MareX Opublikowano 13 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2011 Miałem dużą nadzieję, że Koledzy, tak licznie przeglądający ten temat i piszący tutaj, wrzucą mi jakieś ciekawe wzorki malowania mojego elektryczka. Nie doczekałem się, więc też i sam pomalowałem, jak mi się najlepiej uwidziało. Tak się teraz prezentują skrzydła: widać też usterzenie, gdzie bez wielkiego przepychu , pomalowałem tylko płaszczyzny sterów. I na tym praktycznie koniec, no jeszcze szybciutko "malnąłem" kabinkę, bo ta oryginalna wydawała mi się być mało srebrna. Teraz jest piknie: W kabinkę też chyba wsadzę ten "regler", bo jakoś maławo miejsca w tym kadłubie: I kiedy sklejać ten kadłub? Jak go skleję, to dopiero będzie mało miejsca, a trzeba jeszcze sprawdzić, czy wszystko należycie chodzi i najważniejsze, czy śmiga się kręci i jak ciągnie. Na razie chyba jednak model pójdzie do pudełka w stanie, jak powyżej i zajmę się nim wraz z nadejściem wiosny, a teraz trzeba by się zabrać za tradycyjne listewki, ale to już w innym dziale. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czarek66 Opublikowano 13 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2011 A mi malowanie się podoba. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Linean Opublikowano 17 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2011 mam pytanie ile mm ma ten kołpak ? i jakby mógł mi ktoś dać listę co zawiera zestaw ( i czy różnią się czymś one zależnie od sklepu ) , bo nie wiem co poza elektroniką będę potrzebował , jakieś bowdeny , snapy itd. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MGJ Opublikowano 17 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2011 Witam ! Kołpak w EG ma u podstawy 55mm. W zestawie jest wszystko poza: elektroniką, zasilaniem, serwami, silnikiem, śmigłem i kołpakiem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Linean Opublikowano 17 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2011 dzięki ^ wie ktoś może jaki minimalny rozstaw łopat w kołpaku żeby składały się one w pełni ? bo widziałem w tym temacie przypadek co zahaczały o kadłub a tego bym nie chciał tzn czy jak założę kołpak 50mm , 47mm lub 45mm to czy jeszcze się złożą czy już zawadzi niestety najpierw postanowiłem skompletować elektronikę a dopiero później zakupić model i nie mam jak sprawdzić Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawel4090 Opublikowano 17 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2011 U mnie kołpak jest mniejszy ,bo ten właściwy pięknie odleciał..rozstaw łopat około 43mm, jest dobrze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MGJ Opublikowano 18 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2011 niestety najpierw postanowiłem skompletować elektronikę a dopiero później zakupić model i nie mam jak sprawdzić Chyba trochę (tak subiektywnie patrząc) zaczynasz tę budowę od :ass: strony. Bo zawsze łatwiej resztę dopasowywać do modelu (np. mierząc średnicę dzioba przed zakupem kołpaka), a nie odwrotnie :shock: Ale to takie moje dywagacje... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Chriss Opublikowano 30 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2011 Witajcie. Mam do Was pytanie. Zapewne większość z Was lata na 2,4 Ghz ale może ktoś pomoże. Chodzi oto że po wymianie regulatora w moim EGP i założeniu pierścienia ferrytowego na kablu od regla straszne zakłócenia zniknęły ale nie w 100%. Zapewne silnik wytwarzający pole magnetyczne jak i regulator oddziaływają na odbiornik i przez to zakłócenia. Więc pytam Was czy u Was jest podobnie że są czasem takie zakłócenia na paśmie 35 Mhz? A czy tak samo by to oddziaływało na pasmo 2,4 Ghz? Problem jest w