pietka Opublikowano 17 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2014 No i tu się z Tobą Pawle zgadzam. Model Pioterka ma koła nieco wysunięte do przodu, zrobił to z rozmysłem. Mój ma takie jakie w zestawie od jarka Suchockiego, tu Newton tez działa. Ale mimo tego, że nasze lotnisko jest prawie jak stół równe, to zauważyłem, że to podwozie z osią bliską środka ciężkości jest podatne na każdą nierówność terenu czy ciut większy dołek. Z tego co widać to lotnisko Roberta do "stołów do pingla" nie należy. Czyli przyziemienie jednym kółkiem + nierówności terenu= jak widać na filmie. Pozdrawiam PJ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Emhyrion Opublikowano 17 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2014 I dlatego właśnie u siebie forsuję klapolotki jeśli konstrukcja płata nie daje możliwości wstawienia pełnych klap. Dzięki nim łatwiej jest zwolnić na tyle, by przed samym przyziemieniem unieść troszkę dziób do góry bez ryzyka, że samolot pójdzie w górę a potem koncertowo zwali się na skrzydło i będzie atrakcja dla turystów. I gdy samolot już jedzie po pasie wygaszam na zero obroty i duszę ogon sterem wysokości do ziemi. Sam ląduję na takich polach, że Twoje i Pioterka, czy Robloza to przy nim po prostu szlifowany marmur, więc inaczej się nie da. Mam kilka modeli które ważą swoje parę kilo i gdy próbowałem je sadzać bez takiego czy innego zwolnienia to kończyło się... czasem dobrze, ale przeważnie nerwowo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TeBe Opublikowano 18 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2014 No i tu się z Tobą Pawle zgadzam. Model Pioterka ma koła nieco wysunięte do przodu, zrobił to z rozmysłem. Mój ma takie jakie w zestawie od jarka Suchockiego, tu Newton tez działa. Ale mimo tego, że nasze lotnisko jest prawie jak stół równe.... Tę równość się przetestuje. Albowiem na Piknik przywiozę model, który wygląda nieco jak U2 . Proszę skosić ;-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robloz Opublikowano 18 Czerwca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2014 I dlatego właśnie u siebie forsuję klapolotki Paweł, jakie masz wychylenia klopolotek? Co do usytuowania kół, to model jest na zawody, a tam każde odstępstwo od planu to ujemne pkt. Pytanko do znawców P-11: Szukając materiałów do 11, spotkałem się w jakimś opracowaniu, że 11 (a może jakieś P wcześniejsze ) miało właśnie klapolotki. Spotkał się ktoś z takim opisem? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Emhyrion Opublikowano 18 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2014 Ja nie mam już P11, spękałem, stwierdziłem że bawiłem się świetnie podczas budowy ale padnę na zawał jeśli rozbiję, więc poszedł dalej bez oblotu z mojej strony. Natomiast w każdym samolocie w jakim ustawiam ten patent stosuję mniej więcej ten sam próbnik wychyleń. Jeśli przyjmiemy, że lotka chodzi w górę i w dół (jako lotka) na 100%, to po włączeniu klapolotek lotki schodzą (w dół w większości modeli, w górę w motoszybowcach) jakieś 40-60%. Przy czym zaczynam od wartości większej (60%), testuję na wysokości jak się zachowuje model, jeśli nie wali się na skrzydło, nie hamuje bez sensu i wciąż mam możliwość przechylania samolotu na skrzydła w sposób w pełni kontrolowany, to tak zostawiam. Jak się dzieją cuda to zmniejszam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robloz Opublikowano 18 Czerwca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2014 Do użytkowników silnika ASP 91: jak sprawuje się silnik na śmigle 15x8? Używał ktoś? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pioterek Opublikowano 18 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2014 Dla porównania - lądowania na jednym kole Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Emhyrion Opublikowano 18 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2014 Tak Piotrze, fajnie, ale jak już wcześniej Pietia zauważył, Ty masz podwozie wysunięte do przodu o ładnych parę centymetrów i możesz sobie pozwolić na taką choreografię... