wiatrak Opublikowano 19 Kwietnia 2013 Opublikowano 19 Kwietnia 2013 Piękny, duży model Powodzenia, i dużej cierpliwości w oklejaniu
kmada Opublikowano 19 Kwietnia 2013 Autor Opublikowano 19 Kwietnia 2013 jarek1303 Z tymi lotkami to zdaje się być mit I na oryginalnym profilu i tutaj, ewentualne "odwrotne" działanie lotek skutecznie wyeliminuje różnicowe wychylenie lotek - zresztą, dobre zawsze. Jeśli twoja 25ka jest na R-308, zrób jak W. Shier zalecał 25 stopni w górę, 15 w dół Zasilanie 4S 3000 mAh, silnik NTM 35-42 (700W i 1000KV), regulator 60A, ciąg teoretyczny ~2.2 kg na 11x5. Wagi nie wiem ile po oklejaniu przybędzie, do 2,2 - 2,4kg? Kici nie oddam wiatrak Dzięki Oklejanie idzie przyjemnie
tomekst16 Opublikowano 19 Kwietnia 2013 Opublikowano 19 Kwietnia 2013 Robiłem lotki w wersji 25 i w 10 też, spełniały swoją funkcję prawidłowo.
kmada Opublikowano 27 Kwietnia 2013 Autor Opublikowano 27 Kwietnia 2013 Wicherek oklejony... parę baboli się trafiło: końcówki skrzydeł ze zmarszczeniami nie do usunięcia (więcej elementów trzeba było dodać, na których oparłaby się folia), falista krawędź spływu SW (to nawet fajne jest ), za mocno ściągnięty brzeg lotki, szpara jest do żebra i parę mniejszych fałdek gdzieniegdzie, których lepiej już nie ruszać Ale bez lupy wygląda chyba spoko: Z oświetleniem: Jeszcze napisy drobne, zapakować wyposażenie i powalczyć z sekwencyjnym włącznikiem świateł
wiatrak Opublikowano 27 Kwietnia 2013 Opublikowano 27 Kwietnia 2013 Jestem pod wrażeniem. Model jest PIĘKNY Oświetlenie robi naprawdę duże wrażenie podświetlając od środka konstrukcję. Fajnie było by zobaczyć nasze modele razem obok siebie
kmada Opublikowano 1 Maja 2013 Autor Opublikowano 1 Maja 2013 No i po oblocie, tradycyjnie, niezbyt udanym Wystartowałem z lotniska modelarskiego, awaryjnie lądowałem na pasie lotniska cywilnego O.o Wiał dość silny wiatr, ale zelżał nieco, dlatego zdecydowałem się na start. Jednak dla dwu metrowej "gazety" i tak był zbyt duży. Wyważenie na przednim dźwigarze, okazało się zbyt tylnie (lub kąty zaklinowania są złe +1 płat, 0 statecznik), nie mogłem płynnie obniżyć lotu, dodanie gazu powodowało potworne zadzieranie mimo skłonu 3 stopni w dół, nawrócenie i lot pod wiatr okazały się niemożliwe, po dłuższej walce, musiałem dość brutalnie sprowadzić wicherka na ziemie :/ Straty w sumie niewielkie ale irytujące, główny bagnet złamany, usztywnienie i spływ prawego płata złamane przy nasadzie, piasta zgięta (zamówić z chin trzeba :/) a golenie z tego fajnego twardego aluminium z obudowy jakiegoś urządzenie elektronicznego tak śmiesznie się powyginały Zdjęcia, film na którym niewiele widać: http://youtu.be/KSd0rVJph0Y Wiatrak, fajnie by wyglądały Mały i duży. P.S. Ty swojego masz na ClarkY, jak masz kąty i wyważenie ustawione?
przemo Opublikowano 2 Maja 2013 Opublikowano 2 Maja 2013 Wygląda niesamowicie Twój Wicherek szczególnie oświetlenie ... po oblocie troszkę mniej niesamowicie ale trzymam kciuki za szybką naprawę i w końcu za udany lot Napis "wicherek 50 rc" na boku kadłuba wycinałeś ręcznie ?
kmada Opublikowano 2 Maja 2013 Autor Opublikowano 2 Maja 2013 Tak, ręcznie, nie wyszło jak na ploterze, ale z daleka ujdzie. W zasadzie gdyby nie piasta, to klej schnie i zostaje zamknąć poszycie. Następny oblot, będzie według przykazań, wyrzuty z ręki nad wysoką trawą, no bo to jaja jakieś, że nie da się w dół lecieć
Pioterek Opublikowano 2 Maja 2013 Opublikowano 2 Maja 2013 Następny oblot, będzie według przykazań, wyrzuty z ręki nad wysoką trawą, no bo to jaja jakieś, że nie da się w dół lecieć Myślę że nie małeś wyważonego modelu. Wyważanie Wicherka jest często zwodnicze bo zachowuje sie on jak typowy wierszak na ubrania (dośc cięzko złapać moment odpowiedniego wyważenia). Należy tak wyważyć model aby dołożenie nawet niewielkiego ciężaru na nosie powodowało niewspółmiernie duże pochylenie modelu do przodu. Model powinien być też wyważony lekko na nos. Zaklinowanie statecznika +2 stopnie. (ok 2mm podkładka pod krawędź natarcia statecznika). Ja bym nie bawił się w puszczanie modelu z ręki masz zainstalowany szybki profil (jeżeli dobrze zauważyłem to Clarc Y) to raczej startuj z podwozia.
