cZyNo Opublikowano 15 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2014 co do zawodów...szykuj balast prognozy w górnych granicach regulaminowych (lub nawet ponad to) A modelik fajny. I do tego z Bielska Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Czaro Opublikowano 15 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2014 Prognozy dłuższe jak trzydniowe to wróżenie z fusów Jaką masz strukturę kadłuba? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cZyNo Opublikowano 15 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2014 Po części prawda. Jak prognoza sie nie sprawdzi to moze zerkne na lotnisko Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Góra Opublikowano 16 Marca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2014 Jaką masz strukturę kadłuba? Hej, mam 2 layup'y/ struktury: 1: to co na zdjęciach w poprzednim poście to -1x węgiel 93g - 45o i węgiel 100g wzdłuż - to powyższe jest także na zakładce - dodatkowo po bokach kadłuba jest pasek szeroki na 5mm jednokierunkowego węgla, ułożony ponad zakładką dzięki czemu mam 2 warstwy jednokierunkowe na całej bocznej płaszczyźnie rurki - przód szkło 5x50g, dwie warstwy (0, 90o) ułożone za skrzydło, za drugą śrubę Masa 34g+2g pokrywka kabinki 2: to co na zdjęciach załączonych do tego postu: - 1x węgiel jednokierunkowy 100g (5cm przed skrzydłem do końca ) - 2x szkło 50g całość na zewnątrz i wewnątrz - przód od mocowania skrzydła z tkaniny aramidowo-węglowej 160g/m2 - pylon statecznika z węgla 93 Masa trochę większa bo 36g+ pokrywka, Model na poniższych fotkach ma kadłub z tą drugą strukturą, zamierzam go sprzedać coby mieć za co się transportować do Zielonej Góry Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Czaro Opublikowano 19 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2014 2x50 z przodu, wydaje się strasznie mało. Nie masz miękko? Ja w swoich daję 5x50 ze szkła, albo 3x60 z kevlaru + 1x50 ze szkła. Przepraszam, ale nie widzię na zdjęciach, czy belka ogonowa jest w przekroju okrągła? Stąd dodatkowy pasek węgla kierunkowego w poziomej płaszczyźnie? Szacuneczek, że chciało Ci się samemu zrobić dwie formy do kadłubów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Góra Opublikowano 19 Marca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2014 Hej, napisałem, że jest 5 warstw szkła 50, z czego 2 zachodzą na węgiel aż do końca skrzydła w tym kadłubie co powyżej belka jest okrągła dlatego ten pasek węgla Co do form to jesteś w błędzie: Ja zrobiłem tylko formę opisaną na początku wątku z owalnym przekrojem rurki Drugi kształt kadłuba nie jest z mojej formy - kolega ją odkupił od A.Siamy a ja zrobiłem z niej kadłuby na zawody. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Czaro Opublikowano 19 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2014 Czytałem trzy razy i za każdym widziałem "2x50". Za mało sypiam ostatnio, sorry A już myślałem, że taki pracowity jesteś. Mistral? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Góra Opublikowano 20 Marca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2014 Ano Mistral. Szkolenie laminowania dlg z form negatywowych też już trwa Zmodyfikowałem nieco stronkę o modelach, wraz z zapowiedzią o modelu ze skrzydłem z foremnika: http://pysinator.wix.com/buteo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jaciomp Opublikowano 14 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2014 Cześć! Ktoś już latał tą konstrukcją? Chciałbym zasięgnąć opinii niezależnych Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cZyNo Opublikowano 14 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2014 Tanio i dobrze. Nie ma co sie zastanawiać i pytać tylko kupować Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KamilDudek Opublikowano 14 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2014 I ja się zgadzam, bardzo przyjemny model na początek. Lata naprawdę dobrze, fajnie łapie termikę no i rzuca się przyjemnie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Góra Opublikowano 20 Maja 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2014 Poniżej wrzucam log z rzucania sprzed paru tygodni modelem NEXT na profilu edge (4 panele na połówkę), po weekendzie będą ciekawsze logi - bo z zawodów w Zielonej Górze. Na nadchodzący weekend przyszykowane są NEXT'y (a w zasadzie same skrzydła + stateczniki, kadłubów brak :/ ) na profilu Zone V2, o nieco mniejszej powierzchni skrzydła. Fotka skrzydeł na profilu Zone2 - z kesonem węglowym w trakcie jego wykonywania: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
