Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam chciał bym przedstawić jedną z moich pierwszych konstrukcji.

Po budowie ciężkiego modelu z balsy i spektakularnej kraksie postanowiłem zbudować coś mniej czasochłonnego i lżejszego

wybór padł na toto-7 projektu motylastego ze strony http://www.tbm.lasowice.net

Samolocik jest prosty w budowie myślę ze skoro sam dałem sobie z nim rade to każdemu się uda

i co ważne koszt wykonania samej budy jest znikomy.

Do budowy wykorzystałem podkłady pod panele z casty 6mm i 3mm a przez kadłub idzie listwa 6x4mm troche grubsza niż w projekcie.

Wszystko klejone soudalem i żywicą 5min.

Dodam jeszcze że plan modelu został wydrukowany na ploterze w 90% oryginalnej skali.

 

post-10441-0-38131700-1376813988_thumb.jpg

Model jeszcze bez poszycia w przyszłości oklejony będzie papierem na wikol .

post-10441-0-31225300-1376813999_thumb.jpg

Lekka konstrukcja na zdjęciu z czterema servami.

post-10441-0-04392500-1376814022_thumb.jpg

Budowa ogona.Ster wysokości zamocowany na zawiasie z butelki, kierunku na kupnym ze sztyftem, lotki na taśmę klejącą.

post-10441-0-59099300-1376814534_thumb.jpg

 

post-10441-0-41812400-1376814618_thumb.jpg

Do napędu modelu użyłem co było pod rękom a więc:

Silnik HK Donkey ST3007 1100kv

Śmigło gws cztero łopatowe 1080x4

Regel HK 50A

bateria turnigy 2200mah 3cele i samoróbka 2 cele 4000mah

 

Samolocik w trakcie pierwszego oblotu zachowywał sie jak dzika świnia, z racji nadmiaru mocy i dużego wychylenia lotek kręcił przeróżne akrobacje mniej lub bardziej zamierzone

ostatecznie po kilku minutach wylądował bezpiecznie na polu.

 

W kolejnej próbie na słabszej baterii i ze skorygowanym wychyleniem lotek lot był płynniejszy toto wykazywał nadal skłonność do zadzierania przodu przy otwieraniu przepustnicy co postaram się zniwelować pochylając nieco silnik.

Apropo silnika, przed pierwszymi lotami dokonałem pomiarów i silnik zasilany z mocniejszej bateri turnigy przy 28A wykręcał 1,25kg ciągu

co było duzo ponad moje potrzeby i możliwości ciągłej pracy silnika.

Ograniczyłem to krzywą ciągu do max 900gr przy około 20A co i tak przy wadze gotowego do lotu modelu warzącego 800gr daje wystarczający nadmiar mocy.

Moje ogólne wrażenia z budowy i oblotu są na tyle pozytywne by polecić ten projekt każdemu kto nie dużym nakładem czasu i pieniędzy chciałby mieć model dający dużo radości :)

 

Za jakiś bliżej nie określony czas postaram się dodać filmik z lotu, jeden już nagrałem ale prawdopodobnie kamera przegrzała się na słońcu i plik był uszkodzony :/

Chętnie odpowiem na pytania i wysłucham opini bardziej doświadczonych modelarzy.

Opublikowano

W tle widać model zaprojektowany przez mojego kolegę, wykonany w całości z 3mm płyt coś jak mdf wymiarami zbliżony do toto jednak dużo cięższy.

Nie skończony, wymaga kilku przeróbek a czasu na to mało tak że za szybko nie poleci.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Witam ponownie, miałem zamieścić filmik z lotu jednak z braku czasu model dopiero nabrał kolorów i jeszcze nie latał z poszyciem.

Utrudniłem sprawę wykańczając model juz poskładany co nie było łatwe, całość poszyłem białym papierem na wikol i pomalowałem farbami fly color zakupionymi w castoramie które ponoć nie rozpuszczają takich materiałów jak styropian i inne pianki tego typu, ponoć bo tak twierdziła obsługa sklepu co niestety nie okazało się prawdą i w jednym prawie nie widocznym miejscu troszeczkę zjadło mi ogon.

Całość gotowa do lotu wazy prawie 1kg. Farby nie polecam kryje całkowicie dopiero za 3 warstwą dodaje wagi i ostatecznie nie wyszło to zbyt ładnie, do tego papier zwykły do drukarki i malowanie wikolem już po nałożeniu papieru dodało kolejne gr.

Poniżej zdjęcia gotowego toto.

Jak tylko będzie okazja zamieszczę filmik z lotu, mam nadzieje udanego.

 

post-10441-0-87761100-1380745200_thumb.jpg

post-10441-0-87484600-1380745224_thumb.jpg

post-10441-0-68218200-1380745234_thumb.jpg

 

Na koniec link do pełnej galerii :

https://www.dropbox....bi74/SBW0Fe5vZF

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.