Skocz do zawartości

Easy Glider PRO


Marcin

Rekomendowane odpowiedzi

Miałem dużą nadzieję, że Koledzy, tak licznie przeglądający ten temat i piszący tutaj, wrzucą mi jakieś ciekawe wzorki malowania mojego elektryczka. Nie doczekałem się, więc też i sam pomalowałem, jak mi się najlepiej uwidziało. Tak się teraz prezentują skrzydła:

 

epg6.jpg

 

widać też usterzenie, gdzie bez wielkiego przepychu , pomalowałem tylko płaszczyzny sterów. I na tym praktycznie koniec, no jeszcze szybciutko "malnąłem" kabinkę, bo ta oryginalna wydawała mi się być mało srebrna. Teraz jest piknie:

 

epg4.jpg

 

W kabinkę też chyba wsadzę ten "regler", bo jakoś maławo miejsca w tym kadłubie:

 

 

epg5.jpg

 

I kiedy sklejać ten kadłub? Jak go skleję, to dopiero będzie mało miejsca, a trzeba jeszcze sprawdzić, czy wszystko należycie chodzi i najważniejsze, czy śmiga się kręci i jak ciągnie.

Na razie chyba jednak model pójdzie do pudełka w stanie, jak powyżej i zajmę się nim wraz z nadejściem wiosny, a teraz trzeba by się zabrać za tradycyjne listewki, ale to już w innym dziale. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 1,1 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

dzięki ^ :)

 

wie ktoś może jaki minimalny rozstaw łopat w kołpaku żeby składały się one w pełni ?

bo widziałem w tym temacie przypadek co zahaczały o kadłub a tego bym nie chciał :D

tzn czy jak założę kołpak 50mm , 47mm lub 45mm to czy jeszcze się złożą czy już zawadzi :)

 

niestety najpierw postanowiłem skompletować elektronikę a dopiero później zakupić model i nie mam jak sprawdzić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niestety najpierw postanowiłem skompletować elektronikę a dopiero później zakupić model i nie mam jak sprawdzić

 

Chyba trochę (tak subiektywnie patrząc) zaczynasz tę budowę od :ass: strony. Bo zawsze łatwiej resztę dopasowywać do modelu (np. mierząc średnicę dzioba przed zakupem kołpaka), a nie odwrotnie :shock: Ale to takie moje dywagacje...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witajcie. Mam do Was pytanie. Zapewne większość z Was lata na 2,4 Ghz ale może ktoś pomoże. Chodzi oto że po wymianie regulatora w moim EGP i założeniu pierścienia ferrytowego na kablu od regla straszne zakłócenia zniknęły ale nie w 100%. Zapewne silnik wytwarzający pole magnetyczne jak i regulator oddziaływają na odbiornik i przez to zakłócenia. Więc pytam Was czy u Was jest podobnie że są czasem takie zakłócenia na paśmie 35 Mhz? A czy tak samo by to oddziaływało na pasmo 2,4 Ghz? Problem jest w aparaturze, paśmie czy budowie modelu? Doradźcie proszę ;)

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

straszne zakłócenia zniknęły ale nie w 100%.

Na jakiej podstawie tak sądzisz? Leciałem i nic się działo przecież. Nie zapomnij iż tego dnia wyżej wiało. Jesteś jeszcze na takim etapie, że nie rozróżnisz posiewu od podmuchu. Jak regler sieje to po każdym paśmie ale 35/40 MHz jest chyba bardziej podatne. Spokojnie możesz tym zestawem latać, jak by się coś działo to już wiedzielibyśmy o tym. Teraz to tylko nadajnik może sprawić jakąś niespodziankę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam wszystkich! Chciałbym zbudować od podstaw EGP i problem polega na tym, że tak naprawdę nie wiem jakie tak naprawdę wyposażenie do niego włożyć na co mam uważać itd. Wiem wiem podniosą się zaraz głosy, że wystarczy przeczytać 66 poprzednich stron wpisów:) i tu niespodzianka przeczytałem i oczywiście jakąś wiedzę pozyskałem, ale skutkiem ubocznym jest też wielki chaos! Dlatego chciałbym zapytać czy istnieje możliwość odświeżenie tematu „EGP w budowie” Dziękuję i pozdrawiam:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jak miałem EG Pro to miałem takie wyposażenie:

Silnik Ray c3536/06

Regulator Turnigy Plush 40A

Serwa ogon Hitec HS-81

Serwa lotki HXT900

Akumulatory Turnigy 2200mAh 3s

Model miał taki ciąg ze można było pionowo do góry startować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No niech będzie. Właśnie składam kolejnego EG więc napisze Ci co wkładam dla czego i co możesz ewentualnie zmienić.