aparaturze, paśmie czy budowie modelu? Doradźcie proszę Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Olecki75 Opublikowano 31 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2011 straszne zakłócenia zniknęły ale nie w 100%. Na jakiej podstawie tak sądzisz? Leciałem i nic się działo przecież. Nie zapomnij iż tego dnia wyżej wiało. Jesteś jeszcze na takim etapie, że nie rozróżnisz posiewu od podmuchu. Jak regler sieje to po każdym paśmie ale 35/40 MHz jest chyba bardziej podatne. Spokojnie możesz tym zestawem latać, jak by się coś działo to już wiedzielibyśmy o tym. Teraz to tylko nadajnik może sprawić jakąś niespodziankę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pel Opublikowano 7 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2012 Witam wszystkich! Chciałbym zbudować od podstaw EGP i problem polega na tym, że tak naprawdę nie wiem jakie tak naprawdę wyposażenie do niego włożyć na co mam uważać itd. Wiem wiem podniosą się zaraz głosy, że wystarczy przeczytać 66 poprzednich stron wpisów:) i tu niespodzianka przeczytałem i oczywiście jakąś wiedzę pozyskałem, ale skutkiem ubocznym jest też wielki chaos! Dlatego chciałbym zapytać czy istnieje możliwość odświeżenie tematu „EGP w budowie” Dziękuję i pozdrawiam:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rabor Opublikowano 7 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2012 Ja jak miałem EG Pro to miałem takie wyposażenie: Silnik Ray c3536/06 Regulator Turnigy Plush 40A Serwa ogon Hitec HS-81 Serwa lotki HXT900 Akumulatory Turnigy 2200mAh 3s Model miał taki ciąg ze można było pionowo do góry startować. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konrad_P Opublikowano 7 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2012 No niech będzie. Właśnie składam kolejnego EG więc napisze Ci co wkładam dla czego i co możesz ewentualnie zmienić. 1. Zaczniemy od napędu: Ja wkładam 3542 1100kv (marka baz znaczenia RAY, Turnigy, KEDA itp) silnik jest duży ale ja lubię szybko polatać. Możesz bez obawy włożyć 3536 1000kv lub nawet 1450 kv Będzie odrobine wolniej ale spokojnie wyniesiesz go na 300-500m 2. Regulator obrotów. Ja wkładam TURNIGY Plush 60amp Speed Controller dla czego ano dla tego że się nie grzeje (wkładałem do tego silnika 40A i 50A i oba się ugotowały zwłaszcza ten 50A) Do tego mniejszego silnika 3536 styknie 40A 3. Łopatki Kołpak tradycyjny dedykowany do EG plastikowy, łopatki stosuje dwa rodzaje. 10x6 i 11x6. Lepiej mi się lata na tych 10x6. Jeśli dasz mniejszy silnik to odpowiednio 9x6 i 10x6. Większe będą bardzo grzały silnik. 4. Serwa. Do skrzydeł na lotki wkładam te Turnigy MG90S Metal Gear Servo 1.8kg / 13.4g / 0.10sec. Stosuje metalowe ponieważ mam trudne warunki terenowe i boje się że jak przywale skrzydłem w krzaczory to wyłamię trybiki. Na ster kierunku i wysokoście możesz zastosować dokładnie te same ja wkładam te D-MG16 Metal Gear 2.9kg/.08sec/18.8g. Dla czego ano dla tego bo takie mam a nie dla tego że są mocniejsze. Widziałem latające EG z HTX 900 i spokojnie dawały rade. No i została kwestia zasilania. Tu masz dużą swobodę. Wszystko zależy od tego jak długo chcesz latać. Standardem jest pakiet 2200 3S. Ja wkładam 3300 3S ale jeszcze nigdy nie wylatałem pakietu do końca. Chyba dla tego że uczę łapać się termikę i silnik potrzebuje jedynie do wyciągnięcia w górę, potem tylko szybowanie. Dokładnie taki zestaw kończę. Zostało mi tylko przykręcić silnik i pomalować kadłub. