balcerseb88 Opublikowano 17 Listopada 2013 Autor Opublikowano 17 Listopada 2013 Znów przejrzałem temat od początku i nie mogię się doczekać kolejnej porcji relacji Witam po dłuższej przerwie prace chwilowo zwolniły z powodu chwilowego braku miejsca ale po woli ruszam do przodu bo wiosna coraz bliżej a model niestety w miejscu Dziś wzmocniłem owiewki od wewnątrz nakleiłem kilka warstw tkaniny szklanej oraz je pomalowałem oto jak wyszły tak ze w tygodniu model ustanie na własne "nogi"
balcerseb88 Opublikowano 24 Listopada 2013 Autor Opublikowano 24 Listopada 2013 Modelik w końcu stanął na własne "nogi" nie będę się tu więcej rozpisywał popatrzcie sami Pozdrawiam
Miałczek Opublikowano 24 Listopada 2013 Opublikowano 24 Listopada 2013 bardzo ładnie czekam na efekt końcowy jak zrobisz zdjęcia już całośći skończonej pracy
balcerseb88 Opublikowano 2 Grudnia 2013 Autor Opublikowano 2 Grudnia 2013 bardzo ładnie czekam na efekt końcowy jak zrobisz zdjęcia już całośći skończonej pracy Nie jest to co prawda efekt końcowej pracy ale jest to efekt skończonych stateczników poziomych ( gotowe do założenie )
balcerseb88 Opublikowano 3 Grudnia 2013 Autor Opublikowano 3 Grudnia 2013 Kolejne minuty spędzone przy modelu Założyłem steteczniki poziome oraz wykonałem przyżąd do wytłaczanie nitów na blaszcze aluminiowej z której to zrobie "okucie" do wlewów paliwa : oto efekty
balcerseb88 Opublikowano 8 Grudnia 2013 Autor Opublikowano 8 Grudnia 2013 Kolejna niedziela przy modelu oto postępy pracy
young Opublikowano 9 Grudnia 2013 Opublikowano 9 Grudnia 2013 <p>Zaglądam tu co jakiś czas i jestem pod coraz wiekszym wrażeniem z efekt%2
.bercik. Opublikowano 9 Grudnia 2013 Opublikowano 9 Grudnia 2013 Wspaniała robota , gratuluję warsztatu , ja też mam Decathlon'a ciut mniejszego bo trzy metrowego . Odkupiłem uszkodzony model od kumpla i w tym roku ponownie został oblatany . Lata wspaniale a "pracuje" jako holownik do szybowców.
balcerseb88 Opublikowano 9 Grudnia 2013 Autor Opublikowano 9 Grudnia 2013 Wspaniała robota , gratuluję warsztatu , ja też mam Decathlon'a ciut mniejszego bo trzy metrowego . Odkupiłem uszkodzony model od kumpla i w tym roku ponownie został oblatany . Lata wspaniale a "pracuje" jako holownik do szybowców. Witam jeśli możesz to opisz bardziej model ile waży do lotu jakie wyposażenie itp. z góry dziękuje P.s MODEL ROBI WRAŻENIE Dzisiejszy efekt pracy
szpieg Opublikowano 9 Grudnia 2013 Opublikowano 9 Grudnia 2013 Albo jestem ślepy albo post wyżej został powtórzony 4 razy Nie jakaś złośliwość tylko tak mowię zeby nie zaśmiecac forum
balcerseb88 Opublikowano 9 Grudnia 2013 Autor Opublikowano 9 Grudnia 2013 Owszem był powtórzony 4 razy ale skosowałem wyskakiwał błąd na forum i dlatego sie tak dodało tak że jeszcze nie oslepłeś
.bercik. Opublikowano 10 Grudnia 2013 Opublikowano 10 Grudnia 2013 Widzę Sebastianie że się nie obijasz , fajne jest to Hiszpańskie malowanie , jestem pod wrażeniem . Co do mojej maszyny to jak wcześniej pisałem ma rozpiętość 3 metry , waga bez paliwa 17,5 kg . Model jest produkcji Czeskiej , kadłub laminat z przekładką styropianową a skrzydła konstrukcji balsowej . Wszystkie serwa HITEC , motor 3W120 (faktyczna pojemność 135ccm) , tłumiki z ALLEGRO zasilanie 2 x LiPol poprzez power panel TURNIGY (tani i się sprawdził , nie tylko u mnie) , no i najważniejsze - zbiornik 2 litry :-)
