przemo Opublikowano 13 Września 2013 Opublikowano 13 Września 2013 Ostatnio czasu mam dużo, idzie jesień znowu zapowiada się siedzenie w domu i szukanie zajęcia na siłę więc co mi tam jak pisałem już wcześniej w temacie o ENERGY zaczął chodzić mi po głowie Fun Fly w wersji dwupłatowej. Na razie model rodzi się w głowie a konkretnie w Sketchupie Po zbudowaniu wcześniej Madmana , niedawno Energy i poskładaniu Extry 300 z zestawu Pana Mirka postanowiłem w oparciu o te modele spróbować zaprojektować coś swojego, a co mi z tego wyjdzie czas pokaże Bardzo spodobał mi się sposób budowy kadłuba ENERGY więc się na nim wzoruje ale nie do końca. Ogólne założenie do projektu: - konstrukcja balsa, sklejka - krycie folią - napęd elektryczny - rozpiętość w granicy 900 mm - długość bez silnika 813 mm - górny płat albo prosty albo łamany jak w Ultimate (tego jeszcze nie jestem pewien) - waga ??? - profil NACA 0015 - skrzydła odejmowane Prototyp mam zamiar zbudować z depronu i zlecić wycięcie skrzydeł ze styropianu i okleić taśmą pakową. Konstruktywna krytyka mile widziana CDN ...
robertus Opublikowano 13 Września 2013 Opublikowano 13 Września 2013 Przypomina ultimate. Były dwie wersje, Z płatem prostym i ze skosem. Ze skosem niby bardziej do akrobacji. Ja mam u siebie ze skosem. Nie lepiej poszukać gotowych planów dwupłatowca? https://drive.google.com/folderview?id=0B8lHQmjRCHEISXJjZ3J5LUxxTjg&usp=sharing&tid=0B8lHQmjRCHEIbkNsMl9SMkJMNUU
GEX999 Opublikowano 13 Września 2013 Opublikowano 13 Września 2013 - profil NACA 0015 To może nie być najlepsza decyzja....
przemo Opublikowano 13 Września 2013 Autor Opublikowano 13 Września 2013 Przypomina ultimate. Były dwie wersje, Z płatem prostym i ze skosem. Ze skosem niby bardziej do akrobacji. Ja mam u siebie ze skosem. Nie lepiej poszukać gotowych planów dwupłatowca? https://drive.google...bkNsMl9SMkJMNUU Jeszcze nie wiem czy będę robił ze skosem ale raczej na pewno a jak będę robił ze skosem to raczej tylko górny płat dolny pozostanie prosty. Co do szukania planów to trzeba coś samemu może w końcu zrobić ... czasu mam aż nadto więc chce się troszkę pomęczyć Pionowe usterzenie zerżnięte z Ultimate potwierdzam bardzo mi się podoba taki kształt To może nie być najlepsza decyzja.... możesz uzasadnić ...
GEX999 Opublikowano 13 Września 2013 Opublikowano 13 Września 2013 http://pfmrc.eu/index.php?/topic/39327-profile-do-3d/page__pid__454561#entry454561 1
robertus Opublikowano 13 Września 2013 Opublikowano 13 Września 2013 Spojrzyj na konstrukcję Sławka może Cię natchnie.
przemo Opublikowano 13 Września 2013 Autor Opublikowano 13 Września 2013 http://pfmrc.eu/inde...561#entry454561 dziękuje więc już szykuje się zmiana profilu na NACA 63012 kiedyś widziałem ten temat tylko nie mogłem teraz na niego trafić wielkie dzięki
michal888 Opublikowano 13 Września 2013 Opublikowano 13 Września 2013 To albo Funfly albo 3D bo to nie to samo 1
GEX999 Opublikowano 13 Września 2013 Opublikowano 13 Września 2013 Oczywiście, że nie to samo, ale chodzi mi o to, że profile typu NACA001x mogą się trochę źle spisywać. Czy na pewno tak będzie, nie wiem, ale warto się tym zainteresować, póki nie jest za późno.
Tomek Opublikowano 13 Września 2013 Opublikowano 13 Września 2013 Poszukaj informacji o kątach w dwupłatach , bo żeby dobrze dwupłat latał to na pewno nie w "0".
przemo Opublikowano 13 Września 2013 Autor Opublikowano 13 Września 2013 Czasu mam dużo, zima przed nami, depron i styropian nie są drogie więc mogę trzaskać prototypy dowoli co do kątów w dwu płatach znalazłem wzmianki o kącie zaklinowania +1 oba płaty, potem że dolny ma być dodatni a górny ujemny, według Schier'a górny na +4 dolny na +3 ale tu mowa o profilu płasko wypukłym a jeszcze gdzieś ktoś radził żeby dopaść model dwupłata dobrze latający i zerznąć od niego profil proporcję i kąty ... jeszcze pozostaje jedna metoda eksperymentalna czyli tzw "po trupach do celu" i tej się będę trzymał więc w myśl tej zasady przetestuje również profil NACA 0015, który jest o wiele grubszy od NACA 63012 i bardziej skłania się ku konstrukcji typu Fun Fly co mi zależy Rzymu nie zbudowano od razu Chciałem zacząć rysować w Corel Draw 9 ale jakoś nie mogę się w nim odnaleźć
robertus Opublikowano 13 Września 2013 Opublikowano 13 Września 2013 Z tymi kątami to prawda. Z pierwszą wersją ultimate miałem sporo problemów w locie. Dopiero druga wersja latała dla mnie zadowalająco, choć lot plecowy pozostawia dużo do życzenia.
