Gość Jerzy Markiton Opublikowano 4 Października 2012 Opublikowano 4 Października 2012 Do wysokich obrotów silnika (przekładni) i dużych prędkości. Generalnie - do b.szybkich modeli a do tych Falkon niestety nie należy. Nie robiłbym z tego problemu. Masz - to lataj na nich. To model do rekreacji. Mnie byłoby szkoda pieniędzy na zakup szerokich łopat by przyspieszyć wznoszenie o 2m/s, wykonać 1 wciąg więcej czy zmniejszyć prąd o 3A. Piany trudno się pozbyć. Jedyne rozwiązanie to wydłubywać..... Lub zrobić sobie długie wiertełko z rurki węglowej np: Fi 8mm, wycelować w dźwignię serwa i kręcić w paluchach. Zrobisz sobie prowadzenie dla popychaczy 6mm. Zamiast piany możesz sobie zrobić wręgę lub dwie ze styroduru o wymiarach zbliżonych do średnicy belki ogonowej, zrobić w nich otwory na bowdeny i wepchnąć do kadłuba jeśli jeszcze można, tzn: aktualne jeśli jeszcze nie wkleiłeś półki na serwa. Od tyłu tego nie wepchniesz. Możesz jeszcze spróbować usunąć skrzyżowanie bowdenów, włożyć pręt stalowy do pancerzy i na zewnątrz kadłuba zastosować magnesy, które przyciągną pancerz do boków kadłuba. Całość potraktować cyjanoakrylem, który ustabilizuje pancerz wzdłuż boków. Zdażyło mi się jednak, że po 2 miesiącach pancerz rozpadł się zupełnie, wykruszył. Nie wiem czy trafiłem na pancerz zrobiony z innego niż zwykle materiału czy na inny cyjanoakryl. Odłożyłem ten sposób do działu ciekawostek. Pozdrawiam - Jurek
Artek Opublikowano 5 Października 2012 Opublikowano 5 Października 2012 Latam Falkonem już 4 rok wyłącznie po nizinach mazowieckich. Z tegorocznego lata wybrałem dwa zapisy. Że Falkonem da się polatać wysoko, poniżej dowód, w postaci zapisu z wario. Wysokość 800m oczywiście nie za długo utrzymywana bo loty 2 m. szybowcem na tej wysokości to kuszenie losu. Proszę o zwrócenie uwagi na siłę noszenia termiki która wynosiła średnio 2m/s . Uploaded with ImageShack.us Jak wiadomo tegoroczne lato obfitowało w burze poniższy zapis został zrobiony właśnie po jednej z takich gwałtownych burz. Nawałnica zaczęła się około godziny 16 a po d wieczór piękna pogoda zupełna flauta ZERO noszeń a czemu to wyjaśnia wykres. Inwersja temperatury. Poniżej 100 m temperatura gwałtownie spada o 4 C. Przy okazji mogłem dokładnie sprawdzić jaką to doskonałość posiada Falcon ,średnie opadanie w warunkach absolutnie atermicznych nie zakluczonych najmniejszym powiewem powietrza wynosi 0.66 m/s, moim zdaniem doskonały wynik. Uploaded with ImageShack.us
heksodus Opublikowano 5 Października 2012 Opublikowano 5 Października 2012 Panowie 1800g dla falcona to jeszcze dobra waga czy juz cegla? Bo tyle mi wychodzi przy 30004s,przy 22004s 1700g. Co radzicie ,bo własnie robie półkę na baterie.
Marcin81 Opublikowano 5 Października 2012 Opublikowano 5 Października 2012 Panowie 1800g dla falcona to jeszcze dobra waga czy juz cegla? Bo tyle mi wychodzi przy 30004s,przy 22004s 1700g. Co radzicie ,bo własnie robie półkę na baterie. Dobra.
cZyNo Opublikowano 5 Października 2012 Opublikowano 5 Października 2012 Ujdzie. Szczególnie na jesień . Choć 1700 lepiej. Jak to napisał konstruktor optymalna waga to 1500-1600. Ale latał też przy wadze 2300. Tylko lotnisko długie musi mieć.
buwi777 Opublikowano 5 Października 2012 Opublikowano 5 Października 2012 [...]. Ale latał też przy wadze 2300. Tylko lotnisko długie musi mieć. Klapy i siada do nogi
heksodus Opublikowano 5 Października 2012 Opublikowano 5 Października 2012 Ale stosunek trochę większej pojemnosci bat do wagi sie obłaci?