chrisj23 Opublikowano 10 Grudnia 2013 Opublikowano 10 Grudnia 2013 Widzę Sebastianie że się nie obijasz , fajne jest to Hiszpańskie malowanie , jestem pod wrażeniem . Co do mojej maszyny to jak wcześniej pisałem ma rozpiętość 3 metry , waga bez paliwa 17,5 kg . Model jest produkcji Czeskiej , kadłub laminat z przekładką styropianową a skrzydła konstrukcji balsowej . Wszystkie serwa HITEC , motor 3W120 (faktyczna pojemność 135ccm) , tłumiki z ALLEGRO zasilanie 2 x LiPol poprzez power panel TURNIGY (tani i się sprawdził , nie tylko u mnie) . 3W jako jedna z nielicznych firm robiła i nadal robi silniki w szerokim zakresie pojemności - jeśli w tym przypadku realna pojemność silnika jest 135 - to będzie to 3w140 - 3w120 miało realną pojemność około 114ccm3. Praktycznie silniki z przedziału 120 i 150 miały identyczny karter - różniły się tylko wielkością tłoka - nawet ich waga była porównywalna. pozdrawiam KJ
.bercik. Opublikowano 10 Grudnia 2013 Opublikowano 10 Grudnia 2013 Witam Krzysztofie .Nigdy nie wnikałem jak jest faktyczna pojemność tego motora ale te 135 ccm usłyszałem od sprzedającego . Twierdził iż jest to stary motor , jedna z pierwszych konstrukcji 3W i tyle ma pojemności (chyba że mi "kit" wciskał :-0).Ponadto znalazłem taki pdf od producenta . Pozdrawiam roman
balcerseb88 Opublikowano 10 Grudnia 2013 Autor Opublikowano 10 Grudnia 2013 Panie Romanie jeszcze kilka pytań co do wyposażenia jakie dokładnie serwa po ile sztuk na lotkę kierunek wysokość ?? Jakiej wielkości szybowce Pan tym holuje ?? mi raczej nie pozwoli silnik na holowanie tak ze będę latał jako "singel" Piękna maszyna pozdrawiam P.S Fajnie było by razem polatać Różnica wielkosci nie wielka tak że efekt był by ciekawy.
chrisj23 Opublikowano 11 Grudnia 2013 Opublikowano 11 Grudnia 2013 Witam Krzysztofie .Nigdy nie wnikałem jak jest faktyczna pojemność tego motora ale te 135 ccm usłyszałem od sprzedającego . Twierdził iż jest to stary motor , jedna z pierwszych konstrukcji 3W i tyle ma pojemności (chyba że mi "kit" wciskał :-0).Ponadto znalazłem taki pdf od producenta . Pozdrawiam roman Wszystko się zgadza - ale dla silników z serii iB2 - prezentowana wersja to B2 - jeśli to 120, to powinna mieć średnicę tłoka 45mm i skok 36mm co nam daje na oba cylindry pojemność 114,510 cm3 - ale spokojnie, starsze wersje 3W i tak są mega mocne - mam taką 240 4-cylindrową (czyli 2 połączone 120) solidny kawał silnika
.bercik. Opublikowano 11 Grudnia 2013 Opublikowano 11 Grudnia 2013 Co do serw w moim modelu to osobiście ich nie dobierałem a mam następujące : Wysokość 2 sztuki HS985HB (ok10kg) -moim zdaniem mogły być słabsze skoro są dwa . Kierunek 1 sztuka HS635HB - zdecydowanie za słabe , wymienię je wiosną na serwo ok. 20kg np. TGY-5521MD. Lotki HS645MG (ok 9,6kg) - w sam raz .Klapy HS5475HB (5,5kg)- w sam raz .Gaz HS485HB (ok 6kg) - z zapasem . Wyczep DIAMOND 9500 (ok 9,8kg) -mogło być większe . Tyle co do serw , odnośnie holowania to ciągnąłem szybowiec o masie 16kg ale poprzedni właściciel holował szybowce ok 20kg mając silnik 3W110 . To na razie tyle , pozdrawiam roman
balcerseb88 Opublikowano 23 Grudnia 2013 Autor Opublikowano 23 Grudnia 2013 Dzięki Romanie za opis a teraz kolejne fotki z budowy a przy okazji może ktoś podpowie jak zrobic zamykanie okna widocznego poniżej na zdjęciach teraz jest zrobione na dwa małe neodymowe magnesy ale niestety okazały sie za słabe mam obawy ze okno otworzy sie podczas lotów :/
.bercik. Opublikowano 24 Grudnia 2013 Opublikowano 24 Grudnia 2013 Zrób "samozamykacz" jak do drzwi, na przykład ze sprężynki . Patent taki mam w szybowcu do zamykania klapek z podwozia a mój sąsiad w furtce do ogrodu ;-)
Rekomendowane odpowiedzi