przemo Opublikowano 13 Września 2013 Autor Opublikowano 13 Września 2013 a możesz napisać coś więcej o tym Robercie jak u Ciebie wyszło z kątami ? Tak dodam na marginesie że Twoje boje z budową pierwszego edf'a zainspirowały mnie spróbowania stworzenia czegoś przez siebie, czyli małymi kroczkami do celu
robertus Opublikowano 13 Września 2013 Opublikowano 13 Września 2013 Całość opisałem w wątku z budowy. Nie wiem czy dobrze robiłem, ale najpierw oblatałem wersję tylko z dolnym płatem, a potem metodą prób i błędów mocowałem górny płat. Na marginesie dolnopłat ultimate z kfm-4 lata nadzwyczaj stabilnie. Kątów nie mierzyłem, zrobiłem zdjęcie może coś Ci pomoże. Oba są z pewnością dodatnie. Lotkami się nie sugeruj bo są opuszczone.
przemo Opublikowano 13 Września 2013 Autor Opublikowano 13 Września 2013 Dzięki wielkie za zdjęcie z pewnością coś pomoże a między czasie skrobnąłem usterzenie poziome w dwóch wersjach wersja A wersja B które się może bardziej podobać ?
GEX999 Opublikowano 13 Września 2013 Opublikowano 13 Września 2013 Pozwoliłem sobie edytować Twój obrazek: Weź pod uwagę jedną wskazówkę, którą przekazał mi Eryk Potocki. Kształt statecznika poziomego powinien być zbliżony do kształtu skrzydła, czyli patrząc na Twoje efekty prazy, skrzydła powinny być lekko łamane.
Gość Opublikowano 13 Września 2013 Opublikowano 13 Września 2013 Bartek, Twoje rozwiązanie wyważenia aerodynamicznego jest najbardziej efektywne ale jeżeli chodzi o start z trawy najgorsze.
przemo Opublikowano 13 Września 2013 Autor Opublikowano 13 Września 2013 Pozwoliłem sobie edytować Twój obrazek: Weź pod uwagę jedną wskazówkę, którą przekazał mi Eryk Potocki. Kształt statecznika poziomego powinien być zbliżony do kształtu skrzydła, czyli patrząc na Twoje efekty prazy, skrzydła powinny być lekko łamane. Tutaj Twoje słowa troszkę gryzą mi się z fun fly'ami którymi latam może nie na co dzień ale latam, czyli Madman i ENERGY. Dla potwierdzenia o co mi chodzi załączam zdjęcie planów Madmana, na których widać że statecznik poziomy ni jak nie jest podobny kształtem do skrzydła chyba że chodzi o spływ bo tutaj idzie dopatrzyć się podobieństwa. Co do wzmocnień które zaznaczyłeś na czerwono ... latając już ENERGY gdzie jest brak tych wzmocnień a mój dwu płat wielkościowo ma dorównywać ENERGY uważam za bezcelowy wzrost masy na ogonie. Oczywiście mogę się mylić ale bazuje na własnych doświadczeniach.
Karol.M Opublikowano 13 Września 2013 Opublikowano 13 Września 2013 Zapowiada się ciekawie Co do profilu, jeśli dobrze pamiętam, to jest jeszcze profil naca 63015, czyli naca 63012 o grubości 15%.
przemo Opublikowano 14 Września 2013 Autor Opublikowano 14 Września 2013 Dzięki Karolu racja jest o wiele grubszy więc już przerobiłem pod profil NACA 63015, choć i tak przetestuje profil NACA 0015 Wy ażurowałem słupki łączące górny płat z dolnym. Jak wcześniej wspomniałem mam zamiar robić demontowane skrzydła więc muszę jeszcze rozwiązać problem mocowania słupków do skrzydeł. W planach mam zamiar jeszcze co nie co zmniejszyć kabinkę tak żeby zaczynała się przed słupkiem lub w połowie słupka, żeby nie haczyła o skrzydło jak będzie zdejmowana celem dostania się do wyposażenia. Rozrysowałem troszkę wręg kadłuba. W zasadzie do rozrysowania zostały mi wręgi w ogonie i dwie wręgi kabinki. Troszkę mnie denerwuje ten Sketchup bo nie ma połowicznej miarki czyli rysuje albo 1 mm albo 2 mm nie można narysować 1,5 mm troszeczkę szkoda bo to troszeczkę pokomplikuje sprawy przy wycinaniu elementów ale jakoś nadrobię to papierem ściernym CDN ...
Rekomendowane odpowiedzi