TomekP Opublikowano 19 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2007 A może jako silnik OS 25 FX? Moc ma niewiele mniejszą od tego ASP(4t), bo 0,84KM a za to waga z tłumikiem 250g. Pali mniej, więc i zbiorniczek mniejszy. Pewnie sporo gramów dałoby się na tym urwać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Eryk Opublikowano 19 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2007 Chcialem zeby ErAsSo sam do tego doszedl a nie popisywal sie nieznajomoscia tematu nie wiem dokładnie o co Ci chodziło w każdym bądź razie nie chce tu z nikim toczyc bitew, potrafie przyznac sie do błędu wydawalo mi sie przynajmniej ze do modelu ktory jest zrobiony pod elektro(tak ja extrim) nie warto dawac duzego silnika, tylko jakis typu MVVS 3,5, bo byłby to cegłolot, albo zamiana silników, czytałem juz duzo na takie tematy, wiele razy widzialem jak niektórzy pisali w porównaniach ze OS max jest często słabszy, oglądałem filmy jak modele latają na obydwu typach silników i widziałem spore różnice w locie...prędkośc wznoszenia etc. jesli komuś przeszkadzało, ze ukazałem niepełną wiedze na ten temat, to przepraszam... pozdrawiam, ErAsSo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek Opublikowano 19 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2007 Panowie z Ostrowca św. mają zrobiona Katanę na 5cm3 4-takcie (ASP chyba) jak tylko sie dowiem ,czy już są po oblocie i jak Katana lata, to dam znać! P.S. ErAsSo piszesz tak chaotycznie ,że nie wiem czy piszesz o Katanie czy o Extrimie , więc może było by bezpieczniej poczytać co mają do powiedzenia bardziej doświadczeni koledzy. :twisted: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcel_Kaszëbë Opublikowano 19 Listopada 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2007 ze spalinką i to tak dużą jak dla niego czyli 8,5 cm 4T !! 8cm3 4-tak jest za mocny no właśnie ale Marcel chce wsadzić 7,5 -8 cm 2-takta to chyba już lekka przesada no właśnie, od początku piszę o 2T. Mam do wyboru OS 7,5cc 2T lub ST 8,3 2T. Teraz zaczynam mieć wątpliwości czy nie będą za mocne, a niestety, na razie tylko takie opcje wchodzą w rachubę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek Opublikowano 19 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2007 Problem mocy to jedno ,a sposób pracy to drugie. Po mimo mocy jaką dawała Zbyszkowa 5 ,model wcale nie latał tak rewelacyjnie jak elektryk ,brakowało szybkości wchodzenia na obroty oraz dużego śmigła . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zbyszek_ Opublikowano 19 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2007 Jeśli musisz wybrać mniejsze zło to wybieraj lżejsze zło :? Co do mocy to zawsze masz pod ręką drąga który nią zawiaduje Zazwyczaj dobiera się silnik do modelu a tu widzę że nie ma takiej opcji więc zakładaj co masz ale pamiętaj co wspomniałem o pakiecie. Tym samym dowiemy się jak lata Katanka z silniczkiem np. OS MAx .46 FXI i myślę że po odpowiednim dobraniu śmigła będziesz zadowolony. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość slawekmod Opublikowano 20 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2007 Moja Katana z silnikiem ASP 30 4-takt już jest gotowa.Do lotu z paliwem wyszła 1500g.Jak tylko pogoda dopisze to ją oblatam i podzielę się wrażeniami na temat jej lotów.Wyważona jest prawie dobrze.bedę musiał lekko przesunąć pakiet zasilający do tyłu i będzie ok.Sam jestem ciekawy jak będzie się latać na silniku 5ccm 4-takt. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcel_Kaszëbë Opublikowano 20 Listopada 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2007 Jeśli musisz wybrać mniejsze zło to wybieraj lżejsze zło Tak też zrobię. Zważę OSa i ST, zobaczę który będzie lżejszy i ten pójdzie. Dzisiaj wrzucę fotki, bo kadłub już praktycznie stoi, a zdjęć nie widać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pacek Opublikowano 20 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2007 a swoją drogą to są apc 40 w 4-takcie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
olafd Opublikowano 20 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2007 Z tego co mi wiadomo to ASP nie produkuje 40 4T Ja swoją Katanę ulotnię z 40 4T OsMax. Silniczek leży w pudełku i czeka na zamontowanie, mam nadzieję, że nie okaże się za słaby. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcel_Kaszëbë Opublikowano 20 Listopada 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2007 Ok. Silniki poważone osobiście. Wygląda to następująco. OS .46 bez tłumika 390g, z tłumikiem 467g. ST .51 bez tłumika 360 :shock: z tłumikiem standard 516g, z tłumikiem pitts który całkowicie schowa się pod maskę 430 czyli prawie 40 gram mniej niż mniejszy OS. Reasumując niższą wagę uzyskam wkąłdając większy silnik ze zmienionym tłumikiem. Tomku, a Ty jaką wagę silnika masz w swojej katanie? Ok. Teraz kilka fotek 2 ostatnich dni. Dzień 1, czas pracy - 4 godziny, szkielet kadłuba praktycznie gotowy Wręga silnika spalinowego nie jest ażurowana: Dzień 2, czas pracy 4,5h, poszycie kadłuba zrobione. Trzeba zwrócić uwagę na wykończenie poczycia górnej części kadłuba. Przyklejamy listwę balsy na samej górze i potem ją szlifujemy. Sądzę że lepszy efekt możnaby uzyskać mocząc tą listewkę i profilując w miarę możliwości. No i tyle w dniu 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leszek-bart Opublikowano 20 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2007 Witam . Zrobiłem symulację wyważenia Katany (tyle , że z SEb Artu) , zakładając silnik spalinowy 460 gram . Wychodzi ,że do wyważenia wystarczy umieścic do napedu steru wysokości i kierunku serwa standard . Zmień mocowanie na serwa standard w kadłubie i spokojnie montuj silnik . