu odkąd tu zaglądałem ale powoli prace idą do przodu. Skończyłem już oklejać prawie na gotowe model. Wczoraj wyciąłem dźwignie z laminatu szklanego a dzisiaj je wkleiłem.

e90b702f5ca38e5cmed.jpg

 

EDIT: obiecane zdjęcia dźwigni:

 

77784a2a7a7719aamed.jpg

 

a tak się kąpały w zupie trójchlorku żelaza  zaraz po wycięciu 

 

0d0fdca0195b0b55med.jpg

 

pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

prace powoli idą do przodu.

 

Takie szablony zrobiłem sobie do wycinania folii:

 

a4aab30d9ea3939fmed.jpg

 

Tak rozwiązałem kwestię napędu sterów:

 

8ad524a024de5e96med.jpg

 

a tak to wygląda w całości:

 

d9dfaa942364a2ddmed.jpg

 

5f227e1a41418b34med.jpg

 

jednak co mnie smuci najbardziej i gdybym wiedział że tak to wyjdzie to na pewno  bym nie oklejał tak modelu bo waga niestety nie jest zbyt zachęcająca... mam nadzieję ze do lotu w 3,6 - 3,7 kg się zmieszczę bez paliwa. To co na zdjęciach to już z serwami i akumulatorem, zostało podłączyć napędy sterów z serwami za pomocą węglowych popychaczy i linek i wyważenie sprawdzić ale SC powinien pasować tak mniej więcej bo już na etapie pakowania wyposażenia o tym myślałem.

 

3ef7ebadd8a556d1med.jpg

 

Tak więc Panowie jak ktoś by miał do sprzedania silnik klasy 150 - 180 4T to chętnie odkupię albo zamienię z dopłatą za nowego ASP FS91 AR.

 

Pozdrawiam 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.