robloz Opublikowano 9 Marca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2013 Ma może ktoś zamontowany taki silnik glowicą do góry? Chcę się zorientować czy jest jakaś różnica w pracy ( w instrukcji jest napisane, że silnik pracuje w każdej pozycji) zanim wywiercę otwory pod łoże silnika. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pit Opublikowano 10 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2013 U mnie ten silnik głowicą do góry zawsze chodził bardzo dobrze. A głowicą w dół to już lipa. Mimo podłączonego żarzenia nie trzymał wolnych obrotów. Być może była to cecha mojego egzemplarza. Z tego co czytałem na tym forum te silniki na ogół pracują dobrze w każdej pozycji. Dodam jeszcze, że gwinty w układzie wydechowym są nieszczelne. Pomaga nawinięcie tasiemki silikonowej. Nie jest to konieczne ale jak tego nie zrobisz to kolanko i tłumik po kilku lotach będą wyglądały fatalnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robloz Opublikowano 10 Marca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2013 Dodam jeszcze, że gwinty w układzie wydechowym są nieszczelne. Pomaga nawinięcie tasiemki silikonowej. Dzięki za radę. Taśma teflonowa też będzie dobra? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 10 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2013 Pit - mówiąc o nieszczelności masz na mysli tylko ten model FS 91 czy ogólnie ASP FS? Mam ASP FS 61, 80 i OS FS 91 - na żadnym nie stwierdziłem takiej nieszczelności. Pisałem, że w moich modelach mam głowicę albo w pionie albo pod kątem. Mam też tradycyjnie głowicą do góry i też nie zauwazam jakich ś różnic ale skoro tak radzą to tak mam. Tu masz pierwsze odpalenie ASP FS 80: i OS FS 91: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robloz Opublikowano 10 Marca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2013 Podoba mi się odgłos pracy 91. Silnik zamontowany, kąty ustawione. Super się całość zmieściła pod maskę. Mam tylko mały problem. Chciałem założyć gumowe amortyzatory, ale silnik za dużo mi "wyjedzie" do przodu. Można je sobie darować? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 10 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2013 Można - ja nie używam. Wylot wydechy już tak na stałe? Znaczy tylko otwór w masce czy jego cześć będzie wystawała? Jesli nie będzie wystawała to strasznie będzie wysmarowany spalinami w środku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robloz Opublikowano 10 Marca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2013 Wylot wydechy już tak na stałe? To tylko przymiarka. Będzie otwór i końcówka wydechu będzie wystawać poza osłonę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 10 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2013 Wymień też pręcik igły składu mieszanki na dłuższy by wystawał z kadłuba. Użyłem do tego celu imbusa dłuższego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pit Opublikowano 11 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2013 Pit - mówiąc o nieszczelności masz na mysli tylko ten model FS 91 czy ogólnie ASP FS? Mam ASP FS 61, 80 i OS FS 91 - na żadnym nie stwierdziłem takiej nieszczelności. Tak, mam na myśli FS91, jak jest w innych to się nie wypowiem. Identyczny problem miało też dwóch innych modelarzy na naszym lotnisku właśnie z tym silnikiem. Trzeba uszczelnić gwint i po kłopocie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robloz Opublikowano 12 Marca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2013 Czy takie lutowanie podwozia ( na fotce próbne i mało dokładne) wystarczy do 3 kg. modelu? Pręty stalowe 4mm. W lżejszych zdawało egzamin, ale ten jest troszkę cięższy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 12 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2013 Przed lutowaniem owinałeś pręty drutem i dopiero zlutowałes - czyli tak jak należy. 4 mm pręty to to mam w modelu, który początkowo miał masę do lotu ponad 6kg. Teraz ma 5 coś. 3mm mam w modelu o masie do lotu 3, coś (3,2 lub 3,5) kg - ale nie oszczędzaj na osi bo czasem pręt 4mm to za mało. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robloz Opublikowano 15 Marca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2013 Jaką zastosować warbę? Planuję użyć akrylowej z mieszalnika, a na nią ten lakier http://www.modelemax.pl/product_info.php?cPath=21_583_590&products_id=8540 Czy to dobry pomysł? Ewentualnie co proponujecie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 15 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2013 Ale tak bezpośrednio malować na balsie? Trzeba papierem japońskim okleić i przelakierować, szlifować, lakierowac, szlifować... Użyłbym lakieru do modeli plastikowych Humbrol bo najbardziej odpowiada autentykowi. Potem zabezpieczyć piliuretanowym. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robloz Opublikowano 15 Marca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2013 Trzeba papierem japońskim okleić i przelakierować, szlifować Tak będzie zrobione, tylko o tym nie wspominałem. Część już jest pokryta japonką, a skrzydła i stateczniki Litespanem. Humbrol byłaby najlepsza bo znam potrzebne numery, ale czy można gdzieś ją dostać w większych pojemnikach niż 14ml. i 28ml.? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 15 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2013 Raczej tylko te małe puszeczki. Ale one są wydajne: na Vicomta - rozp ponad 160cm zużyłem chyba 3-4 puszeczki na pokrycie całego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robloz Opublikowano 16 Marca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2013 Mam mały problem z doborem farby na "11". W opisie tego modelu jest podana farba H-116 lecz wydaje mi się ona za ciemna. http://polish-made.com/samolot_mysliwski_PZL_P_11c_172-522.html W instrukci modelu który skleiłem była farbka FS 34088 / H-26.i ta mi bardziej odpowiada. Którą wybrać, a musi być dobrze dobrana by się nie "czepiali" sędziowie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 16 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2013 Znajdź stary temat Tomka z budowy pierwszego Łosia. Tam podawałem konkretny nr Humbrola, a Tomek był zadowolony z niego. To nie szkodzi, że to myśliwuiec, a Łoś bombowiec - oba zdasje się tym samym kolorem były malowane. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robloz Opublikowano 17 Marca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2013 Tematu z budowy I Łosia nie znalazłem. Jest II i III. Ale nie ważne ,zamówiłem humbrol H-26 i 65. Powinne być odpowiednie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 17 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2013 To dobrze, że nie znalazłeś bo trochę nakłamałem ...Jeśli chodzi o górne powierzchnie to książka podaje FS 30118 (FS to Federal Standard), a odpowiednikiem Humbrola jest nr 142. Powierzchnie dolne - kolor wybrałeś do wybitnie niemieckich maszyn z poczatkowego okresu wojny. Powinien być ciemniejszy FS 36329. Według Humbrola: 7 części nr 87 i 3części 34. Jednak najlepiej gdybyś zapytał o to na forach "plastikowych" modeli - np. http://www.modelarstwo.org.pl/forum/index.php. Chyba, że nie chodzi aż o taką dokładność kolorystyczną. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robloz Opublikowano 17 Marca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2013 (edytowane) Dzięki za link. Już się zarejestrowałem i czekam. Polecono Pactra Polish Khaki I i Polsh blue II. Znalazłem też taką str.i z niej chyba wezmę potrzebne dane ( jest tam wspomniany Polski Khaki) http://www.minireplika.pl/w-przygotowaniu/151-barwy-farb-uzywanych-w-wojsku-polskim-w-latach-trzydziestych-xx-wieku Edytowane 17 Marca 2013 przez robloz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi