Skocz do zawartości

Citabria-Decathalon Gigant RC


balcerseb88
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Znów przejrzałem temat od początku i nie mogię się doczekać kolejnej porcji relacji :)

 

Witam po dłuższej przerwie prace chwilowo zwolniły z powodu chwilowego braku miejsca ale po woli ruszam do przodu bo wiosna coraz bliżej a model niestety w miejscu

Dziś wzmocniłem owiewki od wewnątrz nakleiłem kilka warstw tkaniny szklanej oraz je pomalowałem :) oto jak wyszły tak ze w tygodniu model ustanie na własne "nogi"

 

post-158-0-43909500-1384710198.jpg

 

post-158-0-06529100-1384710218.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Wspaniała robota , gratuluję warsztatu , ja też mam Decathlon'a ciut mniejszego bo trzy metrowego . Odkupiłem uszkodzony model od kumpla i w tym roku ponownie został oblatany . Lata wspaniale a "pracuje" jako holownik do szybowców.

post-5952-0-12618700-1386580847_thumb.jpg

post-5952-0-40712800-1386580861_thumb.jpg

post-5952-0-66735900-1386581026_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wspaniała robota , gratuluję warsztatu , ja też mam Decathlon'a ciut mniejszego bo trzy metrowego . Odkupiłem uszkodzony model od kumpla i w tym roku ponownie został oblatany . Lata wspaniale a "pracuje" jako holownik do szybowców.

Witam jeśli możesz to opisz bardziej model ile waży do lotu jakie wyposażenie itp. z góry dziękuje :) P.s MODEL ROBI WRAŻENIE

Dzisiejszy efekt pracy :)

 

post-158-0-70506700-1386621747.jpg

post-158-0-54532200-1386621755.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę Sebastianie że się nie obijasz , fajne jest to Hiszpańskie malowanie , jestem pod wrażeniem . Co do mojej maszyny to jak wcześniej pisałem ma rozpiętość 3 metry , waga bez paliwa 17,5 kg . Model jest produkcji Czeskiej , kadłub laminat z przekładką styropianową a skrzydła konstrukcji balsowej . Wszystkie serwa HITEC , motor 3W120 (faktyczna pojemność 135ccm) , tłumiki z ALLEGRO zasilanie 2 x LiPol poprzez power panel TURNIGY (tani i się sprawdził , nie tylko u mnie) , no i najważniejsze - zbiornik 2 litry :-)

post-5952-0-64341900-1386661692_thumb.jpg

post-5952-0-65312100-1386661725_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę Sebastianie że się nie obijasz , fajne jest to Hiszpańskie malowanie , jestem pod wrażeniem . Co do mojej maszyny to jak wcześniej pisałem ma rozpiętość 3 metry , waga bez paliwa 17,5 kg . Model jest produkcji Czeskiej , kadłub laminat z przekładką styropianową a skrzydła konstrukcji balsowej . Wszystkie serwa HITEC , motor 3W120 (faktyczna pojemność 135ccm) , tłumiki z ALLEGRO zasilanie 2 x LiPol poprzez power panel TURNIGY (tani i się sprawdził , nie tylko u mnie) .

3W jako jedna z nielicznych firm robiła i nadal robi silniki w szerokim zakresie pojemności - jeśli w tym przypadku realna pojemność silnika jest 135 - to będzie to 3w140 - 3w120 miało realną pojemność około 114ccm3. Praktycznie silniki z przedziału 120 i 150 miały identyczny karter - różniły się tylko wielkością tłoka - nawet ich waga była porównywalna. pozdrawiam KJ

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Krzysztofie .Nigdy nie wnikałem jak jest faktyczna pojemność tego motora ale te 135 ccm usłyszałem od sprzedającego . Twierdził iż jest to stary motor , jedna z pierwszych konstrukcji 3W i tyle ma pojemności (chyba że mi "kit" wciskał :-0).Ponadto znalazłem taki pdf od producenta . Pozdrawiam roman

post-5952-0-67465600-1386683620_thumb.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panie Romanie jeszcze kilka pytań co do wyposażenia jakie dokładnie serwa po ile sztuk na lotkę kierunek wysokość ?? Jakiej wielkości szybowce Pan tym holuje ?? mi raczej nie pozwoli silnik na holowanie tak ze będę latał jako "singel" :)

Piękna maszyna pozdrawiam

P.S Fajnie było by razem polatać :) Różnica wielkosci nie wielka tak że efekt był by ciekawy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Krzysztofie .Nigdy nie wnikałem jak jest faktyczna pojemność tego motora ale te 135 ccm usłyszałem od sprzedającego . Twierdził iż jest to stary motor , jedna z pierwszych konstrukcji 3W i tyle ma pojemności (chyba że mi "kit" wciskał :-0).Ponadto znalazłem taki pdf od producenta . Pozdrawiam roman

Wszystko się zgadza - ale dla silników z serii iB2 - prezentowana wersja to B2 - jeśli to 120, to powinna mieć średnicę tłoka 45mm i skok 36mm co nam daje na oba cylindry pojemność 114,510 cm3 - ale spokojnie, starsze wersje 3W i tak są mega mocne - mam taką 240 4-cylindrową (czyli 2 połączone 120) solidny kawał silnika ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do serw w moim modelu to osobiście ich nie dobierałem a mam następujące : Wysokość 2 sztuki HS985HB (ok10kg) -moim zdaniem mogły być słabsze skoro są dwa . Kierunek 1 sztuka HS635HB - zdecydowanie za słabe , wymienię je wiosną na serwo ok. 20kg np. TGY-5521MD. Lotki HS645MG (ok 9,6kg) - w sam raz .Klapy HS5475HB (5,5kg)- w sam raz .Gaz HS485HB (ok 6kg) - z zapasem . Wyczep DIAMOND 9500 (ok 9,8kg) -mogło być większe . Tyle co do serw , odnośnie holowania to ciągnąłem szybowiec o masie 16kg ale poprzedni właściciel holował szybowce ok 20kg mając silnik 3W110 . To na razie tyle , pozdrawiam roman

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dzięki Romanie za opis a teraz kolejne fotki z budowy a przy okazji może ktoś podpowie jak zrobic zamykanie okna widocznego poniżej na zdjęciach teraz jest zrobione na dwa małe neodymowe magnesy ale niestety okazały sie za słabe mam obawy ze okno otworzy sie podczas lotów :/

 

post-158-0-77560000-1387823273.jpg

 

post-158-0-71997200-1387823280.jpg

 

post-158-0-65994300-1387823311.jpg

 

post-158-0-94930300-1387823293.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.