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radek872 Opublikowano 20 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2007 Marcel daj sobie spokój z tigrem taka moja rada to silnik raczej do klasycznego górnopłata gdzie praktycznie nie zdejmuje sie gazu Katana to model 3D wiec wymaga pewnego silika a os 46FX jest nim bez wątpienia jezeli chcesz uniknąc przykrych niespodzianek wsadz os maxa a tigra sprzedaj komus kto uczy sie latac.Pewnie zaraz posypie sie mnusto uwag ze tiger pieknie chodzi itp ale wg mnie to nie silnik do 3D .Najlepiej zastosowac lekutki os maxik 46LA na smigle 12.25.375 manajlepszy stosunek mocy do masy w tej klasie ale jezeli musisz wybrac miedzy tigrem a os maxem to nie powinno tu byc dyskusji Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek Opublikowano 20 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2007 Radku Tiger pięknie chodzi , ale 4-takta nie zastąpi . Do robienia fikołków Tiger wystarczy ,ale do 3D faktycznie kiszka. Co do wagi mojego modelu -nie pamiętam. Może gdzieś to odszukam :? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcel_Kaszëbë Opublikowano 20 Listopada 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2007 Radku Tiger pięknie chodzi , ale 4-takta nie zastąpi . Do robienia fikołków Tiger wystarczy ,ale do 3D faktycznie kiszka. Marcel daj sobie spokój z tigrem taka moja rada to silnik raczej do klasycznego górnopłata gdzie praktycznie nie zdejmuje sie gazu Katana to model 3D wiec wymaga pewnego silika a os 46FX jest nim bez wątpienia jezeli chcesz uniknąc przykrych niespodzianek wsadz os maxa ojjj, już mam zamieszane w głowie. Raz piszecie że wstawiaj lżejszy. Teraz wychodzi że lżejszy do kitu. Niestety w tej chwili mam do wyboru ylko te dwa silniki (są nowe obydwa). Chyba że ktos chce się wymienić na 4 takta. Kończąc dewagacje. Który z tych dwóch silników lepiej spisze się w katanie?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
modelarzkobi Opublikowano 20 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2007 Kończąc dewagacje. Który z tych dwóch silników lepiej spisze się w katanie?? Ja osobiście na twoim miejscu dał bym OS, może jest parę gram cięższy ale za to będziesz miał pewność że silnik cię nie zawiedzie szczególnie jeśli chcesz latać tym modelem 3D. A jeśli silnik będzie rzeczywiście za mocny to kto ci każe na pełnym gazie latać, zawsze można zmniejszyć obroty po to masz drążek gazu chyba :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcel_Kaszëbë Opublikowano 20 Listopada 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2007 Ja osobiście na twoim miejscu dał bym OS Chyba to skłoniło mnie do zastosowania OSa. Fakt że przez dość pokaźny tłumik będę musiał ciachać maskę.... ale cóż. Oki. Mała relacja z dzisiejszych prac. Gotowy jest SK i SW, oraz kabina (tzn, jej szkielet) Chciałbym zwrócić uwagę na dwa szczegóły: 1) Część 54 oznaczoną strzałką należy wkleić przed sklejeniem ze sobą części 45 i 50, bo potem trzeba kombinować i wycinać 2) W miejscu mocowania magnesów do kabiny jest tylko wąski pasek balsy. Magnesy są na tyle silne, że za którymś razem podczas zdejmowania kabiny można ją po prostu złamać. Ja wkleiłem pasek 1cm balsy na miejsce mocowania magnesów co znacznie poprawiło sztywność i wytrzymałość. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek Opublikowano 20 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2007 Zupełnie nie potrzebnie martwisz sie o wytrzymałość tej balsy. Zapomniałeś,że całość zamyka kabinka ,która z całością tworzy mocną konstrukcję. Ja bym to usunął. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zbyszek_ Opublikowano 21 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2007 Z tym wzmacnianiem to Tomek ma rację, wszystko testowane wiele razy i zapewniam że wytrzyma. Po założeniu i zamocowaniu kabinki wszystko robi się bardzo sztywne. A druga sprawa to wewnątrz kabinki masz wtedy płaską powierzchnię którą łatwo jest przymaskować np. folią i robi się całkiem estetyczne wnętrze. Co do silnika to radze OSa. Nie bardzo ufam tłumikom pitss czyli chodzi mi tu o pewną pracę silnika zwłaszcza na wolnych obrotach a do zabawy Kataną takie Ci sie przydadzą, no chyba że Tiger wylatał już troszkę z tym tłumikiem i jesteś go całkowicie pewny. A tak w ogóle to decyzja zawsze zależy do właściciela modelu !! A jeszcze jeden mały drobiazg. Jeśli jeszcze nie oklejałeś kadłuba to włóż do do środka koszulkę termokurczliwą ok 3,5mm jako kanał prowadzący przewód antenowy. Koniec jej wypuść przewiercając tylną dolną część kadłuba (między sklejonymi listwami) tak ok 10cm przed płetwą podpierającą. Znika problem z zamontowaniem anteny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paweł Rzedzicki Opublikowano 21 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2007 Marcelemu :rotfl: chodzilo nie o wytrzymalosc kabinki tylko listewki do ktorej beda sie przyciagac magnesy zamontowane na kabince, a wlasciwie na jej stelazu. I ze wyrwie ja podczas sciagania kabinki. Chyba dobrze zrozumialem, Marcelu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.