Skocz do zawartości

PZL P-11c


robloz
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Postaw mi kawę na buycoffee.to

Montaż płatów dobiega końca

 

p-11.23.jpg

p-11.24.jpg

 

To co na fotce waży ok.1700g

 

 

witam!to co na zdjęciach robi duże wrażenie.wszystko czysto i ładnie wykonane.piękna robota!

 

kolego robloz masz już jakiś plan odnośnie zastosowania napędu i sterowania?

chodzi mi o silnik,pakiety napędowe,serwa,itp...

 

jaką przewidujesz wagę do lotu?

 

pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam!to co na zdjęciach robi duże wrażenie

 

W realu wrażenie dużo większe.

 

 

Nastąpiła zmiana planów. Miał być elektryk, a będzie czterotakt ASP FS91 AR.

 

p-11.22.gif

Wstępnie poważyłem i w przybliżeniu wyjdzie coś koło 3 kg + paliwo.

 

Serwa: http://abc-rc.pl/p/1...gowe-serwa.html

 

robertus dzięki, być może o to chodzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem - o gustach siĘ nie dyskutuje ale teraz z tym 4suwem to nareszcie prawdziwy model :D. Z tym silnikiem to będziesz miał mocy, że ho, ho... ;) W moim górnopłacie Fokker też siedzi FS 91 i mimo poczatkowej wagi ponad 6kg model pięknie lataŁ

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W moim górnopłacie Fokker też siedzi FS 91

 

Irek,na jakim śmigle latasz i jak się sprawuje ten silniczek?

 

W 11 mam mały problem. Zalecane do tego silnika jest śmigło 13x6 lub x8.

Tylko, że osłona w silnika ma 21cm średnicy i te śmigła będą wystawać po kilka cm za maskę.

Można założyć większe 15, 16 ( http://nastik.pl/asp-fs91ar-p-217.html ), ale jest wtedy duży spadek mocy.

Co byście poradzili?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Robert - idzie wiosna, śliczne dziewczyny dlatego jestem taki zamyślony...Pisząc o moiim silniku miałem dodać, że to OS Max ale z wiadomych względów nie zmieściło się. Różnica między 15cm ASP i OS jest taka , że dla ASP sugerują śmigło maxymalne - 15cali , a nie 13 jak piszesz. 13 cali to mam w ASP FS 61. Śmigło 14' mam w ASP FS 80 więc do ASP FS 91 15 cali. W OS mogę dać i mam 16cal. Maska ma średnicę 22cm. Na fotce leżą na nij śmigła 15 i 16 calowe. sporo wystają poza obrys.

 

post-33-0-07191700-1362304152_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W 11 mam mały problem. Zalecane do tego silnika jest śmigło 13x6 lub x8.

Tylko, że osłona w silnika ma 21cm średnicy i te śmigła będą wystawać po kilka cm za maskę.

Można założyć większe 15, 16 ( http://nastik.pl/asp-fs91ar-p-217.html ), ale jest wtedy duży spadek mocy.

Co byście poradzili?

 

nie wiem czy już masz ten silnik ASP czy dopiero planujesz zakup...

nie myślałeś żeby wsadzić do modelu jakąś niedużą benzynkę?

zawsze to trochę więcej mocy i koszty eksploatacyjne niższe.

 

np:20~25cm

 

może coś takiego: http://www.nastik.pl...e20-p-3426.html

 

http://www.modelarsk...cm_V2,8215.html

 

ten jeszcze wygląda ciekawie http://www.modelarsk...GF_15,7370.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety silnik już mam zamówiony i nie ma możliwości zamiany, a szkoda .

 

Irek, napisałem o smigle 13' ( 14" do docierania ) bo tak jest w opisie silnika, może to jakiś błąd.

 

Cytat z innego wątku na tym forum

Śmigło 13x6 jest dobre ale do 2 taktów o poj. 9ccm. Z 91 to jest największa porażką.

Tak jak napisali poprzednicy- do tego silnika tylko 14x6, 15x4W, 15x6.

 

Dlatego chcę zasięgnąć opinii u tych co używają ten silnik.

Dzięki za fotkę .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Robert - ale w twoim cytacie stoi wyrażnie : ...do tego silnika tylko: 14x6, 15x4W i 15x6 . więc już nie wiem o co chodzi. W instrukcji każdego silnka podane są przedziały stosowanych smigieł w zalezności od typu modelu. Te maxymalne to do makiet. Moje dane są sprawdzone w przypadku ASP 61[13'] - latał z nim Vicomte, ASP 80[14] - latał Pfalz. Poza tym w instrukcji ASP FS 91 też podaja maxymalne - 15 calowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moje dane są sprawdzone

 

I ja tego nie podważam i dzięki za te dane.

W opisie silnika jest podany przedział śmigieł 13"do nawet 16".

np.13x6 APC 10900,14x6 MA 9400, 15x8 MA 7600,16x8 APC 7000. Te cyfry na końcu to moc jaką osiąga silnik na danym śmigle?

​Stosuje się jakiś przelicznik mocy do wagi modelu?

 

Mam nadzieję, że nie zagmatwałem i nie masz już dość moich wpisów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dojechał "motorek"

p-11.27.jpg

 

Dobrze się stało, Ze w całości mieści się pod osłoną. Muszę tylko dokupić odprowadzenie spalin.

 

p-11.28.jpg

 

Jakie dać kąty na ustawieniu silnika (na planie nie mam zaznaczone)?

Czy 3 w dół i 2 w prawo wystarczy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mówisz o kątach pochylenia i wychylenia ? - wstępnie powinno wystarczyć. Jesli masz na myśli ten karbowany przedłużacz wydechu to zastanów sie czy samemu czegoś nie zrobić. Mnie przepaliła sie ta końcówka już w pierwszej próbie oblotu modelu. Dodajmy do tego z 3-4 wcześniejsze odpalania silnika, więc nie na dlugo wystarczyła.Gdy kupowałem jeden z kolegów ostrzegał, że nic nie warta... nie wiem jak innym kolegom ona służy ale u mnie nie na służyła sie długo. Przy 4suwach dobrym rozwiazaniem jest gdy głowica silnika jest zwrócona w dół i pod kątem - np by była na - 7 - 8 tarczy zegara. ponieważ pewnie i tak robisz atrapę silnika więc głowica doskonale wkomponowała by się w całość. Ale to juz jak zechcesz bo chyba rzadko tu na forum stosowane jest takie poożenie głowicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy 4suwach dobrym rozwiazaniem jest gdy głowica silnika jest zwrócona w dół i pod kątem - np by była na - 7 - 8 tarczy zegara.

O, zaintrygowałeś mnie tym. Dlaczego jest to dobre rozwiązanie? Nie słyszałem o tym?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślałem, że sposób montażu jest bez znaczenia.

Rzeczywiście na różnych fotkach modeli przeważnie jest głowica w dół, ale myslałem że to podyktowane brakiem miejsca.

Co do wydechu to myślałem o silikonowej rurce, ale jak silnik będzie głowicą w dół to chyba będzie zbędna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pionowo w dół mam w Fokkerze D.VIII, a pod kątem w dół - cylinder gdzieś na 7-8 godz. w Vicomcie i Pfalzu. Ale moim malo jeszcze doświadczonym okiem nie zaobserwowałem różnic. Ale skoro radzili bardziej doświadczeni to co było robić... :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.