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bubu2 Opublikowano 7 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2012 Jezu. Takie rzeczy do pianki? Która pionowo się wznosi na dzwonku? Nie mieszaj kolegom w głowach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konrad_P Opublikowano 7 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2012 Ja nie mieszam ja na takim latam i nie widzę tu nić nadzwyczajnego. Chcesz to lataj na dzwonku a ja jak latałem tak będę latał na 3542. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojcio69 Opublikowano 7 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2012 Podpowiem, że latałem EG Pro na bardzo podobnym wyposażeniu jak Konrad_P. Silnik Ray 3542, jak pamiętam regulator 40A, pakiet 3S 2200mAh, śmigło 10x6 z multiplex'owym kołpakiem i serwa (wszystkie cztery) Tower Pro SG91R. Chodziło to jak złoto. Bubu2 EG Pro do lotu ważył coś około 1kg. Zdecydowanie silnik miał nadmiar mocy ale nie po to aby wisieć na śmigle tylko po to aby szybciuteńko znaleźć się na 250-300m a potem skakac z cumulusa na cumulusa. Jaka to frajda jak szybowcem wozisz się przez 15min. dojąc cały pakiet aby wynieść się na przyzwoity pułap? A tak raz-raz i szybujesz; do 6 - 7 takich wyciągnięć. Obecnie to wyposażenie lata w Bizzard'zie od Multiplex'a ale to hot liner więc inna półka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bubu2 Opublikowano 7 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2012 EG latają u mnie wnuki i żona. I nie tak jak piszesz, po 15 min. bo umieją latać. Myślę, że wiem jak się lata i nie pisz koszałków. Juz widzę, jak śmigasz EG na 300m od Cumulusa do Cumulusa (wsadź do niego jakiś wysokościomierz, i dopiero pisz, bo wygląda, że tak Ci się tylko wydaje.). A ten Blizzard to taki hotliner, jak .... Też styropian i ta sama półka, chyba, ze nie widziałeś innych.. O czym Ty mówisz. Wybacz, nie wytrzymałem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojcio69 Opublikowano 7 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2012 Bogdan możesz wierzyć i nie wierzyć. Masz takie prawo a ja nie mam zamiaru Ci czegokolwiek udowadniać. Co prawda mam Logger'a ale nie mam już EG Pro ale możesz wejść w link FILMY z mojego podpisu i tam popatrzeć jak lata np. Blizzard. To że jest od tego samemgo producenta i też z EPP nie znaczy, że to ta sama półka. Ostatecznie Volkswagem Polo i Passat też są od tego samego producenta i też z blachy a jakoś do siebie nie przystają. Wleć do któregoś ze sklepów modelarskich i organoleptycznie sprawdź piankę na Blizzard'zie i na EG Pro, przekonasz się, że pianka a pianka to dwie różne rzeczy. a to tak na szybko na Youtube znalazłem. http://www.youtube.com/watch?v=pSVCkG7MlDE Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Chriss Opublikowano 7 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2012 Ja na EGP latam na Ray 3530/14 i jest super. Moc ma dobrą i szybko wyciąga go w górę. Nie widzę żadnych przeciwwskazań. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
samolocik Opublikowano 7 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2012 A ja w swoim EG Pro mam zamontowane: Silnik PJS-900 wolnoobrotowy o maksymalnym ciągu teoretycznym 900g Regulator Dualsky 18A Serwa ogon, kierunek Hitec HS-81 Serwa lotki TP SG-91R Akumulatory 1300mAh bo takimi napędzam w modele ESA Wrażenia z lotu? Ciężko rozpędzić tą piankę na takim silniczku = brak możliwości wykonywania beczek, ale rekreacyjnie OK. Pierwsze co w nim zmienię na wiosnę to silnik na Ray 3536 i stosowny regulator Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawel4090 Opublikowano 7 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2012 bubu2 przyznaj się, że się pomyliłeś, co ? Nie będziemy się śmiać :wink: Takie wyposażenie to prawie standard, szybko w górę i wisimy...o jak miło, ale poczekam, aż będzie cieplej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.