Ryszard_I Opublikowano 27 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2013 Piotr bierz ten http://shop.modellbau-freudenthaler.at/index.php?cat=183&product=RFM%209180MK%20&sid9CD8CDB98D53437E89BD191584E21CD9=h6e3aptj4civp0rigcg2pdgqt7 . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cZyNo Opublikowano 27 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2013 Rozmiar łopatek jest od razu, przez producenta, podawany z uwzględnieniem kołpaka. Na stronach producentów śmigieł, nie wsklepach, są podawane tabele, ile jest doliczane na kołpak. Zresztą łatwo to zauważyć, po zmierzeniu długości śmigła linijką. Tyle ze supporty montażowe do łopatek mogą mieć rozstaw np od 32 do 58mm Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ryszard_I Opublikowano 27 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2013 Dla Piotra dodaję fotkę kabinki http:// Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotralski Opublikowano 27 Lutego 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2013 Piotr bierz ten http://shop.modellba...vp0rigcg2pdgqt7 . ten właśnie miałem na myśli pisząc PS w poprzednim poście (ale dzięki za czujność!) PS Kabinka wypas!!! Dzięki!!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
psiwak Opublikowano 27 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2013 Tyle ze supporty montażowe do łopatek mogą mieć rozstaw np od 32 do 58mm Jurek, bubu2 ma racje. Lopaty projektuje sie pod konkretny rozstaw. Np lopaty AeroNaut 15x8 nie maja 7,5 dlugosci One sa zaprojektowane pod rozstaw okuc 52mm i dla tego rozstawu to jest 15x8 Dla rozstawu mniejszego, zmniejsza sie odpowiednio srednica oraz skok wapniak, ciezko mi wywnioskowac co ty tam robiles Ale to pewnie moja wina bo ..... szkoda slow Jak dobrze pamietam to smiglo z mniejszym skokiem ma wieksza sprawnosc przy przy malych predkosciach w stosunku do duzego skoku U ciebie jest duzo zmiennych, rozne silniki mocowania etc. Nie ma wzorca wiec ciezko cokolwiek wnioskowac jak dla mnie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cZyNo Opublikowano 27 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2013 Wiem ze tak łopatki są liczone. Co nie zmienia faktu ze rozmiar jest tylko dla jednego wymiaru supportu. Dla innego mocowania rozmiar rzeczywisty jest inny niż założony przez producenta. I o to mi chodziło. Wymiar wymiarem, ale jak zamontujemy go w modelu to może trochę sie różnic. Szczególiki ale bardzo przydatne w życiu codziennym latacza Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotralski Opublikowano 27 Lutego 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2013 Dla Piotra dodaję fotkę kabinki Tak dla pewności: Prawa strona obrazka to przód kabinki? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wapniak Opublikowano 27 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2013 wapniak, ciezko mi wywnioskowac co ty tam robiles Chciałem na szybko pokazać, jaki wpływ na osiągi modelu może mieć konstrukcja śmigła. A ma wielki. To tylko tak, pod rozwagę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kojani Opublikowano 27 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2013 To jest stwierdzenie czy też omówienie wyników "testów" w/w ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ryszard_I Opublikowano 27 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2013 Piotr, prawa strona obrazka to przód kabinki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotralski Opublikowano 28 Lutego 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2013 Ryszard, zamówiłem w Höllein kołpak do Alpiny (i nie tylko ). Czy podczas rozkręcania napędu (z oringiem) nie ma obawy że śmigła przytrą kadłub? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ryszard_I Opublikowano 28 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2013 Oring tak dobierasz aby ułatwiał zamykanie, wspomagał działanie pędu powietrza . Nie może być zbyt ciasny.Zauważ,że na moim filmiku pokazującym działanie kołpaka trzymam górną łopatkę w stanie otwartym przez co wstępnie napinam oring.Zrobiłem to po to aby pokazać działanie. Gdybym nie napiął wstępnie oringa dolna łopatka odstawałaby od kadłuba ok.1cm ale wystarczy lekki dmuch powietrza i łopatka przylgnie do kadłuba.W czasie rozruchu łopatki natychmiast się rozchylają i na kadłubie czy kabinie nie ma śladów. Nawiązując do kołpaków RF i Reisenauer a ogólnie do wszelkich kołpaków mocowanych za pomocą śrub dociskowych (kołpaki RF) i