 

1. Zaczniemy od napędu:

Ja wkładam 3542 1100kv (marka baz znaczenia RAY, Turnigy, KEDA itp) silnik jest duży ale ja lubię szybko polatać. Możesz bez obawy włożyć 3536 1000kv lub nawet 1450 kv

Będzie odrobine wolniej ale spokojnie wyniesiesz go na 300-500m

 

2. Regulator obrotów.

Ja wkładam TURNIGY Plush 60amp Speed Controller dla czego ano dla tego że się nie grzeje (wkładałem do tego silnika 40A i 50A i oba się ugotowały zwłaszcza ten 50A)

Do tego mniejszego silnika 3536 styknie 40A

 

3. Łopatki

Kołpak tradycyjny dedykowany do EG plastikowy, łopatki stosuje dwa rodzaje. 10x6 i 11x6. Lepiej mi się lata na tych 10x6. Jeśli dasz mniejszy silnik to odpowiednio 9x6 i 10x6. Większe będą bardzo grzały silnik.

 

4. Serwa.

Do skrzydeł na lotki wkładam te Turnigy MG90S Metal Gear Servo 1.8kg / 13.4g / 0.10sec. Stosuje metalowe ponieważ mam trudne warunki terenowe i boje się że jak przywale skrzydłem w krzaczory to wyłamię trybiki.

Na ster kierunku i wysokoście możesz zastosować dokładnie te same ja wkładam te D-MG16 Metal Gear 2.9kg/.08sec/18.8g. Dla czego ano dla tego bo takie mam a nie dla tego że są mocniejsze. Widziałem latające EG z HTX 900 i spokojnie dawały rade.

 

No i została kwestia zasilania. Tu masz dużą swobodę. Wszystko zależy od tego jak długo chcesz latać. Standardem jest pakiet 2200 3S. Ja wkładam 3300 3S ale jeszcze nigdy nie wylatałem pakietu do końca. Chyba dla tego że uczę łapać się termikę i silnik potrzebuje jedynie do wyciągnięcia w górę, potem tylko szybowanie.

 

Dokładnie taki zestaw kończę. Zostało mi tylko przykręcić silnik i pomalować kadłub.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podpowiem, że latałem EG Pro na bardzo podobnym wyposażeniu jak Konrad_P.

Silnik Ray 3542, jak pamiętam regulator 40A, pakiet 3S 2200mAh, śmigło 10x6 z multiplex'owym kołpakiem i serwa (wszystkie cztery) Tower Pro SG91R. Chodziło to jak złoto.

Bubu2 EG Pro do lotu ważył coś około 1kg. Zdecydowanie silnik miał nadmiar mocy ale nie po to aby wisieć na śmigle tylko po to aby szybciuteńko znaleźć się na 250-300m a potem skakac z cumulusa na cumulusa. Jaka to frajda jak szybowcem wozisz się przez 15min. dojąc cały pakiet aby wynieść się na przyzwoity pułap? A tak raz-raz i szybujesz; do 6 - 7 takich wyciągnięć.

Obecnie to wyposażenie lata w Bizzard'zie od Multiplex'a ale to hot liner więc inna półka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

EG latają u mnie wnuki i żona. I nie tak jak piszesz, po 15 min. bo umieją latać. Myślę, że wiem jak się lata i nie pisz koszałków. Juz widzę, jak śmigasz EG na 300m od Cumulusa do Cumulusa (wsadź do niego jakiś wysokościomierz, i dopiero pisz, bo wygląda, że tak Ci się tylko wydaje.). A ten Blizzard to taki hotliner, jak .... Też styropian i ta sama półka, chyba, ze nie widziałeś innych.. O czym Ty mówisz. Wybacz, nie wytrzymałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bogdan możesz wierzyć i nie wierzyć. Masz takie prawo a ja nie mam zamiaru Ci czegokolwiek udowadniać. Co prawda mam Logger'a ale nie mam już EG Pro ale możesz wejść w link FILMY z mojego podpisu i tam popatrzeć jak lata np. Blizzard.

To że jest od tego samemgo producenta i też z EPP nie znaczy, że to ta sama półka. Ostatecznie Volkswagem Polo i Passat też są od tego samego producenta i też z blachy a jakoś do siebie nie przystają. Wleć do któregoś ze sklepów modelarskich i organoleptycznie sprawdź piankę na Blizzard'zie i na EG Pro, przekonasz się, że pianka a pianka to dwie różne rzeczy.

a to tak na szybko na Youtube znalazłem. http://www.youtube.com/watch?v=pSVCkG7MlDE

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja w swoim EG Pro mam zamontowane:

 

Silnik PJS-900 wolnoobrotowy o maksymalnym ciągu teoretycznym 900g

Regulator Dualsky 18A

Serwa ogon, kierunek Hitec HS-81

Serwa lotki TP SG-91R

Akumulatory 1300mAh bo takimi napędzam w modele ESA

 

Wrażenia z lotu? Ciężko rozpędzić tą piankę na takim silniczku = brak możliwości wykonywania beczek, ale rekreacyjnie OK. Pierwsze co w nim zmienię na wiosnę to silnik na Ray 3536 i stosowny regulator :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.