msp-elektronik Opublikowano 5 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2014 Jakimi farbami malujesz mylar? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Góra Opublikowano 2 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2015 Jakimi farbami malujesz mylar? Lakieruję farbami akrylowymi w spray'u - konkretnie ostatnio Motip, i Deco Color Fluorescent. Szczegóły modelu na profilu Zone2 z kesonem węglowym trochę się opóźnią jeszcze w stosunku stwierdzenia "po zawodach w Zielonej" - ale postaram się przez weekend porobić zdjęcia i zrobić wpis. EDIT Cześć wszystkim, Dawno nie aktualizowałem wpisu o modelu NEXT, a przez ostatnie pół roku nieco się w temacie działo. Wykonałem zapowiadane wcześniej skrzydła z węglowym kesonem na profilu ZONE 2 oraz kompletny samolot bez kesonu, po czym wyjechałem do Drezna do Pracy – wspominam o tym tutaj, bo to w Dreźnie powstały takie konstrukcje DLG jak Aspirin czy Salpeter w tamtejszej "modelarni" TUD-Modelltechnik. Skrzydło z kesonem węglowym: Skrzydło na profilu zone2 zaopatrzone zostało w serwomechanizmy Hitec HS45-HB już w trakcie laminowania – jest to przede wszystkim szybki oraz estetyczny (do pierwszej wymiany serwa) sposób na montaż serwomechanizmów. Poniżej zamieszczam zaległe zdjęcia skrzydła: Drugim modelem NEXT, który powstał w Niemczech jest zestaw modelu w wersji lekkiej, bez kesonu Masa do lotu może się zaczynać od 240g przy ~20dm2 powierzchni: Model na lotnisku koło Drezna: Spędzając kilka wakacyjnych weekendów jako pomocnik na zawodach Euroturu F5J, spodobała mi ta konkurencja czego efektem było zainteresowanie się konkurencją, a obecnie podjęcie się wykonania 4 metrowego modelu F5j w postaci konstrukcji z form negatywowych. Ale o tym więcej jak znajdę czas następnym razem – oraz już w odpowiednim dziale. Podobnej wielkości projekt wykonuję wraz z Kolegami w ramach realizacji projektu na uczelni : zapraszam do lajkowania www.facebook.com/aeroteamagh Pozdrawiam Serdecznie w Nowym Roku Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cZyNo Opublikowano 2 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2015 No to wreszcie jakis konkretny polski projekt moze jednak cos kupie w tym roku Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kinemax Opublikowano 2 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2016 Troszkę odświeżę... Dotarł mój Next, wersja szklana, wzmocniona z zainstalowanymi serwami. Poza drobnymi zastrzeżeniami natury estetycznej (kombinacja szary + różowo-szarawy nie jest moją ulubioną ), model wygląda i lata bardzo przyjemnie - dużo lepiej niż moja poprzednia metrówka. Muszę się jeszcze trochę nauczyć, dostosować nadajnik (Taranis X9E) do programu AD.DLG przez przełożenie switch-a chwilowego na lewą stronę no i do roboty.. [edit] Waga do lotu 248g, zawiera: - baterię 1s 1Ah (zrobioną z 2s 500mAh), - doważenie dzioba 5g, - doważenie prawego skrzydła 3g - "efekty artystyczne" (paski z kolorowej taśmy) ok 3g Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Góra Opublikowano 14 Czerwca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2016 Witam,Po pewnej nieobecności w tym wątku przedstawiam nowości:Stateczniki mogą teraz zostać wykonane w wersji całowęglowej (Carboline): Masa Kompletu 11,5g Kołki o poprawionym kształcie i dowolnym wykończeniu zewnętrznej części (lakier / węgiel / diolen) Niezależnie od drobnych zmian, model NEXT nie zmienia swojego przeznaczenia do zapełnienia niszowej części rynku modeli dlg "na start" pozwalającymi na zabawę w rzucanie i łapanie termiki Zapraszam do śledzenia informacji o nowościach, które co jakiś czas pojawiają się na facebooku: https://www.facebook.com/ncomposites Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michau Opublikowano 14 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2016 Stateczniki wyglądają na laminowane w worku? Czy mi się wydaje i to jednak z formy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Góra Opublikowano 16 Czerwca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2016 Stateczniki wyglądają na laminowane w worku? Czy mi się wydaje i to jednak z formy? Stateczniki do NEXT'a nadal są z worka próżniowego, profile fr3ak (poziomy) i zone z4d (pionowy). NOWOŚCI: Poniższe zdjęcia przedstawiają obecną podstawową wersję modelu NEXT, zmiany jakie zaszły w stosunku do poprzednich modeli to: - nasuwany nosek, - statecznik poziomy umieszczony pod belką ogonową, - belka ogonowa z węgla spread Tow Samurai, - napędy Top Drive jako standard. Nosek: Stateczniki: Podstawowe malowanie: Montaż modelu na lotnisku = przykręcenie 2 śrub i wpięcie serw klapolotek: Na koniec stateczniki węglowe z worka próżniowego raz jeszcze: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kinemax Opublikowano 16 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2016 Czy te węglowe stateczniki są wyraźnie mocniejsze ? Swój pionowy musiałem już raz naprawiać, więc przy kolejnym "urazie" będę być może musiał wymienić... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi