Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witajcie bracia :) Jakiś czas mnie nie było I oto powracam. Po miesiącach spędzonych na doskonaleniu warsztatu postanowiłem zbudować nowiutki samolocik a właściwie dwa. Jeden to kolejna odsłona AMBER'a II który wciąż sprawuje się doskonale. W ciągu tych kilku miesięcy wybadałem wszystkie chyba niedociągnięcia w związku z czym potrzebuje kilku poprawek I udoskonaleń a co za tym idzie muszę zbudować nowy samolot szkolno-treningowy (dwupłatowy) AMBeR III Ultimate. Drugi który własnie zacząłem budować I w założeniu ma być szybkim modelem do akrobacji jest samolocik budowany na bazie Funtany ale odbiegający nieco od oryginału. Zmieniłem bowiem przód oraz kształt skrzydeł a I linia kadłuba nieznacznie została zmodyfikowana. (zdjęcie poniżej) Calość wykonana bedzie z szarego "D". Napęd zapewni T-MOTOR 2206-17 1500KV, śmiglo na początek SF9x4,6 ESC 30A I pakiet 800MAh. Nie mam jeszcze wagi ale powinno być "lekko" :) Pochwalę się jak zakończę. Mam nadzieję, że będzie gotowy jutro - może jeszcze nie RTF ale kadłub, skrzydła, lotki ...post-8100-0-90902800-1376778795_thumb.jpgej%20zawartości%20media... Odrobinę postrzępiłem krawędzie :( skalpel sie stępił :)

post-8100-0-90902800-1376778795_thumb.jpg

Opublikowano

Bardzo czysta robota, ale obawiam się 2 rzeczy. Po pierwsze, model ma duży przód (duża pow. wręgi silnika), a śmigło jest w stosunku do niego dosyć małe i znajduje się bardzo blisko. Straty ciągu będą ogromne, a wykorzystanie mocy napędu prawdopodobnie na poziomie ~60- 70%. Po drugie, pow. stateczników mogłaby być większa. Sądzę, że przy normalnym lataniu i prostej akrobacji będzie wystarczająco, ale do 3D prawdopodobnie zbyt mało. Przy konstruowaniu modeli zachęcam do korzystania z pewnej reguły- im dalej od skrzydeł znajduje się statecznik poziomy lub im większa jest jego powierzchnia, tym większa jest stabilność modelu, ale idealną wielkość statecznika, najlepiej dobierać na podstawie charakterystyki danego profilu. Przykładem modeli z ogromnymi statecznikami poziomymi są modele klasy F2B, a z dużą odległością o skrzydeł (i jednocześnie małą pow. statecznika) jest większość modeli klasy F1N.

Opublikowano

Słusznie, chociaż nie do końca. Nie sugeruj się zdjęciem bo silnik I smigło nie jest nawet przymocowane, położyłem je tylko żeby dać obraz całości I zdecydowanie będzie bardziej oddalone od kadłuba. Natomiast poprawianie na siłę sprawdzonych schematów jakoś do mnie nie przemawia. Stosunek wielkości płata głównego do sterów jest zachowany dokładnie jak w setkach a może tysiacach razy bodowanym przez modelarzy samolocie FUNTANA. Nie widzę więc sensu zmiany ich wielkości. Podobnie miała się rzecz kiedy budowałem AMBeR'a II, że niby za małe w stosunku do reszty stery a samolocik lata jak marzenie :) No ale ... niech tam zrobię drugi zestaw I sie potestuje. Zrobiłem też ważenie. Samolot bez osprzętu waży 150g. Bateria którą zamierzam zastosować Li-po 1200MAh, 11,2V waży 100g, silnik wraz ze śmigłem + serwa + podwozie + ESC I odbiornik też nieznacznie ponad 100g. W sumie jak łatwo policzyć mam około 350g wszystko zu zusammen do kupy. Nie wygląda źle przy rozpiętości 1100mm I długości 900 (sam kadłub ze starem kierunku) a może nawet troche za "lekko" ? Zobaczymy, planuję dokończyć montaż przed weekendem I jeśli pogoda będzie odpowiednia ......

  • 9 miesięcy temu...
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.