kołpaków zaciskowych (Reisenauer) dobrze jest trzymać się pewnych zasad. Kołpak typu RF powinien być mocowany na wale jednostronnie szlifowanym i to nie do końca wału ( w miejscu w którym śruba dociska do wału).Zapobiega to odpadnięciu śmigła w czasie lotu w momencie gdy poluzuje się jedna lub dwie śruby dociskowe.Wtedy to jedna ze śrub dociskowych oprze się o próg szlifu i jest szansa , że śmigło nie odpadnie. Zdarzyło mi się po wylądowaniu zauważyć luźny kołpak. Natomiast przy kołpakach Reisenauer (zaciskowych) wał powinien być nieszlifowany co zapewni maksymalną powierzchnię przylegania obsady do wału. Przy kołpakach zaciskowych dobrym nawykiem jest odtłuszczenie wału i obsady przed montażem (alkohol izopropylowy itp.). Z uwagi na wyżej wymienione warunki montażu należy zdać sobie sprawę z tego,że stosowanie zamiennie tych dwóch kołpaków przy jednym napędzie jest utrudnione.Można jako pierwszy stosować Reisenauera i jak się nie sprawdzi to wtedy szlifować wał i zakładać RF.Wał przekładni HACKER daje się piłować dobrym iglakiem więc należy przy zamontowanym w kadłubie napędzie zamontować kołpak, dokręcić śruby a następnie odkręcić śruby i zdjąć kołpak. Na wale pozostaną ślady po śrubach i wiadomo w którym miejscu piłować. Piłować na głębokość ok.1mm z jednej strony (pod jedną śrubę) z lekkim zapasem w obu kierunkach, aby można było kołpak przesuwać w przód i w tył po poluzowaniu śrub celem ustawienia minimalnej szczeliny przy kadłubie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotralski Opublikowano 1 Marca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2013 Ryszard wielkie dzięki za wszystkie uwagi - naprawdę to dla mnie (i zapewne wielu innych Kolegów) cenna wiedza! Do Alpiny wziąłem Reisenauer'a - nie chce by jak to trafnie nazwałeś zwisał mi szpadel Czy te piłowanie osi jest naprawdę takie konieczne? Nie wystarczyło by np. odtłuścić, lekko posmarować klejem do śrub i dobrze (z przyłożeniem) dokręcić? Kopnięty kołpaczek wziąłem do Falcona. Pomimo że nie mieli na stanie zapewnili że w 10 dni załatwią. Ostatnio zaczeli robić na ośke 5mm. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ryszard_I Opublikowano 1 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2013 Opisane przeze mnie metody nie są oczywiście metodami "jedynie słusznymi" . Przy napędzie z miękkim startem można spróbować nie piłować.Zaznaczam, że o szlifowanym wale była mowa tylko w przypadku kołpaka RF, nie w przypadku Reisenauera. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotralski Opublikowano 1 Marca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2013 Pytałem tak dla zasady, bo w Falconie też mam "gładką" w sensie bez nacięć ośkę. Pewnie sprawdzę organoleptycznie, bo piłowanie zostawię jako ostateczność Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konrad_P Opublikowano 1 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2013 Piotr możesz podać linka do tego kołpaka co ma być za 10 dni. Też szukam do Falkona i Albatrosa na ośkę 5mm. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotralski Opublikowano 1 Marca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2013 Konrad, oczywiście że tak. http://www.hoelleinshop.com/Zubehoer/Luftschrauben-Spinner-Mitnehmer-und-Zubehoer/Spinner/fuer-Klappluftschrauben/Freudenthaler-Spinner/Freudenthaler-Spinner-SPEZIAL/CFK-Spinner-40-5mm-mit-Versatz-0-verdreht-und-Kuehlbohrung.htm?shop=hoellein&SessionId=&a=article&ProdNr=RFM9140%2F5K&t=49303&c=46415&p=46415 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ryszard_I Opublikowano 1 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2013 Piotr czy nie zapomniałeś o obsadzie do tego kołpaka ( rozstaw 52mm). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotralski Opublikowano 1 Marca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2013 Oczywiście Ryszard, zamówiłem: - RE-K52.6,0.8 RS-Mittelteil 52/6,0/8 mit Klemm-Befestigung - RE-50 Turbo-Leichtspinnerkappe ø50mm nawet oringi wziąłem od nich. Tak na wszelki wypadek oba rozmiary (48-55mm oraz 41-48mm). PS. No i parę innych pierdółek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
heksodus Opublikowano 6 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2013 Panowie gdzie najbliżej można kupić silnik sneu 1509? Bo narazie to widze go tylko za oceanem.I czy wogóle jest warty tej ceny.Jesli ktoś miał stycznosc to z chęcią wysłucham,pozdrawiam.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi