Skocz do zawartości

PZL P-11c


robloz
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Jedenastka otrzymała usterzenie

 

 

 

Powstaje także makieta silnika

 

p-11.11.jpg

Kibicuję po cichu twojemu pułaszczakowi. Byćmoże dzięki tobie ruszę z moim P-11c, który kupiłem od Pana Suchockiego jako ARC. Niestety model z braku czasu i funduszy zdobi ścianę i łapie kurz. Serce mi się kraje na ten widok. :( Mógłbyś przybliżyć jak wykonałeś to oprofilowanie silnika i jaki masz pomysł na kołpak śmigła?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z powodu zmiany napędu na spalinę musiałem wykonać osłonę od nowa (jeszcze nie skończona)

 

p-11.31.JPG

 

Poprzednia była wykonana z papieru klejonego z kawałków gazety na wikol i szpachlowana.

Cylindry to krążki preszpanu o dwóch rozmiarach.

Nowa osłona jest z laminatu, a cylindry ze starej osłony.Brakuje jednego, ąle tam będzie głowica silnika.

 

Co do kołpaka do użyję kupnego. Oryginalny (tak jak i śmigło) jest trochę nietypowego kształtu i trzebaby go robić od podstaw.

Jako że w klasie F-4H/P nie jest to oceniane to sobie darowałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo jestem ciekaw jak będzie się spisywał silnik w twoim modelu. Ja miełem ten silnik w Zlinie. Gdy model miał 3kg było świetnie ale gdy po kilku naprawach zrobiło się 3,6 kg to już wyraźnie brakowało mocy. Jeżeli utrzymasz zakładane 3kg to powinno być dobrze, chociaż nie wiem czy uwzględniłeś już doważenie na nos. Mój P-11c ma 2m rozpiętości i w stanie ARC waży 2,8kg. Docelowo wyjdzie coś ok.6kg. Stoję przed dylematem doboru silnika. Może jakieś sugestie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do silnika to nie doradzę . Jest to mój pierwszy spaliniak i się aż tak nie znam. Sam korzystałem z pomocy.

 

Co do wagi i wyrażenia ,po wstępnych przymiarkach nie wygląda to źle. Ale zobaczymy. Cały tył starałem się zrobić jak najlżej .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pit - bez przesady. Z ASP FS 80 - więc mniejsza moc latł mój model o masie jakieś 3,3kg. Wcześniej pierwszy start miał z FS 61. Z FS 61 wystartował z wody model o masie z pływakami jakieś 3,4 kg. Chyba sam przyznasz, że FS 91 posiada większą moc od wymienionych przeze mnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Irek to moje subiektywne odczucie. Jednak długość startu znacznie się wydłużyła gdy przybyło masy. W spokojnym locie wystarczało. Chciałbym tylko zwrócić uwagę, że ważne jest bezpieczeństwo startu i lądowania. Robert a jak u Ciebie wygląda lotnisko? Masz miejsca pod dostatkiem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja podamy mały offtopic: w Łukowie kolega modelarz zbudował replike P11. Patrząc na video na jutub to silnik ma ogromny naddatek mocy - model po prostu z ziemi wyskakuje do nieba :) Ten model staje się popularny. Fundacja Legendy Lotnictwa która buduje latają replike P11 wrzuciła tenże model RC na swojego fanpejdża. Ciekawy byłby miting latającej repliki z modelami RC w locie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Używam to co akurat mam pod ręką - chyba [Kontest] nie wiem czy dobrze napisałem 10% i różne mieszanki paliw. Mieszanki tylko dlatego, że akurat to się konczyło więc dolewałem nowego. Ale gdy FS 61 był nówką to na Artic Glow w ogóle nie chciał dobrze pracować choć na forum bardzo pozytywnie wyrażano sie o tym paliwie. Ale gdy już trochę polatał na [Kontest] to zaczął dobrze pracować na Artic glow. Ale może się okazać - nie czytałem instrukcji, że zalecane jest paliwo z 15% zawartością nitro. Tak sugerowali w moim OS FS 91 dlatego specjalinie pod ten silnik kupowałem paliwo Yamada 20%. Trochę tego paliwa dodawałem do innych stąd te wspomniane mieszanki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i razem byśmy polatali.... :)

 

Bardzo chętnie i zapraszam do Płocka.

 

11 maja są w Płocku zawody F-4H i F4H-P i na te zawody robię "11".(na naszej stronie jest informacja http://rcplock.pl/news.php . Może się skusisz?)

Czy mi się uda zobaczymy, czasu mało. Trzeba jeszcze dotrzeć silnik i oblatać.

Na pewno dam wcześniej znać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj dotarł kołpak i śmigiełka.

Od razu przymierzyłem jak to razem będzie pasowało.

 

p-11.32.jpg

p-11.33.jpg

 

Nie wiem tylko czy te otwory zapewnią odpowiednie chłodzenie, ale zawsze mogę je wyciąć póżniej.

 

Trwają też prace nad oprofilowaniem podwozia

 

p-11.34.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli można, chciałbym zapytać o przewidywaną konstrukcję zastrzałów - masz pomysł jak je wykonać?

 

Pytam ponieważ mam ten problem w mojej konstrukcji opisywanej tutaj:

 

http://pfmrc.eu/inde.../32348-pzl-p24/

 

P.S. Z takim kołpakiem bardziej przypomina sylwetką p11 Kobuz, może warto pójść w tą stronę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.