GiulioN Opublikowano 2 Maja 2013 Opublikowano 2 Maja 2013 Myślę że nie małeś wyważonego modelu. Jestem tego samego zdania, model latał jakby z opuszczonym ogonem, co jest typową oznaką tylnego wyważenia i też się parę razy na tym przejechałem
Pioterek Opublikowano 3 Maja 2013 Opublikowano 3 Maja 2013 Myślę równierz że dzięki dużej łopacie (ster wysokości) jaką posiada Wicherek model przeżył ten lot bo był w stanie chwilowo balansować niewyważenie. Gdyby był to zwyczajny model pewnie nie dało by się go sprowadzić bezpiecznie na ziemię.
kmada Opublikowano 3 Maja 2013 Autor Opublikowano 3 Maja 2013 Pioterek, to był cyrk i nerwy, brakowało wychyleń żeby go zmusić do lotu w dół w miarę spokojnego. Także tylnie wyważenie zauważyłem po sekundach lotu i to jest bezsprzeczne, ale zakres niesterowności i dziwnych zachowań mnie zaskoczył, zwłaszcza że inny mój model: http://pfmrc.eu/index.php?/topic/27967-g1-80-skyfahrer/page__p__385104&do=findComment&comment=385104, na ClarkY (tylko, że 15%) i płaskim stateczniku lata całkiem poprawnie wyważony w 1/3 skrzydła, poza tendencją do zwalania się przez skrzydło w zbyt wolnych zakrętach (15% )
noker Opublikowano 3 Maja 2013 Opublikowano 3 Maja 2013 Ja rozumię. że model ma fajne oświetlenie, ale robić oblot po ciemku?
Pioterek Opublikowano 3 Maja 2013 Opublikowano 3 Maja 2013 Pioterek, to był cyrk i nerwy, brakowało wychyleń żeby go zmusić do lotu w dół w miarę spokojnego. Także tylnie wyważenie zauważyłem po sekundach lotu i to jest bezsprzeczne, ale zakres niesterowności i dziwnych zachowań mnie zaskoczył, zwłaszcza że inny mój model: http://pfmrc.eu/inde...104#entry385104, na ClarkY (tylko, że 15%) i płaskim stateczniku lata całkiem poprawnie wyważony w 1/3 skrzydła, poza tendencją do zwalania się przez skrzydło w zbyt wolnych zakrętach (15% ) Ten nowy też będzie latał poprawnie tylko go porządnie wyważ. Jak model leci w gorę to w końcu zaczyna mu brakować prędkości i wali się na skrzydło a jak go już opanujesz na chwilę to zaraz wali się w w dół i zabawa od nowa.. Ja ostatnio przeżyłem coś podobnego z moim spitfire. Przeniosłem go na nową aparaturę i przy próbnym oblocie oblocie model darł mi mocno do góry. Poprosiłem więc stojącego obok kolegę żeby mi pomógł ztrymować ster wysokości bo ja cały czas drąga trzymałem do dołu. Oczywiście mi pomógł tylko że jeszcze dołożył wychyleń. Głosno od niecenzuralnych słów było na całe lotnisko - nadzwyczajnym wysiłkiem uratowałem model i potem było już spokojnie ale te parę chwil adrenalina była bardzo wysoka.
kmada Opublikowano 3 Maja 2013 Autor Opublikowano 3 Maja 2013 Byle by tylko model sprowadzić w miarę w całości A przeciągnięcia bałem się bardzo, bo nie wiedziałem czy zwali się w korek czy przepadnie łagodnie i ile wysokości na wyrównanie by trzeba. Światełka baaardzo pomagały w ustaleniu położenia
Pioterek Opublikowano 12 Maja 2013 Opublikowano 12 Maja 2013 Co tam słychać u Wicherka 50, latamy powtórny oblot ?
kmada Opublikowano 12 Maja 2013 Autor Opublikowano 12 Maja 2013 Nie, śledzimy paczkę z m.in. potrzebną częścią zamienną (piasta) Po za tym, model czeka gotowy
Pioterek Opublikowano 13 Czerwca 2013 Opublikowano 13 Czerwca 2013 Co słychać u Wicherka 50 ? Kiedy lecimy ?
kmada Opublikowano 12 Marca 2014 Autor Opublikowano 12 Marca 2014 Wicherek żyje, a nawet lata. Parę fotek i filmik z dziś: http://youtu.be/ehrfPQLT-wE
Rekomendowane odpowiedzi