Skocz do zawartości

PZL P-11c


robloz
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Mam "Master Airscrew" 14x6 i 15x8

Swego czasu używałem tych śmigieł w czterotakcie. Są co najwyżej przeciętne. Też miałem problemy z wyważeniem. Obecnie już ich nie używam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam mały problem z zamontowaniem kołpaka, a mianowicie.

Po założeniu podstawy, śmigła i nakrętek oś silnika nie wystaję poza nakrętki i brak możliwości nakręcenia mocowania

p-11.48.jpg

 

Można wprawdzie pominąć nakrętkę kontrującą i nakręcić mocowanie, ąle chyba to nie zda egzaminu.

Mocowanie to nakrętka mosiężna i chyba cały układ by się z czasem luzował/rozkręcał.

 

p-11.49.jpg

 

Macie może jakiś pomysł jak wybrnąć z tej sytuacji?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czterotakt powinien mieć kontrę tak jak to jest zaprojektowane. Trudno powiedzieć czy nakrętka "kołpakowa" może służyć jako kontra. Raczej nie bo nie ma wklinowania. Spróbuj odpalić silnik parę razy i przetestuj to rozwiązanie może będzie ok. Jeżeli nie to wymiana kołpaka lub dodatkowe zamocowanie nakrętki śmigła na słaby klej do gwintów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można spróbować ze śmigłem innego producenta o takiej samej średnicy i skoku, lub MA o mniejszym skoku - tak by śmigło w okolicy otworu nie miało tak dużej grubości. Wtdy będzie zajmować mniej przestrzeni na gwincie wału.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokręć nakrętkę główną na klej do gwintów (niebieski), skontruj to mocowaniem kołpaka (też na klej) i nie ma siły żeby się śmigło poluzowało. Jak będziesz chciał odkręcić nakrętki, wystarczy je podgrzać małym palniczkiem gazowym i klej puści bez problemu.

Wszystkie śruby w spalinowym heli mam tak zabezpieczone i zero problemów. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za rady. Szlifowanie nakrętek i zmiana śmigła chyba nic nie da. Zyskam koło 2-3 mm., a to i tak mało.

Spróbuję zrobić tak: nakrętkę od kołpaka zaokrąglę i natnę tak jak zrobiona jest oryginalna. Mosiądz jak się zaciśnie to powinien trzymać.

Sprawdzę i zobaczymy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za rady. Szlifowanie nakrętek i zmiana śmigła chyba nic nie da. Zyskam koło 2-3 mm., a to i tak mało.

Spróbuję zrobić tak: nakrętkę od kołpaka zaokrąglę i natnę tak jak zrobiona jest oryginalna. Mosiądz jak się zaciśnie to powinien trzymać.

Sprawdzę i zobaczymy.

Sprawdziłem jaka jest grubość śmigieł w miejscu gdzie przychodzi nakrętka.

Master Airescrew 14/8 16,5mm

Graupner 15/8 15mm

APC 15/8 13,5mm

Bambula 14/8 12,4mm. Bambula jest śmigłem drewnianym więc po dokręceniu jeszcze się troszkę ściśnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W programie WinLaengs4 wyznaczyłem ś.ć.

Wyszło coś takiego:

 

x_SP(16%)-103.4mm

x_SP(8%) -127.omm

x_NP. -150.6mm

 

Korzystał może ktoś z tego programu? Jak mają się wyliczenia do rzeczywistości?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A to nie jest program wyliczania SC dla 2płatów? Dla 1płatów uzywam Vin_schwer czy jakoś tak. O również podaje dwa punkty SC dla 8 i 16%. W moim przypadku punkt bliżej natarcia z reguły pokrywał się z 1/3 cięciwy.

obliczanie śr. ciężkości.zip

E D I T - sprawdziłem - Vin Laengs4 ma też opcję dla 1płatów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Irek, ten program co podałeś to znam. Nie mogłem tyko w nim sobie poradzić z wpisaniem skrzydła. Jest z trzech części i wychodziły mi głupoty.

 

Czy do pierwszych lotów wyważyć w/g 16% (czy jeszcze bardziej do przodu -np 18%)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.