Skocz do zawartości

La'Berr HellTwin 70mm edf - pod druk 3d


 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Z racji tego, że w miarę udało się okiełznać Fusion 360 czas na realizację pierwszego projektu w całości opracowanego w tym programie. Dodatkowo pojawienie się drukarki 3d spowodował chęć zrobienia projektu właśnie pod druk 3d żeby sprawdzić jak to się je i czy to ma sens. Jestem sceptykiem jeśli chodzi o drukowanie całych samolotów w 3d, ale tylko krowa zdania nie zmienia. Przetestuję, zobaczę i wtedy się wypowiem. To, co mi wydaje się ograniczeniem tej technologii to współczynnik wytrzymałości do wagi modelu, powtarzam wydaje mi się. To co jest absolutną przewagą to łatwość i szybkość budowy (nie mam na myśli czasu druku) oraz możliwość druku skomplikowanych geometrii bardzo trudnych do odwzorowania w innych technologiach budowy.

Ale do celu, samolot ma być edf trenerkiem, wprawką pod inny projekt, o którym będzie kiedy indziej (ale będzie to sztos.... 1400/1600mm rozp. pod 100mm edf w pełni kompozyt)    

avalanche_12_2021-Nov-22_11-18-29PM-000_CustomizedView20363091367.thumb.png.e4710e63f0062364cff06365cf41dca1.png

 

Ale post tyczy się projektu HellTwin'a. Założenia:

1. Rozp. ~1200mm 

2. Waga do lotu: ~2kg 

3. Konstrukcja prosta i przewidywalna w pilotażu

4. Układ i profil umożliwiający wykonywanie klasycznej akrobacji i lot odwrócony

5. Zakres prędkości użytecznych 100-160km/h

6. Podejście ~50km/h

7. Napęd: edf 70mm z możliwością konwersji na 80mm (6s w oby wypadkach)

8. Profil skrzydła HQ 1,0/9

 

Projekt inspirowany nieprodukowanym już modelem HK Flycat oraz genialnym Boomerang Elan - polecam filmy na YT jak lata wersja napędzana turbiną. Na obecnym etapie projekt wygląda tak:

633153512_twinboomv1v14.thumb.png.e860cb5ccd46398c8f64b6db10542d3f.png1743634177_twinboomv1v15.thumb.png.240700db5212a763fc0fcdc78dda936d.png1173795819_twinboomv1v17.thumb.png.cfa6c8b54a5c366d3c8bc7e64b5831d7.png1895970554_twinboomv13.thumb.png.941b4241c3a56bd72d13835e3b8cf587.png1663809074_twinboomv1v223.thumb.png.0da2c5ecc73e93529c888c69c80c655d.png165052088_twinboom33.thumb.png.5ee83f00d08e9a2803dcd09df95938f8.png

 

Co na pewno ulegnie zmianie to kształt skrzydeł, skos będzie mniejszy, taper ratio w okolicach 0,35/04. Przy osiąganych przez modele RC prędkościach duży skos nie ma żadnego sensu.  Na niebiesko pokazany preferowany kształt skrzydła vs HK flycat:

image.thumb.png.87f910940d5f0fb6ed3acac3f423cc66.png

 

Co mnie najbardziej interesuje to jeśli, ktoś z kolegów ma już doświadczenia w projektowaniu wewnętrznych struktur kadłuba pod druk 3d o wszelkie sugestie.  

 

 

   

twin boom 1.png

twin boom v1 2.png

twin boom v1 v13.png

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Michale , projekt robi wrażenie: zarówno wykorzystanie najnowszych modelarskich technik projektowania jak również wykonanie czyli druk 3D.

Bardzo dobrze ,że powstają nowe projekty modeli.

Model w moim ulubionym dla samolotów rozmiarze 1200mm. Nie jest to duzo ale mało również nie.

Powodzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, Ares napisał:

Michale , projekt robi wrażenie: zarówno wykorzystanie najnowszych modelarskich technik projektowania jak również wykonanie czyli druk 3D.

Bardzo dobrze ,że powstają nowe projekty modeli.

Model w moim ulubionym dla samolotów rozmiarze 1200mm. Nie jest to duzo ale mało również nie.

Powodzenia.

Dziękuję Ares, miło słyszeć dobre słowo!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hey,

 

Jakis czas temu tez zrobilem na probe plastica. W tym topicu w ostatnich wpisach podzielilem sie nowina.

 

 

Osobiscie sie nie zachwycilem, tzn na pewno moja koncepcja byla nie za bardzo szczesliwa i przede wszystkim dosyc ciezko wyszlo. Drukowalem ze zwyklego PLA.  Moj kadlub nie jest sandwiczem, jest z "litego" plastiku. Strukture skrzydla zrobilem podobnie jak u Ciebie.

Dla mnie osobiscie drukowac jakos ekstremalnie lekko i potem szlifowac, oklejac, wzmacniac to nie to. Po to sie robi plastikowy, zeby byl plastikowy?.

 

Moze kolega Japim sie odezwie. Zeby zjadl na projektowaniu i drukowaniu modeli...

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za uwagi i sugestie, w projekcie dużo do przodu, wszystko już siedzi na swoich bazowych miejscach. Zamknięte wymiarowanie, kształty skrzydeł, kadłuba, stateczników. Czas na projektowanie głównych struktur wzmacniających konstrukcję, będą to rurki alu fi 8mm w centropłacie i węglowe fi 7mm w boomach i zewnętrznym skrzydle. Doprojektowałem łącznik rurek. Wlot EDF zamodelowany i wygładzony. teraz czas na strukturę kadłuba.

 

boom11.png

boom10.png

boom8.png

boom6.png

boom3.png

boom2.png

boom1.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedy wydaje się, że już wszystko masz, przychodzi czas na zmianę:) Zrezygnowałem jednak z otwartego kanału i skończyło się na klasycznych wlotach, a przy okazji skrzydła dostały kosmetyczne poprawki kształtu. 
Teraz już nic nie zmieniam i zaczynamy budować. 

3C6D0970-FD9D-4000-9522-A881DFFFA96C.jpeg

7B489F8E-F13B-4C56-A6D2-1DFCEFFCD688.jpeg

98BEFF2D-DE39-4BDA-8BD3-488C7F4360B3.jpeg

AE80EE5A-C9B8-45C4-9FD2-A4BB962B0662.jpeg

BD961306-6641-4039-A815-5A325A04A576.jpeg

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.