Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Jak dla mnie to za mało mocy to już widać po pierwszym rozbiegu i próbie ,,lotu " , ale z drugiej strony to fajnie Polatać w dżungli jak te arabusy

Opublikowano

Dlaczego za mało mocy? Czy model ma startować pionowo? Po prostu jeżeli samolot ma większe obciążenie skrzydel to trzeba go troche rozpędzić zanim go poderwiemy. Na filmiku widać że niewiele brakowało i by było klasyczne przeciągnięcie. Sam latam modelem o masie nieco ponad 2kg na silniku OS max .25 i przy obciążeniu plata 62g/dm^2 model lata bardzo fajnie lacznie z akrobacją ale wiadomo na śmigle nie zawiśnie :-)

Mam czasem takie wrażenie że dzisiaj jak model nie ma silnika o ciągu 2x masa modelu lub przynajmniej o porównywalnym ciagu do masy modelu to taki model nie ma prawa latać a na pewno nie bedzie latal dorze. Crazy :-)

  • Lubię to 1
Opublikowano

Dziś wykonałem wreszcie oblot.

Po zmianie śmigła na 10x4 w końcu model się poderwał. W locie jest dość szybki. Wykazuje tendencję do akrobacji. Jak się w niego wczuję to będzie fajna maszyna. Niestety przy podejściu do lądowania zbyt mocno przyziemiłem i wyrwało się mocowanie przedniej goleni, ale naprawa nie będzie zbyt skomplikowana.

Ogolnie jestem zadowolony z Sonica.

Narty już się do niego produkują:-)

Opublikowano

Jaka tam zima w tym roku, rzekłbym że chłodne to lato tej zimy :) Ja w zasadzie jeżeli nie latam FPV to latam tylko spalinówkami i właśnie w zimie. Co to przeszkadza? Dodam że nawet z małymi pojemnościami typu AP .09 nie mam przy ujemnych temperaturach problemu.

Opublikowano

Tak jak mówisz latanie to groszowe sprawy, na zbiorniczku 55ml (10% nitro) latam ostro 10 minut albo 15 minut spokojnie. Miałem go już w delcie 1m rozpiętości 600g, krótki epizod z latającym skrzydłem i w końcu górnopłat 120cm rozpiętości 900 gram. Teraz przymierzam się wsadzić go znów do latającego skrzydła. Wszystkie modele w których latał to mix depronu i balsy. Silniczek pali od stuknięcia w śmigło wiosna, lato, jesień, zima :) Ale mam też wersję .15 AP (faktyczna pojemność to 2.2cm) który waży tyle samo co 0.09 a ma 900 gram ciągu statycznego. Więc jak latające skrzydło wyjdzie za ciężkie to włożę wersję .15 (chcę zrobić demontowane skrzydło od kadłuba i podwozie).

 

Poniżej model górnopłata w którym wcześniej latał. Ponieważ silnik był mi potrzebny do dalszych eksperymentów to model dostał silnik os max 10la (poniżej wersja z os 10la) natomiast AP .09 powędrował do delty (niestety brak zdjęcia).

 

pyh9.jpg

 

djct.jpg

 

A tutaj latające skrzydło w którym został zamontowany w ramach testów. Niestety posiadam tylko fotkę kiedy w skrzydle była zamontowana jeszcze turbinka ale po demontażu napędu odrzutowego silniczek powędrował na przód modelu i skutecznie ciągnął go po niebie z możliwością robienia akrobacji.

 

i4eq.jpg

 

3ka1.jpg

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.