Jump to content

Jaki model pod silnik 4cm3?


pauletto007
 Share

Recommended Posts

Cześć!

Po doszczętnym skasowaniu Kastora noszę się z zamiarem zakupu jakiegoś zestawu ARF modelu spalinowego, najchętniej górnopłata-trenerka do spokojnego latania lub ew. dolnopłata również do spokojnego polatania ale i może jakiejś podstawowej akrobacji.

Moje oczekiwania-wymagania:

- zestaw ARF modelu pod silnik żarowy 4cm3, bo takim dysponuję

- max do 6 kanałów, bo takie mam radio

- do ok. 1200-1350mm rozpiętości

 

Przeszukałem trochę rynek modelarski, i to co mi się na dziś podoba nawet to tutaj:

http://www.modele.sk...tml?pa=2&pp=100

 

A może coś jeszcze ciekawego możecie mi polecić w kwocie max 450zł?

Link to comment
Share on other sites

Witam,miałem łącznie 4ry takie modele,2 górnopłaty i 2 dolnopłaty,latały bardzo dobrze na silnikach od ASP 25 czyli 4cm.po Super Tigre G51 czyli 8.3 :)

To na prawdę bardzo fajne i wdzięczne modele,ja osobiście polecam je z pełną odpowiedzialnością a do tego są w fajnej cenie.

Pozdrawiam :)

Link to comment
Share on other sites

Witam,miałem łącznie 4ry takie modele,2 górnopłaty i 2 dolnopłaty,latały bardzo dobrze na silnikach od ASP 25 czyli 4cm.po Super Tigre G51 czyli 8.3 :)

To na prawdę bardzo fajne i wdzięczne modele,ja osobiście polecam je z pełną odpowiedzialnością a do tego są w fajnej cenie.

Pozdrawiam :)

OK, rozumiem ;) . A górnopłata czy dolnopłata bardziej polecasz? Który lepiej lata, to w ogóle można je porównać? Mam własnie ASP 4cm3.

Link to comment
Share on other sites

Ja polecam dolnopłata,można się nim bardziej nawściekać :) oba są bardzo stabilne w locie i o przeciągnięcie ciężko,a do tego są fajnych rozmiarów więc przez to łatwe w transporcie.

Ps.podwozie w obu modelach jest arcy pancerne,górnopłatami uczyłem latać 2 osoby którym średnio to wychodziło i podwozie zawsze wytrzymywało,ja w dolnopłacie tez nigdy mu krzywdy nie zrobiłem,czego nie mogę powiedzieć np.na temat super air'a któremu przy pierwszym lądowaniu koła się poskładały :)

Link to comment
Share on other sites

Ja polecam dolnopłata,można się nim bardziej nawściekać :) oba są bardzo stabilne w locie i o przeciągnięcie ciężko,a do tego są fajnych rozmiarów więc przez to łatwe w transporcie.

Ps.podwozie w obu modelach jest arcy pancerne,górnopłatami uczyłem latać 2 osoby którym średnio to wychodziło i podwozie zawsze wytrzymywało,ja w dolnopłacie tez nigdy mu krzywdy nie zrobiłem,czego nie mogę powiedzieć np.na temat super air'a któremu przy pierwszym lądowaniu koła się poskładały :)

No to fajnie to wezmę dolnopłata. A jeszcze jedno przy założonej wadze 2100g jakie wychodzi obciążenie pow.?

Link to comment
Share on other sites

Plastikowe zębatki do spalinowki to nie jest dobry pomysł bedą sie sypać

Mam w akrobacie o rozp. 1.50m z silnikiem 9cm3 5szt. HXT 5010, już dużo lotów za mną i jest wszystko w porządku, a to podobno to samo. Z resztą zobaczymy w trakcie lotów. ;)

Link to comment
Share on other sites

ja latam na towerpro 5110 bezynom 15ccm co prawda piper .To jest mit ze plastikowe kola i juz nie da sie latac.Ja latam rc od połowy lat 90 ciekawe gdzie wtedy byscie kupili serva na metalowych kolach albo digitale?Malo tego dopiero wtedy wchodzily do produkcji łozyskowanie metalowe do serw co teraz jest juz standardem

Link to comment
Share on other sites

Witam,miałem łącznie 4ry takie modele,2 górnopłaty i 2 dolnopłaty,latały bardzo dobrze na silnikach od ASP 25 czyli 4cm.po Super Tigre G51 czyli 8.3 :)

To na prawdę bardzo fajne i wdzięczne modele,ja osobiście polecam je z pełną odpowiedzialnością a do tego są w fajnej cenie.

Pozdrawiam :)

Lukas, pytanie do Ciebie-użytkownika Sonica:-): studiuję manuala do montażu zestawu. I jak to jest z zawiasami do pow. sterowych - czy one są już wklejone w stateczniki, analogicznie z lotkami - czy zawiasy są wklejone w lotkę i w skrzydła? Nie ma o tym mowy w instrukcji...

Link to comment
Share on other sites

Chętnie bym pomógł,ale po prostu już nie pamiętam :) ale coś mi się wydaje,że były już wklejone,a co do serw to też złego słowa nie mogę powiedzieć o Sg5010,przewaliłem ich w swoim życiu baaardzo wiele do wszelakich modeli i chyba tylko 2 się rozleciały paradoksalnie na gazie i kierunku.

Pozdrawiam :)

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Chętnie bym pomógł,ale po prostu już nie pamiętam :) ale coś mi się wydaje,że były już wklejone,a co do serw to też złego słowa nie mogę powiedzieć o Sg5010,przewaliłem ich w swoim życiu baaardzo wiele do wszelakich modeli i chyba tylko 2 się rozleciały paradoksalnie na gazie i kierunku.

Pozdrawiam :)

Po długiej nieobecności, udało mi się złożyć model, wyposażyć i wyważyć. Niestety zupełnie zabrakło czasu na loty w tym sezonie. Dopiero w ostatnią sobotę byłem nawet na lotnisku zrobić oblot, ale niestety się okazało, że na tym śmigle, które mam (9x4, na takim docierałem silnik) Sonic nie miał dostatecznej prędkości do lotu i nie mógł sę poderwać. Za to pokołowałem trochę po lotnisku, wyregulowałem silnik, no i cyknąłem zdjęcie (jakość słaba). Waga do lotu wyszła mi 2150g.

p2ly.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Panowie, pilnej pomocy potrzebuję!

Czy do tego modelu 4T ASP 52 FS nie byłby za duży? Jeśli chodzi o wyważenie to byłby idealny. Zakres pojemności jaki zaleca producent to tego modelu .25-.32. Dla ASP 2T są to moce 0.65kW - 0.86kW. Moge nabyc 4T FS52, który ma 0.71kW czyli jest tak po środku. Czy taki zabieg [rzy takim modelu ma sens, tylko po to żeby mieć ładny dźwięk 4T i trochę większa moc (w tym momencie mam 2T ASP .25 o mocy .65kW przyrost mocy bylby o ok. 9-10%)?

Link to comment
Share on other sites

 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.