RobertK Opublikowano 5 Października 2012 Autor Opublikowano 5 Października 2012 Panowie 1800g dla falcona to jeszcze dobra waga czy juz cegla? Bo tyle mi wychodzi przy 30004s,przy 22004s 1700g. Co radzicie ,bo własnie robie półkę na baterie. To zależy jak chcesz latać i co robić tym modelem. Ja latałem Falkonem , który ważył 2400g
Gość Jerzy Markiton Opublikowano 5 Października 2012 Opublikowano 5 Października 2012 Osobiście dobierałbym pojemność akumulatora do prądu zużywanego przez silnik. Ale jeśli oba się mieszczą w granicach rozsądku przy przewidywanym poborze to wybrałbym 2x2200 (na wymianę oczywiście) niż 1 3000. - Jurek
cZyNo Opublikowano 5 Października 2012 Opublikowano 5 Października 2012 Jurek czesto ma dar zgrabnego pisania
heksodus Opublikowano 5 Października 2012 Opublikowano 5 Października 2012 Miałem na mysli raz 2200 lub 3000 . Ale przy 75amperach to te 2200 to tak cieniutko;/
cZyNo Opublikowano 5 Października 2012 Opublikowano 5 Października 2012 Na początek weź lżejszy pakiet. Wyczuj model a potem szalej z waga, kątami zaklinowania itp itd
cZyNo Opublikowano 6 Października 2012 Opublikowano 6 Października 2012 Klapy i siada do nogi Wiesz... Polecam Toxica. Niestety Falcon zostaje modelem zapasowym To dopiero jest Czad i szaleństwo !!
heksodus Opublikowano 6 Października 2012 Opublikowano 6 Października 2012 No dosć ciekawy;) dopiero sie zagłebiam w motoszybowce i jeszcze nie mam obranego kierunku,więc kupiłem to o czym najwięcej tu pisano,a dalej zobaczymy,napewno lubię duże prędkości,więc zobaczymy co można wycisnąć
Gość Jerzy Markiton Opublikowano 6 Października 2012 Opublikowano 6 Października 2012 2x 2200 napisałem z powodu krótszego czasu pracy na 1. Dlatego dodałem - na wymianę Falcon prędkością nie powala, niezależnie od masy. Zwiększanie mocy i masy modelu w każdym przypadku ma swoje granice, w tym prędkość. Potem robi się cegła. Nawet nie latająca, raczej rzucona. Falcon jest świetnym modelem ale profil: SD-7084 jest do termiki a nie do prędkości. Postaraj się zatrzymać na masie 1500 - 1700g. To jest zdaje się jego optimum. Jeśli to osiągniesz z akumulatorem 3000 to taki zastosuj. 75A to dużo dla tego silnika. Obawiam się, że będziesz zamieniał energię na ciepło, w tym na powierzchni skrzydeł a nie na szybkość. W momencie startu komfortu dostatecznego ciągu też raczej nie odczujesz z racji planowanego śmigła. Ale może się mylę ? Silnik i śmigło, daleko do optymalnego, lepiej sprawdziłoby się w modelu typu: Flash, Backfire, Ariane, ION itp. Pozdrawiam - Jurek
heksodus Opublikowano 6 Października 2012 Opublikowano 6 Października 2012 Domyslam sie ,ze silnik nie jest idealny bo miał siedziec w jakims pylonie 120cm rozpietosci,ale ze zalega na pułce postanowilem go ulokowac w falconie,Jesli chodzi o profil to fakt nie jest najlepszy do prędkosci ale zamierzam znalesc kompromis czyli i do poszybowania i do pozap.... a co z tego wyjdzie nagram i ocenicie;) A ten silnik ma 60a ciagłego prądu wiec 75A to chyba nie az tak duzo,mierzone na stole nie w locie
buwi777 Opublikowano 6 Października 2012 Opublikowano 6 Października 2012 Wiesz... Polecam Toxica. Niestety Falcon zostaje modelem zapasowym To dopiero jest Czad i szaleństwo !! Pozostańmy przy temacie tegoż wątku - please ... o Toxicu jest inny i nie porównujmy dobrego VW Golfa z Audi A6 ...
cZyNo Opublikowano 6 Października 2012 Opublikowano 6 Października 2012 Pozostańmy przy temacie tegoż wątku - please ... o Toxicu jest inny i nie porównujmy dobrego VW Golfa z Audi A6 ... oj tam...to tak OT było. Jakoś nie mogłem sie powstrzymać. Sorki Ale Falcon jest wolny
heksodus Opublikowano 7 Października 2012 Opublikowano 7 Października 2012 Ale pewnie łatwiej łapie termike czy tez nie;)
buwi777 Opublikowano 7 Października 2012 Opublikowano 7 Października 2012 Ale pewnie łatwiej łapie termike czy tez nie;) A to już w głównej mierze zależy od "sterującego". ps. łapie, łapie .....
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.