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pioterek Opublikowano 19 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2014 Obiecany filmik. http://youtu.be/3p22mqJLeT4 Model poleciał bez najmniejszych problemów, gładko i płynnie. W pierwszym locie było trochę strachu, gdyż otworzyła się pokrywa silnika (była zabezpieczona tylko wygiął się laminat). W wyniku tego 11 stanęła dęba i poszła w korek. Wyprowadziłem bez kłopotu ( choć nie wiem jak ) i wylądowałem bez problemów. Drugi start jeszcze lepszy, makietowo. Niestety do lądowania podszedłem ( jak zwykle ) pod dużym kątem i model po doziemieniu wykonał coś co było połączeniem piruetu i salta, kończąc na plecach. Uszkodzenia: skrzywiony kolpak i końcówka st. poziomego - drobiazg. Lata super, ale przy większym wiaterku może być problem. Może dobrym rozwiązaniem Robercie, byłoby używać do treningów na Twoim miejscowym lotnisku przesadnie dużych kół. Zawsze to mniejsze opory toczenia, nawet jak podwozie wpadnie w nierówność . W moim modelu koła mają średnicę 135 mm. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Emhyrion Opublikowano 19 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2014 135mm to nawet wynika ze skali modelu. Ja wstawiłem nawet 140, minimalnie większe niż by ze skali wynikało. No i w przypadku kół pompowanych chyba warto zadbać o odpowiednie ciśnienie... Trawa jest wredna. Potrafi zatrzymać w najmniej spodziewanym momencie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robloz Opublikowano 19 Czerwca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2014 W mojej 11 mam koła 135mm. tylko muszę je sporo dopompować. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pioterek Opublikowano 19 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2014 W mojej 11 mam koła 135mm. tylko muszę je sporo dopompować. 135 mm to jest normalna średnica, ja bym poszedł przy treningach na Twoim lotnisku w sporo większy wymiar. Myślę, że trawa w sumie nie jest taka zła, przy twardym lądowaniu na "betonce" nie ma z kolei taryfy ulgowej dla podwozia, trawa jednak amortyzuje. Dęblin 2013 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pioterek Opublikowano 9 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2014 A czemu to sprzedajesz na allegro swój model ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robloz Opublikowano 9 Lipca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2014 Tak się złożyło, różnie bywa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pit Opublikowano 10 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2014 Tak się złożyło, różnie bywa. No szkoda, bo model na prawdę ładnie wykonany, kibicowałem od początku. A jak wrażenia z lotów, czy silnik jest w sam raz? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pioterek Opublikowano 12 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2014 Tak się złożyło, różnie bywa. Witam Jeżeli poczułeś się urażony ostatnim moim wpisem to oczywiście przepraszam. Jesteś ze względu na jakość Twojej roboty ostatnią osobą, którą bym chciał urazić. Pisałeś kiedyś, że budujesz swoją makietę do udziału w zawodach, dlatego byłem zaskoczony gdy pojawiła się ona Allegro. Jeżeli pozbywasz się jej z przyczyn losowych to oczywiście to rozumiem. Ale jeżeli zniechęciły Ciebie pierwsze loty to gorąco zachęcam do dalszych prób. Masz zdaje się nierówne lotnisko, więc ja bym zbudował dla modelu drugie alternatywne podwozie wysunięte mocniej do przodu z co najmniej 1,5 raza większymi kołami do treningów. A na zawody używał podwozia makietowego. Pozdrawiam Pioterek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robloz Opublikowano 12 Lipca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2014 Jeżeli poczułeś się urażony ostatnim moim wpisem to oczywiście przepraszam. Jesteś ze względu na jakość Twojej roboty ostatnią osobą, którą bym chciał urazić. Ok, nic się nie stało. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pit Opublikowano 16 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2014 Witam Robercie. Czy mógłbyś napisać jakie masz wartości skłonu i wykłonu silnika? Właśnie przymierzam się do montażu motorka. ps. Jakie wrażania z dalszych lotów jedenastką? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robloz Opublikowano 17 Września 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Września 2014 Niestety nie pomogę. "11" zmieniła właściciela i nie pamiętam jakie były kąty. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi